Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:56

Palmera schreef:
Mijn tip is eigenlijk gewoon kleiner wonen. Als ik vrienden en familie hoor, met bv 2 pers. In een woning met drie slaapkamers en een zolder: ja, dan ben je wel ff bezig.

Ik woon op 45 vierkante meter en als ik me heel erg kwaad maak heb ik in een uur bed verschoont, badkamer vlugge ronde, oppervlakten afgestoft en gezogen. Dan ziet het er weer redelihk uit. Als ik meer tijd heb doe ik extra.

Ik moet er toch niet aan denken allemaal extra kamers te moeten doen!


Haha wij willen ook kleiner gaan wonen, wel met meer grond maar dat is omdat we graag wat dieren willen houden.

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:07

moonsparkle schreef:
Laurievc schreef:
Aanraders voor goede/betaalbare steelstofzuigers?

En die geen mega herrie maken O:)


Beter even sparen en investeren in een Dyson. Kan niks tegenop.

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:10

Ik heb juist het idee dat groter wonen mij erg zal gaan helpen, omdat ik dan meer opberg ruimte ga hebben. Nu is het toch best lastig alles netjes weg te stouwen, omdat ik domweg ruimte tekort heb := Schoenen, jassen bv....

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:22

Laurievc schreef:
Aanraders voor goede/betaalbare steelstofzuigers?


Wij hebben er een van Phillips en die bevalt goed.

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:22

Tancreda4 schreef:
Ik heb juist het idee dat groter wonen mij erg zal gaan helpen, omdat ik dan meer opberg ruimte ga hebben. Nu is het toch best lastig alles netjes weg te stouwen, omdat ik domweg ruimte tekort heb := Schoenen, jassen bv....


Dan is heb je een paar opties. ;)
- Minder kopen.
- Groter wonen.
- Verbouwen.
- Efficiënter opruimen.

Wij hebben een super fijn huis met zo’n enorm domme hal. In de zomer haal ik alle winterjassen weg, in de winter de zomerjassen.

Maar nu heb ik de ultieme oplossing. In april gaan we verbouwen en krijg ik onder andere een grote bijkeuken. *\o/*

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:41

Zijn er hier mensen met een dweil met reservoir? a la Leifheit of Swiffer WetJEt etc.
Neem je deze vaker vast dan een gewone dweil met emmer?

Zou graag meer kuisen en vraag mij af of ik met zo iets het sneller eens doe (om de 2dagen ofzo) omdat het sneller en/makkelijker gaat?
En dan natuurlijk ook wel "gewoon" dweilen met de grote kuis

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:49

Laurievc schreef:
Aanraders voor goede/betaalbare steelstofzuigers?


Wij hadden eerst een goedkope (rond de 120 euro), heb mezelf een dyson cadeau gedaan voor moederdag en dat had ik veeeeeel eerder moeten doen.
Wij hebben de V10 en die bevalt hier echt super

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:55

Liselot schreef:
Laurievc schreef:
Aanraders voor goede/betaalbare steelstofzuigers?


Wij hadden eerst een goedkope (rond de 120 euro), heb mezelf een dyson cadeau gedaan voor moederdag en dat had ik veeeeeel eerder moeten doen.
Wij hebben de V10 en die bevalt hier echt super


Wij hebben sinds kort de v8, heerlijk ding! Je pakt m toch wat sneller om even door het huis te sjezen.

Verder is het hier voor mijn gevoel altijd chaos.
Krijg binnenkort een vaatwasser hoop dat dat gaat schelen.
Bovenverdieping daarentegen is altijd netjes.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:01

xLaraaj schreef:
Zijn er hier mensen met een dweil met reservoir? a la Leifheit of Swiffer WetJEt etc.
Neem je deze vaker vast dan een gewone dweil met emmer?

Zou graag meer kuisen en vraag mij af of ik met zo iets het sneller eens doe (om de 2dagen ofzo) omdat het sneller en/makkelijker gaat?
En dan natuurlijk ook wel "gewoon" dweilen met de grote kuis



Bedoel je een spraymop? Ik zag hem bij de Wibra staan van de week en heb hem mee genomen. Super praktisch om na het eten het oorlogsgebied van peuter schoon te maken. Het is er zo een. Je hebt ze overal wel en ze kosten niet veel.

Anoniem

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:11

Wij hebben zowel in groot huis als klein huis gewoond maar het grote huis bleef veel langer schoon
Idd meer opbergruimte ook
Ik zou juist graag weer wat groter willen omdat het makkelijker schoon te houden is.
En een aparte linnenkamer. Grote bijkeuken voor de honden etc

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:15

@Giolli Ja inderdaad ! Ben ook echt aan het twijfelen voor de gang en de keuken en de avond snel eens over te gaan voor de poot- en voetafdrukken :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:18

Ik heb hem nu een paar dagen en elke dag nog gebruikt! :j

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:19

Hier ook groot fan van de Dyson. Goedkoper dan relatietherapie en je hebt er ook nog eens veel plezier van :D.
Sinds we groter wonen vind ik het makkelijker om het huis schoon en netjes te houden! Voorheen hadden we een appartement. Daar werd alles in gelijke mate vies omdat we bijv door de slaapkamer moesten lopen om op het balkon te komen, dat soort dingen. Nu blijft het boven schoner. De was hangt op zolder, idem voor de droger, dat scheelt weer een hoop stof op andere verdiepingen. Verder zorgen dat er niet teveel spullen het huis binnensluipen, dat maakt het makkelijker om het opgeruimd te houden. Een waterontharder maakt dat de douche en wasbakken makkelijker schoon te maken zijn. Oh en een stoomreiniger ipv dweil! Ik heb een hekel aan klussen waarbij mijn handen nat worden (ivm eczeem) en met de stoomreiniger heb ik in no time de vloer gedweild.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:31

ik had 2 van die spray mops van de Action, ideaal! Ik deed in het exemplaar dat voor de huiskamer/keuken was van dat laminaat reiniger in het reservoir en voor de badkamer/wc gewoon water.
Helaas zijn ze na een jaartje overleden, net zoals alle stoomapparaten altijd binnen een jaar kapot gaan: de stelen breken af. Dit zal aan mij liggen, ik zal er te zwaar op leunen/duwen, maar ik weet ook niet hoe het anders moet.

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:34

Morrie schreef:
ik had 2 van die spray mops van de Action, ideaal! Ik deed in het exemplaar dat voor de huiskamer/keuken was van dat laminaat reiniger in het reservoir en voor de badkamer/wc gewoon water.
Helaas zijn ze na een jaartje overleden, net zoals alle stoomapparaten altijd binnen een jaar kapot gaan: de stelen breken af. Dit zal aan mij liggen, ik zal er te zwaar op leunen/duwen, maar ik weet ook niet hoe het anders moet.


Hoe vaak gebruik je ze? Want volgens mij kosten ze een tientje en dan vind ik een jaar meegaan best aardig.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:38

Voor de mensen die een robotstofzuiger hebben, wat is (niet) aan te raden? Ik werk gemiddeld zo’n 50 uur per week, daarnaast nog mijn paard waardoor huishouden er vaker bij in schiet. Doordat ik een groot deel van mijn uren vanuit thuis werk en die tijd zelf indeel red ik het wel om een aantal klusjes door de dag te doen (wasjes draaien/ophangen, vaatwasser in/uitruimen, keuken opruimen, toilet afnemen etc).

Ik twijfel nu om een robotstofzuiger aan te schaffen om overdag rond te laten cruisen door verschillende kamers.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:43

PSvanLot schreef:
Morrie schreef:
ik had 2 van die spray mops van de Action, ideaal! Ik deed in het exemplaar dat voor de huiskamer/keuken was van dat laminaat reiniger in het reservoir en voor de badkamer/wc gewoon water.
Helaas zijn ze na een jaartje overleden, net zoals alle stoomapparaten altijd binnen een jaar kapot gaan: de stelen breken af. Dit zal aan mij liggen, ik zal er te zwaar op leunen/duwen, maar ik weet ook niet hoe het anders moet.


Hoe vaak gebruik je ze? Want volgens mij kosten ze een tientje en dan vind ik een jaar meegaan best aardig.

ik gebruik ze meerdere keren per dag. Helaas hebben ze ze niet meer bij de Action, ik loop nu dus weer met de sprayfles in de hand

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:56

Bedankt voor de antwoorden! Wel de moeite dus om deze aan te schaffen :D
Ben nu de serie : Get Organized with The Home Edit aan het kijken :D

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:11

_MG schreef:
Voor de mensen die een robotstofzuiger hebben, wat is (niet) aan te raden? Ik werk gemiddeld zo’n 50 uur per week, daarnaast nog mijn paard waardoor huishouden er vaker bij in schiet. Doordat ik een groot deel van mijn uren vanuit thuis werk en die tijd zelf indeel red ik het wel om een aantal klusjes door de dag te doen (wasjes draaien/ophangen, vaatwasser in/uitruimen, keuken opruimen, toilet afnemen etc).

Ik twijfel nu om een robotstofzuiger aan te schaffen om overdag rond te laten cruisen door verschillende kamers.

Ik heb al een wat oudere roomba. Deze gaat nog Kris kras door het huis, maar daardoor kan ik hem wel overal neerzetten. Ik weet niet of dat kan met de nieuwere die een plattegrond maken.
En neem eentje die je kan programmeren, hoef je er niet aan te denken om hem aan te zetten.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:47

Noeps schreef:
Hier ook groot fan van de Dyson. Goedkoper dan relatietherapie en je hebt er ook nog eens veel plezier van :D.



Wat die je precies net die stofzuiger dan :=

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:43

Esther_ schreef:
_MG schreef:
Voor de mensen die een robotstofzuiger hebben, wat is (niet) aan te raden? Ik werk gemiddeld zo’n 50 uur per week, daarnaast nog mijn paard waardoor huishouden er vaker bij in schiet. Doordat ik een groot deel van mijn uren vanuit thuis werk en die tijd zelf indeel red ik het wel om een aantal klusjes door de dag te doen (wasjes draaien/ophangen, vaatwasser in/uitruimen, keuken opruimen, toilet afnemen etc).

Ik twijfel nu om een robotstofzuiger aan te schaffen om overdag rond te laten cruisen door verschillende kamers.

Ik heb al een wat oudere roomba. Deze gaat nog Kris kras door het huis, maar daardoor kan ik hem wel overal neerzetten. Ik weet niet of dat kan met de nieuwere die een plattegrond maken.
En neem eentje die je kan programmeren, hoef je er niet aan te denken om hem aan te zetten.



Hier ook een roomba. De woonkamer doet hij elke ochtend om 5 uur.
Moet mezelf er meer toe zetten hem vaker in een andere kamer te zetten.

Mijn advies is kijk wat je wilt en hebt in huis.

Die wij hebben kan niet op hoogpolig kleed. (Hebben wij ook niet. Vind ik drama met katten en jonge kinderen en op een boerderij wonen)
Valt niet van de trap af.

De oude ging minder makkelijk over hogere randjes heen deze iets makkelijker.

De wall(onzichtbare muur) die er bij zit vind ik ook erg fijn. Mocht hij een hoek niet moeten doen omdat daar dingen staan waar hij op vast lopen zet je die er voor.

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:49

xLaraaj schreef:
Zijn er hier mensen met een dweil met reservoir? a la Leifheit of Swiffer WetJEt etc.
Neem je deze vaker vast dan een gewone dweil met emmer?

Zou graag meer kuisen en vraag mij af of ik met zo iets het sneller eens doe (om de 2dagen ofzo) omdat het sneller en/makkelijker gaat?
En dan natuurlijk ook wel "gewoon" dweilen met de grote kuis


Ja ik! Die van leifheit, xl. Ik vind het echt ideaal!

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:14

Ik heb ook een goedkope robotstofzuiger uitgeprobeerd maar de hond vond hem dood eng en hij deed het ook niet zo goed. Die steelstofzuiger scheelt echt veel.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:21

Giolli schreef:
Leuk topic. Ik heb sinds een paar maanden (en TikTok filmpjes) ineens heel veel plezier in het schoonmaken van mijn huis, ik weet niet waarom, dat is zo ineens omgeslagen. Ik las laatst ergens "don’t put it down, put it away" en dat werkt best goed in het dagelijks leven om rommel te voorkomen. Ik besefte me eigenlijk niet hoe veel rommel voorkomen had kunnen worden door het
direct weg te leggen op de plek waar het moet.

Meer tips… Lenor waskorrels in een plantenspray doen zorgt voor een langdurige en heerlijke geur in je huis. (Niet te dichtbij je meubels spuiten) en je plinten afnemen met een beetje wasverzachter ook.
Wist je dat je met 2 vaatwastabletten heel goed je wasmachine kan reinigen op een 90 graden programma (en verder leeg)? Je kunt er ook je bubbelbad mee schoon krijgen.

Ik heb nog wel een verlanglijstje aan spullen die ik graag wil, o.a de Fabulosa desinfectant lijn die mega lekker ruikt, maar ook de Amerikaanse scrub daddy/mommy en natuurlijk The Pink Stuff. En bij de Lidl zijn vanaf morgen weer de WC-schuim bussen te koop. :):)

Nou ja, mochten er echte schoonmaak-gekkies zijn in dit topic dan weet je me te vinden. :')


Dankzij jou snap ik nu pas het nut van TikTok en heb ik een verslaving erbij! Net terug uit de winkel met Spin Mop (en nog veel meer).

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:23

Ro0sje schreef:
xLaraaj schreef:
Zijn er hier mensen met een dweil met reservoir? a la Leifheit of Swiffer WetJEt etc.
Neem je deze vaker vast dan een gewone dweil met emmer?

Zou graag meer kuisen en vraag mij af of ik met zo iets het sneller eens doe (om de 2dagen ofzo) omdat het sneller en/makkelijker gaat?
En dan natuurlijk ook wel "gewoon" dweilen met de grote kuis


Ja ik! Die van leifheit, xl. Ik vind het echt ideaal!


https://www.blokker.nl/leifheit-easy-sp ... gLFwfD_BwE

Zo een?
Ik dweil bijna nooit omdat ik het echt niet leuk vind om te doen, terwijl de honden regelmatig over de witte tegels in de keuken lopen. Dus ben opzoek na een handige oplossing. Dit lijkt me wel wat.