Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

 
Profiel   

"Creatieve mensen hebben geen rommel, maar hebben overal ideeën liggen"..
Ja ja, maar die ideeën liggen er wel in de vorm van bakken vol papier; van post-it's tot A4tjes tot enveloppen tot stukjes wc-papier met notities :roll:
Er gaat hier met gemak een flink notitieblok per maand doorheen. Zonde van al dat papier.

Na lang twijfelen heb ik vandaag een Remarkable digitaal notitieblok besteld. Hij is erg prijzig, maar ik kwam een aanbieding tegen met wat korting, en kan hem via mijn bedrijf bestellen. Weg met alle rommel en al het papier.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die er een hebben. En wat zijn jullie ervaringen?

Er schijnen losse scripts ontwikkeld te zijn vanuit de community, waarmee je het ding verder kan uitbreiden zodat ie meer formaten e-books kan lezen bijvoorbeeld, en je je notities makkelijk kan delen naar jeDropbox of iCloud..
Als het goed is komt de mijne begin volgende week aan. Ik ben erg benieuwd!

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 15:58 



 
Profiel   

Kwam de reclame ook tegen op social media. Klinkt reuze interessant en had ik graag gehad toen ik nog als management assistente werkte en de directie besloot om papierloos te gaan werken.
Lijkt mij erg handig ter vervanging van alle losse schrijfblokken, enige is dat ik eerst mijn oude tablet wil vervangen en ik soms moet oppassen dat ik mijn geld niet sneller uitgeef dan dat het binnen komt :+
Ben erg benieuwd naar jouw ervaring als je hem hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 16:10 



 
Profiel   

Ik heb zo'n green book met uitwisbare pen, werkte voor mij niet en ben toch weer terug naar de eindeloze notitieboekjes :)

Wellicht dat zo'n semidigitaal apparaatje beter werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 16:15 



 
Profiel   

Bij zo'n baan kan ik me voorstellen dat het ideaal was geweest, BrankaZ! Hoe heb je dat gedaan toen je van het papier af moest? Een gewone tablet?

Met nieuwe iPads/tablets kun je ook vrij goed notities maken en schetsen heb ik begrepen. Wij hebben nog een heel ouderwetse iPad. Werkt perfect, maar voor notities, vooral handgeschreven, is ie echt niet fijn.

Walkure, ik heb inderdaad ook al eens gekeken naar zo'n Green Book, maar uiteindelijk nooit besteld omdat ik twijfelde of het wel handig is in gebruik. Wat was de reden dat het voor jou niet fijn genoeg werkte?

Wat me zo fijn lijkt aan de remarkable is dat je al je notities zo makkelijk terug kan vinden, kan sorteren en wissen, en kan converteren naar getypte tekst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 16:30 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd! Heb ook getwijfeld hem te bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 16:41 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Bij zo'n baan kan ik me voorstellen dat het ideaal was geweest, BrankaZ! Hoe heb je dat gedaan toen je van het papier af moest? Een gewone tablet?

Combinatie van de laptop van mijn werk en een greenbook om notities in te maken omdat je dingen die je moet uitwerken n.a.v. werkoverleg niet altijd ter plekke kan uitvoeren.
Greenbook gebruik ik tegenwoordig nauwelijks. Vind het wel onhandig dat je steeds dingen moet uitwissen om het opnieuw te kunnen gebruiken. Dat is bij een to do lijstje geen probleem, maar sommige notities wil je wat langer bewaren. Ook worden de hoekjes van de pagina’s waar je ze om de ringen drukt erg lelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 16:52 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik ben heel benieuwd! Heb ook getwijfeld hem te bestellen.

Ik zal hem uitgebreid testen en zeker laten weten wat ik er van vind!

BrankaZ, dat lijkt me inderdaad ook een nadeel aan de Greenbook, dat de pagina's uiteindelijk vies worden en krullen. Hoewel ik het idee van herbruikbaar papier mooi vind denk ik ook niet dat ik het heel veel en lang zou blijven gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 16:59 



 
Profiel   

Ben benieuwd naar je ervaring! Heb er ook wel eens naar zitten kijken, maar toch vanaf gezien.

Ik gebruik zelf Rocketbook. Bevalt me eigenlijk prima. Heb verschillende standaard locaties voor notities ingesteld. Als ik ze scan met de telefoon worden ze vanzelf op die plek opgeslagen (voor dropbox folders). Eens in de zoveel tijd even met een nat doekje schoonvegen en je kunt weer. Ideaal.

Ik heb ook een iPad, maar in de praktijk gebruik ik die toch niet snel voor simpele notities.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 19:01 



 
Profiel   

Ik kom volgen. Ik ga op t werk ook door veel notitieblokken. Papier en pen is beter voor mijn proces dan de laptop, dus ik noteer op papier voordat ik het evt verwerk. Ik heb laatst rondgekeken, maar nog niet (betaalbaar) kunnen vinden wat ik zoek. Ik ben dus heel benieuwd naar jouw ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 19:10 



 
Profiel   

Ah, wat leuk! Ben benieuwd wat je ervaring is!

Ik heb een paar weken geleden na wat wikken en wegen de keuze gemaakt voor een nieuwe iPad (2020) plus een digital pencil. Deze combinatie kan ook handgeschreven tekst omzetten naar digitale tekst, maar die optie gebruik ik weinig. Het mag van mij ook gewoon in handgeschreven script blijven, als ik al mijn aantekeningen en scribbles maar kan lezen.

Ik heb al een paar jaar een Gvido, dat is een e-reader voor bladmuziek, en die bestaat uit twee A4 e-ink schermen aan elkaar (en kan dus dichtgeklapt als een bladmuziekboek). Daar zit ook een digital pencil bij waarmee je kan schrijven / aantekeningen maken in de bladmuziek, maar dus ook op blanco pagina’s (moet je alleen zelf een lege PDF laden). Het is niet bedoeld als notitie tool zoals de Remarkable, maar hij leent zich er prima voor, alleen kan die niet converteren naar getypte tekst.
In de praktijk gebruik ik het ding er ook nooit voor, alleen voor bladmuziek. ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 19:44 



 
Profiel   

Ik ben ook heel benieuwd! Ik heb wel al wat reviews bekeken, en de meeste reacties zijn erg positief.

Dallista, nooit geweten dat er ook digitale bladmuziekboeken bestaan, ideaal zeg! En wat leuk dat je daar ook op kan schrijven. Ik kan me voorstellen dat het in de praktijk wat lastiger is om zo'n groot boek als gewone notitieblok te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:08 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Dallista, nooit geweten dat er ook digitale bladmuziekboeken bestaan, ideaal zeg! En wat leuk dat je daar ook op kan schrijven. Ik kan me voorstellen dat het in de praktijk wat lastiger is om zo'n groot boek als gewone notitieblok te gebruiken.

Het is niet erg bekend inderdaad, het is echt een niche markt product.

Voor aantekeningen op zich prima, maar ja, ding ligt standaard bij de piano, en twee A4 schermen is inderdaad wat aan de grote kant!

Ik kocht in 2010 mijn eerste Kindle, en toen al droomde ik ervan dat er ooit een e-ink e-reader zou komen voor bladmuziek. Duurde nog iets van 7/8 jaar tot de Gvido uitkwam, eerst in Japan en de VS en toen heb ik er meteen eentje hierheen gehaald. <3

Je kan er eindeloos op krabbelen/ aantekeningen op maken (en exporteren en in de cloud opslaan). Moet natuurlijk ook wel, bladmuziek is waardeloos als je er niets bij kan zetten: vingerzettingen, tempo, dynamiek etc.

De Gvido is echt mijn kindje. Sowieso is bijna alle klassieke muziek in PDF gratis verkrijgbaar (legaal, lang leve out of copyright), bv op de imslp site, en ik heb inmiddels ook heel wat van mijn eigen-gekochte boeken gescand (naast klassiek piano speel ik ook veel filmmuziek en Japanse videogame muziek gearrangeerd voor piano solo).

E-ink is een fenomenale uitvinding! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:40 



 
Profiel   

Dat klinkt echt ideaal! Ik kan me goed voorstellen hoe blij je ermee bent!

E-ink is inderdaad een geweldig mooie techniek. Ik heb al vaak zitten twijfelen om eens een e-reader te kopen, maar daar lees ik eigenlijk te weinig boeken voor, dus nooit gedaan. Maar ik denk dat ik zeker wel wat boeken op de Remarkable ga zetten die ik nu op de iPad heb staan. Volgens mij leest het toch een stuk fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 21:54 



 
Profiel   

*\o/*
[ img ]

Ik ben wel benieuwd of hij inderdaad zonder bijbetaling door de douane komt. Op de website claimen ze van wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:42 



 
Profiel   

Bij mij op school zijn er docenten die gebruik maken van bamboo, ofzo, echt een super programma!
Hij tekent en schrijft op papier op z’n bureau met een bepaalde pen en het komt op groot scherm in de klas.

Lijkt me super handig, zo’n digitaal notitieblok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:44 



 
Profiel   

_Nancy schreef
Bij mij op school zijn er docenten die gebruik maken van bamboo, ofzo, echt een super programma!
Hij tekent en schrijft op papier op z’n bureau met een bepaalde pen en het komt op groot scherm in de klas.

De Wacom Bamboo toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:50 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
_Nancy schreef
Bij mij op school zijn er docenten die gebruik maken van bamboo, ofzo, echt een super programma!
Hij tekent en schrijft op papier op z’n bureau met een bepaalde pen en het komt op groot scherm in de klas.

De Wacom Bamboo toevallig?


Geen idee, het enige wat ik weet is dat t een bamboo is.
‘Even m’n bamboo erbij pakken’
:+

Die is niet zo gek duur volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:53 



 
Profiel   

Ik heb de Wacom Bamboo voor thuis en de Remarkable 2 op kantoor.
De bamboo is echt om mee te tekenen, schetsen en zelfs digitaal te verven. :D

Ik gebruik de Remarkable echt om notities te maken tijdens vergaderingen. Ik was het zat om elke keer achter mijn laptop te zitten en met een notitieblok verspilde ik ook teveel papier. De remarkable is echt ideaal om te schrijven. Hij is fijn in gebruik en ziet er ook nog een beetje uit als een echt notitieblok waardoor de overgang wat kleiner is. Mijn collega's zijn er ook tevreden over. Ik vond het wel echt even wennen hoor, je pakt toch snel even een papiertje en pen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:56 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad ook een Wacom Bamboo, wel een oudje maar hij werkt (met een hack) nog prima. Maar inderdaad echt voor digitaal tekenen en photoshoppen op de computer.

Fijn dat de Remarkable goed bevalt Lau! Ik kan me best voorstellen dat het even wennen is, maar dat heb ik er wel voor over :j
Gebruik je de functie om geschreven tekst om te zetten naar getypte tekst ook regelmatig en werkt dat fijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 17:08 



 
Profiel   

Ik volg. Ik ben al een tijdje op zoek naar een combi e-reader en notebook. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het klinkt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 17:14 



 
Profiel   

De advertentie heb ik ook voorbij zien komen en ook erg over getwijfeld. Zo nu en dan speelt de gedachten om er 1 te kopen nog steeds.

1 van de redenen waarom ik twijfel, is dat ik niet weet of het ook echt toegevoegde waarde voor mij gaat hebben. Ik zou hem voornamelijk op het werk gaan gebruiken (administratie)...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 17:15 



 
Profiel   

Ik heb een Remarkable!!

Had hem na lang twijfelen vorig jaar april besteld, mijn man verklaarde me voor gek. Het zou nog maanden duren voor hij kwam, àls hij kwam.
Uiteindelijk is de levering 3x uitgesteld en kwam hij in november.

Het is een prachtig apparaat!! Ik zou niet meer zonder kunnen!

Ik heb ook diverse eigen templates gemaakt, dus ik weet precies hoe dat moet.
Hij doet eeuwen met de batterij.
Ik vind alleen de synchronisatie met de desktop app niet zo goed.

Edit: ik gebruik de schrijf naar text functie echt nooit. De opmaak komt niet mee en als ik aantekeningen maak moet ik er toch van alles aan veranderen om fatsoenlijke zinnen te maken.

Waar hij ook heel handig voor is, dat zijn bouwtekeningen. Ik maak nog wel eens wat en je kan eindeloos proberen. Hij kent ook verschillende lagen. Dus dan kan je een laag 'vastzetten' die gum je dan niet meer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 18:10 



 
Profiel   

Tilmar, waaw jij was er vroeg bij :D Was dat nog in de pre-order tijd?
Wat fijn te horen dat je er zo blij mee bent!
Is het lastig om zelf templates te maken, of kun je dat gewoon doen door een pdf erheen te sturen via de pc?
Goed te horen dat de batterij lang mee gaat.
Ik hoop dat de desktop app binnenkort een update krijgt en wat beter gaat werken, ik las inderdaad dat daar soms problemen mee zijn. Op welk systeem gebruik je de app?

De lagen vond ik ook echt een must bij zo'n apparaat. Wij maken ook veel technische tekeningen, en daar gaat ie ook zeker voor gebruikt worden.
Het zou wel leuk zijn als er ook nog geometrische vormen gebruikt kunnen worden in een volgende update. Al werkt een lineaal, geodriehoek en stencil natuurlijk ook prima met zo'n tablet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 19:26 



 
Profiel   

Ja klopt, dat was pre-order. Ik was zo dom om in Facebook een keer op een advertentie te klikken en toen kwam hij steeds langs. Op een goed moment had ik het voor mezelf zo rond gepraat dat ik hem ging bestellen. Niemand begreep wat ik er mee moest. Stuur ik mijn broer een plaatje met 'kijk eens wat ik besteld heb'. Stuurt hij een plaatje terug, had hij er ook een besteld haha, genetisch defect :D

Je hebt op de remarkable pdf's en notebooks, dat zijn verschillende dingen.
Je kan een pdf importeren en daar op schrijven maar daar kan je geen pagina's toevoegen. Ik gebruik dat bijvoorbeeld bij presentaties. Ik heb ook een dagboek voor mijn paard gemaakt met elke dag een pagina met de datum er boven en wat dingetjes die ik dagelijks wil bijhouden. Daar hoeven geen pagina's bij dus dat gaat prima met zo'n pfd.

Een notebook is een oneindig 'schijfblok' en je kan per pagina kiezen of je bv lijntjes, blank of een afvinklijst wil. Is het laatste blaadje vol, dan voeg je een nieuwe pagina toe.
Daar kan je dus eigen ontwerpen voor maken, ik heb een weekoverzicht, een eigen afvinklijst, iets voor notulen, een afvaldagboek, milimeterpapier enzenz.
Je kan ze er alleen opzetten met software, daar heb je einkpad voor of freeremarkabletools. Die laatste gebruik ik. Wat wel een nadeel is dat je na elke softwareupdate je templates er opnieuw op moet zetten. Maar met freeremarkabletools is dat zo gepiept.
De eigen templates zie je trouwens niet in de app. Je kan je notebook wel mailen naar jezelf als pdf, dan is het gewoon zichtbaar.
Ik heb de app op mijn computer, telefoon en tablet. Maar zeker op de computer is hij niet altijd in sync.

Als je meer info wil over die templates kan ik dat altijd sturen. Er zijn heel veel filmpjes op youtube van mydeepguide. Wel een beetje nerdy maar die laat van alles zien.
Wat ik prettig vind is om links een marge van 2 cm te houden, dan past de menubalk daar. Rechts kan je de marge zo klein maken als lukt.

Je kan inderdaad figuren met een lineaal maken, ik mis het nog niet echt om figuren te kunnen maken. Maar ik denk wel dat dit in een update komt. Er is ook een facebookgroep van de remarkable, ik heb de laatste tijd de updates uit staan, maar is in het begin wel leuk.

Ik las dat je graag je notities makkelijk kan terugvinden en sorteren. Dat is helaas niet helemaal zo. Je kan in de geschreven tekst natuurlijk niet zoeken.
Dus het terugvinden dat moet je echt via duidelijke folders en bestandsnamen voor elkaar krijgen. Bij mij is het nu al een beetje een zootje.

Maar nogmaals, het is echt een geweldig mooi apparaat. Door corona heb ik hem nog niet veel meegenomen, maar iedereen die hem ziet vraagt wat het is en vindt hem prachtig.
Hij is wel teer en de pen ook, dus wees er voorzichtig mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 20:09 



 
Profiel   

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, Tilmar!

Die van mij is binnen *\o/*
Wat een snelle levering zeg, waaw!
[ img ]

Ik mag em helaas na mijn werk pas uitpakken :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 12:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen