Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Remarkable 2 digitaal notitieblok/e-reader

 
Profiel   

De eerste indruk is erg positief :j

Hij is erg netjes verpakt. De verpakking straalt al goede kwaliteit uit, een beetje hetzelfde idee als wanneer je een Apple product open maakt.
[ img ]

Het instellen ging erg makkelijk. Al had het verbinden volgens mij ook via een QR code gekund, dat zou nog wat sneller en makkelijker zijn.
[ img ]

Het ding zelf ziet er kwalitatief ook erg goed uit. Netjes afgewerkt. Het is iets zwaarder dan verwacht, waardoor het wel ook vrij degelijk aanvoelt.
De pen ligt lekker in de hand. Niet te licht en niet te zwaar. De pendruk en tilt werkt fantastisch. Hij reageert ook nagenoeg direct, waardoor je toch echt een beetje het gevoel hebt dat je met een echte pen/potlood werkt. Het is heerlijk om gewoon met je handpalm op het scherm te kunnen rusten zonder dat je per ongeluk iets aanklikt. Dat werkt heel fijn.
[ img ]

Ik heb hem voor nu even in een simpel hoesje van de Action gestopt. Past toevallig perfect, al zit het elastiek natuurlijk wat in de weg. Ik ga er zelf een mooie hoes voor maken binnenkort.
Ik merkte wel dat hij de eerste keer erg traag was met het synchroniseren in de app op mijn mobiel.
De templates zijn erg fijn om te gebruiken, en ideaal dat je ze tijdens het werken kan wijzigen, en bijvoorbeeld even naar een hokjestemplate kan schakelen als je in een document even een technische tekening wil maken.
De resolutie is hoog genoeg dat de pixels echt niet opvallen.
[ img ]

De komende paar weken ga ik hem uitgebreid testen, ook als e-reader en om contracten in te laten vullen door klanten etc, en de bevindingen zal ik hier binnenkort posten :D
Ik ben benieuwd of ik de gum ga missen, die de duurdere pen wel heeft.
Tot nu toe ben ik er in ieder geval erg blij mee, en de eerste lijstjes en notities zijn al gemaakt.

Eindelijk een beetje motivatie om de stapel papierrommel weg te werken die op mijn bureau ligt :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 15:43 



 
Profiel   

Oh, ik ben heel benieuwd naar je bevindingen! Ik heb inmiddels alle soorten uitwisbare notitieboekjes geprobeerd, maar nooit echt tevreden... dit ziet er zoooo fancy en goed uit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 16:25 



 
Profiel   

Leuk! Ik hoor het graag.
Door je lijstje wist ik ook direct van welk ander topic ik jou ken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 16:28 



 
Profiel   

Hier ook een remarkable 2 , half jaar nu en een van mijn beste aankopen ooit. Ik gebruik nooit meer papier en ik raak nooit meer notities kwijt.

Tip : op etsy zijn er bedrijven die PDFs met links voor de remarkable .
Denk aan meeting notebooks, daily planners en dergelijke.

Deze vind ik geweldig ( ik ken ze niet maar gebruik twee pdf's van hun )
https://www.etsy.com/shop/ePaperTemplates?ref=simple-shop-header-name&listing_id=865642017

Daarnaast kun je eigen templates uploaden, maar dat mag officieel niet. De pdf's mogen uiteraard wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 16:31 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Hier ook een remarkable 2 , half jaar nu en een van mijn beste aankopen ooit. Ik gebruik nooit meer papier en ik raak nooit meer notities kwijt.

Tip : op etsy zijn er bedrijven die PDFs met links voor de remarkable .
Denk aan meeting notebooks, daily planners en dergelijke.

Deze vind ik geweldig ( ik ken ze niet maar gebruik twee pdf's van hun )
https://www.etsy.com/shop/ePaperTemplates?ref=simple-shop-header-name&listing_id=865642017

Daarnaast kun je eigen templates uploaden, maar dat mag officieel niet. De pdf's mogen uiteraard wel.


Als je ook nog templates erbij 'moet' kopen voor handig gebruik, wordt het helemaal een duur grapje. >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 18:55 



 
Profiel   

Maar is er inmiddels wel integratie met Google Drive oid? Ik las dat dat niet zo was, dat is wat mij tegenhoudt om het te kopen. Wil makkelijk documenten kunnen uitwisselen tussen de Remarkable en mijn laptop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 19:07 



 
Profiel   

Eleeke, wat leuk dat je er nog steeds zo blij mee bent, en hem zo veel gebruikt!

Die pdf's zien er fijn uit zeg.
Senna, de templates en pdf's kun je ook vrij makkelijk zelf maken, maar als je voor een paar euro een kant-en-klaar design kan kopen is dat ook fijn. Er zitten ook een aantal standaard templates bij, dus je hoeft er niet perse wat bij te kopen/maken.
Vergelijk het met een gewone agenda; je hoeft geen papieren agenda te kopen maar koopt in plaats daarvan een digitale agenda die helemaal jouw stijl is.

Haha, ik heb inderdaad al onze boot-lijstjes al gedigitaliseerd inmiddels :))

Urbiezira, hij werkt niet rechtstreeks met Google drive, maar heeft wel een desktop app en mobiele app, waar hij de bestanden synchroniseert.
Als je een nieuwe notitie hebt gemaakt dan staat die automatisch ook op je computer/telefoon.
[ img ]
Als ik rechts klik op een document dan kan ik zeggen 'export as PDF' en hem gewoon als PDF op mijn computer opslaan en delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 19:45 



 
Profiel   

Ik kom nu op Facebook de hele tijd een advertentie tegen van Remarkable 2... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 10:05 



 
Profiel   

En.. Hoe bevalt de Remarkable?
Ik heb hem zelfs meegenomen op vakantie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 21:02 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar hoe het tot nu toe bevalt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 23:21 



 
Profiel   

Goed dat jullie het vragen! Bijna vergeten :o

Ik heb mijn remarkable inmiddels ruim 30 dagen. Dat betekent dat de 30-day-return-periode voorbij is. En hij gaat niet meer terug hoor :D
Ik had verwacht dat ik hem misschien na een tijdje minder zou gebruiken, als het 'nieuwe' eraf is, maar ik gebruik hem nog steeds dagelijks. Het is echt een heerlijk apparaat <3

Na een dikke week kwam ik wel een stomme fout van mezelf tegen: ik had de pen zonder gum erbij gekocht. Niet gedacht dat ik die vaak nodig zou hebben, maar ik heb een week later dus alsnog de pen mét gum besteld :')
Als je zo'n dure notitieblok besteld dan maken die paar tientjes extra ook niet meer uit, en de gum is echt heel handig en scheelt je veel tijd.

Allereerst gebruik ik hem natuurlijk veel voor notities. Dingen als to-do lijstjes, maar ook bv technische tekeningen. De verschillende soorten pennen zijn dan heel fijn. Al is de fineliner mijn favoriet. Het gummen is dan wel echt fijn, dat lukt met een gewone fineliner op een notitieblok natuurlijk niet :))
We werken vaak met excel bestanden met lijstjes om bij te houden en af te vinken. Ideaal om die te kunnen overzetten naar de remarkable.
En voor mijn werk heb ik er contracten op staan die mensen direct kunnen ondertekenen en ik dan meteen digitaal kan doorsturen naar hun email. Dat scheelt veel papier en gedoe.
Dat overzetten van pdf's gaat trouwens heel snel en makkelijk via de Remarkable app op de computer.
[ img ]

Gewoon voor de lol heb ik er ook wat mee geschetst. Dat gaat ook érg leuk. Vooral met de potlood kun je zo heerlijk veel verschillende tinten en potlooddiktes gebruiken door hard of zacht te drukken en de pen schuiner te houden.
De highlighter is leuk voor schaduwen.
Ik ben niet zo goed in schetsen, dus dat het er niet uit ziet ligt meer aan mij dan aan de remarkable :')
[ img ]

Dan de e-books. Dat werkt ook erg fijn. Het scherm is heel fijn om van te lezen. Het reflecteert net iets meer dan een echt boek, maar niet storend. Leest heel rustig in het donker met een bureaulampje. En de grootte van het lettertype en de verschillende lettertypes en soorten uitlijning zijn allemaal te kiezen.
Het enige nadeel is dat je geen pagina's kan bookmarken. Hij onthoudt alleen de pagina waar je gebleven bent.
Het formaat is voor een e-reader volgens mij wat aan de grote kant.
[ img ]

En waar ik hem ook écht veel voor gebruik; puzzels <3
Zoomen is dan ook fijn, bij grote puzzels.
Kom je niet meer verder met sudoku, dan open je een nieuwe laag, gok je een cijfer en als het de verkeerde was dan verwijder je de laag en gaat verder waar je gebleven was :))
Ik vind dit echt heerlijk om voor het slapen gaan te doen.
[ img ]


Sowieso is het een heel fijn ding om voor het slapen gaan te gebruiken. Het kijkt heerlijk rustig, geeft geen licht waardoor je makkelijk in slaap komt. En het vermindert de schermtijd op mijn telefoon flink.
Ik heb in het begin een paar bugs gehad, of foutjes in de software ofzo, waardoor een pagina soms vanzelf opende, maar dat heeft zichzelf opgelost gelukkig.

Momenteel zijn we aan het klussen op de boot, en hij gaat overal mee naartoe. Alle lijstjes die we moeten afwerken kunnen we heel makkelijk afvinken, notities toevoegen, punten aanpassen en verwijderen, en dat gaat zo veel sneller dan hoe we dat vroeger op de ipad allemaal moesten intypen.

Nu dat ik hem 30 dagen in bezit heb en hem wil houden kreeg ik een kortingscode voor vrienden en familie..
Stel dat er een bokker is die ook een remarkable wil kopen: met deze link krijg je €40 korting, dan heb je gratis de potlood met gum in plaats van de goedkopere versie :D
Als je de link aanklikt komt je korting meteen in de winkelwagen te staan.
https://remarkable.com/referral/UHVK-D7QE

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 09:08 



 
Profiel   

8nnemiek,leuk om te lezen.
Ik ben na ruim een half jaar nog steeds groot fan

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 13:39 



 
Profiel   

Dank voor jullie berichten :j
Zit er een agenda functie op de remarkable?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:14 



 
Profiel   

Fnanne schreef
Dank voor jullie berichten :j
Zit er een agenda functie op de remarkable?

Niet standaard, maar via pdfs kun je dat prima regelen.
Want je kan bijvoorbeeld wel een pdf met werkende links erop zetten die je als agenda gebruikt.
een pagina calender en als je op de datum "clickt" ga je naar de agenda pagina van die dag oa.

Ik heb deze bijvoorbeeld
https://www.etsy.com/nl/listing/905700063/remarkable-2-2021-2022-digital-planner?ref=shop_home_active_3&crt=1

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:31 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Fnanne schreef
Dank voor jullie berichten :j
Zit er een agenda functie op de remarkable?

Niet standaard, maar via pdfs kun je dat prima regelen.
Want je kan bijvoorbeeld wel een pdf met werkende links erop zetten die je als agenda gebruikt.
een pagina calender en als je op de datum "clickt" ga je naar de agenda pagina van die dag oa.

Ik heb deze bijvoorbeeld
https://www.etsy.com/nl/listing/905700063/remarkable-2-2021-2022-digital-planner?ref=shop_home_active_3&crt=1


Dank voor je reactie :)
Ik ben niet super handig, maar wat ik op filmpjes en in reviews heb gezien lijkt het allemaal best heel gebruikersvriendelijk. Kunnen jullie je daar in vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 10:23 



 
Profiel   

Fnanne schreef
Dank voor je reactie :)
Ik ben niet super handig, maar wat ik op filmpjes en in reviews heb gezien lijkt het allemaal best heel gebruikersvriendelijk. Kunnen jullie je daar in vinden?


Het is maar net hoe ver je wil gaan.
Als je het beperkt houdt tot de Remarkable templates en er via de computer pdf's op zet is het wel gebruikersvriendelijk.

Je kan ook eigen templates maken, daar heb je aparte software voor nodig. En je kan hem ook nog een soort 'hacken' zodat er meer mee kan.
Dat laatste heb ik niet gedaan hoor, dat gaat me te ver.

Ik vind het echt een supermooi apparaat! En ik gebruik hem heel veel.
Wel de pen met de gum komen :D dat is zó handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 11:24 



 
Profiel   

Die tip heb ik al vaker voorbij zien komen :j
Ik denk dat ik wel over de streep ben... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:14 



 
Profiel   

Ik vind hem tot nu toe ook erg gebruiksvriendelijk, maar heb er nog geen gekochte templates enzo op staan.

Met pdf’s werkt het in ieder geval erg fijn. En pdf’s zijn natuurlijk ook makkelijk zelf te maken via tekstverwerkers of tekenprogramma’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 14:31 



 
Profiel   

Ik heb hem besteld met jouw korting.
Bedankt!
Ben heel erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:20 



 
Profiel   

Hier idem :j
Dank voor de ervaringen en de link.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:39 



 
Profiel   

Top! Ik hoop dat jullie er net zo blij mee zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 09:21 



 
Profiel   

Ik ben echt niet technisch, en ik heb een enorm probleem met heel veel notitieblaadjes, blokjes, kwijtraken, opnieuw maken etc...
Ik heb aparte mappen/blokjes voor maat tekeningen (in een verbouwing), die ik net niet bij me heb op het moment dat ik een winkel voorbij loop waar ze iets hebben wat ik nodig heb. Apart mapje voor training/voedsel, boodschappenlijstjes, todo lijstjes.. ik heb een bullet journal geprobeerd maar dat werd m ook niet.. kortom, ik krijg mezelf niet georganiseerd...

Begrijp ik goed dat je kan uitwisselen tussen bijv een macbook en de remarkable? Ik heb lijstjes op mn macbook, die ik dan niet bijwerk omdat ik geen zin heb om de hele boel op te starten.
Hoe zet je bijv de puzzels erop? is dat een app of een optie?

Hoe krijg je ebooks op je remarkable? (ik heb eigenlijk pas heel kortgeleden een Ereader gekocht, dus dat is wel zonde... en voor mij niet nodig, maar toch)

En begrijp ik goed dat je een agenda kan maken, en dan daarin een clicklink naar bijv een document?

zoveel vragen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 09:33 



 
Profiel   

Heeft hij ook een dark mode? Vind het een interessant apparaat maar kan op de dark mode vraag geen antwoord vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 09:53 



 
Profiel   

Dat ziet er voor mij ook heel interessant uit.

Je schreef ergens dat je rustig met je handpalm op het scherm kan "leunen" zonder dat je iets aanklikt. Nou ben ik linkshandig en zag op een van je foto's dat er een menu aan de linkerkant staat. Is die ook verplaatsbaar naar rechts? Anders ben ik bang dat ik alsnog ongewild van alles aanklik :')

Notitieblokken zijn vanwege mijn linkshandigheid echt super vervelend omdat die spiraal altijd zo in de weg zit. Ik heb een tijdje zo'n uitwisbaar notitieblok gebruikt, maar daar veegde ik telkens de inkt uit omdat het nog niet droog was voor ik er met mijn hand overheen kwam :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:28 



 
Profiel   

Haha Cer, dat klinkt herkenbaar :))
Je kan bestanden van de remarkable direct lezen op je macbook of smartphone inderdaad. Wat je (nog) niet kan is de bestanden direct aanpassen in de remarkable folder. Om ze op de computer of telefoon aan te passen moet je ze eerst downloaden, dan aanpassen, en dan weer als pdf naar je remarkable uploaden.
Ik heb die functie zelf nog niet gemist. Ik schrijf alles op de remarkable, en maak eigenlijk helemaal geen lijstjes meer op de telefoon/ipad/macbook sinds ik het ding heb. Wél lees ik regelmatig de documenten op mijn iphone. Toevallig vanmiddag nog; ik zat in de auto en wilde even een lijstje bekijken maar had mijn remarkable niet bij mij.. Dus dan kijk ik gewoon in de app en kan ik het lijstje openen en doorlezen.

Puzzels sla ik op als PDF, en dan kun je ze via je computer of telefoon naar de app slepen, en komen ze vanzelf in de remarkable terecht.
Het is wel even zoeken naar puzzels in PDF formaat.

Ebooks zet je op dezelfde manier erop; op de computer naar de app toe slepen.

Er is een standaard agenda template, maar die heeft geen klik links.
Wel zijn er PDF's te koop met agenda's en planners die heel uitgebreid zijn, zoals die van de link die Eleeke plaatste. Dat is meestal niet gratis, maar wel heel handig!

Chiren, volgens mij zit er geen dark mode op. Zou je die dan willen om boeken te lezen? Als notitieblok is het vrij makkelijk om je eigen dark mode template te maken: je kan dan gewoon de achtergrond zwart maken en met een witte pen schrijven.
Zelf zie ik het voordeel er niet zo van. Het ding geeft geen licht, en het lijkt me dan juist wat lastig lezen, witte tekst op een zwarte achtergrond.

EvaC, als je het apparaat voor het eerst instelt dan kun je aangeven of je rechtshandig of linkshandig bent. Volgens mij komt je menu balk dan inderdaad aan de andere kant te staan :j
Als ik met een gewoon notitieblok en mijn favoriete fineliners werk dan heb ik inderdaad ook vaak mijn handpalm zwart :') Dus ondanks dat ik rechtshandig ben herken ik dat probleem ook wel. Met de remarkable werkt dat erg fijn!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 22:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen