[VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

[VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 17:23

Wij hebben ons appartement te koop gezet en gaan huren. We hebben een fantastisch jaren ‘30 huis gevonden. Het type huis dat we zouden willen kopen, als we dat kunnen. Maar dat gaat niet, plus de huizenmarkt is hysterisch, dus hebben we gekozen voor deze stap.

We waren meteen verliefd op het huis. Erker, en suite deuren, houten vloer, oude details. Maar wel geïsoleerd en dubbel glas.
Maar ondanks dat het huur is, moeten we er nog wel wat aan doen. Geen verbouwingen, maar cosmetisch kunnen we wel aan de slag.

Voor wie het leuk vindt, wat foto’s.

Als eerste de voorkant. De schilder is bezig. Maar het ziet er nu nog een beetje armoedig uit :D
Afbeelding

De woonkamer heeft dus de prachtige houten vloer, en suite deuren en een erker.
Afbeelding

Afbeelding

Helaas zaten er voor ons rokers in. Dus overal vind je deze vlekken. En spijkers. En gaten. Dus dat wordt spijkers trekken, gaatjes vullen en alle plafonds en muren verven.
Afbeelding

1 muur gaat een kleurtje krijgen dat geweldig past bij onze industriële meubels.

Afbeelding


In de woonkamer hadden we ook nog een onaangename verrassing. Maar in dit geval niet ons probleem. Dat gaat de verhuurder oplossen.
Afbeelding

Afbeelding

We hebben een lange gang met wat leuke oude details <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de keuken :=
We mogen ‘m verven, dus dat zal een hoop opknappen :j
De tegels blijven. En het 6-pits gasfornuis ( <3 ) ook. Het houd wordt links ral 9010 en de keuken zelf krijgt een kleurtje passend bij het granieten blad en de spoelbak.
Afbeelding

En we hebben nog een grote bijkeuken.
Afbeelding

Boven hebben we 3 slaapkamers.
Een kleintje voor de katten
Afbeelding

En 2 grotere waar wij er in 1 gaan slapen. Er zat een vrij hysterisch behangetje op de muren en de kastdeur, maar dat trokken we er zo zonder problemen af.
Afbeelding

De andere slaapkamer wordt werkkamer/muziekkamer/hobbykamer. Ook hier zat een hysterisch behangetje. Alleen hier kwam nog een onaangename verrassing tevoorschijn. Wel droog, maar goed, het moet wel behandeld en geverfd worden. En het groene behang dat er onder zat moet er af.
Afbeelding

Afbeelding

De badkamer is vrij nieuw. Ik hou hiervan <3
Afbeelding

Helaas ook wat gebreken in de inloopdouche. Dat zou verband kunnen houden met de lekkage beneden….
Afbeelding

En dan hebben we nog de zolder.
Met de prachtige trap.
Afbeelding

Overal opberghokjes.
Afbeelding

En ook hier een lekker hysterisch behangetje. Maar wel een volwaardige kamer. De balken gaan we in ieder wit verven en de rest zien we wel.
Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:04

Wow, wat een práchtig huis <3. Verliefd.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:09

Poeh, ik snap dat je verliefd werd op dit huis, helemaal mijn ding ook.
Ben benieuwd naar de tuin?
jammer van die vochtproblemen, hoop dat je verhuurder die echt goed aanpakt. Dat zijn echt rottige dingen.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 06:59

Oh ja, de tuin. De open slaande deuren komen uit op een terras met kromme planken :+
En de tuin zelf is volledig bestraat. Wel 15 meter diep. Heeft nu geen prioriteit, maar we gaan wel kijken of we daar iets mee kunnen. Of met borders of grote bakken ofzo. De voortuin is ook nog vrij groot, maar kaal. Dus die willen we ook in het voorjaar onder handen nemen. Ik hou van bloemetjes en plantjes. Heb alleen geen groene vingers, dus moet niet te ingewikkeld zijn :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:09

Daihyo schreef:
Oh ja, de tuin. De open slaande deuren komen uit op een terras met kromme planken :+
En de tuin zelf is volledig bestraat. Wel 15 meter diep. Heeft nu geen prioriteit, maar we gaan wel kijken of we daar iets mee kunnen. Of met borders of grote bakken ofzo. De voortuin is ook nog vrij groot, maar kaal. Dus die willen we ook in het voorjaar onder handen nemen. Ik hou van bloemetjes en plantjes. Heb alleen geen groene vingers, dus moet niet te ingewikkeld zijn :+

Ik heb in de voortuin bollen en zaden, waar bloemen uit komen speciaal voor bijen en vlinders, gestrooid. Geen werk en een prachtige bloemenzee <3.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 07:53

Ja zoiets wil ik inderdaad. Of zo'n akkerranden mengsel ofzo. Lekkere wilde bloemenzee :D
Dat lijkt me voor de voortuin zo leuk thuiskomen <3
Achter worden het bakken. In ieder geval wat kruiden. En lavendel ofzo.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:07

Heel gaaf huis! Had dit een huis geweest wat je had willen kopen?
Ik begrijp dat jullie voorlopig niks terug gaan kopen? Ik vind het interessante keuze. Al is de markt voor huurwoningen ook overspannen natuurlijk. Dit is particuliere huur neem ik aan?

Ik volg, ben benieuwd wat je ervan maakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:07

Ik vind dit soort huizen ook prachtig, zeker de woonkamer. Wel gewaagd, dat hele donkere blauw! Ik ben heel benieuwd. Een vriendin heeft dat ook op de muur en het staat erg mooi. Succes met het geklus!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 08:36

Suzanne F. schreef:
Heel gaaf huis! Had dit een huis geweest wat je had willen kopen?
Ik begrijp dat jullie voorlopig niks terug gaan kopen? Ik vind het interessante keuze. Al is de markt voor huurwoningen ook overspannen natuurlijk. Dit is particuliere huur neem ik aan?

Ik volg, ben benieuwd wat je ervan maakt!

Dit is een bewuste keuze :j
Wij wonen nu in een grote maisonette, op 3 en 4 hoog. Zonder lift. Mijn partner heeft een dubbele hernia, dus het werd steeds minder praktisch om met spullen elke keer omhoog te lopen. Daarom wilden we een 'gewoon' huis. De huizenmarkt is inderdaad overspannen en je betaalt veel voor weinig woning. We hebben flink wat overwaarde, dus eens advies gevraagd aan een financieel adviseur wat wijsheid is wat betreft financiën, maar ook wat betreft de huizenmarkt (verstrekt ook hypotheken). Dus nu besloten te verkopen, de overwaarde weg te zetten voor 5-10 jaar, want dan wordt verwacht dat de huizenmarkt weer enigszins stabiliseert en normaal wordt. En dan dus voor nu te huren.

Dit is een particulier huurhuis, maar wel een huis dat als we zouden willen kopen dit wel een huis is waar wij heel blij van worden. Daarom wagen we deze stap. Zo hebben we ons woongenot behoorlijk opgekrikt want we hoeven én niet meer te sjouwen én de woning is helemaal onze smaak (okee, na wat cosmetische klussen :D ). De overwaarde zetten we voorlopig apart. We zouden hiervoor op termijn iets terug kunnen kopen. Maar het kan ook zijn dat dit huis zo bevalt dat we hier blijven. Woongenot is voor ons ook heel belangrijk en hechten minder waarde aan koop. Dan zouden we het geld van de overwaarde bijvoorbeeld kunnen investeren in grond of iets anders. Maar goed, dat is van later zorg.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:36

Wat een ontzettend gaaf huis zeg!! Ik ga volgen, veel plezier en succes gewenst!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 08:44

Bedankt!

We zijn er inmiddels achter (na een gesprekje met de buurvrouw gister) dat het huis gesloten is als drugspand omdat er een wietplantage zat en er drugs gedeald werd (dat verklaarde wel de vochtplekken in de slaapkamer onder het behang, want dat was in die kamer) :=
Daarvoor zaten er ook al geen lekkere huurders in.
Ik denk dat zowel de verhuurder als de buurtbewoners blij zijn met ons. Niet dat wij super rustig en stil zijn, maar dat beperkt zich tot af en toe muziek spelen (we zijn lid van de plaatselijke muziekvereniging) en een iets te fanatieke thuiscoach/thuisscheids als Feyenoord moet voetballen :+
Vergeleken met de vorige bewoners zijn wij vrij braaf :D

Gisteren begonnen met de keuken schuren. Ik had een vrije middag en als manlief de muren en plafonds gaat verven, is het niet handig als ik nog moet schuren. Dus dat heb ik gister gedaan. Alle greepjes er af gehaald. Op 1 na, want dat was zo weggewerkt dat ik daar niet bij kon. Verder zijn er wat schroefjes doorgedraaid, want die zaten nogal vast :+
Mogelijk komen er nog andere grepen op. Maar die van de apothekerskast kan er dus niet af, dus dat ziet er dan weer suf uit met 1 andere greep. Nou ja, dat zien we nog wel.
En de deurklink moet er nog af.

Alles is geschuurd. Ik kreeg onverwacht nog hulp, dus dat was fijn! Dus eerst ontvet en daarna geschuurd. Zij met het papiertje de hoekjes en kleine randjes, ik met de machine de grote panelen en in 2 uur was het gepiept :D
Het was zo lelijk gebeitst. Je zag overal de strepen van de roller. En goedkope beits denk ik. Ik had vrij fijn schuurpapier en het ging er zo af.
Vanavond hoop ik het in de grondverf te zetten.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 02-09-21 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:45

Ik snap het. Interessant. Volgens mij zitten er wel wat belastingtechnische haken en ogen aan. Zo moet je de overwaarde van je woning binnen zoveel jaar opnieuw in een woning stoppen anders ga je daar heel veel belasting over betalen. Om maar niet te spreken over wat elk jaar in box 3 kost aan vermogensbelasting. Maar daar zullen jullie vast over na hebben gedacht. :)

Edit: Gaaf! Wat schiet je al op. Dolgedraaide schroefjes zijn heel vervelend, ik weet het.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 08:48

Zeker :D
Tegenwoordig is het geen verplichting meer om het in je woning te steken. Als je binnen 3 jaar koopt adviseren ze van wel, vanwege de hyoptheekrenteaftrek. Maar je mag het ook als vermogen weg zetten. Wanneer je fiscale partners bent (en dat zijn wij), ligt die grens wat betreft vermogensbelasting nu op 100.000 euro. En ik verwacht dat we daar wel onder blijven. Dus in ons geval is dat dus interessant. Kom je daar boven, dan is het interessanter om het ergens in te beleggen of investeren of inderdaad te gebruiken voor een ander koophuis :j
Even in een notendop :D

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:16

Wat een gaaf huis. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden. De keuken zal al een enorme verandering zijn met andere kleuren. De buren zullen dan zeker blij met jullie zijn.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:06

Niet mijn type huis, maar wel een gaaf project en ik ga je zeker volgen! :)

Ben benieuwd hoe uit zal zien na de verbouwing.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:14

Ik vind het een gaaf huis.

Ruik je niks van het roken en de wiet?
Als de lekkages verholpen zijn en jullie geverfd hebben ziet het er al heel anders uit.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 13:22

Ja het roken ruiken we zeker. Met bezichtigen (ja dat doe je tegenwoordig ook bij een huurhuis via de makelaar :+ ) roken we het niet. Wij waren de laatste die middag en alle ramen en deuren stonden open. Maar toen we maandag de sleuteloverdracht hadden, had alles 4 weken dicht gezeten. Toen rook je echt zo'n muffe nicotine lucht. Wiet ruiken we gelukkig niet.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:20

heel gaaf huis! Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken! Sterkte met die lucht de woning uit krijgen. Volgens mij is dat echt een ramp :')

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:09

Nico en Tine hebben daar gewoond.Met dank aan een andere Bokker.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:20

Heel leuk huis! Alleen die rooklucht is echt ellendig hoor.

We hebben onlangs ook een nieuw huis gekocht waarbij de vorige bewoner op 1 kamer gelukkig (allen op zijn kantoor) mega heeft zitten roken.

We hebben hier de vloerbedekking verwijderd, het behang verwijderd. De muren schoongemaakt en geschuurd en daarna met isolerende tex die speciaa voor nicotine is geverfd (2x) en nog blijf je die lucht ruiken. Onze volgende stap wordt nu maar opnieuw laten stucken in de hoop dat het werkt. Gelukkig is het onze logeerkamer dus gebruiken we deze niet veel maar toch. Het geeft wel aan hoe hardnekkig dat is.

Hier een foto met rechts voor het texen en links met de witte isolerende tex..Afbeelding

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:29

Jeetje wat een gaaf huis zeg! Ik snap helemaal dat je hiervoor kiest, zoveel leuker dan waar je woonde! Niet dat dat verkeerd is maar dit is wel next level zeg maar. :D Ben je in t zelfde dorp gebleven?

Ben onwijs benieuwd naar hoe de keuken gaat opknappen. In basis gewoon een leuke keuken, als de kasten straks mooi zijn ziet het er vast heel anders uit.

Ons huis stond ook strak van de nicotine, was jaren lang in gerookt. Ruik je na het klussen niks meer van.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 22:46

Britta31 schreef:
Nico en Tine hebben daar gewoond.Met dank aan een andere Bokker.

Nico en Tine?

Ir111: ja zelfde dorp :j

Annem84: zo erg is het bij ons gelukkig niet :=

Vanavond veel gedaan! We hadden veel hulp. Vrienden van ons met kids en aanhang. De kids (pubers) hebben de balken van de zolder geschuurd en alle spijkers uit de muur getrokken. Alle gaatjes gevuld. Ik heb samen met mams en de oudste de keuken afgeplakt en deels in de grondverf gezet. En mijn partner is begonnen met sauzen van de woonkamer. Het ziet er nu al frisser uit!
Het was donker, dus geen foto’s kunnen maken. Maar dit is een deel van de keuken. Morgen het andere deel in de grondverf en dan zaterdag de 1e laklaag.

Afbeelding

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [VOLG]Het roer om! Jaren ‘30 huurwoning. Aan de klus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:27

Dat zei een bokker een keer in het Funda topic toen er een huis te zien was dat bruin was van de nicotine.Nico en Tine.Duurde bij mij 2 pagina's voordat ik het door had.

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 00:07

Britta31 schreef:
Dat zei een bokker een keer in het Funda topic toen er een huis te zien was dat bruin was van de nicotine.Nico en Tine.Duurde bij mij 2 pagina's voordat ik het door had.


:') _/-\o_ geweldig, die begreep ik ook pas na deze uitleg.

TS ziet er uit als een gezellig huis, ben benieuwd na het eindresultaat!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 06:50

Britta31 schreef:
Dat zei een bokker een keer in het Funda topic toen er een huis te zien was dat bruin was van de nicotine.Nico en Tine.Duurde bij mij 2 pagina's voordat ik het door had.

Hahahahaha _O- het kwartje is gevallen :D