Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 182 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Manieren om te besparen op verwarmingskosten

 
Profiel   

Achterom schreef
Ik snap werkelijk niet hoe je aan die bizarre bedragen komt... Als je het een beetje handig doet, en/of zelf de handen uit de mouwen steekt hoeft het echt allemaal niet zo duur te zijn.


Hoewel ik zeker niet vies ben van handen uit de mouwen steken en dingen zelf doen zijn dat toch echt wel de bedragen.
Kijk voor de gein maar eens wat nieuwe kozijnen met triple glas en gevelisolatie kost voor een 2 onder een kap. Het gaat om 21 ramen die vervangen dienen te worden dan.
Vandaar dat ik het huis aan de binnenkant isoleer, dat kan ik zelf.

Mijn zolder moet over een oppervlakte van ruim 60m2 geisoleerd worden. Ik weet niet of je recent nog in een bouwmarkt bent geweest maar de prijzen zijn daar ook behoorlijk gestegen.

Ik weet het, het is een klushuis. Daar heb ik ook bewust voor gekozen, maar op een goedkopere manier meer comfort en minder stoken is wel prettig. Voor mij hoeft het echt niet warmer dan 19 graden te zijn, maar 11 graden is dan wel weer een ander iets.
Blij met de tips die ik hier al voorbij heb zien komen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 23:49 



 
Profiel   

Wat betreft de ramen zou ik dan uit laten zoeken of je echt nieuwe kozijnen nodig hebt, of dat je ook kunt volstaan met alleen nieuwe ramen (binnendeel van het kozijn), dat scheelt nogal.
Hier ook een klushuis, met nog deels enkel glas en geen dakisolatie, wel asbest dakbeschot. Dat gaan we ook stap voor stap aanpakken, tip is trouwens ook om te proberen je materialen niet in de bouwmarkt te kopen maar elders. Ook dan ben je vaak veel goedkoper uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:48 



 
Profiel   

Wij hebben een kleine koelkast in de keuken en een grote met vriesvak in de bijkeuken staan. Wij hebben nu de kleine koelkast geleegd en uitgezet. Alle beetjes helpen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:49 



 
Profiel   

Cynn schreef
Wij hebben een kleine koelkast in de keuken en een grote met vriesvak in de bijkeuken staan. Wij hebben nu de kleine koelkast geleegd en uitgezet. Alle beetjes helpen..

Net zo iets gedaan al paar jaar terug. Koelkast zat te vol, geen overzicht en inhoud kreeg pootjes. Nu koelbox voor wat kaas, vruchten(dik)sap, en soms iets als champignons en vriezer of geen van beide nodig voor de rest. Scheelt inderdaad een stuk qua stroom, al heb ik wel een betere koelbox gekocht dan de action die ik nog had staan. Beetje meer ruimte en betere isolatie.

Weet nog niet waar, maar eigenlijk wil ik er wel een vriezer bij (en dan weer niet ivm de berichten over stroomtekorten en storingen). Toch maar eens kritisch kijken naar tijdpad qua vullen vriezer, meer verspreid geeft minder risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 09:33 



 
Profiel   

Cynthia82 schreef
Hele goede tips komen er voorbij :)

Ik heb een jaren 30 hoekwoning die slecht geisoleerd is. Vroeger heeft er naast mijn huis nog een huis gestaan, maar die is gesloopt om de straat door te kunnen trekken naar het dorp. Dus ik heb een enkelsteens buitenmuur, dus spouwmuur isolatie is al geen optie.

Ik lees weer lekker mee!

Kan je geen PIR platen tegen die enkelsteens (of is die zelfs halfsteens?) muur monteren? Nemen wel ruimte weg aan de binnenkant, maar lijkt mij in dit geval de meest eenvoudige methode om die muur te isoleren.
Ter info: https://www.isolatiemateriaal.nl/pir


Ik ga voor de rigoreuze oplossing m.b.t. isoleren van mijn woning. Ik ga de huidige woning slopen en nieuw bouwen. Maar dat zal niet voor iedereen haalbaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:36 



 
Profiel   

Helaas zijn een aantal kozijnen behoorlijk aan vervanging toe. Voor nu zitten ze flink in de verf (was door vorige bewoners nog gedaan) en zijn de gaten dichtgepurd maar zeker die van de erker is behoorlijk weggerot aan de onderkant.
Zullen vast niet de originele kozijnen zijn van 1920 maar deze zitten er zeker al meer dan 50 jaar in.

Gelukkig van buren en kennissen hier al een aantal tips gehad waar je bouwmateriaal goedkoper kan halen, daarnaast marktplaats in de gaten houden.
Tevens zit ik vlakbij de Duitse grens en begreep dat daar het e.e.a ook een stuk goedkoper te vinden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:04 



 
Profiel   

Vorig jaar heb ik de verwarming een halve graad lager gezet.Bij de afrekening kreeg ik daardoor een redelijke som terug en betaal ik nu maandelijks 50€ minder.
Deze winter gaat de haard 's avonds terug aan.Hout heb ik zelf voldoende.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 10:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 182 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen