Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur verf ik mijn deur?

 
Profiel   

Ik woon al een paar jaar in een leuk appartement met gekleurde deuren.

[ img ]
Het is een soort aquablauw/groen. Heel leuk, maar ik ben er een beetje klaar mee. Ik heb al eens 2 deuren blauw geverfd, dat was echt afschuwelijk dus die zijn weer deze kleur geworden.

Maar nu wil ik er eigenlijk vanaf omdat ik in de rest van mijn huis wel eens wat kleur wil. Deze kleur kleurt niet zo lekker met veel andere kleuren. Volgend jaar ben ik een grote verbouwing van plan dus ik dacht wellicht kan ik deze winter de deuren alvast verven.

Meest logische is wit, maar ik heb 2 verschillende kleuren wit in huis. In mijn woonkamer/eethoek/badkamer heb ik alles gebroken wit (ral9020 denk) maar in mijn gang/keuken/slaapkamer is alles wit. Dat betekent dat bijvoorbeeld het kozijn in de woonkamer ral9020 is en dan halverwege overgaat naar wit zodat het kozijn in de gang wit is. Dus als de deuren wit moeten moet ik de helft van de kozijnen nog allemaal wit verven. En dat zijn ook sier kozijnen, met richels en randjes en bovenin krullen. En als het kozijn wit/ral9020 is dan verwacht ik dat de muren ook allemaal die kleur moeten worden. Dus dan wordt het in plaats van alleen 7 deuren schilderen dus ook 7 halve kozijnen en 3 kamers.

En ineens vind ik deze aqua kleur weer een stuk aantrekkelijker. Maar wellicht heeft iemand nog een ander idee? Andere kleur? Die gangbaar is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:09 



 
Profiel   

Kun je niet naar een warme teal kleur?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:11 



 
Profiel   

Ik vind dit super leuk! Al die saaie witte deuren overal

Welke kleur accessoires heb je in huis, misschien dat je daar mee kan matchen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:11 



 
Profiel   

Wij hebben alle deuren (en kozijnen) antraciet. Nog steeds heel blij mee en past overal bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:12 



 
Profiel   

Meer richting een warme kleur? Zoals rood?
https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... ak-1937903
https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... ie-1303727

Of eerder een diepe groene of blauwe kleur?
https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... ie-1304024
https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... ak-1937931

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:16 



 
Profiel   

ik heb de muren in vanille wit ( lijkt beetje gelig)
En dan 1 schoorsteen/schouw in chocolade bruin.
De kozijnen en een beige tint en de deuren dan weer lichter beige.
Zwarte rolgordijnen[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:21 



 
Profiel   

@earth, dat is best een goed idee. Is teal makkelijker te combineren met andere kleuren? Ik vind de eerste 2 erg mooi kwa kleur. Huis is heel licht met veel daglicht dus het kan best een kleur kleur zijn zeg maar.

@amber-anne, ik vind het ook heel leuk hoor! Maar het combineert zo lastig, ik heb vooral veel grijs, grijze vloer, grijze bank met licht/oud roze kussens, grijs kleed, grijze kist, grijze gordijnen. Verder een houten eettafel met zwart met roze stoelen en voor de verandering een grijze kast. Ik heb nog een grote stoel maar die staat zo ver als mogelijk weg bij de deuren:
[ img ]

@happyjoyce, ja antraciet heeft ook een grote aantrekking. Maar ik heb al zoveel grijs in huis, halve woonkamer is grijs, grijze keuken. Grijze tegels in de badkamer. Het is echt een beetje 50 shades of gray aan het worden. En met de komende verbouwing staan de keuken en meubels nog niet op de vernieuw lijst (is ook nog lang niet nodig helaas haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:22 



 
Profiel   

Die kleur van je deur heb ik overal in m’n huis, juist prachtig!

Oude foto’s en gordijnen dicht, maar ik ben er echt fan van haha. Inmiddels al wel wat veranderd

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:23 



 
Profiel   

@horsiegek, rood ben ik denk ik snel zat. Maar die donkerblauw wil ik heel graag op de muur. Dus dan moeten de deuren een andere kleur haha!

@Rennie, ik vind het ook een mooie kleur hoor! Het zit er niet voor niets al ruim 6 jaar. Maar het is zo bepalend, je kan het niet even snel over verven en veranderen.

Iemand stuurde net in de PB oud roze, dat lijkt me oprecht nog een leuke andere kleur optie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:36 



 
Profiel   

Oorspronkelijk was ons idee om een grijs/blauwige tint te kiezen voor onze deuren. Maar ze zijn een beetje te blauw uitgevallen. Nu is hij meer licht blauw. Het was even wennen, maar we vinden het nu eigenlijk wel leuk. Nee die paardenklok en paardenposter rechts zijn niet door mij uitgekozen en opgehangen. :Y)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:43 



 
Profiel   

En zacht okergeel of zacht roze? Zijn ook mooie kleuren om te combineren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:56 



 
Profiel   

Het lijkt best een mooie deur met dat profiel. Dat mag wel wat opvallen (sterke punten van je huis benadrukken).
Maar ik begrijp ook dat het groen ook een beetje té kan zijn. Wat voor kleuren gebruik je verder in je huis?
Het is een handige tip om maximaal 3 hoofdkleuren te gebruiken in je huis. Nu gebruik je er 5: grijs, groen, wit, zwart en lichtroze.
Aanvullend kan er wel meer kleur zijn, maar het is handig om 3 kleuren als uitgangspunt te nemen.
Je zou ook kunnen spelen met de kleuren van de panelen van je deur. (dus bijv. alleen het frame en niet het paneel kleur geven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:13 



 
Profiel   

@rennie, roze heb ik nu met teak op m'n 'shortlist' staan. Die lijken me nu het mooist.

@senna21, interessant idee om Delen te verven. Ik denk niet dat ik echt 5 kleuren heb. Ik heb witte muren en een grijze vloer. Veel grijze meubels en dan roze accenten.
Ik heb achter m'n eethoek een halve roze muur en zwart/roze stoelen. Al vind ik ze meer roze dan zwart.

[ img ]

Mijn andere kamers zijn vrij kleurloos dus daar heb ik geen problemen. Alleen m'n woonkamer wil ik wel iets van kleur. Die deuren zijn alleen zo bepalend.

Wat voor kleur zou jij denken om dat aqua voor in te ruilen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:47 



 
Profiel   

Dan zijn de deuren nu de elementen die de meeste aandacht trekken. Dat is wel een beetje onevenwichtig.
Dan is het eigenlijk van belang wat je in je huis aandacht wil laten trekken (een mooi nisje of muur met decoratie.).
Ik zou gaan naar warme terra-rode-oudroze kleuren. In huis wat meer kleur (bijvoorbeeld dat muurtje), en dan een lichte tint daarvan op de deuren.
Blauw maakt de sfeer snel kil in combinatie met veel grijs en wit.
Je zou eens kunnen experimenteren met de Flexa App. Kun je allerlei kleuren uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:06 



 
Profiel   

Ik ging naar de winkel om een tint teal te halen maar ik kwam toch met iets anders thuis:
[ img ]

Het heet linde. Op de foto niet heel duidelijk te zien maar het is deze kleur:
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B170021

Ik heb nu een halve deur geschilderd in te kijken wat ik er van vind. Het is hier nog nat en maar 1 laag dus het dekt nog niet maar m'n eerste indruk is dat ik het mooi vind. Nu morgen bij daglicht even kijken en dan schilder ik dit weekend deze deur verder af!
Ik denk dat ik zelf toch voor veilig wit was gegaan uiteindelijk dus door jullie tips toch weer een kleurtje gekozen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 20:19 



 
Profiel   

Mooi! En ook mooi als je de muur een diep blauwe kleur geeft
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 05:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen