Year round caravan/woonwagen staplaats

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Year round caravan/woonwagen staplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 13:14

Hey bokkertjes,

ik zit een beetje tussen 2 vuren in. Aan de ene kant een huisbaas die me koste wat kost uit huis wil hebben omdat ze het huis gekocht heeft om te renoveren + een huur die inmiddels de spuigaten uit loopt. Ze kan me er niet uit krijgen, maar het is gewoon niet leuk meer.

Aan de andere kant wil ik ook echt weg maar duurt het minstens nog 2 jaar voor ik in aanmerking kom voor een nieuwe woning, werk ik deels vanuit huis en deels lokaal, en heb ik een kat.

Ik overweeg echter om die 2 jaar te gaan overbruggen door een woonwagen of wat luxere caravan te kopen en deze ergens te stallen op een geschikte plek, maar het is een nie
    uw idee, dus ik weet nog niet zo goed waar dat eventueel kan met de juiste faciliteiten (denk aan wateraansluiting voor de douche, elektriciteit) en solide (!) internet, want dat is hoe ik mijn werk vanuit huis doe.

    Tiny home, huis kopen, land kopen, bij particulieren op het land staan zijn allemaal geen opties. Noch is het inwonen bij iemand. Gedeelde faciliteiten zit ik ook echt niet op te wachten. Dit zijn al allemaal afgestreepte opties.

    Ik hoor graag van jullie waar dit eventueel kan, hoeveel dat kost, tips en ideeën ivm aankoop van caravan/stacaravan of huur er van en hoe jullie het eventueel doen. Ik begreep dat snel internet vandaag de dag geen probleem is met abonnementen, maar ik hoor graag ideeën hierover. En als jullie andere tips hebben dan hoor ik dat ook graag. Het is dus echt van belang dat alles eigen is, jaar rond kan, water en elektriciteit aansluiting, dat een kat mag en dat ik snel internet heb. Wellicht heb ik te veel eisen, maar dat hoor ik ook graag als dat zo is en wat eventuele alternatieven zijn.

    Vast bedankt!

    Ibbel

    Berichten: 49114
    Geregistreerd: 01-09-04
    Woonplaats: West-Veluwe

    Re: Year round caravan/woonwagen staplaats

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:00

    Er zijn zat stacaravanparken, je mag alleen nergens permanent wonen :+ En ergens een 'gedoogwoning' vinden is vrijwel onmogelijk en kost je gewoon de hoofdprijs, want die woningen gaan weg voor prijzen van normale koopwoningen.

    Wil je soort van legaal die 2 jaar overbruggen zul je ten eerste ergens op een 'normaal' adres ingeschreven moeten staan, en je zou dan met een gewone (geisoleerde/winter-) caravan van camping naar camping kunnen trekken. En dan zal het zoeken worden of er campings zijn waar je in de winter dagelijks terecht kunt/mag verblijven. Meeste stacaravanparken zijn bv ook alleen maar in de kerstvakantie 2-3 weken open.

    Xyris

    Berichten: 9448
    Geregistreerd: 16-01-03
    Woonplaats: 'T Gooi

    Re: Year round caravan/woonwagen staplaats

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 15:10

    Bedankt Ibbel, je hebt het nu specifiek over stacaravanparken he? Ik ben me bewust van het gedoogbeleid, ook op campings. En mijn doel is in principe om zelf een (sta)caravan te regelen en niet een vakantiehuisje te kopen inclusief grond. En een vast woonadres regelen is ook geen probleem. Maar alles hangt inderdaad af van de faciliteiten en prijzen.

    Roodvos

    Berichten: 6657
    Geregistreerd: 03-04-04
    Woonplaats: Op een bult SiO2

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:37

    Is dit dan niks voor je?
    https://www.greenspiritparken.nl/tijdel ... ark-t-gooi
    Dat is misschien ook wel heel duur hoor, geen idee. Maar omdat je zegt dat je huur nu ook de spuigaten uit loopt.

    Veel campings met jaarplaatsen zijn wel een periode dicht in het winterseizoen omdat er dan toch geen gasten komen. Dus je zal op zoek moeten naar een camping die jaarrond open is.

    loez

    Berichten: 11071
    Geregistreerd: 19-07-03
    Woonplaats: Broekhuizen (lb)

    Re: Year round caravan/woonwagen staplaats

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:20

    Mijn schoonvader heeft ruim 6 jaar in een sta caravan gewoond op een soort vakantiepark en heeft daar ook gewoon ingeschreven gestaan. Hele jaar rond waar gewoond ook. Dus het kan zeker wel! Hij vond het prima wonen!

    Ceetje_bokt
    Berichten: 5169
    Geregistreerd: 01-05-07

    Re: Year round caravan/woonwagen staplaats

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:27

    Wij hadden een stacaravan op de Veluwe die jaarrond open was. Het was een houten chalet, beetje geïsoleerd dus ook in de winter was het goed te doen. We hadden een gaskachel en nog een losse zibrokachel.
    We mochten er idd niet wonen, maar wel 365 dagen per jaar ‘recreëren’. Hoe hoog huurprijs nu is, weet ik niet, maar wij betaalden in 2017 een kleine €2000 huur. Daarnaast nog de kosten voor water/elektriciteit/gas. Als je het adres wil, stuur maar pb.

    Xyris

    Berichten: 9448
    Geregistreerd: 16-01-03
    Woonplaats: 'T Gooi

    Re: Year round caravan/woonwagen staplaats

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 17:17

    Bedankt voor alle reacties! Ik krijg de indruk dat huur voor betreffende woningen boven de 1000 per maand ligt klopt dit? Of geldt dat niet voor loez en ceetje? 800,- nekt mij al op het moment, dus greenspiritsparken valt helaas al af..

    Ceetje_bokt
    Berichten: 5169
    Geregistreerd: 01-05-07

    Re: Year round caravan/woonwagen staplaats

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:41

    Onze stacaravan was van onszelf, de grond huurden we. Wij mochten onze caravan zelf niet verhuren aan vreemden.

    MarliesV

    Berichten: 15181
    Geregistreerd: 24-06-08
    Woonplaats: Hellendoorn

    Re: Year round caravan/woonwagen staplaats

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:27


    loez

    Berichten: 11071
    Geregistreerd: 19-07-03
    Woonplaats: Broekhuizen (lb)

    Re: Year round caravan/woonwagen staplaats

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:12

    Mijn schoonpa zat op €650,00 per maand all in. In noord Limburg.
    Dat scheelt misschien ook wel.