Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help, mijn man is een snurker!

 
Profiel   

Ik zet het bij HTT omdat ik hoop dat jullie een middeltje hebben in deze categorie dat ons kan helpen, hoop dat dat goed gegokt is zo :j

Mijn vriend snurkt dus. Niet alle nachten in die mate dat ik wil gillen - maar tegenwoordig voelt het alsof het niet veel scheelt :')

Een béétje snurken kan ik nog wel hebben, maar er zijn momenten dat hij echt suuuper hard snurkt, en dat je het kamers verderop nog hoort.

Ik slaap met een masker op, in dat masker zitten audio-boxen. Als hij maar een beetje snurkt, is dit voldoende om hem in die mate te overstemmen dat ik het naar de achtergrond kan verdringen, en me er niet aan erger. Ik zet altijd een kalmerend white-noise geluid op, een haardvuur met regen op de achtergrond oid. Golven op het strand, een stromend riviertje, ... Behalve dat dat aangename geluiden zijn, hoop ik dat het me voldoende kalmeert om niet boos te worden :')

Als ik me erger, kan ik niet slapen :')

Het is soms echt ook gewoon loeihard. Ik heb hem eens opgenomen, hij schrok er zelf wel van!

Hij slaapt sowieso op zijn rug, en dan ook nog eens vrij rechtop. Op zijn zij slapen kan hij niet echt - en de keren dat dat wel lukt is dat ook geen oplossing, want dan liggen we lepeltje-lepeltje en snurkt hij dus bovenop mijn oor }>

Er zijn momenten dat ik mijn handen over de audio-boxen van mijn masker moet drukken, en daar bovenop nog een kussen leg, en hem dan nog kei hard hoor.

Ik geef hem geen por oid, dat vind ik ten eerste gemeen en dat werkt ten tweede toch niet blijvend - hij zou 10 seconden stoppen en dan gaat hij weer door.

Er zijn momenten dat hij maar een paar minuten op dat volume snurkt, en dat het dan afzwakt. Maar het gebeurt ook dat hij dat een uur volhoudt, en daar word ik gewoon knettergek van.
Afgelopen nachten was het telkens weer raak. Ik probeer dan voor hem in slaap te vallen - vaak lukt dat ook, ik ben een snelle slaper. Maar dat heeft dus geen zin, want hij snurkt zo hard dat ik er gegarandeerd wakker van word, ook al slaap ik met mijn masker + achtergrondgeluiden. Ik moet het volume dan zo opschroeven dat het lijkt alsof ik onder een golfplaat onder een storm sta - daar kan ik ook niet van slapen :')

Wat wél wilt helpen, is als ik het masker vervang door gewone oortjes. Doordat die in mijn oren zitten, in plaats van er bovenop liggen, gaat het gesnurk meer naar de achtergrond, maar erg handig is dat niet, slapen met al die draden rond mijn hoofd :') Ik heb ook draadloze oortjes, maar bij beide loop ik tegen het probleem aan dat ik een zijslaper ben, en dat die oortjes dan zeer beginnen doen doordat ik er bovenop lig. Ja, dat is dan ook niet heel handig :')

We waren eerder deze week aan het googlen of er een oplossing bestaat, en kwamen op zo'n anti-snurk-neusding uit. Mijn vriend wilt het wel proberen, want hij begrijpt wel dat ik er helemaal gestoord van word, en dat ik niet kan slapen op die manier. Afgelopen nacht ben ik een uur in de keuken moeten gaan zitten, wachten tot zijn gesnurk minder werd en ik weer kon slapen - want eigenlijk sliep ik al, tot ik dus weer wakker werd van zijn rondje boom-zagen :+

Wij vonden dit:
[ img ]

Ik vrees alleen dat dat ding niet erg comfortabel zal zitten. Het is de bedoeling dat hij op zijn minst veel minder luid zal snurken, maar niet dat hij zich ergert aan iets dat in zijn neus zit, hij moet natuurlijk ook wel gewoon gemakkelijk kunnen slapen. Ik vrees er dus een beetje voor.

Hij heeft geen slaap-apue, hij ademt/snurkt regelmatig.
Hij snurkt zichzelf ook regelmatig even wakker, maar valt dan weer in slaap en begint het spelletje gewoon opnieuw.


Ik wil niet uit miserie dan maar in de zetel gaan liggen. Wij willen gewoon samen kunnen slapen. Maar dan echt wel slapen haha, en niet ik die een uur wakker lig, en me rot erger :+

Wie o wie heeft de gouden tip?
We zoeken iets dat het snurken mindert, maar dat voor mijn vriend niet ongemakkelijk zit/ligt. Dan houdt hij dat wss niet vol, waar ik alle begrip voor heb, maar aub, HELP, want ik wil gewoon heel de nacht kunnen doorslapen zonder wakker gesnurkt te worden met alle ergernissen en moeheid van dien :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:13 



 
Profiel   

Ik heb ook zo'n partner. De enige manier voor mij om echt te kunnen slapen zijn die wax oordopjes van Ohropax. Of een logeerbed in een andere kamer. Het gebeurt niet vaak, maar op het moment dat mijn irritatie en slaapgebrek te groot worden, verhuis ik naar de andere kamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:17 



 
Profiel   

Apart slapen..... klinkt heel rot maar bij échte snurkers werkt dat gewoon het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:19 



 
Profiel   

Erg vervelend!
Hoe weet je dat hij geen slaapapneu heeft? Alleen omdat jij hem niet hoort stoppen met ademen is dit niet per se zo. Ik zou als ik hem was wel een keer een slaaponderzoek doen mocht hij dit nog niet gedaan hebben. Zeker ivm het risico op hart en vaatziekten. Afhankelijk van de oorzaak van het snurken kunnen ze ook iets daaraan doen, waardoor het voor jou ook dragelijker wordt. Ik zou zeker niet zomaar met dat soort dingen beginnen als je niet 100% zeker bent dat het geen osas is.
Overigens denk ik net als elcamino dat bij zo heftig snurken dat jij al allemaal materiaal gebruikt, het beter is apart te slapen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:36 



 
Profiel   

Wat bij mij trouwens ook helpt, maar ook ongezellig is: zorgen dat ik slaap voor hij naar bed gaat. Dan slaap ik er zelf makkelijker doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:39 



 
Profiel   

Je hebt speciale snurk beugels. Dit heeft bij ons heel erg geholpen. Via de tandarts is dit toen gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:39 



 
Profiel   

heeft je vriend al een slaaponderzoek gehad?
wel doen hoor,er kan een medische oorzaak zijn die misschien wel te verhelpen valt :j
ik heb een vriend gehad die snurkte,dieheeft slaaponderzoek gehad.
daar bleek het te maken t hebben met allergie(weet niet meer zeker)
hij kreeg daar neusspray voor en toen was het snurken zo goed als over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:40 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik heb ook zo'n partner. De enige manier voor mij om echt te kunnen slapen zijn die wax oordopjes van Ohropax. Of een logeerbed in een andere kamer. Het gebeurt niet vaak, maar op het moment dat mijn irritatie en slaapgebrek te groot worden, verhuis ik naar de andere kamer.



Hier precies hetzelfde!

Ik trek snurk geluiden dus helemaal niet, maar ik word er niet wakker van. Ik zorg dus dat ik snel ga slapen als hij nog even aan het tv kijken is in bed :D Mocht dat niet lukken, wat meestal is als ik laat thuis kom van een dienst en hij al slaapt, dan gebruik ik waxoordopjes. Mocht ik me echt kapot ergeren ga ik op de logeerkamer liggen. Wel lief dat jouw man er wat aan wilt doen. Mijne zegt dat ik ook wel eens snurk en dat ik niet moet zeuren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:41 



 
Profiel   

Is hij ook aan de stevige kant? Redelijke kans dat hij apneu heeft. Zeker laten nakijken hoor, kan hem veel gezondheidsvoordelen geven als daar wat aan gedaan wordt (heb je apparaten voor zodat je slaapt met overdruk zodat zijn keel niet meer dichtvalt tijdens het slapen).

En verder, tegen hard snurken is niet te weren als partner en je gaat er onbewust steeds meer op letten. Ik zou de logeerkamer klaarmaken om fijn te kunnen tukken als je weer zo'n rotnacht hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:43 



 
Profiel   

Wat echt helpt? Een onderzoek naar slaap apneu en eventueel een ingreep.

Ik heb zelf ook enorm slaapapneu gehad, ben hiervoor aan mijn keel geopereerd en men heeft mijn neus recht gezet. Hierdoor adem ik gewoon via mijn neus ipv via de mond.

Sindsdien snurk ik niet meer als een oude beer en is de kwaliteit van slapen heel erg verbeterd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:45 



 
Profiel   

De mijne deed het ook -ineens- (van soms wat snurken bij het op de rug liggen, naar welke nacht keihard snurken in elke houding) en hij is er gewoon mee opgehouden op wilskracht (nadat hij zonder mij wakker werd omdat ik verkast was naar de logeerkamer). Vraag me niet hoe, maar voor het slapen gaan doet hij echt even een mantra'tje "niet snurken, niet snurken" en gek genoeg is het nu vrijwel over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:46 



 
Profiel   

Hier ben ik de snurker helaas. -O-

Ik zou aanraden contact op te nemen met de huisarts voor een snurkonderzoek. Dan weet je of er sprake is van slaapapneu en of er medische oplosbare oorzaken zijn van het snurken.

Op de zij slapen helpt iets maar snurken kan door meer oorzaken komen. Opgezwollen neusslijmvlies, tong die de keel deels afsluit, huig of keelamandelen die de boel blokkeren of bv een scheef neustussenschot, overgewicht kan ook een factor zijn. Zolang je de oorzaak niet weet, weet je ook niet welk hulpmiddel je nodig hebt.

Bij mij is na goed onderzoek (inclusief onder narcose brengen en kijken in welke houding je het hardst snurkt en met endoscoop dan ook kijken waar het geluid vandaan komt.) dat het een mix isvan bouwfouten, kreukneus en allergie waardoor ik er niet van af kan komen. Deels zou oplosbaar zijn door operaties maar niet alles is weg te werken. De boel komt op meer plekken tot geluidsproductie en dat is hard. Helaas omdat ik er zelf niks aan kan doen en soms wakker wordt van mezelf. Goddank een partner die er dwars doorheen slaapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:49 



 
Profiel   

Mijn wederhelft snurkt het meest als hij op zijn rug ligt. Dus dan raak ik hem even aan “Lieffie even op je zij gaan liggen”.
Dan gaat hij draaien en vaak is het dan lang genoeg stil dat ik in ieder geval weer in slaap kan vallen :)

Maar hij wil ook wel eens op zijn zij snurken en dan bij voorkeur mijn kant op gedraaid (onregelmatig ook nog, ene keer inademen wel snurken andere keer niet, daar word ik helemaal horendol van). Dan doe ik gewoon hetzelfde. Dan draait hij maar in ieder geval even de andere kant op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:55 



 
Profiel   

Snurkt hij met zijn mond open?
Ik zag laatst een hoofdband daartegen :j

Mijn man kan er bij tijd en wijle ook wat van hoor maar inderdaad, als ik al slaap merk ik dat niet maar als ik dan per ongeluk wakker word is het feest!

Edit,
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:01 



 
Profiel   

Mijn man is ook een snurker en heeft al veel geprobeerd.
Helaas nog niks gevonden wat echt werkt.
Meestal geef ik hem een por, draait hij wat en is het weer een poos stil.
De hoofdband hier boven is uitgeprobeerd, als ook dat neusklemmetje. Niks werkt bij hem.

Als hij alcohol op heeft gaat het snurken 10x zo hard. Dan verhuisd hij naar de logeer kamer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:16 



 
Profiel   

Ik ben ook een snurker, heb zo'n neus dingetje geprobeerd maar vond het vreselijk en daarnaast hielp het volgens mijn man maar minimaal.
Slaapapneu test gedaan, dat had ik gelukkig niet maar ze kwamen er wel achter dat ik een neuspoliep heb.
Ik heb hier druppels voor gekregen, dat helpt mij enorm de doorgang in mijn neus is veel vrijer nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:16 



 
Profiel   

Mijn ene vriendin snurkt als een kettingzaag. Meestal, niet altijd en als ik haar een por geef om om te draaien houdt het lang genoeg om in slaap te vallen. Als ik diep slaap merk ik het doorgaans niet. Alleen als ze een plotselinge snark geeft.
Dat is al meer dan 20 jaar zo. Ze heeft van alles aan ´wondermiddelen´geprobeerd en het enige effect is dat ze slechter slaapt. Dat is het míj niet waard.

Ok, soms kan ik er niet door slapen. Dan heb ik de mogelijkheid om in de logeerkamer te slapen of een slaappil te nemen. Beiden komt neer op alleen slapen en dat vind ik ruk.
Gelukkig slaap ik de helft van de week bij mijn andere vriendin; dan heeft ze geen last mijn gepor, hoeft ze zich niet rot te voelen over mij wakker houden en ik slaap niet alleen.

Op het moment een onverwachte bonus: Ze is het Covid19-vet aan het afschudden en dat lijkt het snurken aanmerkelijk te reduceren :j
Vingers gekruisd dat het aanhoudt. Slanker, gezonder, minder/niet snurken *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:22 



 
Profiel   

Ik snurk ook, heb voor 27,95 een anti snurk beugel gekocht en het schijnt te werken! Mr. Anti snurk heet het.

Te fout. Maar doet het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:24 



 
Profiel   

Ik heb stroom op mijn huig gehad in 2013. Dan zetten ze een naald met stroom op je huig waardoor er litteken weefsel ontstaat en je huig minder beweegt. Snurken is een trilling van weke delen in je keel. :D

Een beugel, machine of andere zaken kunnen ook helpen, maar die moet je overal mee naartoe slepen. Ik ben voor de duurzame oplossing gegaan. :D

En in 2014 is mijn neus tussenschot recht gezet en zijn mijn neusgaten verbreed, dit heeft een verdere oplossing geboden. :D

Ja, ben in een jaar tijd gerenoveerd, maar zou het zo weer doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:21 



 
Profiel   

Gewoon zelf goede oordoppen in doen lijkt me de beste en simpelste oplossing :)

Als je zachte van degelijk materiaal neemt krijg je geen zere oren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:26 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Slanker, gezonder, minder/niet snurken *\o/*


Dit.
Ik wilde inderdaad ook al vragen of er sprake is van overgewicht. Mijn ervaring is ook dat afvallen, slanker zijn, gezond gewicht hebben betekent dat er minder of niet gesnurkt wordt.
Mijn man was ook een ramp, is vervolgens 25 kilo afgevallen, is nu slank en heeft sindsdien nooit meer gesnurkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:33 



 
Profiel   

Ik ben aan het werken nu, dus reageer even snel algemeen.

Er is geen sprake van overgewicht, dat kan dus al afvallen :)

Hij is een typische houding-snurker. Hij heeft heel wat kussens, waardoor hij bijna rechtop zit. Daardoor valt zijn mond open, dus ik denk dat het een gevalletje is waarbij de tong iets inzakt, en hij daardoor zo snurkt.

Hij ademt echt heel regelmatig, vandaar denk ik niet dat er sprake is van een apneu.

Als hij echt heel moe is, snurkt hij doorgaans harder.

Ik probeer voor hem in slaap te vallen - meestal lukt dat, maar zoals afgelopen nacht snurkt hij me een uur later alsnog wakker.

Mijn ex was ook een snurker - daar gebruikte ik oordopjes bij en draaide ik me om in het bed, zodat ik met mijn voeten aan het hoofdeinde lag. Maar dit was in de periode dat de relatie erg slecht ging, en ik afstand enorm apprecieerde haha. Die afstand wil ik met mijn vriend helemaal niet :+

Gewone oordopjes zouden in theorie dus werken, maar in de praktijk zou ik mijn achtergrondgeluid (het haardvuur, de golven ed) echt kei hard missen, ik heb dat echt nodig om in slaap te kunnen vallen :+ Ook zonder zijn snurken luister ik altijd naar zoiets.

Wanneer het snurken meevalt, heb ik aan mijn masker of aan 1 oortje (het oor waar ik niet op lig) genoeg. Het is wanneer hij in beer-modus gaat dat ik er 2 nodig heb, maar daar krijg ik dan oorpijn van :+

Ik reageer later nog verder hoor! Bedankt alvast allemaal voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:48 



 
Profiel   

Is het dan niet een idee om met je masker in slaap te vallen, en oordopjes klaar te leggen voor wanneer je wakker gesnurkt wordt? Dat je die dan snel & makkelijk in kan doen en dan hopelijk slaperig genoeg blijft om weer snel weg te zakken zonder je geluiden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:50 



 
Profiel   

Logeerkamer, tennisbal op rug in pyjama naaien, hard schoppen, hoofdband waarbij de laatste wel eens kan helpen in jullie geval. Aangezien hij redelijk rechtop slaapt en dus zijn mond open valt. Alcohol is sowieso een boosdoener wat betreft snurken, dan gaat er hier iemand linea recta naar de andere kamer .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:55 



 
Profiel   

wij snurken allebei, ik heb bij Beter Horen oordoppen op maat laten maken, ik hoor niks meer 's nachts (ook de poes niet, die regelmatig het gekke halfuurtje heeft midden in de nacht)
Mijn man is doof, dus die hoort mij sowieso niet snurken. Ik weet dat ik snurk doordat mijn slaapapp alle geluiden opneemt 's nachts.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen