Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:43

Ik lees mee, maar puur uit verbazing.
Willen de buren dan dat jij jezelf op kosten jaagt zodat zij geen vocht hebben of hoe zien ze dat voor zich?
Kan me inderdaad niet voorstellen dat jij moet regelen dat hĂșn huis droog blijft...

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 11:01

Het zou wat zijn dat ik een vochtprobleem in mijn huis bij de buren neer gooi. :')

Het enige waarbij je dat kunt doen, is als jij lekkage hebt ( zoals bijvoorbeeld in een keuken of badkamer ) en het water komt door het plafond of de muur bij de buren naar binnen. Maar als het aan jouw kant droog is, is dat een beetje onwaarschijnlijk.

Gewoon de buren aanraden een expert ervoor in te schakelen via hun verzekering.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 13:41

Gezien ze 28 jaar geen problemen hadden en sinds ik er woon wel snap ik dat ze denken dat het bij mij vandaan komt.
Het is een enkelsteens muur tussen ons.
De leidingen van de verwarming lopen aan mijn kant niet op die plek.
Ik zal inderdaad zondag aangeven dat ik nergens zie hoe het van mij vandaan kan komen en als ze een expert willen inschakelen deze natuurlijk ook bij mij mag kijken.

Anoniem

Re: Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 14:01

ik zou zeker ook zelf een expert vragen, contra expertise altijd belangrijk en kan heel waardevol zijn

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 14:15

MCE schreef:
ik zou zeker ook zelf een expert vragen, contra expertise altijd belangrijk en kan heel waardevol zijn



waarom nu al kosten maken voor een expert? dat kan altijd nog als de expert van de buren aangeeft dat de oorzaak bij TS ligt.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 14:56

Ik zou dit via de verzekering laten lopen, die heeft ook de contacten naar de experts. Zelf niet aan beginnen. Ze zouden aan mij een hele slechte hebben want ik stook helemaal amper. Als ik hoor dat mensen nu al continu de kachel aanhebben, horror hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:11

carika schreef:
MCE schreef:
ik zou zeker ook zelf een expert vragen, contra expertise altijd belangrijk en kan heel waardevol zijn



waarom nu al kosten maken voor een expert? dat kan altijd nog als de expert van de buren aangeeft dat de oorzaak bij TS ligt.



via eigenverzekering regelen,

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:28

Het lijkt me dat zolang het vocht geen gevolg is van een lekkende leiding oid van jouw zijde, ze weinig poten hebben om op te staan. Praktisch gezien zou ik me voor kunnen stellen dat als zij zelf een vochtprobleem daar hebben zitten, welke niet naar voren kwam doordat dit door jouw voorgangster "drooggestookt" werd, dat ze er inderdaad pas nu achter komen. Hoe dan ook, jouw buren dienen zelf een onderzoek te laten verrichten naar waar het vandaan komt. Pas als daaruit blijkt dat de oorzaak bij jou/jouw huis ligt, hoef je iets te doen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:29

De buren zullen de verzekering moeten bellen en die moeten dit vervolgens onderzoeken. Dat is de enige juiste weg.

Ik kamp al jaren met vochtproblemen, dus weet er helaas een hoop vanaf.
Vervelend dat ze jou direct benaderen, zij zullen eerst via de verzekering de oorzaak moeten achterhalen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:33

Ik denk dat ze er zelf maar beter een kacheltje kunnen plaatsen. Zou mooi zijn dat jij voor de buren moet gaan stoken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 08:59

Nog je buren gesproken TS?

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 20:49

Bij de buren langs geweest en een heel gezellig gemoedelijk gesprek gehad. Zoals ik zei het zijn hele lieve mensen en wil zeker geen problemen met ze of ze last bezorgen.
Achteraf bleek dat zij zich vooral zorgen maakte over hoe het bij mij wel niet was als zij al zulke problemen hebben.
Ze zijn voor mij blij dat ik nergens last van heb en wilde zelf al de kast aanpakken. Voor nu plaatsen ze daar vochtvangers en zodra zij de kast verbouwen isoleren ze de binnenkant.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de adviezen.

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 08:21

Fijne uitkomst!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Buren vochtprobleem door mijn stoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:46

Ah wat fijn :j