Welke topper? Te veel keuze...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:44

Ik heb het traagschuim topmatras van Ikea, al jaren. Geen rugproblemen of dergelijke meer. Ook dik genoeg om zoiets niet te voelen. Maar ik heb wel gewoon een normaal matras er onder.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tussoy-top ... -80298134/

Succes met het maken van je keus!

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:57

Wij hadden dit probleem bij ons vorige bed ook. Een topper maakte geen verschil, die deukte helemaal in in de spleet. Ik heb toen bij de kwantum oid van dat antislip mat op rol gekocht, wat je ook onder een tafelkleed, of mat of vloerkleed ofzoiets kan leggen zodat het niet schuift. Kost bijna niks, heb 2 of 3 stroken in de breedte van het bed eraf geknipt en van links naar rechts onder de matrassen gelegd. Bij ons was het probleem daarmee opgelost. Ging bij ons wel om een boxspring, maar je zou denken dat dat niet uitmaakt. De topper hebben we er daarna wel gewoon bij opgehouden, dat vond ik zelf fijner.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 19:31

Zou haast zeggen een spanband om je matrassen maar dat zal niet heel goed zijn vermoed ik.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 20:09

cinniz123 schreef:
Zou haast zeggen een spanband om je matrassen maar dat zal niet heel goed zijn vermoed ik.


_O- dat zei een vriend ook al!

Century

Berichten: 5963
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:19

Wij hebben één van watergel en geen enkel gedoe met schuiven ofzo. Ligt heerlijk.
We hebben het er regelmatig over hoe blij we met ons bed zijn. Alleen 's ochtends niet altijd fijn als je er weer uit moet :+
Laatst bijgewerkt door Century op 15-10-21 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_karin_

Berichten: 3914
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:23

Nog niet gelezen maar ik heb eentje van de lidl waar ik dik tevreden over ben!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 20:35

PeeltjE schreef:
Wij hadden dit probleem bij ons vorige bed ook. Een topper maakte geen verschil, die deukte helemaal in in de spleet. Ik heb toen bij de kwantum oid van dat antislip mat op rol gekocht, wat je ook onder een tafelkleed, of mat of vloerkleed ofzoiets kan leggen zodat het niet schuift. Kost bijna niks, heb 2 of 3 stroken in de breedte van het bed eraf geknipt en van links naar rechts onder de matrassen gelegd. Bij ons was het probleem daarmee opgelost. Ging bij ons wel om een boxspring, maar je zou denken dat dat niet uitmaakt. De topper hebben we er daarna wel gewoon bij opgehouden, dat vond ik zelf fijner.


Dat is ook een goede om te proberen. Hoewel natuurlijk wel de spleet dan blijft.

Bedankt voor alle tips, het is niet bepaald makkelijker geworden nu :=

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:43

Eigenlijk moet je eerst de 2 matrassen met een molton goed bij elkaar houden en daarop gaat dan de topper. De topper heb ik met 4 elastieken banden om de hoeken vast en schuift absoluut niet.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:45

ApplePapple schreef:
cinniz123 schreef:
Zou haast zeggen een spanband om je matrassen maar dat zal niet heel goed zijn vermoed ik.


_O- dat zei een vriend ook al!


Euh wij hebben onder de matrashoes, ouderwetse bretels gespannen. Zo een 4 punt bretels. Dat werkt ook super, dan houd je matrashoes de matrassen bij elkaar..

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:53

Hier ook de Tustna van Ikea. Ligt heerlijk! Nadeel: de tijk is niet af te ritsen om te wassen. We hebben ook een andere topper van Ikea van traagschuim en die tijk is wel afritsbaar. Achteraf gezien handiger. Beide toppers blijven prima liggen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 22:34

Ik heb de topper van Mat sleep. Ligt echt goed.