Welke topper? Te veel keuze...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 07:36

Nou, ik ben al weken op zoek naar een topper. De enige reden waarom ik een topper wil aanschaffen is om de spleet tussen de 2 losse matrassen op te lossen. De matrassen liggen goed maar ik word moedeloos dat die matrassen licht uit elkaar schuiven en die spleet steeds.
Zo'n liefdesbrug of wig heb ik ervaring mee en vind ik helemaal niks, zodoende kwam ik dus uit bij een topper.
Maar jeetje, wat zijn er ontzettend veel verschillende, ik ben er denk ik al uit dat het koud schuim moet zijn?
Natuurlijk moet de topper wel wat dikker zijn, een dunne ga je nog in de spleet zakken.

Dus, kan iemand mij op bokt hier aan een goede topper helpen?

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:42


ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 07:53

KM_Ris schreef:
Hoi hoi!

Ik heb laatst deze gekocht https://www.tommyteleshopping.com/eazzz ... gIjkvD_BwE

Ben er erg tevreden over!
Ik had die spleet ook tussen de matrassen in en voel er nu helemaal niets meer van. De dikte is naar mijn idee genoeg.


Die ziet er wel prima uit!

boemel

Berichten: 8388
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:02

ApplePapple schreef:
Nou, ik ben al weken op zoek naar een topper. De enige reden waarom ik een topper wil aanschaffen is om de spleet tussen de 2 losse matrassen op te lossen. De matrassen liggen goed maar ik word moedeloos dat die matrassen licht uit elkaar schuiven en die spleet steeds.
Zo'n liefdesbrug of wig heb ik ervaring mee en vind ik helemaal niks, zodoende kwam ik dus uit bij een topper.
Maar jeetje, wat zijn er ontzettend veel verschillende, ik ben er denk ik al uit dat het koud schuim moet zijn?
Natuurlijk moet de topper wel wat dikker zijn, een dunne ga je nog in de spleet zakken.

Dus, kan iemand mij op bokt hier aan een goede topper helpen?


Wat wij hebben is een liefdesbrug en eroverheen een brede band op het midden (denk ca 50cm breed) die de matrassen met elkaar verbindt.

En dat bevalt echt heel goed. 0 ergernissen meer, onze bedbodems kunnen nog steeds onafhankelijk van elkaar omhoog en omlaag en het was ook niet duur. Volgens mij besteld bij Bol.com
Zoekfunctie bedbinder
Laatst bijgewerkt door boemel op 15-10-21 08:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:02

Wij hebben hem van EMMA, die bevalt ons ontzettend goed!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:11

Ik heb een Emma topper op mijn matras en ik ben er echt ontzettend tevreden over.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:18

Van swiss sence hebben wij ook een hele fijne

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 12:09

boemel schreef:
ApplePapple schreef:
Nou, ik ben al weken op zoek naar een topper. De enige reden waarom ik een topper wil aanschaffen is om de spleet tussen de 2 losse matrassen op te lossen. De matrassen liggen goed maar ik word moedeloos dat die matrassen licht uit elkaar schuiven en die spleet steeds.
Zo'n liefdesbrug of wig heb ik ervaring mee en vind ik helemaal niks, zodoende kwam ik dus uit bij een topper.
Maar jeetje, wat zijn er ontzettend veel verschillende, ik ben er denk ik al uit dat het koud schuim moet zijn?
Natuurlijk moet de topper wel wat dikker zijn, een dunne ga je nog in de spleet zakken.

Dus, kan iemand mij op bokt hier aan een goede topper helpen?


Wat wij hebben is een liefdesbrug en eroverheen een brede band op het midden (denk ca 50cm breed) die de matrassen met elkaar verbindt.

En dat bevalt echt heel goed. 0 ergernissen meer, onze bedbodems kunnen nog steeds onafhankelijk van elkaar omhoog en omlaag en het was ook niet duur. Volgens mij besteld bij Bol.com
Zoekfunctie bedbinder


Dat is wellicht ook een optie. Zo'n brede band die de matrassen bij elkaar houdt had ik inderdaad ook gezien maar dan blijf je met de spleet zitten waar dat niet zit, dus bij je schouders. Maar de combi is wel een goede, ook wel wat goedkoper dan een topper :D

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 12:10

Degene die hem van Emma hebben, hebben jullie dan degene die je kan draaien voor een harde en zachte kant?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:53

ApplePapple schreef:
Degene die hem van Emma hebben, hebben jullie dan degene die je kan draaien voor een harde en zachte kant?


yep

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:03

Ik heb er 1 van nirwana met traagschuim, heerlijke topper!

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:08

Wij hebben dat ook gehad, maar omdat ik die spleet opzocht in mijn slaap deukte de topper helemaal in. Uiteindelijk hebben we 1 groot matras gekocht

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:13

Oooooh toppers voor op een bed. Niet toppers..
Oké laat maar ik ben verkeerd verbonden :+

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:14

Ik zou even goed kijken wat voor matras je nu hebt.
Ik wordt nml niet vrolijk van een boven laag of topper die van een ander soort schuim is dan mn huidige matras. Maar mijn man heeft bijv met traagschuim dat hij het snel warm heeft.
Daar zit dus ook veel verschil in.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 14:50

Granoek schreef:
Oooooh toppers voor op een bed. Niet toppers..
Oké laat maar ik ben verkeerd verbonden :+


Hahaha, ik vind de Toppers nou niet zo aantrekkelijk. En veel keuze is er ook niet in...

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 14:50

cinniz123 schreef:
Ik zou even goed kijken wat voor matras je nu hebt.
Ik wordt nml niet vrolijk van een boven laag of topper die van een ander soort schuim is dan mn huidige matras. Maar mijn man heeft bijv met traagschuim dat hij het snel warm heeft.
Daar zit dus ook veel verschil in.


Dat is een goede tip! Ik ga vanavond even kijken

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 14:52

laura1987 schreef:
Wij hebben dat ook gehad, maar omdat ik die spleet opzocht in mijn slaap deukte de topper helemaal in. Uiteindelijk hebben we 1 groot matras gekocht


Dat zou onze laatste optie zijn. De matrassen liggen echt fijn en ben zo bang bij een nieuw matras dat het het niet is dan...

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:08

Is het probleem niet op te lossen met een matrasbeschermer? Wij hebben beide ook een eigen matras en hebben daar overheen 1 groot matrasbeschermer. Wij hebben hiermee geen last van de spleet tussen de matrassen.
Onze matrassen liggen los op de lattenbodem, ze kunnen makkelijk verschuiven omdat de lattenbodem op de hoogste stand staat en er daarom geen houten plank om de zijkant meer zit, maar dat doen ze niet.

Zoiets bedoel ik:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/rosenvial- ... -50462277/

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:11


NinetyFour

Berichten: 258
Geregistreerd: 12-04-10

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:33

Ik ben bang dat een topper je probleem niet op gaat lossen. Wij hebben wel een topper op onze boxspring en ik heb voor een tijdje terug een wig besteld omdat ik helemaal gek werd van dat geschuif :=

Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:35

Ik heb een NASA traagschuim Deluxe topper op een koudschuim matras en hij bevalt me heel goed! Ik ben een koukleum en hij houdt goed warmte vast. Doordat mijn matras zelf van koudschuim is geeft mijn bed goede ondersteuning. Ik koos voor deze omdat mijn heupen niet goed genoeg in mijn matras zakten.

Ik zou ook zeker kijken naar wat voor matras je hebt en hoe stevig deze al is, om de soort en dikte van je topper te bepalen :)

Mijn topper ligt wel op een groot matras. Ik had eerst ook losse matrassen en daar werd ik gek bvan :=

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke topper? Te veel keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:46

Ik heb ooit een hele fijne van de Wehkamp gehad. Best dik ook en lekker zacht.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:17

ApplePapple schreef:
Degene die hem van Emma hebben, hebben jullie dan degene die je kan draaien voor een harde en zachte kant?


Ja, ik heb de zachte kant boven

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 17:35

xMaritt schreef:
Is het probleem niet op te lossen met een matrasbeschermer? Wij hebben beide ook een eigen matras en hebben daar overheen 1 groot matrasbeschermer. Wij hebben hiermee geen last van de spleet tussen de matrassen.
Onze matrassen liggen los op de lattenbodem, ze kunnen makkelijk verschuiven omdat de lattenbodem op de hoogste stand staat en er daarom geen houten plank om de zijkant meer zit, maar dat doen ze niet.

Zoiets bedoel ik:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/rosenvial- ... -50462277/


Klinkt opzich prima maar als je als het ware dus 'op' de spleet gaat liggen, zak je er dan alsnog niet tussenin?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 17:39

mirtedl schreef:
Ik heb deze:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tustna-top ... -20298207/

heel tevreden over.
Ligt soms wel eens in een koopjes hoek in een ikea!


Beetje twijfel over deze maar toch bedankt.


NinetyFour schreef:
Ik ben bang dat een topper je probleem niet op gaat lossen. Wij hebben wel een topper op onze boxspring en ik heb voor een tijdje terug een wig besteld omdat ik helemaal gek werd van dat geschuif :=


Neeee... daar gaat m'n hoop :')
Hoe bevalt de wig?

Ik ga vanavond even kijken naar de eigen matrassen!