Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beddengoed verven

 
Profiel   

Ik kon geen textielverf topic vinden, dus ik hoop dat ik er niet eentje heb gemist op een of andere manier...

Ik heb vorig jaar onwijs fijn beddengoed bij Wehkamp gekocht. 100% en het ligt gewoon perfect op m'n bed. Ik wil dus nog een setje...

Daarbuiten begint deze wat droevig te verkleuren. Je zou de oorspronkelijke kleur kunnen vergelijken met de welbekende kleur 'Early Dew' van Flexa :Y) maar dan wellicht ietsje donkerder...

[ img ]

[ img ]


Helaas beginnen de kussens vale plekken te vertonen en dus wil ik het wel gaan verven...
Zijn er bokkers die dit al eens hebben gedaan? Wat is fijne verf? En wat zijn aandachtspunten? Zijn er kleurbeperkingen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 16:09 



 

Eh
Je koopt goedkoper nieuw in aanbieding dan verf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 16:11 



 
Profiel   

[***] schreef
Eh
Je koopt goedkoper nieuw in aanbieding dan verf?


Textielverf kost 65 euro???? }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 16:13 



 
Profiel   

Ik heb met die potjes van dylon wel eens handdoeken en kleding geverft. Dat ging prima, wellicht kan beddengoed dus ook. Kijk wel even hoeveel potjes je nodig hebt voor het gewicht van de stof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:00 



 
Profiel   

Suusjepluus schreef
Ik heb met die potjes van dylon wel eens handdoeken en kleding geverft. Dat ging prima, wellicht kan beddengoed dus ook. Kijk wel even hoeveel potjes je nodig hebt voor het gewicht van de stof.


Van Dylon was ik er al achter dat voor beddengoed je ongeveer 4 potjes nodig hebt. Moet het beddengoed gewoon een keertje wegen uiteraard.

Hoe heeft jouw textiel zich gehouden na het verven? Ben je tevreden over het merk? En de kleur, was die naar verwachting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:03 



 
Profiel   

Beddengoed zal vrij zwaar zijn inderdaad. De kleur ligt erg aan de stof die je verft. Alle kleur hier naar verwachting behalve bij mijn rijbroeken. Leren zitvlakken kleuren bv niet goed mee. Een beige rijbroek is keurig donkergroen geworden maar het zitvlak bleef beigegroen. En een witte rijbroek werd knalroze ipv donkerpaars, maar ach wit trok ik ook nooit meer aan en dit is wel vrolijk geworden :+ Let ook op dat stiksels meestal niet meekleuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:11 



 
Profiel   

Suusjepluus schreef
Beddengoed zal vrij zwaar zijn inderdaad. De kleur ligt erg aan de stof die je verft. Alle kleur hier naar verwachting behalve bij mijn rijbroeken. Leren zitvlakken kleuren bv niet goed mee. Een beige rijbroek is keurig donkergroen geworden maar het zitvlak bleef beigegroen. En een witte rijbroek werd knalroze ipv donkerpaars, maar ach wit trok ik ook nooit meer aan en dit is wel vrolijk geworden :+ Let ook op dat stiksels meestal niet meekleuren.


Oooh dat van die witte rijbroek herken ik ook wel! Jaren geleden (ik was 15 denk ik?) een witte knalrood proberen te verven.. Het werd perzikroze, maar de binnenkant was wel mooi rood!
Helaas/gelukkig (?) had ik de eerste keer dat ik 'm droeg een rodeo, viel er af en de broek scheurde over de naad waardoor ik in string op paard zat :')
So long, goodbye


Sindsdien nooit meer geverfd :Y) Dat lag aan het perzikroze, niet aan de gescheurde broek trouwens :+

Maar fijn dat het verder goed is gelukt qua kleur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:14 



 
Profiel   

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb een tijd geleden gordijnen geprobeerd te verven. Precies volgens de gebruiksaanwijzing gedaan, maar het resultaat was erg vlekkerig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:19 



 
Profiel   

100% katoen is goed te verven, paar t-shirts mee gedaan, omdat enkel zwart saai werd en wit te besmettelijk. Stiksels kleurden inderdaad niet mee (geen katoen). Keurig resultaat, maar qua hoeveelheid stof in relatie tot potje is dat niet veel.
Misschien nog een keertje proberen met een laken, al zie je daar in het donker toch niks meer van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:25 



 
Profiel   

Ik heb vorig haar mijn katoene loungeset kussens hoezen geverft met de dylon verf.
Ik moest ook 4 potjes hebben en ik ging van blauw naar zwart was de bedoeling.
Zwart is het wel geworden maar met vlekken erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:41 



 
Profiel   

paddington schreef
Ik heb vorig haar mijn katoene loungeset kussens hoezen geverft met de dylon verf.
Ik moest ook 4 potjes hebben en ik ging van blauw naar zwart was de bedoeling.
Zwart is het wel geworden maar met vlekken erin.


Heb je misschien een foto?
Ter vergelijk van de stof zeg maar...

En denk je dat een extra potje wat had opgeleverd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:47 



 
Profiel   

Niet doen. Gewoon nieuwe kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:28 



 
Profiel   

Ik zou er een tie-dye project van maken, als het dan vlekkerig uitvalt valt het niet eens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:42 



 
Profiel   

Er bestaan kleurtabletten voor in de wasmachine heb ik ooit gehoord, die speciaal voor dit soort dingen bedoeld zijn. Heb het zelf nooit geprobeerd maar je wasmachine schijnt het gewoon te overleven zonder meegeverfd te worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:46 



 
Profiel   

Als je het weer in ongeveer dezelfde kleur wil doen, heb ik wel goede ervaringen met tweepersoonsdekbedden. De ene was zwart, de ander rood. Na jaren gebruik waren de kleuren vaal geworden. Ik heb destijds met Dylon verf van de Kruidvat (van dat poeder) in de wasmachine allebei de dekbedden weer mooi in hun oorspronkelijke kleur gekregen, zonder vlekken. Zorgen dat je genoeg meeneemt voor het gewicht en daarna je wasmachine heel goed reinigen ;)

Waren 2 dekbedden van 200x200. Inmiddels heb ik een extra groot dekbed, dus ik heb de hoezen niet meer om een voorbeeldfoto te kunnen laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:01 



 
Profiel   

Kanzi schreef
Ik zou er een tie-dye project van maken, als het dan vlekkerig uitvalt valt het niet eens op.


Heb ik over gedacht, alleen past dat niet echt bij de inrichting van mijn kamer...

Een mandala er op maken zou wel passen, alleen lijkt me dat echt een stuk lastiger dan tie-dye :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:03 



 
Profiel   

Snadrem schreef
Als je het weer in ongeveer dezelfde kleur wil doen, heb ik wel goede ervaringen met tweepersoonsdekbedden. De ene was zwart, de ander rood. Na jaren gebruik waren de kleuren vaal geworden. Ik heb destijds met Dylon verf van de Kruidvat (van dat poeder) in de wasmachine allebei de dekbedden weer mooi in hun oorspronkelijke kleur gekregen, zonder vlekken. Zorgen dat je genoeg meeneemt voor het gewicht en daarna je wasmachine heel goed reinigen ;)

Waren 2 dekbedden van 200x200. Inmiddels heb ik een extra groot dekbed, dus ik heb de hoezen niet meer om een voorbeeldfoto te kunnen laten zien.


Zelfde kleur/kleurstelling heb ik wel in mijn achterhoofd... Alleen kom ik dan niet bij Dylon maar Aybel uit, waar ik nog niet veel van heb gehoord...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:07 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
paddington schreef
Ik heb vorig haar mijn katoene loungeset kussens hoezen geverft met de dylon verf.
Ik moest ook 4 potjes hebben en ik ging van blauw naar zwart was de bedoeling.
Zwart is het wel geworden maar met vlekken erin.


Heb je misschien een foto?
Ter vergelijk van de stof zeg maar...

En denk je dat een extra potje wat had opgeleverd?


Nee helaas geen foto meer ervan.
En ze liggen inmiddels al een tijdje op de stort omdat ik andere kussens kreeg.

Maar het werd niet een egale kleur maar het was net of het op sommige plekken het niet goed pakte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen