Kleine banken met betaalpas en cc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 20:17

Naar aanleiding van dit artikel waarin wordt uitgelegd dat er een wetsvoorstel ligt zodat diverse instanties geautomatiseerd snel bankgegevens op kunnen vragen bij banken met meer dan 2,5 miljoen rekeninghouders, wil ik graag van bank veranderen. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar zoals je in de reacties eronder kunt lezen, kan er ook misbruik van gemaakt worden en dat wil ik niet.

Ik heb wat gegoogled en volgens mij zijn de kleinere banken: ASN, Regiobank, Triodos en KNAB.

Wie heeft er een rekening bij een van deze banken en een betaalpas en creditcard erbij? Bevalt dat en wat zijn je maandelijkse kosten? Kun je bv spaarpotjes maken?
Mochten er nog kleine banken zijn die ik vergeten ben, dan hoor ik dat graag.

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:23

Ik zit bij Triodos. Bevalt goed. Ik koos hen, omdat ze een ethische bank zijn, dus beleggen en investeren in milieuvriendelijk en mensvriendelijk. Ze hebben een prima klantenservice, wat handig is, want ze hebben geen kantoren.

Geen spaarpotjes, geen creditcard. Die heb ik van een grote maatschappij, maar wel aan mijn Triodosrekening gekoppeld.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 20:26

Dus de creditcard heb je bv. rechtstreeks bij VISA/Amex/MasterCard?
Staat het geld ook direct op je rekening? Ik heb bv bij Argenta een spaarrekening maar als ik dan van Rabo naar Argenta overboek zit er altijd een halve dag vertraging tussen.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:29

ASN bank heeft voor 2.20 euro per maand een bankrekening en voor 22.50 per jaar een credit card.
Ik heb voor ze gekozen ivm duurzaamheid. Nooit problemen mee gehad en een fijne service. Ik heb zelf geen ervaring met de credit card.

Edit: Ze hebben geen spaarpotjes maar wel verschillende soorten spaarrekeningen:)

Douce

Berichten: 3506
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:31

Ik weet niet hoe ze 2,5 miljoen gaan rekenen, ASN is natuurlijk onderdeel van een groter geheel.

Maar pff. Politie tot daar aan toe, het CJIB zie ik als een heel ander doel.

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:33

Ik zit ook bij Triodos en heb ook gekozen voor deze bank in verband met duurzaamheid

Ik heb geen creditcard en momenteel maar 1 spaarrekening. Heb ook nog niet verder ingelezen over meerdere spaarrekeningen etc

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:38

Ik bankier bij Triodos. Hun bankieren-app vind ik een grote chaos. Data kloppen niet, zit vaak vertraging in. Bij ideal vaak foutmeldingen. Maar het duurzame, ethische aspect spreekt me erg aan. En daar is de Triodos beter in dan de ASN.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:41

ASN zit ik sinds een jaar of twee bij. Creditcard heb ik van de Bijenkorf omdat dat destijds voordeliger was, maar dat gaat veranderen dus wellicht neem ik die straks ook van ASN.

Ik heb vanwege het duurzaamheidsaspect voor ASN gekozen. App werkt prima en spaarpotjes zijn inderdaad mogelijk. Alleen een betaalapp voor iPhone is er nog niet (Android wel).

ASN is overigens een handelsnaam van de Volksbank, dus waarschijnlijk valt het wel onder die 2,5 miljoen +.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:54

Ik volg even mee.

Ik wil wel overstappen, maar bij de ABN AMRO heb ik 10 spaarpotjes (en dat is handig, want ik gebruik de potjes voor mijn sinking funds - het geld in enveloppen stoppen werkt bij mij niet), en internetbankieren verloopt soepel/iDeal verloopt soepel en ik kan makkelijk contact leggen met de bank, waar ik veel waarde aan hecht. Een credit card heb ik dan weer niet nodig.

Hoeveel spaarpotjes kun je aanleggen bij de ASN?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 20:57

Douce schreef:
Ik weet niet hoe ze 2,5 miljoen gaan rekenen, ASN is natuurlijk onderdeel van een groter geheel.

Maar pff. Politie tot daar aan toe, het CJIB zie ik als een heel ander doel.


Nou, dat dus. En de Belastingdienst… ik heb het er niet zo op. Zometeen kun je iedere geldopname nog gaan verantwoorden, want je kunt toch overal pinnen.

Tiggs, dat is wel een goede. Het is ook heel lastig te vinden wie er onder de 2,5 miljoen rekeninghouders vallen.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:17

Triodos hier en een creditcard via ICS
Is net zo eenvoudig alseen cc via de bank zelf.

Triodos gekozen vanwege hun kijk op de wereld ( geen bonussen ed ook)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:22

Ik heb ABN, Regiobank en KNAB. Van alle 3 betaalpassen. KNAB werkt het handigst vind ik. Je kan onbeperkt rekeningen openen en potjes maken.

Ik heb een prepaid creditcard via N26. Als je overweegt die te openen stuur me dan even een berichtje. Met mijn code krijgen we dan beide 50 euro.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-21 09:52

Prepaid CC vind ik niets. Dat wordt vaak niet geaccepteerd. (Autohuur bv. waar ik mijn CC vaak voor gebruik).

KNAB ga ik eens naar kijken.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:40

Eleeke schreef:
Triodos hier en een creditcard via ICS
Is net zo eenvoudig alseen cc via de bank zelf.

Triodos gekozen vanwege hun kijk op de wereld ( geen bonussen ed ook)

ik heb ook een American Express, maar dat is voor het buitenland

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:44

Ik werk voor Crelan Bank. Een Belgische kleine en ethische bank. Alles werkt perfect (bank- en creditkaarten, paypal, app, online banking). De kosten zijn merkelijk lager dan bij een grootbank en ons aanbod even goed, als niet beter. We hebben een betaalautomaat en een kantoor waar je zonder afspraak terecht kunt.
@Eleeke : Amex is van Alphacard. Dat is niet bankgebonden.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:47

Ik zat bij Triodos, en altijd tevreden geweest, maar ben daar bijna helemaal weggegaan vanwege de hele hoge kosten. Ik heb er alleen nog een beleggingsrekening. Ik ben overgegaan naar ASN. En ook daar heel tevreden over. Andere banken vind ik tot op heden geen optie omdat ik graag een zo groen mogelijk bank wil.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:50

KNAB is van Aegon
ASN en Regiobank zijn van Volksbank
Triodos is wel zelfstandig, maar bijv o.a. Rabobank is één van de medebeleggers. Daarnaast vind ik de kosten ook vrij hoog voor wat je ervoor terugkrijgt. En tuurljik, groen is wat waard, maar het moet wel haalbaar zijn.

De vraag is dus of een ASN, Regiobank en KNAB wel onder de kleine banken vallen ;) .

Momenteel neig ik meer naar een sok. Onder mijn bed. }:0

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:52

Ik zit ook bij ASN bank. Vind het erg prettige bank, kan ook meerdere spaarpotjes aanmaken.
Creditcard heb ik niet, want student.
Zit bij de ASN vanwege de "groenheid" van de bank, en omdat het voor mij als student een heel stuk voordeliger is dan triodos. Ik vind de betaalapp erg fijn, werkt prima voor mij.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:56

Hier knab. Onbeperkt spaarpotjes maken, hele fijne overzichtelijke en gebruiksvriendelijke app. Ze zijn alleen online, maar echt, alles werkt 10x beter, sneller en efficiënter dan bij ing. heb zowel particuliere als zakelijke rekening bij knab.
cc los bij ICS. Werkt ook fijn, ook fijne app en met iDeal tussen die twee werkt snel. Argenta is sowieso zo traag als iets, met alles.

xPabloBokt

Berichten: 9394
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:02

Ik zit bij ASN bank en heb daar een betaalrekening, een gezamenlijke boodschappenrekening en een spaarrekening. Ik ben ook naar ze overgestapt vanwege de duurzaamheid.

Qua gebruiksgemak doen ze niet onder aan de grote banken. De mobiel bankieren app werkt prettig en is overzichtelijk. De mobiele betaalapp werkt ook perfect.

Ik kan op mijn spaarrekening potjes maken en daar ook automatisch geld naartoe laten gaan. Super handig.

Alleen voor de gezamenlijke rekening hebben we kosten voor het houden van de rekening. €1,80 voor een extra bankpas en €2,20 voor het houden van de rekening. Dat is maandelijks.

Kan ze zeer zeker aanraden.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:03

Van Lanschot.. moet je wel behoorlijk wat geld hebben

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:10

Ben ook tevreden met ASN. Voor mij compleet genoeg, ik heb niet het idee dat ik iets mis. Volgens mij is hun spaarpot-systeem niet helemaal zo uitgebreid als andere banken, maar daar heb ik me ook nog nooit echt in verdiept. Van spaarrekening naar betaalrekening kun je meteen overboeken, daar zit geen vertraging tussen.
Creditcard heb ik volgens mij via hen aangeschaft maar loopt verder wel apart via ICS, die zie je dus niet terug in de app.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Kleine banken met betaalpas en cc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:36

Beste mensen het is een wetsvoorstel. ;)
Dus dat moet nog door de 2e en 1e kamer.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:05

Morganlefay schreef:
Beste mensen het is een wetsvoorstel. ;)
Dus dat moet nog door de 2e en 1e kamer.


Maar dat wil niet zeggen dat het voorstel daar niet doorheen gaat komen.

Ik vraag me af of je hierdoor niet een massale overstap gaat krijgen naar de kleine banken en dan alsnog met je rekening bij een 2,5 miljoen rekeninghoudende bank zit.

Het is wel iets om over na te denken. Wij zitten zakelijk en privé bij de Rabobank, inclusief spaarrekeningen en creditcards. Nou gebeurt er niets op onze rekeningen dat ik zou willen verbergen, maar het gaat, naast ons, niemand ene **** aan wat ons saldo en onze transacties zijn.

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:06

wat een bijzonder voorstel. Dan gaat toch iedereen die iets te verbergen heeft overstappen naar een kleine bank...