Goede oordopjes om mee te slapen (luisterboek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Goede oordopjes om mee te slapen (luisterboek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-21 22:43

Sinds een jaar val ik in slaap met een luisterboek en dat bevalt echt super.
Ik had oordopjes van sennheiser waar ik prettig mee op mijn zij kon slapen en die prima geluid hadden. Helaas heb ik er nu een paar versleten (de kabel draait telkens kapot) en nu zijn deze specifieke oordopjes uit de collectie en moet ik haastig opzoek naar nieuwe.

Het zou fijn zijn als de volgende oordopjes wat langer mee zouden gaan want het is echt zonde om iedere paar maanden weer nieuwe aan te moeten schaffen. Ook ben ik een zijslaper dus het is erg belangrijk dat ik prettig op mijn zij kan liggen met de oordopjes in.

Graag hoor ik welke oordopjes jullie gebruiken en wat jullie ervaring er mee is.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:54

acoustic sheep, soort hoofdband die er speciaal voor gemaakt is
zijn ook veel equivalenten
geluidsding is plat dus voel je niet/nauwelijks

werkt via bluetooth

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:57

Ik lees hier even mee!
(Ook ik slaap met een luisterboek :z )

Zelf slaap ik het liefst met "draadloze" blue tooth oordopjes die onderling met een kort kabeltje verbonden zijn.
De geheel draadloze zijn zulke enorme grote dingen, daar zou ik nooit mee kunnen slapen, bovendien ben ik dan om de haverklap er eentje kwijt. (als er nu eentje uitvalt, dan bungelt die nog via het kabeltje aan mijn andere oor)

Ik zoek van die redelijk platte dopjes, waar je een linker en een rechter van hebt.
Ik voel ze wel, maar kan er prima mee op mijn zij slapen.

Ik heb geen voorkeursmerk, ik koop het model van mijn voorkeur meestal bij de Action.
Dure dopjes sneuvelen net zo snel, vandaar dat ik de goedkopere types zoek.
Ik heb daarnaast wel altijd nog een paar volledig bekabelde dopjes onder handbereik, voor het geval dat de batterij leeg is van de draadloze.
(de huidige volledig bekabelde die ik gebruik zijn van Sony van de Action)

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 23:13

Ik ben ook al een tijdje op zoek. Heeft zo'n band niet gewoon grotere platte speakertjes zeg maar?

Eerder heb ik er wel eens eentje zelf gemaakt. Gewoon een normale koptelefoon (zo'n grote) uit elkaar halen en de speakertjes in platte oorwarmers stoppen. Werkt op zich prima. Er zit wel een ouderwets snoertje aan maar dat vind ik geen probleem.

Onlangs heb ik bij Ali van die in-ear speakertjes besteld, ook met een snoertje. Die zijn juist heel erg klein en zouden daarom geschikt zijn om ermee te slapen. Ik heb ze alleen nog niet ontvangen dus ik weet niet of het wat is.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Goede oordopjes om mee te slapen (luisterboek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 23:42

Ik gebruik die oordopjes die standaard bij Samsung telefoons komen. 1 oortje in en 1 onder het kussen. Ze vallen uiteindelijk altijd uit bij het omdraaien, maar dan heb ik mijn luisterboek toch niet meer nodig. Ik doe al 3 jaar met deze oordopjes.

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Goede oordopjes om mee te slapen (luisterboek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:35

Ik heb sinds kort deze
https://uk.kokoon.io/

Beetje prijzig maar zo tevreden mee.
Hoor de achtergrond geluiden van mijn sleepcasts. Maar is ook een goede manier om omgevingsgeluid niet meer te horen. Moeder was laatst in de nacht blijkbaar aan het rommelen naast mijn kamer. Normaal zou in daar wakker van worden niets gehoord