Waar koop je een goed bankstel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabri

Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 21:28

Hoi,

Misschien zijn er hier mensen die erg tevreden zijn over hun bankstel. Ik heb een mooie 2.5 Zits bank gezien met relaxfunctie bij Sanders meubelzaak alleen nu schrik ik van de aantal slechte recensies over deze winkel. Deze kost met microleder wel 2000 euro. En vraag ik mij af doe ik daar wel goed aan? Ik wil liever geen bank die al snel doorzakt. Ik heb een kat en dus ook niet iets wat de kat als krabpaal ziet. De verkoper raadde me daarom het microleder aan. Ik heb snel last van mijn rug en heb wel een goede ondersteuning nodig. Dus zo een electrische relaxfunctie lijkt me ideaal of een loungebank. Ik zoek geen grote bank, veel banken zijn voor mij veels te groot. Een 2.5 bank met evt loungezit is groot genoeg.
Wie weet een goede meubelzaak?
En hoe weet je of een bank wel of niet al na bv een jaar gaat 'wegzakken'? Voor dat laatste ben ik vooral bang zeker als het een dure bank is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:39

Montel? Al valt of smaak van zitcomfort te twisten. Vind het wel een degelijke bank/merk. Zelf heb ik staaltjes met stoffen mee naar huis genomen waarvan ze zeiden dat ze kattennagels er niet op te zien waren. Vond zelf het microleder dus wel storend zichtbaar en een sterk geweven stof hield het goed.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:41

Wij hebben afgelopen week onze microleder driezits (elektrisch verstelbaar op buitenste 2) weg gedaan, omdat ie na 3 jaar uit elkaar viel (vrij letterlijk). Microleder was wel makkelijk schoon te houden, maar zeker aan de zijkanten waren kattennagels wel echt te zien

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:44

Ik heb een bank van Xooon, weet niet meer precies in welke winkel ik die heb gekocht. Wel dat ik het heel moeilijk vond om überhaupt een bank te vinden die ik mooi vond en die ook lekker zat.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:52

Ik heb er bijna 20 jaar een gehad van Lederland. Wel echt stevig leer. We hadden een kat en de hond van mijn ouders kwam regelmatig logeren. Zag er echt nog goed uit na al die tijd, geen krassen.
Afbeelding
Sorry donkere foto, hier bijna 20 jaar oud.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:53

Montel. Nog nooit een bank gehad die beter zat, langer meeging en betaalbaarder was dan een Montel.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:54

Montel. Bank van mijn ouders doet het al 15 jaar, die van schoonouders ook bijna 20 jaar. Is wel allebei echt leer.

Montem biedt een miljoen mogelijkheden := Ook qua zitcomfort overigens. Pocket, bonell, koudschuim, traagschuim, combi's. Andere vorm pootjes, gekleurde pootjes. Stof x y z. Ik kreeg zware keuzestress _O-

Of als je flink wat te besteden hebt, Leolux. Dat schijnt echt de hemel te zijn maar daar betaal je ook wel de hoofdprijs voor.
Montel is ook duur, maar wij hadden een max. aangegeven en daar kunnen ze prima mee uit de voeten. Zeker de basismodellen hoeven niet per se duur te zijn.

Oh nog een tip: wij wilden een bepaalde stof, en dan is het soms voordeliger om je bank uit te kiezen op basis van de standaardstof die erop zit. Ons maakte het model niet zo veel uit (wilden ongeveer 2,5 zits met longchair) en daardoor hadden we iets meer vrijheid om een ander model te kiezen op basis van de stof. Scheelde behoorlijk wat geld.
Laatst bijgewerkt door Sokje_6 op 23-10-21 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:55

Wij hebben een bank van Design On Stock gekocht, nog niet binnen dus kan je geen ervaringen geven maar ben er helemaal verliefd op en kan in elke vorm ongeveer gemaakt worden :D
Wat ik heb gedaan is, ondanks dat wij een nieuwe bank wilde, gekeken op Marktplaats naar hoe gebruikte banken eruit zagen. Zo zag ik dat de banken van Montel er snel uitgezakt uitzagen naar mijn mening. Zo vormde ik een beetje mijn beeld of banken dus mooi bleven na jaren gebruik :')

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:00

Ik heb er gewoon eentje van Seats & Sofas. Een heel trieste winkel om te bezoeken maar de bank is prima. Ik had er eentje besteld met een aparte bekleding en dat is helemaal goed gedaan. Ook wilde ik na een aantal jaar de kussens vervangen en dat ging ook prima. Zij hadden nog in het systeem staan wat ik destijds gekocht had dus ze konden zo de kussens nabestellen met die aparte bekleding. Kostte ook niet veel.

Wel jammer dat je zelf moet vervoeren maar dat weet je van tevoren.

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:11

Ik heb een bank van bysidde (www.bysidde.com) vind hem echt helemaal fantastisch en ben er onwijs blij mee. Heb hem nu twee jaar en hij is echt gewoon nog nieuw, terwijl hij toch echt wel wat te verduren heeft.

marleen_88

Berichten: 14058
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:20

Wij zaten echt vreselijk op de bankstellen van Montel.

Wij hebben bij de Ruijtermeubel een fijn bankstel gescoord. Geen idee of er een merkje op zit.

Sky_As

Berichten: 4734
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:44

Wij hebben een bank van Pronto wonen en na 9 jaar nog verliefd op onze bank

Spenk
Berichten: 21785
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:51

Hier een super fijne montel bank. Blijft ook heel mooi met 3 katten als ze wel eens eraan zitten.

Anoniem

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:06

Wij hebben een design@home van Goossens met zwaarste kwaliteit leer :j hemelse bank!

Dido2316

Berichten: 2000
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:10

Hier nog meer fans van Montel.. en inderdaad: keuzestress van alle mogelijkheden _O-

Sabri

Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 12:03

Dank voor jullie reacties. Ik ga zeker ook bij montel kijken en de andere suggesties meenemen! Want het is een oerwoud aan meubelzaken en heb geen idee waar je nu wat kunt kopen wat ook echt goed kan zijn.
Het is zo een aanschaf wat je niet wekelijks doet en ik hoop echt een bank te vinden waar ik ook echt plezier van heb en niet na een half jaar half in verzakte kussens wegzak. Dus superbedankt voor jullie tips! *\o/*

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:18

https://www.goossenswonen.nl/p/goossens ... of/105185/
Wij hebben bovenstaande bank van Goossens in ons huis gehad. Helaas is de bank met pijn in mijn hart verkocht omdat uiterlijk blijkbaar boven zitcomfort gaat ;(
Deze bank was HEERLIJK voor filmavondjes! <3 Ik deed vaak wel een extra kussen achter mijn hoofd om wat rechterop te zitten in de uitgestrekte stand, maar de kwaliteit is echt fantastisch.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:54

topsylover schreef:
https://www.goossenswonen.nl/p/goossens ... of/105185/
Wij hebben bovenstaande bank van Goossens in ons huis gehad. Helaas is de bank met pijn in mijn hart verkocht omdat uiterlijk blijkbaar boven zitcomfort gaat ;(
Deze bank was HEERLIJK voor filmavondjes! <3 Ik deed vaak wel een extra kussen achter mijn hoofd om wat rechterop te zitten in de uitgestrekte stand, maar de kwaliteit is echt fantastisch.

Grappig, deze hebben wij ook, wel andere kleur.
Wij hebben niet de relax uitvoering, maar wel 2 fauteuils erbij wél met relax uitvoering.
Bank en stoelen zitten idd geweldig en ook over de kwaliteit zijn we dik tevreden ( na 4 jaar ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:08

Sokje_6 schreef:
Of als je flink wat te besteden hebt, Leolux. Dat schijnt echt de hemel te zijn maar daar betaal je ook wel de hoofdprijs voor.


Leolux zijn inderdaad heerlijke banken die ontzettend lang meegaan. Ik ben gaan proefzitten in een showroom en heb daarna de bank via marktplaats gekocht voor minder dan 1/10e van de verkoopprijs. De vorige eigenaar was na 10 jaar uitgekeken op de kleur :Y) maar de bank was nog in perfecte staat. Hij gaat hier alweer een jaar of 6 mee en er is nog steeds niks aan te zien, niet ingezakt etc. Als je open staat voor tweedehands (of gewoon wat wilt besparen en toch een fijne bank) kan je dat met Leolux dus prima proberen.

Sabri

Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 11:38

topsylover schreef:
https://www.goossenswonen.nl/p/goossens ... of/105185/
Wij hebben bovenstaande bank van Goossens in ons huis gehad. Helaas is de bank met pijn in mijn hart verkocht omdat uiterlijk blijkbaar boven zitcomfort gaat ;(
Deze bank was HEERLIJK voor filmavondjes! <3 Ik deed vaak wel een extra kussen achter mijn hoofd om wat rechterop te zitten in de uitgestrekte stand, maar de kwaliteit is echt fantastisch.


Dank voor je info. Deze bank had ik ook al op mijn lijstje staan om te willen gaan bekijken!

Sabri

Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 11:39

truus1957 schreef:
topsylover schreef:
https://www.goossenswonen.nl/p/goossens ... of/105185/
Wij hebben bovenstaande bank van Goossens in ons huis gehad. Helaas is de bank met pijn in mijn hart verkocht omdat uiterlijk blijkbaar boven zitcomfort gaat ;(
Deze bank was HEERLIJK voor filmavondjes! <3 Ik deed vaak wel een extra kussen achter mijn hoofd om wat rechterop te zitten in de uitgestrekte stand, maar de kwaliteit is echt fantastisch.

Grappig, deze hebben wij ook, wel andere kleur.
Wij hebben niet de relax uitvoering, maar wel 2 fauteuils erbij wél met relax uitvoering.
Bank en stoelen zitten idd geweldig en ook over de kwaliteit zijn we dik tevreden ( na 4 jaar ).


Fijn dank voor je review. Ik ben nu heel benieuwd. Ga vanmiddag al even kijken denk ik naar deze bank!

Elanor

Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 11:49

Wij hebben een Leolux, model Oscar. Echt een fantastische bank, zit heerlijk en blijft zó mooi. <3
Net als Blijheid hierboven tweedehands voor een ‘prikkie’ via marktplaats overigens. Wat al gezegd werd, als je daar open voor staat dan kan dat met dit merk echt prima. :)

LoveBodin

Berichten: 4357
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Waar koop je een goed bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 11:57

Mijn ouders hebben ook Leolux. Heerlijke banken.
Zij kopen ze tweedehands en stofferen ze opnieuw, zodat ze in de kleur zijn die ze willen (ze houden van bijzondere patroontjes).

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 11:59

Zelfde geldt voor Rolf Benz. Fantastische kwaliteit en blijft door de jaren heen heerlijk zitten. Zo lekker dat we ze al jaren hebben staan. Mijn man is (nog) niet over te halen om nieuwe aan te schaffen.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 12:13

Ik heb een bank van Leen Bakker. De Umix Brooklyn. En ik zou moeten kijken of ik de stof nog weet want serieus, deze is bijna niet stuk te krijgen. (ik gok dat het de robuust is) Ik heb 2 katten die echt woest spelen op de bank en vol met de nagels en tanden erin. Maar na al die tijd zie ik 2 kleine haaltjes. En geloof me, ze hebben echt hun best gedaan daarvoor. :')
(1160 euro voor 3 zits waarvan de 3e sit een lounge is)