Welkom energie (failliet?)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:24

Ik zag inderdaad het artikel ook. En nog een tweede ook.


https://www.ad.nl/economie/klanten-van- ... ~a4b5d2be/
Eneco loopt door die maand waar alle klanten verplicht aan moeten meewerken lekker binnen. Wat een bedragen. -:(- 289 euro per maand gemiddeld moet er even worden afgerekend. -O-

Vooral ook de "dreiging" bij opzeggen dat er mogelijk heel fors ook nog even bijbetaald moet worden als je weggaat. :r

robert45
Berichten: 2871
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:29

karuna schreef:
Ik zag inderdaad het artikel ook. En nog een tweede ook.


https://www.ad.nl/economie/klanten-van- ... ~a4b5d2be/
Eneco loopt door die maand waar alle klanten verplicht aan moeten meewerken lekker binnen. Wat een bedragen. -:(- 289 euro per maand gemiddeld moet er even worden afgerekend. -O-

Vooral ook de "dreiging" bij opzeggen dat er mogelijk heel fors ook nog even bijbetaald moet worden als je weggaat. :r


Ze lopen niet binnen.

Heb je überhaupt een idee wat de gas en stroomprijzen op dit moment doen?

Dit zijn gewoon de nu geldende tarieven. Zijn ze hoog dat zeker. Kunnen ze lager op basis van de huidige tarieven vrijwel niet. Kijk maar eens wat andere concurrenten nu voor nieuwe contracten rekenen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:30

Nee dat zijn het niet. Als je het artikel leest lees je ook dat de nu geldende gastarieven veel lager liggen dan de 1,80 euro die eneco rekent



Citaat:
Desalniettemin ligt de 1,80 euro per kuub gas die Eneco vraagt beduidend hoger dan de gasprijs in momenteel aangeboden vaste energiecontracten. Klanten die echter nu hun energieprijzen een jaar vastzetten, betalen bij Eneco zelf bijvoorbeeld zo'n 1,60 euro per kubieke meter gas en 0,405 cent per kilowattuur stroom. Concurrent Innova rekent in zijn jaardeal ook met een gasprijs van iets boven de 1,60 euro en zo'n 41 cent voor elektriciteit.

Roodvos

Berichten: 6719
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:34

karuna schreef:
Nee dat zijn het niet. Als je het artikel leest lees je ook dat de nu geldende gastarieven veel lager liggen dan de 1,80 euro die eneco rekent



Citaat:
Desalniettemin ligt de 1,80 euro per kuub gas die Eneco vraagt beduidend hoger dan de gasprijs in momenteel aangeboden vaste energiecontracten. Klanten die echter nu hun energieprijzen een jaar vastzetten, betalen bij Eneco zelf bijvoorbeeld zo'n 1,60 euro per kubieke meter gas en 0,405 cent per kilowattuur stroom. Concurrent Innova rekent in zijn jaardeal ook met een gasprijs van iets boven de 1,60 euro en zo'n 41 cent voor elektriciteit.

Citaat:
Verschil is wél dat genoemde tarieven in een jaarcontract zitten en de tarieven voor de Welkom Energie-klanten slechts voor vier maanden gelden, en ook nog in de dure wintertijd. Het energiebedrijf lijkt de 90.000 nieuwe klanten dus een soort winteropslag te rekenen.

Dit moet je er dan nog wel even bij zetten.
Het staat je vrij om een jaarcontract tegen lager tarief af te sluiten. Maar dan ga je komende zomer misschien teveel betalen.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:34

Ik zit vast bij Oxxio, vast niet de goedkoopste maar ik wilde een betrouwbare partij nadat ik in het faillissement van budgetenergie / innova voor 1500 euro het schip ingegaan ben. Slaande ruzie met Innova gehad,dat zijn echt gore ratten hoor met hun tarieven en die maken intens misbruik van zo'n faillissement dus kijk alsjeblieft uit als je erin terecht komt.

Gisteravond werd ik nog gebeld door een callcenter wat klanten aan het ronselen is, dit keer van Innova. Ik heb ontzettend hard gelachen met die gast nadat ik m uitgelegd had wat er voorvallen was. Die geloofde ook gelijk dat ik nooit meer klant werd!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:36

Het gaat om dat er voor de eerste maand geen enkele keuze is het is eneco of eneco. Mensen dan een dergelijk bedrag vragen is in mijn ogen schandalig. Het zou wat zijn, je pensionstal gaan failliet. Iedereen moet over naar een andere pensionstal die je doodleuk voor 500 euro per maand een box verhuurd. Die je moet aannemen en betalen. Ook als je er niet gaat staan. Ga je naar je pensionstal naar keuze kan je mogelijk nog eens 200 euro betalen voor het heel dure hooi dat ze alvast hebben ingekocht voor de maanden erna.

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-21 11:47

Het is echt ongelofelijk. De kachel staat nu op 15 en is sinds het faillisement niet meer aangeslagen, maar het is nu 15,5 graden in huis, dus we moeten er bijna aan geloven. We proberen andere manieren te vinden om energie te besparen, maar aangezien dit een huurwoning is ga ik er ook geen zonnepanelen oid opgooien. Voorlopig draag ik vooral heel veel lagen kleding, pantoffels, dekentjes en warme kruiken. Ben wel nog veel energiebewuster nu, goed voor het milieu (houd ik mezelf voor).

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:51

daffodil schreef:
Ik zit vast bij Oxxio, vast niet de goedkoopste maar ik wilde een betrouwbare partij nadat ik in het faillissement van budgetenergie / innova voor 1500 euro het schip ingegaan ben. Slaande ruzie met Innova gehad,dat zijn echt gore ratten hoor met hun tarieven en die maken intens misbruik van zo'n faillissement dus kijk alsjeblieft uit als je erin terecht komt.

Gisteravond werd ik nog gebeld door een callcenter wat klanten aan het ronselen is, dit keer van Innova. Ik heb ontzettend hard gelachen met die gast nadat ik m uitgelegd had wat er voorvallen was. Die geloofde ook gelijk dat ik nooit meer klant werd!


Was budgetenergie voorheen Innova? Omdat je budgetenergie ook noemt..

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:55

renee16 schreef:
Was budgetenergie voorheen Innova? Omdat je budgetenergie ook noemt..


Oh ik maak een foutje, nee.....ik zat bij Energieflex en die ging failliet en werd door Innova overgenomen. Budgetenergie bestaat nog. Ik heb het alleen niet meer aangedurfd om bij een kleinere partij mijn energie af te nemen. Oxxio bood destijds de beste voorwaarden.

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:57

Ik zie dit topic nu pas, ook ik zat hier helaas :(

Per 1 mei en verbruik gemiddeld gezet, iets hoger dan normaal. Aangezien ik precies in de zomermaanden lid ben gewoon heb ik echt al die maanden zo'n 70 euro te veel betaald per maand. Baal baal baal..

Ben benieuwd met welke prijzen Eneco gaat komen.
De welkomst bonus vervalt sowieso maar ik hoop toch nog klein beetje dat de voorschotten terugbetaald worden maar dat zal wel niet :(

Leuk om in je eentje een eengezinswoning te hebben inclusief 2 paarden. Wordt brood eten elke dag denk. Ik blijf maar steeds grapjes maken maar kan wel janken..

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:01

daffodil schreef:
renee16 schreef:
Was budgetenergie voorheen Innova? Omdat je budgetenergie ook noemt..


Oh ik maak een foutje, nee.....ik zat bij Energieflex en die ging failliet en werd door Innova overgenomen. Budgetenergie bestaat nog. Ik heb het alleen niet meer aangedurfd om bij een kleinere partij mijn energie af te nemen. Oxxio bood destijds de beste voorwaarden.


Oke, ik schrok al, hier dus juist overgestapt naar BudgetEnergie. :Y)

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:02

Ik baal ook flink, ben benieuwd waar eneco mee komt als termijnbedrag. denk dat ik die 4 maanden maar afwacht en hoop dat de gasprijzen eind van de winter wat gedaald zijn. En dan afsluiten voor een jaar.

Vind het wel bloedirritant dat alles eerder in de media wordt medegedeeld dan dat klanten het horen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:09

Het staat in een van de ad artikelen, 289 euro per maand wordt gemeld -O- wat je hoe dan ook betaald. Tenzij je meteen een jaar daar blijft,

Citaat:
Klanten van Welkom Energie gaan bij Eneco 289 euro per maand betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:29

Mdrf schreef:
Ik baal ook flink, ben benieuwd waar eneco mee komt als termijnbedrag. denk dat ik die 4 maanden maar afwacht en hoop dat de gasprijzen eind van de winter wat gedaald zijn. En dan afsluiten voor een jaar.

Vind het wel bloedirritant dat alles eerder in de media wordt medegedeeld dan dat klanten het horen.

Ik help het je hopen, maar het moge duidelijk zijn dat als je een jaarcontract afsluit dat ze niet de lage zomerprijs maal 12 gaan rekenen. Ze zullen het bedrag baseren op de termijncontracten, inclusief contracten met levering volgende winter, en daar mee gaan rekenen. Nu de gasprijzen eenmaal flink gestegen zijn is de volatiliteit van gasprijzen veel hoger wat zal betekenen dat de termijncontracten ook een veel grotere premie hebben (en die gaan ze jou in rekening brengen).

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:38

Maar wat moet je anders? Nu een jaar afsluiten met dit verschrikkelijk hoge tarief? Andere aanbieders zitten niet veel lager heb ik al gezien. Greenchoice zit bijv ook op 1,77 euro per m3 en voor de rest zijn er maar weinig aanbieders te vinden.

Anoniem

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:42

Je kan weinig anders dan hopen. De prijzen zijn hoog en mogelijk blijven ze heel lang hoog. Pas achteraf weet je wat de beste keuze geweest zou zijn.

Choiix
Berichten: 2267
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:45

Pssst... Je kan gewoon een modelcontract afsluiten (dat is verplicht, mogen ze NIET weigeren) bij bijvoorbeeld Vattenfall of Engie met veel lagere tarieven in december (dat zijn nog de oude tarieven van 1 juli namelijk). En als je nou gewoon zegt dat je verhuisd bent dan kunnen ze je contract vandaag al in laten gaan.

Niet laten afschepen met wij bieden momenteel geen modelcontracten aan, dat mag niet van de wet, ze MOETEN je die aanbieden. Dat scheelt een euro per kuub momenteel bij Vattenfall.

En ja die gaan natuurlijk ook flink verhogen 1 januari, maar dan schuif je het probleem in ieder geval 1 maand voor je uit.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:01

Ik zit te kijken bij energiedirect, dat is een 3 jaar vast met nu hoog. Maar die dalen dan flink in 2022, een altijd dalen contract. Die ziet er wel interessant uit en heb daar eerder met goede ervaring gezeten.

robert45
Berichten: 2871
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:03

karuna schreef:
Het gaat om dat er voor de eerste maand geen enkele keuze is het is eneco of eneco. Mensen dan een dergelijk bedrag vragen is in mijn ogen schandalig. Het zou wat zijn, je pensionstal gaan failliet. Iedereen moet over naar een andere pensionstal die je doodleuk voor 500 euro per maand een box verhuurd. Die je moet aannemen en betalen. Ook als je er niet gaat staan. Ga je naar je pensionstal naar keuze kan je mogelijk nog eens 200 euro betalen voor het heel dure hooi dat ze alvast hebben ingekocht voor de maanden erna.


Je mag niet zonder energiecontract zitten, de wetgever, onze overheid heeft dit bepaald. Alle klanten worden dus door de ACM overgezet en ondergebracht bij een andere partij.

In dit geval Eneco, dit krijgen er ineens 90.000 klanten bij waarvoor ze nu de geldende tarieven M3 en KwH moeten inkopen. Deze zijn de afgelopen tijd ontzettend hoog geworden zoals je weet.

Hoe had je het dan willen zien iedereen betaald zijn oude maand tarief voor de komende maand en eneco mag het verlies betalen?

Na 1 maand ben je vrij om te gaan naar een ander die op dit moment dezelfde hoge tarieven in rekening brengt. Het is heel zuur als je je geld kwijt bent en de komende tijd de hoofdprijs moet betalen maar dat is niet de schuld van eneco. De verwachting is dat na de winter de prijzen dalen, ik zou dus ook dan pas een nieuw contract ergens afsluiten.

robert45
Berichten: 2871
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:05

Mdrf schreef:
Ik zit te kijken bij energiedirect, dat is een 3 jaar vast met nu hoog. Maar die dalen dan flink in 2022, een altijd dalen contract. Die ziet er wel interessant uit en heb daar eerder met goede ervaring gezeten.


Vanaf 1 april 2022 krijg je 50% korting op het huidige leveringstarief. In het tweede jaar 20% en in het 3e jaar 10% korting

Lijkt mij bepaald niet aantrekkelijk. De kortingen de komende jaren zijn zeer laag en je betaald dan nog steeds enorm veel.

Ik zou zelf afwachten tot het voorjaar. Grote kans dat de gekte dan wat voorbij is.

truselientje
Berichten: 944
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:17

robert45 schreef:
Mdrf schreef:
Ik zit te kijken bij energiedirect, dat is een 3 jaar vast met nu hoog. Maar die dalen dan flink in 2022, een altijd dalen contract. Die ziet er wel interessant uit en heb daar eerder met goede ervaring gezeten.


Vanaf 1 april 2022 krijg je 50% korting op het huidige leveringstarief. In het tweede jaar 20% en in het 3e jaar 10% korting

Lijkt mij bepaald niet aantrekkelijk. De kortingen de komende jaren zijn zeer laag en je betaald dan nog steeds enorm veel.

Ik zou zelf afwachten tot het voorjaar. Grote kans dat de gekte dan wat voorbij is.


Of je beeindigd je contract tussentijds en neemt de boete voor lief. Als de vesrchillen groot genoeg zijn verdien je die boete wel weer terug

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:51

Nu vast lijkt me zeker niet handig.

Putin heeft aangegeven weer te gaan leveren. Eerst zien dan geloven maar als dat het geval is zullen die prijzen mi toch ook weer snel moeten dalen. Onze regering is zo dom geweest om te weinig gas in opslag te hebben en daar moeten wij dan vertrouwen in hebben..

tamary

Berichten: 29235
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:56

Onze regering geloofd nog steeds in marktwerking en dat bij crisis ze echt wel olie en gas krijgen van de olie/gasmaatschappijen ... Strategische voorraad olie is al tijdje foetsie door die stommiteit en dan draai je zonder alternatief de kraan in groningen ook dicht ...

Ik wil mijn volksvertegenwoordigers terug, dan hopelijk wordt er wel weer vooruitgedacht en verantwoordelijkheid genomen voor dit soort voorzienbare problemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41808
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:57

tamary schreef:
Onze regering geloofd nog steeds in marktwerking en dat bij crisis ze echt wel olie en gas krijgen van de olie/gasmaatschappijen ... Strategische voorraad olie is al tijdje foetsie door die stommiteit en dan draai je zonder alternatief de kraan in groningen ook dicht ...

Ik wil mijn volksvertegenwoordigers terug, dan hopelijk wordt er wel weer vooruitgedacht en verantwoordelijkheid genomen voor dit soort voorzienbare problemen.

Helemaal mee eens. Niks mis met marktwerking, maar niet met dit soort zaken.

Babsiej

Berichten: 6247
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:09

Wat mij nu helpt is dat ik elektrisch kan verwarmen met de airconditioning ipv CV. elektra was niet veel duurder bij Eneco.

Ook komen er volgende week of die week daarna 23 zonnepanelen op het dak. Eenmalig investeren maar dat hebben we er nu binnen 4 jaar uit.

Schandalig deze hele gang van zaken :(