Jullie gasverbruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7224
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:14

Hier 139 kuub gebruikt. Wel sinds een week een andere cv. Hopen dat day verschil maakt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37280
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:23

Ik vrees voor de rekening/verbruik de laatste maand. Doordat boven alle kou wering er al af is en ook het gordijn naar zolder al ingepakt is warm krijgen best een uitdaging. -O- :brr: zolang ik heen en weer draaf met dozen gaat het nog wel maar eenmaal stilzitten. Brr

Van november nog geen verbruik binnen

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 16:03

Spenk schreef:
Maar elektra is ook hartstikke duur nu dus dat elektrische kacheltje kost je toch ook een vermogen nu?


Nee hoor. Dat ligt er echt aan wat voor een kacheltje hebt qua verbruik en wel of geen thermostaat en hoe je ermee omgaat.

Als je een kacheltje zonder thermostaat volluit aanzet en niet op de temperatuur let dan kan het duur worden.

Ik heb een 2500 watt kachel met thermostaat. Slaat dus uit wanneer hij de ingestelde temperatuur heeft bereikt. Deze kachel gebruikt alleen vol vermogen tijdens opwarmen. Binnen een half uur, uiterst 45 min heeft hij de woonkamer hierlangs verwarmd van 14 graden naar 19. Hierna slaat hij af en gaat hij af en toe op laag vermogen aan om bij te verwarmen.

De cv doet hier over het verwarmen een aantal uren. Vannacht heeft hier de cv aan gestaan om het op 15 graden te houden. 3.5 m3 gas/ruim 9 euro! En dat om het op 15 graden te houden.

De electrische kachel heeft hier van de week van 12 tot 17.00 uur aangestaan rond de 18 a 19 graden en heeft vanaf 14 graden opgewarmd. Nog geen 2 euro...
Vorig jaar had ik zonder kacheltje 179 kwh verbruik en 69m3 gas.
Nu met kachel 29 m3 gas en 209 kwh stroom. Dus hier is het kacheltje een stuk goedkoper dan de cv.
Gemeten met p1 meter.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:11

Tieme schreef:
De cv doet hier over het verwarmen een aantal uren. Vannacht heeft hier de cv aan gestaan om het op 15 graden te houden. 3.5 m3 gas/ruim 9 euro! En dat om het op 15 graden te houden.


Hier 8m2 verbruikt gisteren om het op 15 graden te houden snachts en overdag ;( want ik was aan het werk tot vanochtend)

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:34

Eindelijk weer een keer zon. Heb nu wel gelijk even de kachels lager gedraaid vanmorgen anders word het helemaal bloedheet.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:32

Zijn er ook mensen met een vast contract die gewoon stoken?

Het topic gaat immers over jullie gasverbruik.

Ik ga geen graad minder stoken in mijn huis, ik ben een koukleum en voor mij persoonlijk is dokken of kou lijden niet moeilijk. Wel zuur maar ik heb een rot leven als ik het heel de dag koud heb! Dan bespaar ik liever op andere zaken.

IpsilonkaJarig

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:54

Wij hebben nu nog een vast contract, alleen slechts tot het einde van het jaar. Vind dat we nu beter dingen kunnen proberen of aanpassen als straks. We wonen vrijstaand in de polder, heb echt geen zin om 775 euro aan gas te gaan betalen O:)

manzano

Berichten: 23962
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:16

Zonnetje81 schreef:
Zijn er ook mensen met een vast contract die gewoon stoken?

Het topic gaat immers over jullie gasverbruik.

Ik ga geen graad minder stoken in mijn huis, ik ben een koukleum en voor mij persoonlijk is dokken of kou lijden niet moeilijk. Wel zuur maar ik heb een rot leven als ik het heel de dag koud heb! Dan bespaar ik liever op andere zaken.


Hier ook een koukleum en hele dagen thuis aan het werk. Heb alleen al voor de eerste 4 dagen van december al een verbruik van 197,-. Dus zal toch nog meer moeten besparen!

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:27

Ik stook ook gewoon met blokverwarming. Lichaam kan slecht tegen koud. Ga het wel zien. Maar als het minder kan doe ik wel minder.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:46

Hier het overzicht ontvangen over november. 140 m3 gas verbruikt, hij staat hier dag en nacht op 17.5 graden (volledige vloerverwarming)
Kosten € 305. En nog € 50 voor elektrisch. Variabel contract.

chanicha

Berichten: 12171
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:56

Zonnetje81 schreef:
Zijn er ook mensen met een vast contract die gewoon stoken?

Het topic gaat immers over jullie gasverbruik.

Ik ga geen graad minder stoken in mijn huis, ik ben een koukleum en voor mij persoonlijk is dokken of kou lijden niet moeilijk. Wel zuur maar ik heb een rot leven als ik het heel de dag koud heb! Dan bespaar ik liever op andere zaken.


Nadat ik eerst best zuinig aan deed is het me nu gewoon te koud :brr:
Mijn lijf kan er echt niet tegen, heb nog anderhalf jaar contract.
In november hebben we 89 kuub en 163 kwh verbruikt, vind ik nog netjes.

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:43

Ja ik stook ook. M'n elektrisch kachel is grappig maar niet echt ideaal, dus cv staat ook aan. Minder maar aan. En minder hoog. Die 190 euro heb ik niet voor niets gehad, en van de zomer grote min bedragen gehad dat er wel iets van speling is.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:48

Zonnetje81 schreef:
Zijn er ook mensen met een vast contract die gewoon stoken?

Het topic gaat immers over jullie gasverbruik.

Ik ga geen graad minder stoken in mijn huis, ik ben een koukleum en voor mij persoonlijk is dokken of kou lijden niet moeilijk. Wel zuur maar ik heb een rot leven als ik het heel de dag koud heb! Dan bespaar ik liever op andere zaken.

Ik heb nog tot juli gas voor 1.61. (nja, tot 1 januari, daarna het prijsplafond). maar ik let er wel op. Nu scheelt het dat ik grotendeels op kantoor kan werken. Doel is om dit contractjaar sep-sep onder de 800m3 gas te blijven. Vorig jaar zat ik op 900. Verwarming staat ipv op 20 vaak op 18 of 19 graden. Hangt er vanaf hoeveel ik zelf in beweging ben wanneer ik thuis ben. Gedurende de dag is de minimuminstelling 15 graden.
(75m2 tussenwoning, matig geisoleerd, november 72m3 gas)

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:02

Ik dacht vanochtend "goh, het is niet zo koud geweest vanacht". Neuh, had mn verwarming dus niet uitgezet gisteravond. Duur geintje op het moment, zal morgen de schade wel zien op de app. Vrijdag lekker op vakantie, dat compenseert gelukkig haha, want ik zit nog op(verlaagd) bedrag van 2.77 per m3.

_Nancy

Berichten: 14100
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:43

November dit jaar: 56 m3
November vorig jaar: 109 m3

Waarom er zo'n verschil in zit, geen idee, kosten zijn wel nagenoeg gelijk :(.
Wij hebben vrijwel alles elektrisch.
Overigens gaan wij ook niet in de kou zitten, hier staat de thermometer op 20,5. Maar ook daarvoor geldt bij ons; de vloerverwarming is elektrisch.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:55

Hier nog iemand met een vast contract, maar ik stook wel minder. Ik heb nu de kans om uit te proberen wat voor mij wel en niet werkt. Voor mij is minder stoken niet alleen een manier om na het eindigen van mijn contract een laag contract te houden, maar ook om mijn steentje bij te dragen aan het inperken van klimaatverandering.

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:37

de airco in de woonkamer draait, ik ben benieuwd wat het daadwerkelijk gaat doen met mijn gasverbruik en of mijn berekeningen uit gaan komen.
Ik zit nu al in 15 minuten op 17graden, heerlijk.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:46

[quote="EllyC"]de airco in de woonkamer draait, ik ben benieuwd wat het daadwerkelijk gaat doen met mijn gasverbruik en of mijn berekeningen uit gaan komen.
Ik zit nu al in 15 minuten op 17graden, heerlijk.[/quote
Wat verbruikt hij

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 21:45

Dat ben ik nu aan het testen, morgen weer ik meer.

Kennis had hele dag op 20 graden 8 Kw gebruikt

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:34

Maar als je 3x zoveel kwh nodig hebt voor 1 m3 gas voor hetzelfde resultaat is dat helemaal niet goedkoper.

Mn pa zegt dat bij een te groot temperatuurverschil de airco helemaal niet efficiënt is ook al zeggen al die airco verkopers van wel.

En al die elektrische kachels zijn mega schadelijk. We hebben vorig jaar de schuur verwarmd voor de katten met zo’n dtandaard kacheltje. Bizar dat kwh verbruik!!!!

MyWishMax

Berichten: 25369
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:38

Ik merk weinig van dat bizarre verbruik. Hoef elektrische kachel maximaal een uur aan te zetten en dan is het veel warmer als met cv. Heb tot nu toe geen vol uur aan hoeven zetten en wel 2 tot 3 graden warmer. Dan was het nog onder de 1kwh. 1,5 graden met cv duurt al minimaal een uur en kost 3,3m3.

Spenk
Berichten: 21795
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:40

MyWishMax schreef:
Ik merk weinig van dat bizarre verbruik. Hoef elektrische kachel maximaal een uur aan te zetten en dan is het veel warmer als met cv. Heb tot nu toe geen vol uur aan hoeven zetten en wel 2 tot 3 graden warmer. Dan was het nog onder de 1kwh. 1,5 graden met cv duurt al minimaal een uur en kost 3,3m3.


Hou het op langere termijn maar eens in de gaten hier bleek dat ding uiteindelijk mega duur in gebruik -O-

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:40

MyWishMax schreef:
Ik merk weinig van dat bizarre verbruik. Hoef elektrische kachel maximaal een uur aan te zetten en dan is het veel warmer als met cv. Heb tot nu toe geen vol uur aan hoeven zetten en wel 2 tot 3 graden warmer. Dan was het nog onder de 1kwh. 1,5 graden met cv duurt al minimaal een uur en kost 3,3m3.


Ik bedoel meer als standaard verwarming. Niet om even een boost te geven.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:09

Zonnetje81 schreef:
Maar als je 3x zoveel kwh nodig hebt voor 1 m3 gas voor hetzelfde resultaat is dat helemaal niet goedkoper.

Mn pa zegt dat bij een te groot temperatuurverschil de airco helemaal niet efficiënt is ook al zeggen al die airco verkopers van wel.

En al die elektrische kachels zijn mega schadelijk. We hebben vorig jaar de schuur verwarmd voor de katten met zo’n dtandaard kacheltje. Bizar dat kwh verbruik!!!!

Het ligt er wel aan wat je neerzet voor kachel natuurlijk en wat je energielabel is, je contract, blabla. Maar ik heb korte tijd terug (per ongeluk) 1 nacht mijn cv aangehad. Toen is mijn huis tot 16 graden verwarmd in 1 ochtendje. De kachel stond ongeveer 4 uurtjes aan, op 16. Dat kostte me gewoon al ruim 5 euro.
Terwijl ik de hele dag kan verwarmen met elektrische kachels voor in totaal maximaal 7 euro..

Suzanne F.

Berichten: 49285
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:12

Mijn moeder verwarmt nu elektrisch met een Eurom kacheltje maar dat is echt veel goedkoper dan met gas verwarmen via de cv.