[VOLG] Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

[VOLG] Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 18:41

Na lang dromen, voor de leuk Funda uitpluizen en nog meer dromen... gaan wij van huis aan (of beter gezegd ín) het water in de Randstad, naar een boerderijtje in Drenthe.
Geen veen, klei, weilanden tussen het water of een dijk waar je vanaf glibbert, maar zand, zand en nog meer zand.

Een maand lang hebben we dag en nacht op Funda gekeken. Het was zelfs zo erg dat onze wekker soms om 04:00 uur stond omdat veel huizen 's nachts online kwamen en er om 07:00 uur al zoveel mailtjes waren verstuurd dat de bezichtigen vol zaten. En toen, na die maand zoeken, huizen bezichtigen en vooral veel overboden te zijn geweest, stond hét huis op een plaatselijke Facebook pagina. Voor Funda uit, geen strijd met overbieden, maar gegund. Hoe fijn!

Natuurlijk zochten we met een eisenlijstje: niet aan de drukke weg, geen asbest, genoeg ruimte voor de paarden, varkens en honden, zandgrond, bij voorkeur in Drenthe en ga zo nog maar even door. Stiekem was mijn eis ook nog om vlakbij het bos te zitten, maar gezien de bizarre huizenmarkt moest ik die eis snel laten varen.

We kunnen ons lijstje afvinken en zijn niet geheel onbelangrijk héél blij met ons nieuwe stekkie!
Het plan is om een Paddock Paradise te maken, waar ondertussen al hard aan wordt gewerkt. De sleutel hadden we namelijk ook al na 4 weken. Met ons mee gaan 5 mini's, 2 tinkers (waarvan één hengst die tot juni '22 in Frankrijk doorbrengt), 3 Kune Kune varkens, een stel kippen en 2 Amerikaanse Akita's. Een hele beestenboel dus! Het gehele oppervlakte is zo'n 12500m2, waarvan ongeveer 9000m2 voor de beesten zal zijn.


Genoeg gekletst, tijd voor foto's!

Het huis!

Afbeelding

Plaatje vanaf het erf genomen. Aan het woonhuis zit de deel nog vast en daarachter (niet op de foto) nog een reusachtige loods. We wilden niet zoveel schuren en hebben nu een deel, loods en 2 erg grote kapschuren. Daar is iets fout gegaan. :+
Afbeelding

Eén van de kapschuren, wat de schuilstal wordt. Voorheen was de rechterkant, waar nu zand ligt, helemaal dichtgegroeid met bomen en struiken. Je kon er niet langs. Niks meer van te zien!
Afbeelding

Sfeerplaatje van een klein stukje boomgaard met daarachter de poel.
Afbeelding

Start van de PP; de poel! Deze ligt precies achter de schuilstal, maar gezien dit het laagste punt is moet je daar slim mee omgaan.
Afbeelding

Afbeelding

Het plekje voor de varkens als ze niet los in de boomgaard lopen. Buiten de foto loopt het nog een eind door. Ze krijgen, in de tweede kapschuur, een fijn, warm hok.
Afbeelding

De BAK! Ik ben gewend om altijd in de klei te staan, geen bak of iets droogs te hebben, dus jullie willen niet weten hoe fijn dit is. Voorlopig zijn de paarden nog niet onder het zadel, maar al is het om grondwerk in te doen, aan de hand te werken en al het andere wat je maar kan bedenken.
Afbeelding

En om af te sluiten nog een paar foto's van een deel van de beestenboel die mee gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


In de 3 weken dat we de sleutel hebben is er al ontzettend veel gebeurt. Er is zand naar boven gehaald, onkruid/struiken zijn eruit getrokken, er is ontzettend veel rotzooi naar de stort gegaan en nog veel meer. Binnenkort verhuizen ik en de beesten ook die kant op. Ik tel de dagen af!

Dagelijkse updates zijn te volgen op ons Instagramaccount @sdthebashgrayson, maar dit zal vast niet mijn laatste topic zijn. :D
Laatst bijgewerkt door Giolli op 17-11-21 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd op verzoek

har166

Berichten: 2039
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:58

Welkom in Drenthe! In welke plaats staat jullie droompaleis?

pjer
Berichten: 1586
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:00

ha leuk, ik volg. Wij zitten ook vaak te dromen over een huis in drenthe. maar we zien we dat je daar best een klusser voor moet zijn.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:02

Toffe plek!

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 19:03

har166 schreef:
Welkom in Drenthe! In welke plaats staat jullie droompaleis?


Tussen Coevorden en Emmen!

pjer schreef:
ha leuk, ik volg. Wij zitten ook vaak te dromen over een huis in drenthe. maar we zien we dat je daar best een klusser voor moet zijn.


Qua huis hebben we hier echt wel mazzel mee. Natuurlijk wil je dingen naar je eigen zin inrichten, maar het hoeft niet gestript te worden o.i.d. Buiten is een hoop werk, maar dat is net wat je leuk vindt. Ook dat zag er heel mooi uit, maar net niet hoe wij het wilden hebben. Was niet op paarden ingericht.

Alja

Berichten: 25614
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:05

Welkom in Drenthe
Maak er wat van :)

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:13

Welkom in het Noorden. Ik kom oorspronkelijk uit Utrecht en zit nu in een klein dorpje in noordoost Groningen. Wil nooit meer terug!

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:52

Wat leuk. Mooie plek. En dan zijn we zo ongeveer buren.
Leuk stel dieren heb je.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:56

Welkom in Drenthe! Wat een geweldige plek hebben jullie weten te bemachtigen!

Eilinora

Berichten: 11919
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:58

Leuk! Ik woon in schoonebeek dus ook erg vlakbij!
Mooi stekkie hoor

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:11

Wat een prachtige plek zijn jullie aan het maken! Heel erg benieuwd en ik kom over een tijdje zeker eens kijken!!

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:18

Welkom in Drentheland! :D

Tussen Coevorden en Emmen is het mooiste plekje ook nog eens :P

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:55

Volgens mij een van de mooiste dorpjes uit de omgeving :) dat wordt een prachtig plekje!

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:02

Santos_05 schreef:
Volgens mij een van de mooiste dorpjes uit de omgeving :) dat wordt een prachtig plekje!

Als we hier rondrijden dan voelt het als vakantie.

rowindie
Berichten: 601
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:03

Mooi plekje! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden :)

Happinez

Berichten: 8380
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:07

Welkom in het Noorden :D
Mooi stekje , ik volg want ben erg nieuwsgierig hoe het word.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:14

Moi! Welkom in Drenthe :)F

Mooi huis TS!

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: [VOLG] Van huis aan het water naar boerderijtje in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 23:53

Dank allen! Het is veranderd naar een volg topic dus ik houd jullie up to date met alle vorderingen.