Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:53

Gefeliciteerd Emptywords!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:56

Zonnetje81 schreef:
Dat klinkt vreemd...

Waarom?

Shiloh

Berichten: 19796
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:13

Gefeliciteerd EmptyWords!!!

horsii

Berichten: 7703
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 12:44

Gefeliciteerd emptywords, best snel.
Fijn

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:52

horsii schreef:
Gefeliciteerd emptywords, best snel.
Fijn

Ja, 3e huis waar we zijn wezen kijken, 2e serieuze bod.

Elin_

Berichten: 9657
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:38

EmptyWords schreef:
horsii schreef:
Gefeliciteerd emptywords, best snel.
Fijn

Ja, 3e huis waar we zijn wezen kijken, 2e serieuze bod.

Gefeliciteerd! *\o/*

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:50

Gefeliciteerd EmptyWords! Dat is best snel.

Wij zijn wezen kijken bij een huis wat aan de bovenkant van ons budget zit, maar wel helemaal is wat we zoeken. Stonden eerst op de reservelijst voor een bezichtiging en werden gebeld dat er een plekje vrij kwam. Dus wij bezichtigd, wordt mijn vriend de volgende dag gebeld door de makelaar dat we kunnen bezichtigen, er waren drie plekjes vrij gekomen :D Misschien toch niet zo'n gewild huis als dat ze willen doen geloven.

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:57

viola schreef:
Gefeliciteerd EmptyWords! Dat is best snel.

Wij zijn wezen kijken bij een huis wat aan de bovenkant van ons budget zit, maar wel helemaal is wat we zoeken. Stonden eerst op de reservelijst voor een bezichtiging en werden gebeld dat er een plekje vrij kwam. Dus wij bezichtigd, wordt mijn vriend de volgende dag gebeld door de makelaar dat we kunnen bezichtigen, er waren drie plekjes vrij gekomen :D Misschien toch niet zo'n gewild huis als dat ze willen doen geloven.


Ik herken dat ook wel van mezelf. Waren vaak zo bang dat we er niet meer tussen zouden komen dat we direct een plekje reserveerde. Dan hadden we er zo een paar in de week staan en gingen we degene afbellen waar we toch niet helemaal weg van waren.

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:02

Ik belde vanmorgen voor een bezichtiging bij een huis wat gisteravond online is gekomen. Helemaal vol en ik zag ons er zo wonen, man ook trouwens. Ondanks verkeerde buurt.
Voor de liefhebbers: Oosterboerweg in Meppel.

Oh en ik wil deze zo graag!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:13

Oh balen!

Shiloh

Berichten: 19796
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:15

Je bent natuurlijk niet verplicht om te bezichtigen om een bod te plaatsen. :+

Ik vind het dan altijd suf als ze dan niet gewoon nog een open huis doen.

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:19

Ik snap dat ook niet. Als het echt een mooi huis is, dan zou ik aanbellen en vragen of je op een ander moment langs mag komen.

Mijn vermoeden is dat het aan de makelaars ligt. Ik had ook vaak maar twee dagen om uit te kiezen. Als verkoper zou ik blij zijn met het signaal. Je wil toch graag dat er leuke mensen in je huis komen wonen.

En stel je bent de hele dag druk aan het werk en je kunt niet bellen. Dan heb je dus pech? Dan zou er vanuit mezelf (verkoper ) een belletje naar de makelaar gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:26

Mwuah de markt is natuurlijk niet in het voordeel van kopers. Dus ja, kan je niet bellen/kijken door werktijden heb je pech. Voor jou zat anderen tenslotte.

Mocht ik een huis verkopen, zou ik not amused zijn als jan en alleman maar aanbelt, omdat ze niet op de bezichtigingsdagen konden komen.

Je bent natuurlijk vrij om zonder bezichtiging een bod uit te brengen als je denkt dat het je droomhuis is :)

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:54

idinn schreef:
Mwuah de markt is natuurlijk niet in het voordeel van kopers. Dus ja, kan je niet bellen/kijken door werktijden heb je pech. Voor jou zat anderen tenslotte.

Mocht ik een huis verkopen, zou ik not amused zijn als jan en alleman maar aanbelt, omdat ze niet op de bezichtigingsdagen konden komen.

Je bent natuurlijk vrij om zonder bezichtiging een bod uit te brengen als je denkt dat het je droomhuis is :)


Ja, dat snap ik ook.

Ik heb mijn makelaar aangegeven dat ze de hele week mogen hebben, mits ze het maar even doorgeven.

Ik doelde meer op: sorry je kunt niet meer kijken want de lijst is vol. Heb ik zelf ook ooit gehad. Ik belde ongeveer twee uur nadat hij online kwam (copaan, niet funda). Sorry, we hebben er al 20. Bod uitbrengen kan wel. Vond ik toch vervelend.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:56

Ik snap inderdaad wel dat je in deze markt er snel bij moet zijn en een beetje flexibel kwa plannen van een bezichtiging. Maar dan hebben wij makkelijk praten want wij zijn ook vrij vaak overdag vrij wegens rara werktijden. Ik snap ook wel als je al lang aan het zoeken ben en gewoon kantoortijden werkt je niet eindeloos vrij wil nemen.

Wij belde bij dat huis waar het vol zat echt pas na een paar dagen omdat we eerst besloten hadden dat het te duur was, dus logisch dat het vol zat. maar blijkbaar waren we wel een van de eerste of weinige op de reservelijst omdat we zelfs een tweede keer gebeld werden vanwege afmeldingen en vergeten te noteren dat wij al geweest waren.

flooooo als jullie er echt weg van zijn zou ik gewoon nog eens informeren of je op de reserve lijst kan en of het mogelijk is een bod te doen zonder bezichtiging. Dan weten ze in elk geval dat je serieus ben.

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 17:27

We staan op de reservelijst en hebben nu inderdaad een bod geplaatst zonder te zien en zonder voorbehouden. Wat is het leven zonder risico?
Het is trouwens niet bewoond maar als soort wijkgebouwtje gebruikt door een mannenkoor. Denk niet dat we dus met aanbellen erg ver gaan komen. Snap ook wel wat idinn zegt hoor. Moest er ook niet aan denken dat er allemaal mensen bij ons kwamen aanbellen.

anca

Berichten: 1797
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 17:58

T gebouw is mooi en zeker wat van te maken maar geen tuin . Althans weinig dus daar moet je wel rekening mee houden

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:27

De rente gaat alweer naar de 3 %
Dus reken maar dat er genoeg huizen wat langer te koop staan omdat mensen door de hogere rente minder uit kunnen geven en de prijzen daar nog niet op zijn aangepast

paars

Berichten: 5609
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:12

EmptyWords schreef:
idinn schreef:
Gefeliciteerd *\o/* Hadden jullie je bod nog aangepast?

Ja, we hebben er 5 bovenop gedaan.
Dus 25 overboden.

Eigenaar is vannacht overleden, dus dat zal nog wel even tijd kosten

Zonnetje81 schreef:
Dat klinkt vreemd...

Gefeliciteerd EmptyWords! Complexe situatie…want eigenaar accepteert het bod, die overlijdt, erfgenamen moeten nu de verkoopovereenkomst tekenen, maar die zouden nog roet in het eten kunnen gooien. Want het is pas rond als er door beide partijen is getekend. Het neemt iig extra tijd.
Hoop dat het toch allemaal gaat lukken!!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:14

Erfgenamen regelden de hele verkoop al voordat hij overleed. Dus die zullen geen roet in het eten gooien. Zij hebben het bod ook geaccepteerd.
Alleen de erfenis moet even geregeld worden

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:41

EmptyWords schreef:
Erfgenamen regelden de hele verkoop al voordat hij overleed. Dus die zullen geen roet in het eten gooien. Zij hebben het bod ook geaccepteerd.
Alleen de erfenis moet even geregeld worden

Dat is niet "even" geregeld :o

Ze mogen de verkoopovereenkomst ook pas tekenen als ze een verklaring van Erfrecht hebben.

Het duurt al 2 weken na de begrafenis of crematie dat je een bewijs van overlijden hebt van de gemeente.
Daarna kan je pas naar de notaris voor een verklaring van Erfrecht.
Duurde bij ons 6 weken ongeveer.
Notaris moet een hoop research doen en gemeentelijke documenten opvragen uitzoeken of er niet meer erfgenamen zijn.

Was makkelijker geweest als hij nog geleefd had en ze hadden volmacht.
Volmachten vervallen nl bij overlijden.

Ik hoop dat je snel kan tekenen.
Maar er kan ook best een tijd overheen gaan.

eilleen333

Berichten: 12847
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:53

Mijn oma is 1 januari overleden en 12 juni wordt het huis opgeleverd. Had ook in mei gekund, maar dat haalden wij zelf niet. Maar dat kan dus zomaar maanden duren.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:05

Dat weten we. We zitten nu gehuurd, dus we kunnen over wanneer we willen.

Hypotheek offerte is al binnen, en dan rustig afwachten.

eilleen333

Berichten: 12847
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:15

viola schreef:
Ik snap inderdaad wel dat je in deze markt er snel bij moet zijn en een beetje flexibel kwa plannen van een bezichtiging. Maar dan hebben wij makkelijk praten want wij zijn ook vrij vaak overdag vrij wegens rara werktijden. Ik snap ook wel als je al lang aan het zoeken ben en gewoon kantoortijden werkt je niet eindeloos vrij wil nemen.

Wij belde bij dat huis waar het vol zat echt pas na een paar dagen omdat we eerst besloten hadden dat het te duur was, dus logisch dat het vol zat. maar blijkbaar waren we wel een van de eerste of weinige op de reservelijst omdat we zelfs een tweede keer gebeld werden vanwege afmeldingen en vergeten te noteren dat wij al geweest waren.

flooooo als jullie er echt weg van zijn zou ik gewoon nog eens informeren of je op de reserve lijst kan en of het mogelijk is een bod te doen zonder bezichtiging. Dan weten ze in elk geval dat je serieus ben.


Ik hoef gelukkig nooit vrij te nemen, mag vaak niet eens komen omdat het al te vol is :')

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:24

listiglistje schreef:
EmptyWords schreef:
Erfgenamen regelden de hele verkoop al voordat hij overleed. Dus die zullen geen roet in het eten gooien. Zij hebben het bod ook geaccepteerd.
Alleen de erfenis moet even geregeld worden

Dat is niet "even" geregeld :o

Ze mogen de verkoopovereenkomst ook pas tekenen als ze een verklaring van Erfrecht hebben.

Het duurt al 2 weken na de begrafenis of crematie dat je een bewijs van overlijden hebt van de gemeente.
Daarna kan je pas naar de notaris voor een verklaring van Erfrecht.
Duurde bij ons 6 weken ongeveer.
Notaris moet een hoop research doen en gemeentelijke documenten opvragen uitzoeken of er niet meer erfgenamen zijn.

Was makkelijker geweest als hij nog geleefd had en ze hadden volmacht.
Volmachten vervallen nl bij overlijden.

Ik hoop dat je snel kan tekenen.
Maar er kan ook best een tijd overheen gaan.


Inderdaad een traject van de lange adem, mijn vader is begin december overleden en er is nog 1 rekening die de bank niet op wil zeggen. Verklaring van erfrecht heeft 5 weken bij de bank gelegen i.v.m. personeelstekort en nu hebben ze de verhoogde bankkosten afgeschreven, staat die rekening 45 ct in de min dus nog niet opgeheven. Notaris duurde bij ons ook heel lang, we hadden een afspraak voor de vlotte afhandeling en dat was ook 3 weken.

Mijn vader zat in een verpleeguis en ik was na het overlijden van mijn moeder zijn wettelijke bewindvoerder, dus nik moest ook eerst nog van alles opsturen naar de rechtbank, maar zelfs zonder de rechtbank (dat heeft maar 3 weken geduurd) iss het een traject van de lange adem.