Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:29

Nou, ik lees toch hetzelfde als zonnetje. Je hebt liever een buffer met schuld. Ik vind dat ook redelijk vreemd. Ik ben ook opgevoed met het feit dat je eerst je schulden aflost (behalve de hypotheek) en daarna gaat sparen. In feite spaar jij met geleend geld.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:45

Misschien mag die discussie elders gevoerd worden? Er is hier al een topic voor, namelijk
[HTT] Studieschuld versneld aflossen, wie ook?! .
Ik denk dat het hier in het huizen topic niet relevant is wat de ene vindt over de studieschuld van de ander. We kunnen er met z'n allen over eens zijn dat niemand een studieschuld heeft voor de lol.

Terug on-topic: tot wanneer zou de stilte van de vakantie duren denken jullie? Er komt zo weinig online vind ik.

Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:50

Ik had een hele reactie getypt maar emilyslaluna heeft gelijk, dit is hier niet relevant.

Ik heb die stilte ook gemerkt inderdaad, mijn funda alerts staan nog aan maar er komt vrijwel niks binnen. Denk dat veel mensen ook haast hebben gemaakt met hun huis nog snel voor de zomer en voor de (verwachte) rentestijgingen te koop zetten, en dat er nu dus nog wel een tijdje wat minder aanbod zal zijn. Denk dat de komende weken er wel weer wat meer aanbod bij zal komen, zo na de zomervakantie.

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:57

Fitzroy schreef:
Nou, ik lees toch hetzelfde als zonnetje. Je hebt liever een buffer met schuld. Ik vind dat ook redelijk vreemd. Ik ben ook opgevoed met het feit dat je eerst je schulden aflost (behalve de hypotheek) en daarna gaat sparen. In feite spaar jij met geleend geld.


Helemaal eens. Het geld is niet van jou, het is geen buffer, het is schuld.
Maar goed, dit is inderdaad niet het topic hiervoor. Ik zal er over ophouden.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:27

Eulogy schreef:
Ik had een hele reactie getypt maar emilyslaluna heeft gelijk, dit is hier niet relevant.

Ik heb die stilte ook gemerkt inderdaad, mijn funda alerts staan nog aan maar er komt vrijwel niks binnen. Denk dat veel mensen ook haast hebben gemaakt met hun huis nog snel voor de zomer en voor de (verwachte) rentestijgingen te koop zetten, en dat er nu dus nog wel een tijdje wat minder aanbod zal zijn. Denk dat de komende weken er wel weer wat meer aanbod bij zal komen, zo na de zomervakantie.

Laten we het hopen haha

manzano

Berichten: 23972
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:37

Zomervakantie is vaak wat rustiger periode. Zowel makelaars zijn afwezig door vakanties, maar ook mensen willen dan liever niet hun huis op funda zetten omdat ze bang zijn dat de potentiele koper dan op vakantie is en dus niet komt kijken.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:47

Hier is ook veel minder nu.

Hoop in de winter op meer aanbod. In de winter kopen schijnt hier gunstig te zijn, volgens een kennis die makelaar is. De prijzen zijn dan iets liggen dan in de zomer, weet zij uit ervaring.
Toch een voordeel van een toeristendorp wat in de winter uitgestorven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:51

Hier ook weinig aanbod.. zal na de vakantieperiode wel weer wat wijzigen.

Studieschuld discussie hoeft hier niet over inderdaad. Ieder moet lekker doen wat die zelf fijn vindt. Links of rechtsom moet je toch ooit aflossen.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:05

Hier kwam de makelaar die ons het huis heeft verkocht even langs. Die was enorm verbaasd wat we van ons huis aan het maken zijn. Nog even gehad over de huidige markt en hij zei dat ze verwacht hadden dat de hele boel in zou storten. Maar niks is minder waar. Nu wel iets minder bezichtigingen 15 ipv 25 bijvoorbeeld maar nog steeds goed verkopen.

Nog ff kort gehad over wat hij dacht dat ons huis waard is na verbouwing :') denk dat we tzt maar taxatie moeten doen en de rente dan weer omlaag kan omdat de risicoklasse ineens flink omlaag kan.

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:16

Mooi vooruitzicht Marjan :) !

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:52

Reageren jullie wel eens op huizen die weken lang op Funda staan maar nog wel op beschikbaar staan?

We hebben er één gezien die we graag zouden willen bekijken, maar deze staat dus al 7 weken online. Je zou zeggen als het nog op beschikbaar staat dat het dat ook is. Maar een ander huis die we zo graag wilden bezichtigen (maar we waren nr. 15 op de reservelijst) staat na een aantal weken nog steeds op beschikbaar terwijl ik aan de telefoon heb gehoord dat de verkoop eigenlijk al rond is.

Dus dan vraag ik me af of dit ander huis ook gewoon al eigenlijk verkocht is maar dat makelaars niet snel zijn in de status te bewerken.

Hoe dan ook, ik heb al gebeld met deze vraag en ik word straks terug gebeld. :D

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:57

Dat wisselt heel erg wat de makelaar bijhoudt. Mijn huis stond daadwerkelijk lang gewoon nog te koop. Iets van 2 maanden.

Maar ook huizen die van beschikbaar naar verkocht gaan. Mijn huis hebben ze netjes aangepast van onder bod naar onder voorbehoud naar verkocht.

Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:01

Het ligt eraan, maar het kan best een goede tactiek zijn. Het komt best eens voor dat ze gewoon verkocht zijn en funda nog niet is bijgewerkt, maar dan hoor je dat snel genoeg. Iemand hier in het topic heeft haar huis kunnen kopen voor de vraagprijs door te kijken naar wat al wat langer te koop stond op funda (weet even niet meer wie, sorry).

In deze markt denken mensen denk ik al snel dat er iets mis is als een huis langer dan 2-3 weken te koop staat, of ze gaan er inderdaad vanuit dat het gewoon niet is bijgewerkt. Dus kan best dat het dan gewoon niet verkocht wordt. Ik heb het ook gehad, huis stond zo'n 6 weken te koop, ik kon daar 2x komen bezichtigen en had denk ik best voor de vraagprijs of eronder een bod kunnen doen. Toen werd mijn bod op mijn huidige huis geaccepteerd, dus uiteraard niet verder mee gegaan maar het kan zeker :)

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:04

Ik heb mijn huis ook voor de vraagprijs gekocht begin november. En mijn huis in januari onder de vraagprijs en dat in een duur dorp tegen eindhoven aan. Ik had wel een jaren 30 woning dat niet geschikt was voor gezinnen. Boven te klein in mijn ogen.

manzano

Berichten: 23972
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:12

Altijd navragen inderdaad. Je weet maar nooit. Soms vergeten makelaars het aan te passen, soms is het bewust en soms staat het gewoon te koop. Zeker nu....
Wij hielden het altijd wel strak bij. Al was het maar om jezelf een heleboel telefoontjes en mails te besparen met aanvragen.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:18

Mijn nieuwe huis stond bijna 5 maanden te koop, dit was nog tijdens de gekte op de woningmarkt.

Had hem al lang bij mijn favorieten, pas na 4,5 maand gereageerd voor bezichtiging.
Daarna ging het snel, huis is onder de vraagprijs weg gegaan.
Ik ben er blij mee :D

Mijn oude huis was binnen een week verkocht en werd redelijk snel aangepast op Funda naar verkocht.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:36

Mijn huis staat echt “al” acht weken te koop en ik ben inderdaad bang dat er mensen niet reageren, omdat ze denken dat dit een foutje is. Maar helaas voor ons ;)

Ik ben dan ook jaloers op alle huizen die zo snel verkocht zijn. Niet dat ik bang ben dat ons huis niet verkocht wordt, integendeel. Maar het huis van boven naar onder schoon houden/krijgen voor al die bezichtigingen is zo’n gedoe :D

Het gaat om dit huis:
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/hui ... oornweg-8/

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:44

Dat is een leuk huis! Waarom verkoopt dat niet!? Enne laat de makelaar eens een Facebook campagne doen voor jullie huis :D of in de tekst laten zetten boven in dat dit leuke huis nog steeds beschikbaar is.

manzano

Berichten: 23972
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:47

Simbaa schreef:
Mijn huis staat echt “al” acht weken te koop en ik ben inderdaad bang dat er mensen niet reageren, omdat ze denken dat dit een foutje is. Maar helaas voor ons ;)

Ik ben dan ook jaloers op alle huizen die zo snel verkocht zijn. Niet dat ik bang ben dat ons huis niet verkocht wordt, integendeel. Maar het huis van boven naar onder schoon houden/krijgen voor al die bezichtigingen is zo’n gedoe :D

Het gaat om dit huis:
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/hui ... oornweg-8/


Balen!!!
Als ik een kleine tip mag geven; kijk eens kritisch naar de presentatie nog. Je verkoopt een huis en geen keuken.
Er ligt heel veel nadruk op de keuken. Sowieso dat als beginfoto zou ik niet doen, maar gewoon een buitenfoto van de woning. Dan heb je weer heel veel keukenfoto's en van de rest heel weinig. Met name de woonkamer/woonruimte is erg onderbelicht.
De meeste mensen besluiten (onbewust) op basis van de eerste 5 foto's of ze iets wel of niet wat vinden. Hier krijg je geen goed beeld van het huis.

Afbeelding
Funda toont een huis dat je aanklikt zo..... probeer altijd de eerste 5 foto's zo te kiezen dat ze interessant genoeg zijn om door te kijken. Bijv. foto van de voorkant, woonkamer, keuken, slaapkamer en tuin. Dat is soms de reden dat de eerste foto's niet in een "logische" volgorde staan en later soms ook terug komen in Funda advertenties. Maar dit werkt wel om mensen te interesseren.
Laatst bijgewerkt door manzano op 09-08-22 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:54

Wat een prachtige woning. Die nis met dat raam, geweldig zeg <3

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:55

maar ik begrijp wel wat manzano zegt, die foto van dat steegje met rode hek zou ik ook niet op overzicht hoeven zien

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:59

Inderdaad, kritisch kijken naar de foto's. Ze zijn ook niet allemaal even scherp lijkt het.

Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:02

Ik vind het ook een heel leuk huis, en in Rotterdam <3

Maar ik snap inderdaad wel wat Manzano zegt wat de foto's betreft, en dan ook vooral de volgorde. Ik heb het idee dat sommige delen van het huis missen, vooral op de eerste foto's, waardoor het lastig is een beeld te vormen.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:14

Inderdaad een prachtige woning Simbaa. Wel eens met de opmerkingen over de foto's. Ik mis het overzicht een beetje.

Nog even terugkomend op de vorige pagina's:
Wat leuk al die overdrachten in oktober! Duurt niet lang meer Doubtless, Rambogirl en Aukelizzy :D
En proficiat Paars met de verkoop en Kmbrly met jullie woning *\o/*

Balen dat hier ook weer mensen zijn overboden. Chanelle14, hoe is jullie bod afgelopen?

Zooo Celiien jullie gaan vast heerlijk wonen <3


Succes met de geplande bezichtigingen hier in het topic! Ik ga straks naar een huis waar ik hoe langer hoe enthousiaster over word. Morgen nog drie bezichtigingen staan, en dan hou ik het voor gezien en ga ik weer op vakantie haha. Ik ga toch niet voor de woning waarbij ik twijfelde over de wijk. Mede ook omdat de oplevering pas volgend jaar april/mei is. Zo lang wil ik niet wachten. Hier is het aanbod trouwens minder maar nog steeds goed ondanks de vakantieperiode.

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:17

Ik denk dat je een goede keuze maakt wat betreft die buurt. Woonplezier kan zo verpest worden door de buurt of buren...