Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine

Berichten: 10276
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:44

Mooi huis :j
Die is vast zo weg! *D
Geen fan van de tuin maar houd niet van alleen maar tegels :+

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:20

Leuk huisje Arielle! Wat mist er onder de spoelbak in de keuken?

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:57

Thanks Martine, van de tuin snap ik, alleen met een kat die in de tuin poept, en een hond die de poep opgraaft en opeet, was dit de beste optie. :')

Suzanne, hoort zo onder de spoelbak, is de vernieuwde versie van de piet zwart keuken.

Mars

Berichten: 33312
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:03

Wat een leuk huis Arielle, daar krijg je vast zo een koper voor!

Unicornetto
Berichten: 2395
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:07

Heel leuk huis inderdaad Arielle! Denk ook dat hij gauw verkocht zal zijn.

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:11

Dankje allemaal, ik hoop het, duimen!

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:42

Leuk huis! Ziet er keurig uit! Daar ben je vast zo vanaf.

Bij ons komt over 2 weken de fotograaf en dan begin september op funda, vind het toch ook wel spannend!

Charaz

Berichten: 24378
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:51

Leuk huis Arielle!

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:49

Connaisseur schreef:
Dat is het vooral, wat je er zelf aan wil uitgeven. Wat is het je waard.

Onlangs naar een huis gekeken, vp 599 met in de tekst bieden vanaf. Tijdens de bezichtiging zei de makelaar tussen neus en lippen door dat de verkoper het niet voor minder dan 635 weg zou doen. Bijzonder als de vp 599 is. Argument was dat de groep die tot 6 ton zochten dan ook zouden komen omdat die wisten dat ze in deze tijd toch wel over moesten bieden. Enfin, aantal bezichtigingen bleek tegen te vallen. Uiteindelijk 3 geïnteresseerde. Wij zijn met onze eigen makelaar geweest, die gaf aan dat 575 een reële prijs zou zijn. Durfde we niet aan, gekke tijden dus wij hebben net wat meer dan 6 ton geboden. Na 2 dagen na sluiting zelf maar gevraagd naar de stand van zaken. Toen kregen we te horen dat er duidelijk een bieden vanaf prijs stond. Uuh ja we hebben ook meer geboden.. Maar ze hadden een wat hoger bod alleen hij ging daar nog eens overna denken omdat hij echt vasthield aan zijn 635. Uiteindelijk zijn we nu dus een tijdje verder en huis staat nog steeds te koop. Gaat overigens over een klein boeren dorp waar het animo dus niet gigantisch is.

Hoe kijken jullie naar zo'n situatie? Het is toch vreemd dat je 36K boven de vp wil hebben. De arrogantie ook van de makelaar om dan te doen alsof we niet aan de eisen voldaan hebben. Dan moet je vp 635 zijn, over het algemeen kijk je met een reden tot een bepaald bedrag. Is intussen ook niet aangepast dus vraag me af of hij het zo voor het gewenste bedrag verkocht krijgt.. erg jammer, was voor ons top geweest


Dit hebben wij zelfs bij twee woningen gehad. Bij 1 de vraagprijs geboden, was geen bieden vanaf, ze wilden 11.000 meer. Hebben we niet gedaan. Maanden later verkocht voor 50.000 minder, sukkels.
Tweede huis is twee keer verkocht, 1 x voor een bod 1.5 ton boven ons bod (ja dat lees je goed) en toen niet doorgegaan, nadien nog een keer waar ik het verhaal niet van weet. Staat nu weer te koop, tja ze weten ons bod.
Laatst bijgewerkt door Dani op 15-08-22 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast.

Connaisseur
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:09

Bizar flooooo, 1.5 ton 8)7
En het eerste geval bij jou, gaat hier ook gebeuren denk ik. Gegokt en verloren. Wel enorm zonde want daardoor krijg jij dan geen kans en een ander is de lachende 3e. Maargoed, ooit komt het juiste huis.

Vervelende situatie zit je nu..

manzano

Berichten: 24025
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:14

Heb helaas ook wel van die eigenwijze verkopers gehad die de hoofdprijs in hun hoofd hadden. Die is de markt ook naar het hoofd gestegen. Heel vervelend om mee te werken. Zeker als het niet reëel is.

Situatie eronder dat we ooit enorm is overboden en niet door gaat is lastiger. Als je ooit je huis voor 1,5 ton meer hebt verkocht zit toch in je achterhoofd en dan hoop je toch dat er iemand voorbij komt die er iig ergens tussen wil zitten nog.

Unicornetto
Berichten: 2395
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:28

Moska schreef:
San_ner schreef:
Heel herkenbaar om dan even te stoppen met zoeken inderdaad!

Ik had me eerder ook gemeld in dit topic, volgens mij in maart. Toen hebben we een bod uitgebracht, maar we werden zo erg overboden dat we er ook klaar mee waren. Daarna nog wel drie bezichtigingen gedaan, maar die huizen vonden we heel erg tegenvallen.

Nu hebben we net wel weer een bezichtiging gehad, super leuk huis! Er moet alleen wel echt een nieuwe badkamer in. Nou is het zo dat het huis al 7 weken te koop staat, aangezien anderen de financiering niet rond hadden gekregen. Nu weten we alleen echt niet wat we moeten bieden.

Hij staat dus al langer te koop, de markt is aan het veranderen. Het liefste bieden we bij dit huis niet hoger dan de vraagprijs in ieder geval, maar of het dan überhaupt een kans heeft? :Y)


Gewoon vraagprijs bieden. Dat willen ze toch hebben denk ik dan altijd. Is mij ook gelukt en stond ook 7 weken te koop.

We hebben het hele weekend nagedacht, en vergeleken met andere woningen is de vraagprijs heel hoog. Vooral als je kijkt naar wat er aan de woning gedaan moet worden.
Dus wij hebben contact opgenomen met de makelaar, dat we de vraagprijs aan de hoge kant vinden en dus geen bod zullen uitbrengen. Tenzij er eventueel over te onderhandelen valt. Ik had al heel snel een reactie... en er valt dus over te onderhandelen. Ik ben heel benieuwd wat dit gaat worden. En anders zoeken we rustig verder.

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:42

Spannend!! Ben heel benieuwd waar jullie op uit gaan komen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37408
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:10

Spannend, nu goed gaan onderhandelen en duimen dat het gaat lukken

desireeee_x

Berichten: 509
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:48


SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:32

Wat een mooi appartement hierboven! Lijkt ook erg ruim, ondanks de m2.

Ik heb vrijdag een appartement bezichtigd en ga een bod uitbrengen. Ik vind het maar lastig hoor, om te bepalen wat ik ga bieden. Hoorde al dat er ook beleggers interesse hebben dus verwacht er niet al te veel van. Het is ook de eerste woning die ik bezichtig heb, dus dan zou t wel gelijk een gelukstreffer zijn :+

Amado7

Berichten: 10745
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:01

desireeee_x schreef:
Wij hebben ons eerste appartement in de verkoop staan, morgen en woensdag hebben we de bezichtigingen. Vindt het toch wel spannend wat het gaat brengen :o

Linkje van het appartement voor geïnteresseerde : https://www.funda.nl/koop/veenendaal/appartement-88272480-ereprijs-18/

Mooi appartement heb je! Als die hier te koop stond had ik hem gekocht :D bizar, hier iets verderop wordt er voor die prijs en zelfde soort appartement dik 30000 overboden.


Ik ben inmiddels 1 van de gelukkige die viavia hoorde dat iemand z'n appartement tekoop ging zetten. Direct wezen kijken nog voor het te koop stond, vraagprijs gehoord en per direct gekocht. :D

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:26

Gefeliciteerd Amado7!
Appartement waar ik op wil bieden staat te koop voor 165.000, wel maar 57 m2 en een ouder gebouw (wel recentelijk opgeknapt) Lang leve het oosten :')

Amado7

Berichten: 10745
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:30

Wauw bestaat dat nog?

carina

Berichten: 2788
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:19

desireeee_x schreef:
Wij hebben ons eerste appartement in de verkoop staan, morgen en woensdag hebben we de bezichtigingen. Vindt het toch wel spannend wat het gaat brengen :o

Linkje van het appartement voor geïnteresseerde : https://www.funda.nl/koop/veenendaal/appartement-88272480-ereprijs-18/


Spannend! Ziet er mooi uit.

Ik heb in dezelfde buurt 7 jaar geleden zo’n appartement voor meer dan een ton minder gekocht. Gaat wel eens kriebelen als ik ze dan op funda zie staan, maarja, koop maar eens wat terug hè…

Avelienvd

Berichten: 7230
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:47

Mooi hoor desiree

xIrlijn

Berichten: 1712
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:39

Spannend San_ner! En Flicka12, ik hoop dat de foto’s naar wens zullen zijn :) Mooie woningen komen hier ook voorbij, die worden vast snel verkocht!

Ik heb de afgelopen drie weken als een idioot huizen bezocht. Kan het iedereen afraden, nog nooit zo’n stressvolle vakantie gehad :') Maar wel veel gezien en indrukken op gedaan. Vandaag ga ik voor het eerst met aankoopmakelaar een huis bezichtigingen. Maar ik vind het spannend. Hebben jullie gedurende het traject ook koudwatervrees gekregen? Ik neig nu zelfs naar een huurappartement om even rust en een plek voor mijzelf te hebben (woon nu tijdelijk bij een vriendin in) en van daaruit op een rustig pitje/over een paar maanden verder te zoeken.

Doubtless

Berichten: 8540
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:46

Arielle_ schreef:
Vandaag is m’n eigen woning op funda gekomen, ik merk dat ik m’n huis verkopen echt nog 10x zo spannend vind als een nieuw huis kopen. :')
(Mochten er geïnteresseerden in omg Tilburg zijn.. https://www.funda.nl/koop/tilburg/huis- ... straat-36/ )


Heel mooi! Tot wanneer is het bieden?

Avelienvd

Berichten: 7230
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:33

Hier donderdag koopcontract tekenen.
Hoewel ik nu niet helemaal happy ben. Huis is geweldig. Maar ga straks aan hypotheek betalen wat ik nu all in betaal. En daar komt gwl van 450 overheen

Gnome
Berichten: 8466
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:34

Avelienvd schreef:
Hier donderdag koopcontract tekenen.
Hoewel ik nu niet helemaal happy ben. Huis is geweldig. Maar ga straks aan hypotheek betalen wat ik nu all in betaal. En daar komt gwl van 450 overheen


Blijft het dan nog steeds wel betaalbaar voor je?