Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:16

Ik vond het ook juist goedkoop voor zo'n groot huis en perceel :+

Spannend karuna, klinkt wel als een win win.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:16

Dit is ook een twee-onder-één toch?

Maar spannend Berdien en Karuna!

Berdien

Berichten: 64561
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:38

Is inderdaad twee-onder-één kap :j Voor deze omgeving en vooral deze afwerking is deze echt niet heel duur :)) Zal wel fors op overboden worden en dat zijn wij niet van plan dus het is vooral ervaren hoe we zo'n huis beleven, de locatie etc. Je moet immers ergens beginnen.

Karuna, met mijn ex(en) had ik dit ook never nooit niet gedaan. Maar met mijn huidige vriend woon ik al zo goed als samen. Dus dan maar beter samen in één huis dan nu in twee huizen die ook het nodige kosten.

Toch je huis verkopen, na al die moeite rond de hypotheek en de investeringen die je erin hebt gedaan? Ga je dan wat nieuws kopen?

Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:08

Avelienvd schreef:
San_ner schreef:
Nou, na wat onderhandelen is ons bod geaccepteerd! *\o/*

Had het niet helemaal verwacht, maar we werden vanavond nog gebeld! Nu hopen op gauw tekenen!

Gefeliciteerd! In welke regio ga je wonen?


Bedankt allemaal! Het is in Ede, midden Nederland dus.

Berdien, wat een mooi huis! En ik ben gek op Haren, zo leuk! (Wij woonden daar tot twee jaar terug) Hopelijk hebben jullie toch geluk!

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:03

Leuk berdien! Hele stap :D en wat een leuk huis qua sfeer zo op de foto’s! Snap dat jullie graag willen kijken.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:17

Wat een leuk plekjeBerdien! En duur? Dat is een schijntje voor zo'n huis alweer je in mijn omgeving kijkt. Voor dat geld heb je hier een hoekwoning nieuwbouw.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:26

Leuk huis Berdien. Ben benieuwd of en hoeveel er overboden gaat worden.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:01

Prachtig huis Berdien! Ben heel benieuwd :D Haren is voor Groningse begrippen wel redelijk aan de prijs toch?

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:21

Mooi huis Berdien, helemaal mijn smaak! Ben benieuwd.

Berdien

Berichten: 64561
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:29

Flicka12 schreef:
Prachtig huis Berdien! Ben heel benieuwd :D Haren is voor Groningse begrippen wel redelijk aan de prijs toch?


Groningen is sowieso aan de prijs :)) Zeker 'voor het noorden' is Groningen wel duur.

Leuk huis is het he? Ben heel benieuwd hoe het in het echt voelt.

Financieel gezien ligt het (ruim) binnen onze mogelijkheden, maar als je kijkt naar de maandlast die daar aan vast hangt.. ^) #)

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:35

Berdien schreef:


Wow. Dit is zo’n huis waarvan het lijkt dat je er zo in kunt. Ben alleen benieuwd of de bakstenen in de slaapkamer echt zijn. Ik kan gewoon niet tegen behang met bakstenen of houten panelen sorry :') . Doe het echt of doe het niet.

Ik zou willen dat ik een dergelijk budget had. Maar misschien moet ik dan niet bij de overheid blijven werken (of een rijke vent zoeken O:)

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:06

Luxorvalkje schreef:
Ik zou willen dat ik een dergelijk budget had. Maar misschien moet ik dan niet bij de overheid blijven werken (of een rijke vent zoeken O:)

:Y) :Y) :Y) Zelfde hier

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:23

Berdien schreef:
Wat een leuke ontwikkelingen hier allemaal!

Forse prijzen Avelienvd, poeh.

Wij gaan volgende week voor het eerst samen een woning bezichtigen :):) Woning waar ik echt weg van ben. Kans op succes is nihil, vanwege de overwegende belangstelling zijn er geen individuele bezichtingen meer maar wordt er op 3 dagen een open huis georganiseerd := Maar goed, we gaan gewoon kijken. Je moet ergens beginnen :D

https://www.funda.nl/koop/haren-gr/huis ... nerweg-93/


Grappig! Dit is een straat achter mijn ouders!
Ik moet zeggen dat de prijs voor de omgeving nog meevalt.

Roodvos

Berichten: 6715
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:15

Berdien schreef:
Wat een leuke ontwikkelingen hier allemaal!

Forse prijzen Avelienvd, poeh.

Wij gaan volgende week voor het eerst samen een woning bezichtigen :):) Woning waar ik echt weg van ben. Kans op succes is nihil, vanwege de overwegende belangstelling zijn er geen individuele bezichtingen meer maar wordt er op 3 dagen een open huis georganiseerd := Maar goed, we gaan gewoon kijken. Je moet ergens beginnen :D

https://www.funda.nl/koop/haren-gr/huis ... nerweg-93/

Ik vind dit een heel mooi sfeervol stukje, maar je zit wel echt vlak bij het spoor. En met het rangeerterrein er vlak achter aan de ene kant en het station amper verderop aan de andere kant is deze overgang regelmatig behoorlijk lang gesloten (met het bijbehorende getingel). Mijn advies is even heel goed opletten hoeveel geluid dat oplevert en hoe storend je dat vindt. En als het spoor dicht is staat het verkeer als snel bij je voor de deur te wachten.

En de Dr. Ebelsweg loopt er ook niet ver vandaan, maar ik kan niet goed inschatten hoeveel je daarvan ervaart.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:56

:wave: Kom even mijn hoofd om de hoek steken.
@Karuna spannend.

Diegene wiens bod geaccepteerd is gefeliciteerd. Ben even de namen kwijt. Ik lees nog steeds mee, maar had niet echt iets te melden. Tot nu. Voor diegene die nog zoekt naar iets voor met paarden, ons huis zal over niet al te lange tijd de verkoop ingaan. Het is in Mussel (Groningen), niet te groot boerderijtje met 3 stallen en paddock op ruime 8000 m2. 1 ding wel, het wordt alleen maar verkocht samen met een stuk grond wat 300 meter van het huis ligt (dat perceel is ook van ons) en dat is 1.25 Ha. Als iemand interesse heeft stuur maar PB.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:20

Ik had interesse in een huisje wat in de stille verkoop staat dus brochure opgevraagd. Is een klein tweekappertje uit 1948, 83m2. En oud, heel oud. Dus alles moet gemoderniseerd worden en zitten gaskachels in en een geiser. Dus je praat zeker over 1,5 ton wat hierin moet. Leidingwerk, elektra, isolatie, nieuwe kozijnen/ramen, keuken, badkamer etc. Schuurtje staat op instorten.
Vragen ze gewoon 420.000 euro. Dus dan zou zo’n huisje op bijna 6 ton komen. En het is gewoon een dorpje hè? Geen Utrecht, Nieuwegein etc.
Ik heb ze vriendelijk bedankt en succes gewenst. Zelfs een vraagprijs van 300.000 euro had eigenlijk nog teveel geweest maar dit gaat echt helemaal nergens over. Zelfs in deze tijd is dit over de top.

Edit: oh en asbestclausule en As is where is.

tantesam
Berichten: 790
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:05

Ik volg dit topic al lang in stilte. Vanaf nu niet meer, we willen heel graag verhuizen naar een woning waar we de paarden kunnen houden. Begin september een oriënterend gesprek met een makelaar. Hebben jullie makelaars 'geshopt'? Over de tweekapper van hierboven, het lijkt me ook flink aan de prijs, als het geen populair(e) dorp/stad is. Is het wel midden van het land of randstad, dan begrijp ik het nog (een beetje)

Charaz

Berichten: 24350
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:28

Ik heb een jaar geleden mijn huis laten taxeren omdat ik mijn ex heb uitgekocht, wel benieuwd of dat nu gestegen zou zijn, maar vind een taxatie zo prijzig

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37326
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:31

Rina :oo jij ook al. Je was vlak voor mij verhuisd toch?

Ik heb komende paar dagen drie bezichtigingen. Een voor de tweede keer en twee nieuwe. Ik ben benieuwd. :j en woensdag nog eentje goddank wel dichtbij.

_djoeke_
Berichten: 286
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:02

tantesam schreef:
Ik volg dit topic al lang in stilte. Vanaf nu niet meer, we willen heel graag verhuizen naar een woning waar we de paarden kunnen houden. Begin september een oriënterend gesprek met een makelaar. Hebben jullie makelaars 'geshopt'? Over de tweekapper van hierboven, het lijkt me ook flink aan de prijs, als het geen populair(e) dorp/stad is. Is het wel midden van het land of randstad, dan begrijp ik het nog (een beetje)


Ik heb in deze regio gewoond en denk eerder dat de vraagprijs aan de lage kant is en verwacht dat er flink overboden gaat worden. Ik ben benieuwd.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:05

rina schreef:
:wave: Kom even mijn hoofd om de hoek steken.
@Karuna spannend.

Diegene wiens bod geaccepteerd is gefeliciteerd. Ben even de namen kwijt. Ik lees nog steeds mee, maar had niet echt iets te melden. Tot nu. Voor diegene die nog zoekt naar iets voor met paarden, ons huis zal over niet al te lange tijd de verkoop ingaan. Het is in Mussel (Groningen), niet te groot boerderijtje met 3 stallen en paddock op ruime 8000 m2. 1 ding wel, het wordt alleen maar verkocht samen met een stuk grond wat 300 meter van het huis ligt (dat perceel is ook van ons) en dat is 1.25 Ha. Als iemand interesse heeft stuur maar PB.


Terug naar DL Rina? <<)

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:56

Jeetje, Rina, ga jij ook weer verhuizen?

Karuna, waar ga jij eigenlijk naartoe?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37326
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:02

Echt geen idee op dit moment. :? -O- Daar waar ik wat kan vinden dat betaalbaar is en bij me past. Enige soort van eis die ik heb is binnen de 600 km van waar ik nu zit. In een dag te rijden. Maar die eis kan ik als het echt nood wordt wel loslaten. Maar mag ik hopen dat ik zo dichtbij mogelijk wat vind.

De bezichtigingen zijn in oost frankrijk komende dagen. De maximale afstand bewust nu om te kijken of die haalbaar is of toch te ver en vandaar uit werk ik richting noorden net zo lang tot ik iets geschikts vind. Best onzeker dus nog. -O-

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:13

Maar waarom heb je dan je huis verkocht ? Je kon het toch betalen?

eilleen333

Berichten: 12847
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:27

Ik ga straks een bod doen, maar heb nog geen flauw idee wat ik ga bieden :')