Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3604
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 12:33

Plukje schreef:
stitchlover schreef:
Zijn er meer mensen die als eerste woning een kluswoning hebben gekocht? Hoe is dat bevallen?

Ja, wij. Dat is zo goed bevallen dat we daarna weer een kluswoning hebben gekocht.
Maar om eerlijk te zijn ben ik wel gezegend met een man die niet van opgeven weet. Hij is naast zijn fulltime kantoorbaan volledig beast-mode aan de bak gegaan en is niet gestopt totdat het helemaal perfect was. Hij had geen enkele ervaring, maar welk goede raadgevers om hem heen. Ook wel fijne hulp gehad. Verder heel veel YouTube gekeken en op internet alles zelf uitgevogeld en daarna gewoon gaan proberen. Was het niet perfect dan ging het er net zo snel weer uit en begon hij weer opnieuw. Zo werd hij steeds handiger en inmiddels dus bezig met ons tweede (en heel veel grotere) klusproject.



Hier ook een klusproject gekocht als eerste woning met mijn vriend. Volledig gestript inclusief alle tussenwanden en opnieuw van binnen opgebouwd. Alleen de buitenmuren en verdiepingsvloer zaten er op een bepaald moment nog in.

Wij hadden beide geen kluservaring. Ik heb wel bouwkundige vakken gehad tijdens mijn studie, maar verder nooit zelf wat gedaan. Ik ben uiteindelijk vooral administratief alles gaan regelen en mijn vriend heeft met hulp van handige kennisen en vrienden de hele verbouwing zelf gedaan. Enige wat wij hebben laten doen is de badkamer tegelen, wat constructief werk van binnen en de elektra laten aanleggen.

Ik vond het juist fijn dat we nog thuis woonden, want daardoor zat er niet zoveel druk op. Een maand eerder of later had niet zoveel uitgemaakt.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:03

Kleine egopost: net telefoon en mail gehad dat de hypotheek helemaal en volledig is goedgekeurd! Alle documenten worden nu opgesteld ter ondertekening! Woehoeeee!

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:07

Gefeliciteerd!

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:28

Hier ook eindelijk goed nieuws! Ongeveer de vraagprijs geboden en omdat de verkopers erg veel haast hebben hebben ze ons bod direct geaccepteerd ipv een inschrijving te openen. Doordat wij een huurwoning hebben nu kunnen we snel meebewegen en mikken we op een overdracht halverwege augustus. Nu begint het proces van de hypotheekaanvraag *\o/*

pantarhei

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:39

Gefeliciteerd beide

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:45

Proficiat laura!

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:54

@Hutcherson yesss!
@Laura ook van harte, wat fijn dat het lekker soepeltjes ging!

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 00:09

Gefeliciteerd beide!! Goed nieuws!! *\o/* ga je het weekend in ieder geval met een lekker gevoel in!

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 00:22

Jaa ik hoopte al zo hard dat we nieuws zouden krijgen voor het weekend maar de hypotheek adviseur belde dus ook met 'goed nieuws zo vlak voor het weekend'.
Ik geloofde het niet meteen, zoals ik al eerder zei is de echt FUN eraf door alles wat er gebeurt is. Krijg je goed nieuws, zit er een dikke maar aan... Eerst offertes en verklaring van accountant inleveren. Alles kon dus nog afgekeurd worden. Best eng als er 10% van de koopsom aan boete boven je kop hangt (want voorbehoud termijn verlopen). Maar goed nu landt het toch een beetje dat alles nu goed is en de documenten nu opgesteld worden voor ons om te tekenen. Hopelijk kunnen we volgende week een datum voor sleuteloverdracht plannen. Hopelijk haal ik zaterdag mn examen.. Dan kan ik in alle rust verhuizen en dozen inpakken enzo.

Charaz

Berichten: 24306
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 07:29

Gefeliciteerd allebei!

MaritB

Berichten: 8631
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:08

stitchlover schreef:
Mijn ervaring is ook hoe langer de zoektocht duurt hoe kritischer je wordt. Wij zijn al sinds begin 2022 aan het kijken (met een half jaar pauze vanwege een banenwissel) en merken dat we nu veel minder leuks te koop zien staan dan vorig jaar.

Toevallig gaan we vanmiddag naar een woning kijken welke nog gemoderniseerd moet worden maar wel een erg ruim perceel heeft (we willen graag een oprit, garage en grote tuin). Deze staat (al) 2 maanden te koop dus ik ben benieuwd waar dat aan kan liggen. Onze aankoopmakelaar gaat meteen mee die kan vaak wel een eerste beoordeling en inschatting doen van wat het allemaal gaat kosten in zijn geheel.

Zijn er meer mensen die als eerste woning een kluswoning hebben gekocht? Hoe is dat bevallen?

Ja, mijn toen nog vriend ik. Woonden nog thuis..

Heb het hele huis gestript. Hebben een jaar over de verbouwing gedaan, het begon met na werktijd beetje klussen tot aan na werk tijd tot 2400 bezig zijn en ook nog elke zaterdag en zondag! Het was zwaar, maar verder wil prima.
Mijn man heeft heeeeft heel veel zelf gedaan, of het is voorgedaan en daarna deed hij het verder. Alleen het stucwerk, riolering en de keuken zijn gedaan. (Keuken plaatsen zat er bij in)

Maar nieuwe vloer plaatsen in badkamer, nieuwe badkamer, elektra, nieuwe vloer beneden, isoleren, nieuw plafond en weet ik t allemaal is door mijn man zelf gedaan.

Ons volgende huis word vermoedelijk een en nog groter project. We zoeken dan liever een woning waarin jaaaren niets is gedaan dan een woning waarin semi is opgeknapt.

Maar goed, we hebben blijkbaar nog niet ons plekje gevonden en zullen geduld moeten hebben, of ik moet ergens nog 2 ton vandaan halen :P

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 11:28

Gefeliciteerd beiden!

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:57

Gefeliciteerd beide!

Mijn vriend en ik zitten sinds 1 week ook in ons eerste huis samen! Wij vonden het fantastisch dat er net zoals maritB aangeeft eigenlijk juist niks meer aan is gedaan. Het is gebouwd in de jaren 60 en de eerste eigenaren hebben er 53 jaar gewoond tot ze helaas zijn overleden. Maar dat houdt in dat het al die jaren echt keurig onderhouden is en geen gekke semi-verbouwingen zijn gebeurd. Dat maakt het toch een stuk makkelijker strippen voor ons om het te moderniseren en op te bouwen. Wij zijn nu op de benedenverdieping gaan wonen en gaan boven eerst aanpakken :)

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:00

Ja, dat is wel makkelijker. Hier komen we nogal wat verrassingen tegen :+
Tot nu toe nog geen hele gekke dingen maar wel een paar dingen waarvan je denkt: hoe dan?
Maar goed, wel flinke stappen gemaakt afgelopen weekend. De grootste rotklus voor mij (behangtrekken :r ) is ook gedaan. Behang dat er op zat leek wel een soort rubber/latex. Raar spul. Maar met warmte van de stomer lukte dat aardig. Het veranderde dan in een soort van kauwgum.

Winged

Berichten: 33061
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:31

Shani_1984 schreef:
Hij stond er op voor 199.500kk maar dat hebben wij er niet voor betaald ;)

Vroeg het mij ook al af :)) Aan de huizenstijl te zien Pittelo of Peelo? En alvast welkom in Drenthe ;) Als dit nog de VP was dan zit ik met mijn woning sowieso wel prima.

Qua formaat huis komt die van mij wel overheen denk ik. Heb ik wel meer gegeven in 2021, maar die was wel al klaar. Badkamer, keuken etc was allemaal prima. Heb alleen een paar nieuwe vloertjes moeten leggen.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:54

Daihyo schreef:
Ja, dat is wel makkelijker. Hier komen we nogal wat verrassingen tegen :+
Tot nu toe nog geen hele gekke dingen maar wel een paar dingen waarvan je denkt: hoe dan?


Herkenbaar, sommige dingen al gedaan door de verhuurder (verkoper heet het kunnen kopen, maar toen hij al huurde niets eraan gedaan) zoals kozijnen uitgehakt om tegels ertussen te zetten. Met behang had ik meer geluk, dat was vastgezet met hele stukken tape, sowieso had hij een voorkeur voor ducktape, dus dak kom ik overal tegen....

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:02

stitchlover schreef:
Mijn ervaring is ook hoe langer de zoektocht duurt hoe kritischer je wordt. Wij zijn al sinds begin 2022 aan het kijken (met een half jaar pauze vanwege een banenwissel) en merken dat we nu veel minder leuks te koop zien staan dan vorig jaar.

Toevallig gaan we vanmiddag naar een woning kijken welke nog gemoderniseerd moet worden maar wel een erg ruim perceel heeft (we willen graag een oprit, garage en grote tuin). Deze staat (al) 2 maanden te koop dus ik ben benieuwd waar dat aan kan liggen. Onze aankoopmakelaar gaat meteen mee die kan vaak wel een eerste beoordeling en inschatting doen van wat het allemaal gaat kosten in zijn geheel.

Zijn er meer mensen die als eerste woning een kluswoning hebben gekocht? Hoe is dat bevallen?


Bedankt voor jullie reacties op deze post. We hebben het huis bekeken en zowel wij als onze aankoopmakelaar zijn enthousiast. De woning is goed onderhouden, maar moet zeker uitgebouwd en gemoderniseerd worden om aan onze wensen te voldoen.
Daarom gaan we terug met een aannemer om een inschatting te doen wat dat geheel gaat kosten.

We hebben ook een woning een dorp verder die we aanstaande vrijdag gaan bezichtigen. Deze is helemaal instapklaar en energielabel A. Wel met 200m2 minder perceeloppervlak waardoor je wel een aardige tuin hebt, maar niet zo giga als de kluswoning :)

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:21

Winged schreef:
Shani_1984 schreef:
Hij stond er op voor 199.500kk maar dat hebben wij er niet voor betaald ;)

Vroeg het mij ook al af :)) Aan de huizenstijl te zien Pittelo of Peelo? En alvast welkom in Drenthe ;) Als dit nog de VP was dan zit ik met mijn woning sowieso wel prima.

Qua formaat huis komt die van mij wel overheen denk ik. Heb ik wel meer gegeven in 2021, maar die was wel al klaar. Badkamer, keuken etc was allemaal prima. Heb alleen een paar nieuwe vloertjes moeten leggen.


Nee het is Vredeveld ;)

Winged

Berichten: 33061
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:23

Shani_1984 schreef:
Nee het is Vredeveld ;)

Oh echt _O- dacht dat ik mijn wijk aardig kende. Welkom in Oost _O-

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:26

Winged schreef:
Shani_1984 schreef:
Nee het is Vredeveld ;)

Oh echt _O- dacht dat ik mijn wijk aardig kende. Welkom in Oost _O-

Hahaha dank je wel! Ik hoop echt dat we eerder de sleutel kunnen krijgen ipv 1 september, duurt ons allemaal veel te lang :')

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:50

Hoe is het hier met iedereen? Hier vandaag de bouwkundige keuring en alles prima verlopen. Niets raars in naar boven gekomen en man was zo aardig om ook wat tips en advies/ suggesties te geven voor het verbouwen tzt. Eigenaren gelijk ontmoet en ook erg aardig. Leuk om het huis weer te zien en er rond te scharrelen om zo te zeggen. Nu wachten op het taxatie rapport die we vandaag of morgen zullen krijgen, en dan hebben we onze afspraak met de bank op de 29ste staan. Dat is dan nog even het laatste spannende zegmaar.

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:20

Helaas hier weer overboden afgelopen maandag. Vandaag wel weer nieuw huisje bezichtigd en een bod uitgebracht. Acht de kans niet heel hoog maar wie weet.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:17

Och wat jammer future_vet. Hopelijk wordt je bod wel geaccepteerd ditmaal. Is het open/ is er ruimte voor onderhandelen?

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:16

Ja nog wel maar heb t idee dat de makelaars hier een nieuw trucje hebben. Open bieding en dan ineens is er toch wel veel animo dat t toch inschrijving wordt en je dus eigenlijk jezelf gaat overbieden want fomo.

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat men niet al blij is als er 15K boven de vraagprijs wordt geboden. Had gehoopt dat die tijden wel voorbij waren, maar helaas lijkt t nu weer aangewakkerd te zijn.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:09

Ik heb vandaag een huis gekeken, maar het viel tegen. Deel van het perceel bleek los verkocht te worden voor 170.000 bovenop de vraagprijs en het perceel dat wél bij het huis hoort, was dan ineens echt een stuk minder mooi.