Samsung Galaxy S22 Series

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 19:47

Ik was benieuwd of er meer mensen een telefoon van de nieuwe Samsung Galaxy S22 series hebben besteld?
Ik heb ongeveer een maand geleden een pre-order geplaats voor de S22 Ultra. Hij zou 25 februari uitkomen.
Helaas heb ik onder tussen al 2x een mail gehad dat mijn bestelling is uitgesteld, en is er nog steeds geen lever datum bekend :+

Zijn er meer mensen die op hun nieuwe telefoon wachten? Of heb jij hem al wel binnen, en bevalt hij goed, is de telefoon zoals je hem verwacht had of valt hij juist tegen?

Ik ben benieuwd, ik zit namelijk met smart te wachten op mijn nieuwe telefoon :')

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:07

Yes, ik heb vanmorgen mijn S22 binnen gekregen :) zou eigenlijk volgende week pas komen maar kreeg gisteren ineens een mail dat ie verzonden was.
So far heb ik er nog niet zoveel mee gedaan want was aan het werk dus hij ligt nu gegevens te verzamelen van m'n oude telefoon. Ik doe dat alleen via WiFi maar had dat misschien beter via een kabeltje kunnen doen want met de hoeveelheid foto's etc. die nog op m'n S10 stonden gaat dat mogelijk nog een uur of 2-3 duren :')

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 21:45

Dat over zetten vind ik ook altijd een dingetje, snap er soms niks van. Dus ik geef dat liever uit handen aan mijn vriend :')

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:57

Nou met Smart Switch gaat het heel makkelijk :) zeker als je al van een eerder Samsung toestel komt. Inloggen op je Samsung en Google accounts en hij haalt vrijwel als je accounts, instellingen, apps en foto's/videos etc. op.
Voordeel van het via WiFi doen is dat je telefoons (ondertussen) kunnen opladen. Kan me alleen ook wel weer voorstellen dat via WiFi een stuk trager is :')
Maar als je iemand hebt die je daar bij kan helpen als je er zelf niet zo handig in bent, is dat wel fijn idd :)

Texas02

Berichten: 4638
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:15

Ik zit te twijfelen of ik (volgende maand of later) de S22 zal nemen. Ik heb nu de A5 2017 en die wordt nu wel iets minder, de batterij gaat minder lang mee en ik moet hem nu iedere dag opladen in plaats van om de dag. Verder doet hij het eigenlijk best goed, maar ik had zo graag een telefoon met een goede camera. Alleen als ik hem neem, ga ik wel 20 euro per maand meer betalen voor mijn abonnement. De A5 2017 heb ik toen zo gekocht, maar dat zie ik bij de S22 even niet gebeuren. Ik twijfel ook nog een beetje tussen de S22 en de iPhone 13 als ik besluit het te doen, de foto's gemaakt met de iPhone 13 vind ik misschien nog wel net iets beter dan van de S22. Maar ik ben Samsung gewend, en iPhone schijnt met sommige dingen lastiger te zijn? Ik wil bijvoorbeeld wel gewoon muziek van mijn laptop op mijn telefoon kunnen zetten en dat zonder gezeur kunnen luisteren met een gratis en makkelijk te bedienen app.. Verder dus goede foto's, Whatsapp, Messenger, Instagram, e-mail (Gmail) kunnen kijken, de ING app moet erop, Facebook via internet (ik wil de app niet) en verder ook gewoon op iedere website kunnen waar ik op wil, en bellen natuurlijk. En hij moet het ook zonder gezeur doen in het buitenland binnen Europa. En Youtube gebruik ik in de vakantie wel op de telefoon, dus dat moet ook werken. Verder doe ik er niet zoveel mee, spellen doe ik er eigenlijk niet meer op. Ik dacht dat ik misschien ook met de S20 FE af kon, die is toch weer 10 euro goedkoper per maand (bij KPN), maar ik vind de foto's er toch wel echt minder uitzien dan van de S22..

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 22:22

Ik ben erg benieuwd naar de camera van de s22 serie. Ik lees er tot nu toe goede verhalen over.
Maar mocht je open staan voor andere merken kan ik dr huawei p30 pro ook aanraden. Deze heb ik nu en maakt ook echt helemooie kwaliteit foto's. Mijn vriend heeft de iphone 11pro maar gebruikt liever mijn telefoon om foto's te maken :')
Zelf ben ik ook android gewend en kan ik moelijk over weg met iphone.

Texas02

Berichten: 4638
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:30

Ik kijk net even bij KPN en ze bieden helaas helemaal geen Huawei telefoons aan.. :n En zo een telefoon kopen zit er op dit moment echt even niet aan.. Anders had ik best open gestaan voor andere merken. Ergens denk ik wel dat ik het liefst bij Android zou blijven, ik heb nog nooit een iPhone uitgeprobeerd maar ik heb wel eens van mensen gehoord dat sommige dingen bij de iPhone lastiger / duurder zijn.. Maar of dat zo is heb ik nooit persoonlijk ervaren, dus misschien valt het ook mee..

Texas02

Berichten: 4638
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 02:19

Ik vind die groene S22 zo mooi trouwens.. Geweldige kleur!! <3

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:41

Ik heb 13 februari de plus besteld. Zou de 24e verzonden worden maar kreeg de 23e een mail dat het 4 maart zou worden. Echter de bestelstatus stond nog steeds op besteld en verder geen actie. Ook geen mail over verdere vertraging. Daarom gisteren gebeld en de medewerkster zei dat gisteren de telefoons waren aangekomen en komende week geleverd zouden worden. Zou fijn zijn als het klopt maar het zou me ook niet verbazen als het toch weer later wordt.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:11

Hier heb ik de Samsung S22 op 10 februari besteld als pre-order, zou eerst 25-2 geleverd worden en kreeg vorige week een mail dat het 4 maart zou worden. Nu staat er bij de status: levering vanaf 11-3 :+

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:30

Mayflowe, ik door jouw berichtje ook kijken of de datum in het account is aangepast maar daar staat nog steeds dat hij 25-2-2022 arriveert ^)

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 17:49

Bij staat dat de leverdatum ombekend is. Maar als ik op hun site kijk staat er dat de levertijd minimaal 2 weken is.

Texas02

Berichten: 4638
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:23

Op de KPN site staat 11 maart als je hem bestellen wilt.

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:39

Ik heb de gewone S22 vrijdag binnen gekregen. Net voor ik in quarantaine mocht. Dus ik heb om de verveling tegen te gaan, alvast een aantal dingen uitgeprobeerd. Alleen de fotocamera niet. Want de muren hoeven niet op de foto. :Y)

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:46

Ik heb de S22 Ultra in pre-order staan en weet niet wanneer hij komt. :') Dat is overigens echt stom want sinds de avond dat ik die besteld heb geeft mijn S10+ het op. Kan alleen nog draadloos opladen, hangt om een haverklap vast, geen blackscreens. Ik hoop dat bij snel komt!

Texas02

Berichten: 4638
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:10

Moonlight17 schreef:
Ik heb de gewone S22 vrijdag binnen gekregen. Net voor ik in quarantaine mocht. Dus ik heb om de verveling tegen te gaan, alvast een aantal dingen uitgeprobeerd. Alleen de fotocamera niet. Want de muren hoeven niet op de foto. :Y)


Ik ben anders best benieuwd naar hoe de S22 het met weinig licht doet :+ Al snap ik best dat muren fotograferen niet zo interessant is :D Hopelijk kun je er snel helemaal van genieten dat je hem hebt!

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:26

Ik heb sinds de 28e mijn s22 :D
Wel weer even een fijne upgrade na mijn s10 E. Ik merk nu toch dat ik dat dinkie best aan het afmatten was met alles wat ik ervan vroeg met apps, spelletjes etc _O- Ik heb op de S10 e nog een super slowmo filmpje opgenomen...Dat was inmiddels toch best slecht met de vele haperingen erin :+ De s22 heeft geen probleem met alles wat ik ervan vraag. Heel fijn :D

Texas02

Berichten: 4638
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:36

Gaat de batterij lang mee?

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 01:26

Nou om eerlijk te zijn doet mijn S7 het nog hartstikke goed vind ik. Loop alleen ertegen aan dat het interne geheugen nu echt geen ruimte meer heeft voor meer apps en die kunnen niet op de sd-kaart. En sinds ik de nieuwe heb besteld, is ie een keer gevallen en nu heeft het scherm wat krassen op irritante plekken.
Misschien voelt hij aan dat hij vervangen wordt en denkt bekijk het verder maar. Zal die van KimD ook hebben zo te lezen...

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:57

Volgens mij zit er sinds dat gedoe in China een paar jaar terug ook wel een aardige boycot op Huawei telefoons en zijn die idd (momenteel) niet of nauwelijks meer te krijgen hier. Maar Texas, alle apps die je noemt doen het ook gewoon op iPhone. Apple is geen wereldvreemd merk, ik kan alleen zelf ook gewoon niet uit de voeten met IOS :') dus mede daarom ook al jaren Samsung :')

Ik heb een paar foto's in het donker gemaakt en vind de kwaliteit verassende goed :) maar ook ik kom van een S10 en ondanks dat die het nog prima deed (wilde ik wel echt een nieuwe telefoon met al dat gedoe met opnieuw instellen erbij?), merk ik nu wel dat de S22 sneller is en een stuk soepeler reageert. En foto's zijn idd een stuk beter :) maargoed, dat mag ook wel als je 3 generaties omhoog gaat _O- :') En batterij is volgens mij ook gewoon prima/beter :)

"Mijn" S8 doet het idd ook nog "prima", alhoewel die ook langzaam wel wat problemen begint te krijgen met bijv. de oplaadpoort. Dus m'n S10 kan zo over naar mn vriend, kan de S8 de kast in :)

Texas02

Berichten: 4638
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:30

Ik twijfel best wel tussen de Samsung Galaxy S20 FE en de Samsung Galaxy S22 nu, de eerstgenoemde komt wel goedkoper uit (€11 per maand goedkoper). Ik vraag mij dan af of het verschil in de foto's die beide telefoons maken echt zo verschillend is dat ik per sé de S22 moet hebben.. Want daar gaat mij het nog het meeste om, naast dat de batterij van mijn telefoon minder wordt (eigenlijk mag ik niet eens zeuren dat hij na bijna 5 jaar nu iedere dag opgeladen wil worden in plaats van om de dag en zou ik er gewoon mee moeten kunnen leven :') ). Maar hij maakt wel echt slechte foto's..

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:48

Ik kreeg een SMS dat de uitlevering voor eind volgende week gepland staat! *\o/*

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 13:18

Beter! Ik zit nog steeds te wachten op een datum -O-

maessie

Berichten: 5756
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:42

Hebben jullie ook ervaring met de A52 tov de S22? Als ik wat vergelijk dan komt de A52 wel positief naar voren vwb de camera.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:46

maessie schreef:
Hebben jullie ook ervaring met de A52 tov de S22? Als ik wat vergelijk dan komt de A52 wel positief naar voren vwb de camera.


Mijn moeder heeft deze, ik noem het de seniorentelefoon. Prima ding, niks mis mee maar een stuk trager dan de nieuwe generaties. Logisch ook, het is natuurlijk het 'budget' model.