Samsung Galaxy S22 Series

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 23:01

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog erg aan de camera moet wennen en daardoor misschien minder scherp lijken of zijn.

De focus van de camera is best gevoelig vind ik waardoor hij soms alle kanten op schiet en de foto op de verkeerde plekken scherp zijn zeg maar :')
Uk moet eerlijk zeggen dat ij vergelijking met mijn p30pro toch echt wel de Ultra beter is kwa kwaliteit.

Texas02

Berichten: 4732
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:18

Bij de A52s is de autofocus helemaal niet gevoelig, ik heb gewoon wat foto's gemaakt en klaar. Ik heb er weinig moeite voor gedaan om ergens te focussen of om de belichting bij te stellen, ik heb ook geen andere instellingen veranderd. Ik ga binnenkort de instellingen nog wel even bij langs, ook voor video, maar ik wilde even weten wat hij zo doet, zonder dat ik daar moeite voor hoef te doen. Ze zijn inderdaad super scherp geworden, ik ben er echt van onder de indruk. Dat zegt wat want ik ben de spiegelreflex gewend voor goede foto's, natuurlijk is de spiegelreflex altijd nog beter maar ik vind ze echt heel goed.

Texas02

Berichten: 4732
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:42

Ik heb nog wat foto's gemaakt met de portret functie en de macro functie. Als je veel macro wilt doen raad ik wel een statief aan, want het is echt heel lastig stil houden van zo dichtbij en voor de macro functie is geen stabilisatie aanwezig.

Macro:

Afbeelding

Portret:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12931
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 22:05

Ik heb hem eindelijk op kunnen halen bij de mediamarkt. Nou had ik gratis van die galaxy ear buds, maar die moet ik via samsung aanvragen. Weet iemand hoe dat werkt? Ben ik vergeten te vragen..

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 22:30

Supervixen schreef:
Ik heb hem eindelijk op kunnen halen bij de mediamarkt. Nou had ik gratis van die galaxy ear buds, maar die moet ik via samsung aanvragen. Weet iemand hoe dat werkt? Ben ik vergeten te vragen..

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/ ... M7732SY633

Hier denk ik?

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:26

Is er hier toevallig iemand die van de S21 naar de S22 is gegaan?

Mijn S9 wordt echt oud dus ik ben aan het kijken voor een nieuwe. Maar ik vind de S22 nogal geld voor een telefoon. Een S21 is toch een slagje goedkoper, dus ik vraag me af hoe groot de verschillen zijn tussen beide?? Ook wat betreft camera enzo? Vanaf een S9 zijn beiden natuurlijk een update, maar ja.

Drico

Berichten: 4494
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:48

Over het algemeen heb ik al meer negatieve ervaringen gelezen over de S21 (o.a. dat de camera niet heel goed schijnt te zijn, problemen met de luidspreker wanneer je belt, etc.)

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor de S22.

Tilmar

Berichten: 3325
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 06:06

Ik heb de S20FE, dat is een heel fijne en niet zo dure telefoon.
De behuizing is van kunststof, maar erg mooi en de specificaties zijn hetzelfde als van de S20. Batterij is beter!
Deze komt erg goed uit alle reviews.
Maakt ook prima foto's, hoewel ik denk dat die van de S22 wel nog weer beter zullen zijn.
De S22 is ook best klein zag ik, ik zou de S22+ willen. Pfff 1000 euro...

Blacky94

Berichten: 3504
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:02

Drico schreef:
Over het algemeen heb ik al meer negatieve ervaringen gelezen over de S21 (o.a. dat de camera niet heel goed schijnt te zijn, problemen met de luidspreker wanneer je belt, etc.)

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor de S22.

Dit zijn idd ook de redenen geweest dat ik voor de S22 ben gegaan en niet de S21. Nu moet ik wel zeggen dat mijn moeder de S21 heeft en zo ver ik weet nergens last van heeft, maar wilde de gok niet nemen :)


Moet wel zeggen dat de batterij me iets tegenvalt tov de S10. Eerst had ik het idee dat ie langer meeging maar daar kom ik toch wel wat van terug, heb het idee dat ie wat dat betreft een beetje hetzelfde meegaat als de S10 op het laatst. En die deed het op zich meer dan prima want kwam daar nog wel een dag mee vooruit, maar had gehoopt dat deze het wat langer uit zou houden gezien ie net nieuw is :')
Heb alleen wel geïnvesteerd in een nieuwe oplader met Power Delivery (met usb-c ingang) ipv het "oude" Adaptive Fast Charge (met usb-a ingang) en merk wel dat ie met PD een stuk sneller oplaad voor als ik bijv. even snel bij wil laden voor ik van huis ga :)

Edit;
Nog een tip trouwens mbt het instellen van een sneltoets voor bijv. het extra dimmen van je scherm:
https://youtu.be/1rgkdrYwPzQ
Had zelf extra dimmen al wel aangezet maar kwam er door dit filmpje achter dat je daar omheen nog meer instellingen kunt instellen. En zo dus ook snel kan switchen tussen helderheid als je bijv. ineens de zon in loopt. En ik hoop vooral ook dat het nog weer scheelt in hoe lang de batterij mee gaat :')
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 30-03-22 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 11:41

Voor de accu hoef je het niet te doen idd. De accu van de S22 series is het zelfde als die van de S21 series. En ja die valt mij ook heel erg tegen.

Verder ben ik niet bekend met de S21 series. Mijn collega heeft de S21 Ultra dacht ik, en hij is wel zeer tevreden over de telefoon.

Spenk
Berichten: 21834
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:44

Toch vreemd dat zo'n vlaggenschip telefoon dan een mindere accu krijg?

In mijn a52s zit wen 4500 mah accu dacht ik. Bij normaal gebruik red die het 2 dagen.

Blacky94

Berichten: 3504
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:47

Sterker nog, de batterij van de gewone 22 is zelfs nog kleiner dan van de 21. Maar ik geloof wel dat de 22 oa een energiezuiniger scherm heeft en ik geloof ook dat qua processors etc de hoop was dat dat zuiniger zou zijn en ie alsnog langer mee zou gaan tov de 21.

Naja, het is wat het is en hij doet wat ie moet doen en op zich is het voor mij voldoende. Maar heb achteraf wel eens gedacht, misschien had ik toch voor de S22+ moeten gaan :')

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 11:49

Ik had inderdaad ook betere accu verwacht.

Als ik wil kan ik echt wel 2 dagen met de accu doen. Maar dan zou ik mijn telefoon alleen voor het appen moeten gebruiken en vaak slaat 's avonds de verveling toe en pak ik al gauw de telefoon erbij :')

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:17

is er iemand die hier ook de S22 ultra heeft? ik krijg toch veel foto's niet scherp, maar heb een vermoeden dat ik iets fout doe of iets moet instellen of uitschakelen?
voetbalfoto's zijn minder scherp dan met mijn oude telefoon en de S22 ultra moet hier veel beter in zijn, doe alles altijd met de standaard instellingen
Heb wel heel erg mooi de maan laatst kunnen fotograferen met de zoom

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 13:25

Heb je hem toevallig op portret staan? Want daar krijg je inderdaad wazige foto's van.

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:40

nee gebruik ik ook maar zelden... denk dat het door de zoom komt, maar pak maar minimale zoom.
had laatst ook een "concertje" van Frank Boeijen en daar waren de fotos ook niet geweldig, ook niet met nachtstand en ik zat nog geen 15 mtr vh podium af, dus ook daar haast geen zoom nodig

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 13:45

Raar, ik heb ook de Ultra. Maar ik heb geen last van onduidelijke of onscherpe foto's. Als je niets aan de instellingen hebt veranderd zou je anders even contact kunnen opnemen met de leverancier. Neem aan dat er nog garantie op zit.

Supervixen

Berichten: 12931
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:49

lovelynutia schreef:
Supervixen schreef:
Ik heb hem eindelijk op kunnen halen bij de mediamarkt. Nou had ik gratis van die galaxy ear buds, maar die moet ik via samsung aanvragen. Weet iemand hoe dat werkt? Ben ik vergeten te vragen..

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/ ... M7732SY633

Hier denk ik?


Dank je wel, het is gelukt!

Anoniem

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:51

Is de 22 nog ergens leverbaar? Gister bij de Mediamarkt werden we naar huis gestuurd met onbekende levertijd helaas..

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:36

BCC geeft 3 weken aan

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:38

Supervixen schreef:
lovelynutia schreef:

Dank je wel, het is gelukt!

Mooi zo *\o/* had via die pagina toen ook in cashback actie van mijn A52s (nog steeds miskoop maar doe het er maar even mee heb inderdaad dus ook die luidspreker bel issues)

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:06

ik heb vorig jaar de A21s gekocht, nog nooit zo'n slecht toestel gehad en de camera was helemaal slecht.. mijn enige miskoop ooit haha maar had toen met spoed een toestel nodig

ik heb een maand geleden ook de oordopjes besteld, maar kan schijnbaar 6 tot 12 weken duren voordat ze geleverd worden

Blacky94

Berichten: 3504
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:43

Heeft iemand eigenlijk überhaupt al wat gehoord over die actie? Heb 5 maart mn gegevens achtergelaten maar sindsdien niks meer gehoord...
Terwijl ik vorige maand ook een nieuwe koelkast had gekocht met een soortgelijke actie en toen met 4 dagen bericht terug had dat t goedgekeurd was :')

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:54

Iemand die van de s20 naar de s22 is gegaan? Mag in mei ergens verlengen. Vind van de s20 de accu en camera tegenvallen. Foto's zijn vaak nog wazig, vooral als het wat donker is. En de accu vind ik niet geweldig, maar, maar ben ik wel gewend van Samsung.

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:56

op de site tijdens de aanvraag geven ze aan 6 tot 12 weken en je kon ze pas volgens mij begin maart aanvragen als je de verkoopfactuur en de telefoon had. Dus zal pas denk ik half april op zijn vroegst worden. Ik ga maar uit van die 12 weken...