Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16589
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:14

Ja wij kwamen ook leidingen enz tegen maar ook dat hebben we gelijk vervangen, net als electra. Maar goed we hebben alles gestript

Hier een beetje een beeld van het vloeren gebeuren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:28

:oo Wat een werk. Die tweede foto is hilarisch :)) . Kan me wel voorstellen dat je er nu blij bent dat je dit gedaan en gehad hebt.

Leidingen verleggen en alles kunnen we allemaal niet, dus die kosten komen er dan ook weer boven op, hm. Wat een klus toch :=

Bellex

Berichten: 9306
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:39

Menino kijk ook eens naar dit systeem. Vloerverwarming zonder goede isolatie zou ik echt niet doen, dit is dan een mooi alternatief. Wilden wij toen maar laten varen door hoeveel hoger de dekvloer dan wordt en de droogtijd van de dekvloer, die tijd konden wij niet missen, maar dit is zeker ook een mooi alternatief die zeker niet duur hoeft te zijn, en er zit dus isolatie onder de platen
https://www.vloerverwarmingzelfleggen.n ... erwarming/

Doubtless

Berichten: 8525
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:51

Die foto met die pony :')

MarjanB

Berichten: 16589
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:12

Doubtless schreef:
Die foto met die pony :')


Je moet ze toch ergens mee mak maken toch? :')

Shiloh

Berichten: 19803
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:03

Wouw. Ik blijf elke keer met mijn ogen knipperen van de gigantische bouwprojecten waar jullie mee bezig zijn.

Haha. Marjan. Die foto met de pony! :Y)

Hier zijn we aan een kleiner klusje begonnen vandaag en wat valt dat tegen zeg. Ben kei kapot :')

Deze kast zijn we begonnen om te stucen. Het idee is om hier een wastafel te realiseren. Ook gaan we over twee weken met de keuken beginnen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik laat maar even geen foto’s zien van hoe het nu is :') want dat is niet iets om trots op te zijn. Haha. Maar zondag gaan we verder en mijn vader heeft er alle vertrouwen in zegt ie. Dus ik geloof hem maar gewoon.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:51

Wat een keuk idee om van die kast een wasplek te maken!

Die pony in huis is erg grappig ja. Goed om ze daaraan te laten wennen :D Wat een werk he, die vloer er uit!

Ik was afgelopen week vrij en kindloos, dus ik ben eerst maar begonnen met ruimen. De schuur is leeg en de zolder deels. Wat een zooi is er de laatste jaren bewaard ^) Ben 4x met een aanhanger naar de stort geweest en hij staat nu half geladen weer in de garage.

chanelle14

Berichten: 1973
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:06

Hahahaha, geweldig die pony in huis!

Dat stucen van de kast komt vast goed! Je moet geduld hebben, maar het is vaak nog aardig vergevingsgezind spul zodat je makkelijk nog wat bobbels en krassen weg kunt werken als het nodig is. :-)

Eliana

Berichten: 5472
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:00

O heerlijk zo krijg je inderdaad een makke pony, maar oef wat een werk om de vloer er helemaal uit te halen.
Bizar is dat het hoeveel zooi je kan verzamelen..
En lukt het vandaag Shilow?

Hier is de badkamer en de wc getegeld.
Helaas moet mijn man deze week weer gewoon gaan werken dus dan gaat het klussen niet zo hard.
Afbeelding

Afbeelding
En close up van de steenstrips boven het toilet.
Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19803
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:33

Ziet er chique uit hoor! Heel netjes!

Het gaat wel. We zijn weer even gestopt voor nu. Hebben nu op de drie muren een grove eerste laag zitten. Van de week komt mijn vader het nog verder afwerken en verder opvullen en mooi glad maken.

Achter de afvoerbuis lijkt het nergens op en langs de boven en onder rand ook niet. Maar er gaat nog een dikke 1,5 cm vloer gestort worden om de vloer gelijk te trekken met de drempel. Om de afvoerpijp komt een koofje heen en ook komt er een verlaagd plaffonnetje met een spotje erin. Dus de randen hoeven allemaal niet zo super sjiek, dat werken we straks op andere manieren af.

We zijn er nog niet, maar komt goed.


Afbeelding

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:29

Mooi zeg Eliana!

Gaat vast goed komen Shiloh, idd na afwerken heb je een heel ander beeld

Bij ons zitten nu diverse voegen:

Afbeelding


Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:52

Heel mooi Eliana! <3
Mars bij jullie ook zeg :oo Waar komen die laatste tegels weg? Die vind ik ook wel heel mooi :j

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:02

Renee: merk is Tebe Ceramica en wij hebben de kleur Jade. Het zijn handvorm tegels dus met wat grillige randen, vonden wij wel een leuk effect omdat de rest van de ruimte wat rustig/strakker is.

Over de badkamer gesproken, we zijn weer een stapje verder, plafond en spotjes zitten erin:
Afbeelding

(Visgraat zit dus net aan het wandje wat je niet ziet, daar komt de douche ook)

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:25

Mars schreef:
Renee: merk is Tebe Ceramica en wij hebben de kleur Jade. Het zijn handvorm tegels dus met wat grillige randen, vonden wij wel een leuk effect omdat de rest van de ruimte wat rustig/strakker is.

Over de badkamer gesproken, we zijn weer een stapje verder, plafond en spotjes zitten erin:
[ [url=m/60Jyrv.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Visgraat zit dus net aan het wandje wat je niet ziet, daar komt de douche ook)

Wat voor vloer en tegel hebben jullie hier?

Vrijdag zijn ze ook met de aanbouw gestart. Geeft alweer een heel ander beeld zo.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen schuimbeton storten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:11

Mars schreef:
Mooi zeg Eliana!

Gaat vast goed komen Shiloh, idd na afwerken heb je een heel ander beeld

Bij ons zitten nu diverse voegen:

[ [url=m/xmLGcl.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/yekOIv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oooh dit vind ik zo gaaf! heel mooi.


Cemlys schreef:
Mars schreef:
Renee: merk is Tebe Ceramica en wij hebben de kleur Jade. Het zijn handvorm tegels dus met wat grillige randen, vonden wij wel een leuk effect omdat de rest van de ruimte wat rustig/strakker is.

Over de badkamer gesproken, we zijn weer een stapje verder, plafond en spotjes zitten erin:
[ [url=m/60Jyrv.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Visgraat zit dus net aan het wandje wat je niet ziet, daar komt de douche ook)

Wat voor vloer en tegel hebben jullie hier?

Vrijdag zijn ze ook met de aanbouw gestart. Geeft alweer een heel ander beeld zo.

[ [url=m/idGRGF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h68qmP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen schuimbeton storten.


Tof hoor, zo fijn om te zien hoe zo'n aanbouw vorm krijgt. Erg satisfying!



Shiloh schreef:
Ziet er chique uit hoor! Heel netjes!

Het gaat wel. We zijn weer even gestopt voor nu. Hebben nu op de drie muren een grove eerste laag zitten. Van de week komt mijn vader het nog verder afwerken en verder opvullen en mooi glad maken.

Achter de afvoerbuis lijkt het nergens op en langs de boven en onder rand ook niet. Maar er gaat nog een dikke 1,5 cm vloer gestort worden om de vloer gelijk te trekken met de drempel. Om de afvoerpijp komt een koofje heen en ook komt er een verlaagd plaffonnetje met een spotje erin. Dus de randen hoeven allemaal niet zo super sjiek, dat werken we straks op andere manieren af.

We zijn er nog niet, maar komt goed.


[ [url=m/cvpqJo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lol, dit zou voor mij ook al een hele verbouwing zijn :') . Tot zover mijn klusskills. Maar wel fijn als je met zijn 2'en bent (jij woonde met je zus toch? Ik haal jou en horsii altijd door elkaar terwijl daar echt geen enkele reden voor is :+ ) een extra wasbak. Bevalt het nieuwe huis een beetje *\o/* ?
-

Net alle laatste factuurtjes ingeleverd bij de bank. We hebben op het bouwdepot nog ongeveer 1400 euro over die we uit "moeten" geven aan energiebesparende maatregelen. Heb even berekend hoeveel het qua maandlasten zou schelen om het af te lossen i.p.v. het nu op te maken. En dat is iets van tussen de 2 en 10 euro per maand :+ Dat is de moeite dus niet.

We willen er graag nog iets mee doen en dat moet voor augustus, maar weten niet zo goed wat aangezien we op dit moment nog niet zoveel eigen geld hebben om bij te kunnen leggen. Dakisolatie is dus net iets te duur. Spouwmuurisolatie geen optie. Vloerisolatie dus heel veel te duur. Ik zat te denken aan het vervangen van de lichtkoepel, of evt. het dakraam op zolder verplaatsen en dan een HR++ dakraam laten zetten (als dat onder energiebesparend valt :7 ). Zou ons ruimte leveren op onze meest gunstige plek voor zonnepanelen.

Maar wellicht hebben jullie nog ideeën?

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:15

Cemlys, ik zal het exacte merk nog even nakijken!
Wat gaat dat goed met je aanbouw!

Menino: mag radiatorfolie evt als je dat nog niet hebt? Wbt HR++ weet ik niet zeker of dat eronder valt trouwens.

Afbeelding
Stand v zaken in onze badkamer van de andere kant gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:34

Echt prachtig, helemaal fan van de stijl van zulke visgraat tegeltjes met een gouden douche :j . Stond laatst ookal de kwijlen in de sanitair winkel haha, waar ze dit haddden met donkergroene tegels (maar vind jouw kleur mooier). Zo leuk dat een beetje kleur nu weer "mag" in de badkamer. Hier lijkt de vloer ook een stuk warmer trouwens! Mooi.

We hebben geen radiatoren :') . Dat is overigens wel een dingetje. Nu de zinnen gezet op vloerverwarming. En eigenlijk ook vloerisolatie. Maar het kan best nog 2 a 3 jaar duren voordat we dat bij elkaar gespaard hebben _O- Kan ook korter duren, maar voelt heel nutteloos om nu nieuwe radiatoren te kopen :+ . Net als plinten leggen. Die leggen we nu maar boven. Nouja, verwarmen gaat prima met de airco en infraroodpanelen :)) .

Glas vervangen door HR++ glas valt er sowieso wel onder, weet alleen niet of dat ook zo is als je een nieuw dakraam laat zetten. Maar dat is misschien ook een beetje kwestie van creatief boekhouden qua specificatie op de factuur :7 Weet ik zelf ook niet.

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:51

Thanks Menino, de douche is trouwens koper kleurig :D de kranen, afvoer en spotjes ook.
ik vind zo’n pop of color ook erg leuk in badkamers.

Ja het is ook een beetje vogelen hoor met dat depot. Hebben wij ook onze weg wat in moeten vinden.

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:07

Mars schreef:
Cemlys, ik zal het exacte merk nog even nakijken!
Wat gaat dat goed met je aanbouw!

Menino: mag radiatorfolie evt als je dat nog niet hebt? Wbt HR++ weet ik niet zeker of dat eronder valt trouwens.

[ [url=m/RfduPT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stand v zaken in onze badkamer van de andere kant gezien :)


Prachtige badkamer !
Mag ik vragen hoe breed jou douchescherm is ?
Bij ons zit de douche op dezelfde plek,alleen hebben we met schuinte van het dak te maken,dus heel breed kan niet.

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:09

Ja onze douche wordt 1.20x 1 meter :)

Shiloh

Berichten: 19803
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:51

Menino schreef:
Lol, dit zou voor mij ook al een hele verbouwing zijn :') . Tot zover mijn klusskills. Maar wel fijn als je met zijn 2'en bent (jij woonde met je zus toch? Ik haal jou en horsii altijd door elkaar terwijl daar echt geen enkele reden voor is :+ ) een extra wasbak. Bevalt het nieuwe huis een beetje *\o/* ?
-


Klopt, ik woon inderdaad met mijn zus. Maar ben deze klus vooral met mijn vader aan het doen.

Wasbak is vooral heel chill omdat mijn slaapkamer (en deze kast) in het souterrain is en de badkamer is op de bovenste verdieping (5 halve trappen omhoog). Straks kan ik mijn tanden poetsen 3 meter van mijn bed :P .

Zit het nu allemaal heel erg uit te denken en op te meten. Het is maar een kast van 102x86 cm. Maar komt goed!


Menino schreef:
We willen er graag nog iets mee doen en dat moet voor augustus, maar weten niet zo goed wat aangezien we op dit moment nog niet zoveel eigen geld hebben om bij te kunnen leggen. Dakisolatie is dus net iets te duur. Spouwmuurisolatie geen optie. Vloerisolatie dus heel veel te duur. Ik zat te denken aan het vervangen van de lichtkoepel, of evt. het dakraam op zolder verplaatsen en dan een HR++ dakraam laten zetten (als dat onder energiebesparend valt :7 ). Zou ons ruimte leveren op onze meest gunstige plek voor zonnepanelen.

Maar wellicht hebben jullie nog ideeën?


Als er al een dakraam zit die nu slecht isolerend glas heeft zou je zeggen dat het onder energiebesparend valt. Ondanks dat je hem verplaatst. Maar de enige die het echt kan zeggen is de bank denk ik. Of het mag.

Hoe is de ketel? Verwarmen jullie nog op gas, want wellicht is daar iets te doen. Combiketel of zo? Hebben jullie mechanische ventilatie in huis, en heeft die warmtewisseling(dat de warmte uit de lucht gehaald wordt voor die vrijgegeven wordt naar buiten en daarmee de binnenkomende lucht weer opgewarmd wordt)

Je zou ook kunnen kijken naar de verwarmingen. Wij hebben diverse enkelplaat verwarmingen, die zijn niet vreselijk efficiënt. Wellicht dat op dat vlak iets te behalen valt. Of informeer eens of investeren in een systeem als tado ook meetelt onder energie besparend? Zo relaxed als je per kamer kunt verwarmen. Sowieso energiebesparend. Alleen is de vraag of de bank dat ook vind.

[edit] oeps. Lees nu pas dat je geen radiatoren hebt.

MarjanB

Berichten: 16589
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:48

Mooie douche mars!
Cemlys interessant! Heb je een plattegrond van voor en na wat jullie gaan doen?

Mijn oom is vandaag geweest, hij heeft het ragelwerk voor de plafonds gedaan. Hij maakt alleen maar plafonds dus we dachten daar laten we hem maar mooi voor komen. Alle 4 de slaapkamers heeft hij gedaan samen met z’n werknemer. Echt ideaal :D
Afbeelding
Afbeelding

Verder van t weekend nog kalk van de muren gehaald, tip voor anderen de behangstomer _O-

Arbotechnisch mag dit niet gok ik :')
Afbeelding

horsii

Berichten: 7739
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:54

Mars, heel mooi met de visgraat tegels, mooie kleur ook.
Ook een mooie vloer.

Schiet weer op zo, Marjan. Fijn.

Shiloh

Berichten: 19803
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:39

Schiet lekker op met die plafonds Marjan! Maar brrrrr krijg de kriebels van die ladder constructie.


Heeft iemand van jullie of wellicht 1 van jullie handige partners nog een briljant idee?

Waar de schilderstape zit is de hoogte grofweg van het aanrechtblad. In het aanrechtblad komt een wastafel. Dus ergens grofweg +30cm onder de schilderstape moet ik op de een of andere manier een aftakking zien te maken voor water afvoer. Gewoon 40 of 50mm. Maakt niet zoveel uit.

Afbeelding


Door dat stomme stuk met die stomme deksel (is bedoeld voor dat je er bij kan als er verstoppingen zijn) is er geen enkel recht stukje buis waar ik een aanboorzadel op kan zetten.

Uiteindelijk is alles wel te maken, maar heb echt nog geen idee hoe ik het ga aanpakken.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:57

Ik zou dat hele stuk met deksel t/m stuk waar je tape op zit vervangen. Evt kun je dan een ‘verstoppingsingang’ maken in het nieuwe deel van de waterafvoer.