Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:16

Afbeelding

Begint toch zowaar op een inloopdouche te lijken :D

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:30

Wauw Mars ik vind jullie badkamer echt heel gaaf!

Ik heb de trap bijna klaar. Ik heb ongeveer een 15L emmer gevuld met af gestookte en afgeschraapte lijmresten daarna uiteraard geschuurd en nu zit er een laag grondverf op. Hij moet dus nog afgelakt worden maar dat wil ik pas als de vloer er ligt ivm de hoeveelheid stof die wij nu nog door het huis heen lopen (man wat raak ik dat zat zeg)

Afbeelding
Afbeelding
De trapleuning heeft dezelfde kleur gekregen.

En wij hebben gisteren de ondervloer al gelegd. Dus vandaag kunnen we een heel eind komen met laminaat leggen :D
Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:25

Ohhhhh zo mooi Mars! <3 <3 <3 Echt heel gaaf!!

Anouk wat een rotwerk is dat geweest zeg :') Ziet er echt super mooi uit nu! Ben benieuwd naar het laminaat, dan oogt het meteen veel meer af!

Ik ga vanmiddag even een laatste deurkozijn ophalen die vriendlief vergeten was te bestellen. Dan kunnen we die ook stellen en de wand van de badkamer afmaken. Dan staan alle wandjes in metal stud! Volgende stap is dan isoleren, elektra trekken en dicht maken met fermacell platen. Je kunt nu echt heel goed zien hoe groot de kamers worden, zo gaaf! :):)

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:33

Echt super mooi je badkamer Mars!
Oef wat een werk zeg Anouk, en dat stof heel herkenbaar ja, hier zitten we nog op beton ik blijf schoonmaken..
Leuk is dat dan Renee dan zie je hoe het gaat worden.

Roodvos

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:40

Shiloh schreef:
Zit het nu allemaal heel erg uit te denken en op te meten. Het is maar een kast van 102x86 cm. Maar komt goed!

Mijn huidige "badkamer" is 180x90 cm, waarvan de ene helft douche (90x90 cm) en de andere helft (90x90 cm) heb ik de wastafel (en een wasmand, prullenbakje en ladenkastje).
Dus die kast van jou, dat is niet royaal maar het kan, tenzij je 1.95 m en 120 kg bent, dan zit je klem. Zeker als het alleen maar is voor even tandenpoetsen en 's nachts een glas water kan dat prima.

Vanuit mijn ervaring zeg ik: maak gebruik van de diagonaal. Want je wil de meeste ruimte opzij hebben. Letterlijk armslag. In jouw kast is die diagonaal ca. 133 cm. Dus ik zou een niet te grote wastafelkom zoeken, die zijn er al vanaf ca. 32 cm doorsnede, zodat jij op die diagonaal komt te staan bij de wastafel. Heb hieronder even een schetsje gemaakt op schaal met wat ik bedoel. De kom is daarin 35 cm. Naast de kom heb je dan nog ruimte voor een tandborstel. Onder het blad zou je een prullenbakje kunnen zetten en een beugel kunnen maken voor een handdoek. Achter je zou je nog een paar haakjes kunnen maken voor een pyjama oid.
Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:14

Interessant idee en ik snap wat je bedoeld, maar ik wil ook zoveel mogelijk kast ruimte behouden. Ook komt er een close in boiler onder.

Er komt gewoon een aanrechtblad in met keuken wasbak. Ik zou er ook graag mijn haren kunnen wassen. Dus met een kraan met uittrekbaar kop.

Uiteindelijk blijft er zo’n 22,5 cm over om te staan :') . Daarom ga ik de vloer in gelijke hoogte trekken als de drempel, zodat je gewoon half in de deur opening staat.

De krapte zit hem met name in die afvoer. Dus meer een hoogte verhaal. We hebben nu het plan om een aanschroefmof op het deksel van die afvoer te plaatsen. Maar kans is serieus aanwezig dat die te hoog zit. Het geheel vervangen ga ik zelf niet aan beginnen en het laten doen wordt erg duur. Als die deksel uiteindelijk te hoog blijkt te zitten denk ik dat ik er dan maar een kleine sanibroyeur neer zet en wat hoger op de pijp een aftakking maak middels een aanboorzadel. De broyeur pompt het dan omhoog.

Het wordt héél erg precies allemaal.

Bedankt voor het meedenken wel. Zal eens kijken straks of ik een schetsje kan maken.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:04

Oh Anouk wat een werk he zo’n trap! Maar je hebt wel eer van je werk :j

Wat een puzzel Shiloh!

Afbeelding
Tegelaar is vandaag weer bezig gegaan, toilet beneden was aan de beurt. We gebruiken dezelfde tegels als in de badkamer.

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:39

Ben benieuwd naar het eindresultaat, vind de kleur visgraat heel mooi.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:12

Ziet er gaaf uit Mars! Gave tegeltjes! Wordt echt prachtig bij jullie! <3

Ik heb besloten dat ik ook iets van tegeltjes op het achterwandje wil. Ik ben een beetje verliefd geworden op deze steenstrips. Ga ze vrijdag live bekijken.


Afbeelding


Muurtje hier wordt al steeds strakker.


Afbeelding


Probleem met de hoogte van de afvoer lijkt opgelost. Heb besloten dat ipv een keuken wasbak , dat ik voor een opzet waskom ga. Dan kan er ook een simpelere sifon onder en dan moet het kwa hoogte goedkomen.

Ik wil er ook mijn haren kunnen wassen. Dus ik overweeg een handdouche hangend boven de wasbak (die eventueel uit de muur getrokken kan worden), ipv een gewone kraan. Maar ik twijfel of ik me niet ga irriteren aan een handdouche straal voor handen wassen of tanden poetsen.


Volgende week gaan we ook aan de keuken beginnen. Maandag wordt de oude keuken opgehaald en dan vanaf woensdag klussen.

Oude keuken:

Afbeelding

Nieuwe keuken:


Afbeelding

pantarhei

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:38

Dubbele kraan met handdouche? Soort badkraan?

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:20

Ja. Zit ik ook naar te kijken inderdaad. Maar die zijn zo duur! Ook wil ik de slang niet los hebben hangen.

Zit ook naar deze te kijken:
https://www.bol.com/nl/p/grohe-essence- ... _iphoneapp

Twijfel alleen of de bediening niet te laag zit, achter een opzet waskom.

Bomen/bos/keuzes/aaaaaaaaah.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 01:09

Wat een leuk topic! Wij hebben in november een dijkwoning gekocht en nu aan het klussen.

Mars wat een leuke tegels! Zie bij meerdere mooie dingen voorbij komen!

Hier is de badkamer net af, we gaan nu in de keuken verder, de keuken die erin zit laten we zitten maar zijn nu alle gaatjes en beschadigingen uit de muren en plafond aan het halen, ik ga jullie volgen en zal af en toe ook is een update neerzetten of tips vragen

Afbeelding

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 06:40

Wat gaaf Melissa, oogt heel mooi rustig zo!

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:47

Mars die jade tegel is geweldig <3 Beton look tegels heb ik niks mee, maar vind het lastig om te bedenken wat ik wel mooi vind om de basis mee te maken. De badkamer winkels laten een vrij uniforme collectie zien :')

Roodvos

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:21

Shiloh schreef:
Ziet er gaaf uit Mars! Gave tegeltjes! Wordt echt prachtig bij jullie! <3

Ik heb besloten dat ik ook iets van tegeltjes op het achterwandje wil. Ik ben een beetje verliefd geworden op deze steenstrips. Ga ze vrijdag live bekijken.


[ [url=m/qHlh3k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Muurtje hier wordt al steeds strakker.


[ [url=m/t4ykUU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Probleem met de hoogte van de afvoer lijkt opgelost. Heb besloten dat ipv een keuken wasbak , dat ik voor een opzet waskom ga. Dan kan er ook een simpelere sifon onder en dan moet het kwa hoogte goedkomen.

Ik wil er ook mijn haren kunnen wassen. Dus ik overweeg een handdouche hangend boven de wasbak (die eventueel uit de muur getrokken kan worden), ipv een gewone kraan. Maar ik twijfel of ik me niet ga irriteren aan een handdouche straal voor handen wassen of tanden poetsen.


Volgende week gaan we ook aan de keuken beginnen. Maandag wordt de oude keuken opgehaald en dan vanaf woensdag klussen.

Oude keuken:

[ [url=m/YNvZTf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nieuwe keuken:


[ [url=m/s8wPtV.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 de tegeltjes
Ik heb voor mijn nieuwe badkamer iets vergelijkbaars uitgezocht, ook dat blauw met roest en gemeleerd. Maar dan worden het flinke tegels en zonder die gouden driehoekjes.

Achter een waskom moet wel een flink hogere kraan. Als je ook je haar erin wil wassen zou je kunnen kijken naar een uittrekbare keukenkraan, bijvoorbeeld:
https://www.tradeshopping.nl/kraan-keuk ... eikop.html

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:51

Afbeelding
Ander stukkie badkamer :D
Helemaal weg van de koper details.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:45

Zó jammer dat in mijn badkamer alle hoekjes zijn afgewerkt met rvs, anders wist ik het wel! Prachtig dat koper!

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:01

Roodvos schreef:
<3 de tegeltjes
Ik heb voor mijn nieuwe badkamer iets vergelijkbaars uitgezocht, ook dat blauw met roest en gemeleerd. Maar dan worden het flinke tegels en zonder die gouden driehoekjes.

Achter een waskom moet wel een flink hogere kraan. Als je ook je haar erin wil wassen zou je kunnen kijken naar een uittrekbare keukenkraan, bijvoorbeeld:
https://www.tradeshopping.nl/kraan-keuk ... eikop.html


Oh! Ben benieuwd jou tegels. Klinkt ook heel gaaf.

Ja naar dat soort kranen ben ik ook aan het kijken. Ik ben er nog niet uit in ieder geval.

Roodvos

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:54

Ik heb alleen nog maar een soort moodbord. Zoiets moet het worden.
Afbeelding


Ik bedacht dat je ook nog de kraan hoger kan monteren en dan met een langere zwenkbare uitloop. Eventueel te combineren met (kleine) een handdouche. Ik heb zo'n soort constructie in de bijkeuken (let niet op de rommel).

Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:10

Oh heeeel gaaf! Ben heel benieuwd hoe het wordt straks!

Ik en besloten dat het deze kraan gaat worden, die ik dan gewoon op een verhoging zet van een paar centimeter.
https://www.badkamerwinkel.nl/hansgrohe ... dtEALw_wcB


En ze hadden van die hexagon tegeltjes ook van dezelfde stijl maar dan streepjes. Heb besloten dat ik die mooier vind.
Afbeelding

Maar het zal allemaal nog wel even duren. Dit weekend geen tijd en volgende week beginnen we aan de keuken.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:54

Toch altijd weer een verrassing wat er achter zo’n keuken vandaan komt!

Oude keuken is net door een handelaar opgehaald.


Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:15

Spannend! Jullie krijgen een Ikea keuken, toch? Met Ikea frontjes ook?

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:15

Klopt! Alles is al een tijdje in huis. Nu pas tijd er echt aan te beginnen.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:19

Zo dat is altijd een flinke verandering he zo’n keuken eruit! Benieuwd hoe je nieuwe eruit gaat zien :)

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:29

Leuk! Welke is het? Sinds ze die Bodarp frontjes hebben twijfelen wij namelijk heel erg tussen die of frontjes van Baboon. Het scheelt nogal in prijs :D Maar die Bodarp vind ik wel echt mooi, daarvoor hadden ze niks wat echt aansloot op wat wij zoeken.