Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:46

Ik heb hem verder naar boven al eens gedeeld :)

Inderdaad die groene Bodarp, met walnoot aanrecht en backsplash. En bovenkastjes met zwart glas deurtjes. Van binnen zijn alle kastjes ook zwart (alleen de lades niet).

Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:49

Had hem gezien, maar vroeg me af of het inderdaad Bodarp was. Ben benieuwd, ziet er mooi uit zo :j

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:29

Shiloh schreef:
Ik heb hem verder naar boven al eens gedeeld :)

Inderdaad die groene Bodarp, met walnoot aanrecht en backsplash. En bovenkastjes met zwart glas deurtjes. Van binnen zijn alle kastjes ook zwart (alleen de lades niet).

[ [url=m/s8wPtV.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ooooo daar ga je echt geen spijt van krijgen!! Ik heb deze keuken in de bijkeuken en ben er zo blij mee!! Echt een super gave kleur!

Eens kijken of ik een foto op mijn telefoon heb.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:31

Ik ben heel benieuwd naar foto's! Wij zouden dan wel een werkblad, spoelbak en zo ergens anders kopen, maar waren in eerste instantie ook van plan de frontjes ergens anders vandaan te halen.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:36

Oh! Ben benieuwd PSvanLot!

Het schijnt wel dat de frontjes erg vingerafdruk gevoelig zijn, klopt dat? Maar kwa kleur zijn we er allebei ook helemaal verliefd op!

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:39

Shiloh schreef:
Oh! Ben benieuwd PSvanLot!

Het schijnt wel dat de frontjes erg vingerafdruk gevoelig zijn, klopt dat? Maar kwa kleur zijn we er allebei ook helemaal verliefd op!


Ja dat klopt, maar een doek doet wonderen. Wij hebben in de bijkeuken niet veel licht van buiten dus daar valt het niet zo op.
Maar we zeiden laatst nog dat we dit ook zo in de keuken hadden willen hebben.

Heb heb geen foto ervan. Zal het, als de zon eens wil schijnen, van de week maken.

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:41

Eulogy schreef:
Ik ben heel benieuwd naar foto's! Wij zouden dan wel een werkblad, spoelbak en zo ergens anders kopen, maar waren in eerste instantie ook van plan de frontjes ergens anders vandaan te halen.


Wij hebben in de keuken de kastjes en apparatuur van Ikea. De apparatuur is top en er zit een super goede garantie op.
De frontjes hebben we los laten maken en we hebben een kokendwaterkraam en er zit nu helaas een 'plastic' werkblad op met een goedkope wasbak omdat het werkblad wat we willen nog niet leverbaar is. Maar dat wordt een natuurstenen heel dun blad.

Dit is onze kastenwand met verhoogde vaatwasser, werkelijk een aanrader voor iedereen.
Moet toegeven dat ik de keuken zo niet zo mooi vind... zal eens een overzichtsfoto maken straks.
Afbeelding


In de bijkeuken hebben we volledig Ikea. 3 plafond hoge kasten met ook de frontjes van Ikea. Hier zit de magnetron in.
Zal eens kijken of ik een foto kan maken straks.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:48

Wij hebben wel een vrij lichte keuken. Dit zijn de foto's nog van Funda:

Afbeelding

Afbeelding

We willen sowieso een groene keuken eigenlijk, met gouden greepjes, kraan etc en een wit blad. De bovenkasten gaan weg, alleen in het hoekje links een hoge kast zoals er nu staat en 1 bovenkast daarnaast. We twijfelen ook nog een beetje over de indeling. De oven waar hij nu zit is prima, maar we hebben daardoor geen ruimte voor een grotere koelkast. Vriezer komt in de schuur, die gebruiken we niet vaak dus vinden we geen probleem. Het is dus wel echt alleen een koelkast. Maar goed, het is ook niet ideaal om de oven boven de koelkast te hebben. Hij zou ook nog ernaast in de bovenkast kunnen, maar dan wordt het voor mij wel vrij hoog :+ Een ovenschaal in de oven zetten lukt mij dan alleen met een opstapje, haha. Op zich ook niet onoverkomelijk, maar daar moeten we dus nog even goed naar kijken.

Waar nu dat soort tafeltje/kastje staat, daar willen we een maatwerk kastje (is maar 30cm diep maar wel zo'n 90cm breed) met dezelfde frontjes en werkblad etc als de rest van de keuken, om ook wat extra afzetruimte te creëren.

Psvanlot, dat hoor ik van meer mensen over de apparatuur van Ikea! Goed om te horen :j Werkblad willen we ook ergens anders vandaan inderdaad, ook zo'n hele dunne van natuursteen of composiet oid. Zo'n kastenwand en verhoogde vaatwasser lijken me echt ideaal, maar die ruimte hebben we niet echt helaas.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:53

Wij hebben binnendeuren *\o/*

Geeft ook ineens een ander zicht in huis.


Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:56

Klinkt ook als mooie plannen Eulogy!

Mijn vorige huis had ik ook een keuken van Ikea heel tevreden over. Wij hebben wel gewoon ook een aanrechtblad van hun. Als we het budget hadden gehad, had ik misschien ook wel iets anders gekozen, maar hier ook heel blij mee.

Apparatuur is inderdaad mega degelijk spul! We hebben de koelkast inmiddels in gebruik genomen, al is die nog niet ingebouwd, maar moet maar even zo losstaand, aangezien de oude koelkast is meegenomen. Hele mooie grote doorzichtige lades erin <3 .

Overigens als je van een oude keuken af wilt en er niet perse iets voor hoofd. Ik heb hem gewoon gratis af te halen op marktplaats gezet. Binnen 4 uur 3 reacties. Vanochtend hebben binnen 1,5 uur hebben twee kerels hem keurig gedemonteerd en alles meegenomen. Win/win wat mij betreft.

Mooi die binnendeur zo Mars!!

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:57

Wauw mooi die groene keuken, ik vind het prachtig, mijn man wil alleen geen kleur :'). Nu hebben we volledig ikea met voxtorp eiken fronten. Morgen bestellen we hem officieel, ik moet nog even koelkast uitzoeken

Vorige week badkamer besteld. Rookglas inloopdouche, halfvrijstaand bad, wc, kranen,...
Raampjes en buitendeur ook nog besteld. Binnendeuren ook gekozen.

Verbouwing gaan lekker door. Het is al zo veranderd. Leuk dat het nu echt vorm krijgt. Zo even foto s updaten

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 07:13

Afbeelding
Kant keuken

Afbeelding
Slaapkamer

Afbeelding
Badkamer
Afbeelding
Afbeelding
Kelderingang en daarachter komt wasplek en wc

Afbeelding
Deel hal

Afbeelding
Buiteksnt van het bestaande deel wordt ook geïsoleerd

Ze zijn nu bezig met elektra, plafondbalken en wc moet nog
Daarna denk ik vloerverwarming

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 08:22

Wauw dat ziet er strak uit!

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:06

Wouw hè! Lijkt me wel heel gaaf om je hele huis zo langzaam vorm te zien krijgen!

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:19

Lekker Mars :D

En roodvos mooie tegel met dat blauwe er doorheen!

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:22

Wow wat leuk om te zien zo, ben benieuwd hoe het wordt!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:42

Oeh ik zie weer allerlei tegels dat ik denk jahhh maar goed soms moet je keuzes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:46

Ja tegels zijn wel heel leuk om uit te zoeken :))


Wat dat betreft ook een vraagje. Wij zouden eigenlijk de ombouw van onze bad opnieuw willen betegelen. Het is dus een inbouwbad, en de bovenkant ligt precies op de rand van de tegels. Kun je die tegels gewoon wegbikken met een koevoet / sloophamer en dan opnieuw betegelen := Ik ben superbang om dan het badd te beschadigen, maar er overheen tegelen wordt wat moeilijk omdat de rand van het bad dus precies de goede breedte heeft t.o.v. de huidige tegels.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:33

Kun je niet gewoon het bad eruit halen? Kit verwijderen en eruit tillen.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:41

Gaaf hoor de opbouw fase !
Ik heb gisteren mijn bad besteld
Al word ie pas over een jaar geïnstalleerd maar anders kan hij niet naar boven totdat we een nieuwe trap hebben dus kan er wel al tegenaan kijken hahaha

Over de badvraag hierboven.
Zit er een service luikje ergens in de ombouw?
Zo ja die even openen en dan de afvoer via dat Luik afkoppelen ,
Vervolgens de kit voorzichtig lossnijden rondom het bad en dan zou je hem eruit moeten kunnen tillen.

Zo niet dan alleen kit lossnijden en voorzichtig optillen en dan zal er een flexibele afvoer aanzitten en die loskoppelen.
Dan pas alle tegels eraf opnieuw tegelen en bad weer installeren en afkitten
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 17-01-23 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:47

Wauw Cemlys, dat bedoelen ze met built from scratch of niet :')
Gaaf hoor.

Hier ligt het nu weer even stil, vriendlief is weer (voor de baas) aan het werk. Alle wanden staan met metal stud, dus volgende stap is elektra trekken in die wandjes en ze afwerken met isolatie en gips. De eerste waterdichte platen voor de doucheruimte zijn inmiddels ook naar boven, waarvan er één is geplaatst.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:57

Afbeelding

Er ligt zowaar een vloer in huis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:03

little_birdy schreef:
Gaaf hoor de opbouw fase !
Ik heb gisteren mijn bad besteld
Al word ie pas over een jaar geïnstalleerd maar anders kan hij niet naar boven totdat we een nieuwe trap hebben dus kan er wel al tegenaan kijken hahaha

Over de badvraag hierboven.
Zit er een service luikje ergens in de ombouw?
Zo ja die even openen en dan de afvoer via dat Luik afkoppelen ,
Vervolgens de kit voorzichtig lossnijden rondom het bad en dan zou je hem eruit moeten kunnen tillen.

Zo niet dan alleen kit lossnijden en voorzichtig optillen en dan zal er een flexibele afvoer aanzitten en die loskoppelen.
Dan pas alle tegels eraf opnieuw tegelen en bad weer installeren en afkitten

Thaanks! (Shiloh ook).


Echt geen idee, we zijn echt noobs. Maar mijn vriend wilde leren klussen en tegelen (wil ook een korte opleiding doen binnenkort :D ) Dus dit leek ons een leuk klusje. Bad eruithalen wordt misschien wat ingewikkelder dan we dachten (waar laat je dat :') ), maar het is iig weer een aanknooppunt {:}

Dit hadden we dus nooit geweten *\o/*

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:06

Mooi Mars!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:16

Mars schreef:
[ [url=m/00V3GV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er ligt zowaar een vloer in huis :D


Wat wordt het een echt huis dan ineens :D Prachtige vloer!