Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7633
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:19

Netjes de gestucte muur.
Geweldig die kat.

Mooie tegels cemlys.

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:16

Over verhuizen gesproken: onze verhuizer moet helaas cancelen ivm ziekte en over 1 week gaan we over. Dus is wel even schakelen nu, we zijn nu zelf begonnen met elke dag een vrachtje over brengen…

horsii

Berichten: 7633
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:35

Oeff dat is even stress dan..

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:16

MarjanB schreef:
Ja nog steeds contact en hij moet ook nog dingen af maken.. maar goed hij zegt ja ik kom maar komt niet.. we zijn nu wel bezig om te kijken of we er iets mee kunnen maar daar wil ik hier niet teveel over kwijt. Bokt heeft altijd verrassingen qua meelezers :+



Welkom in de wonderen wereld van bouwvakkers. (Dat wist je uiteraard al) Pffft praat me er niet van. Soms is een offerte maken al lastig. En dan zeggen ja die heb ik gemaild. Right :+

Cemlys

Berichten: 14961
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:09

Hier weer stukjes verder. De buitenkant is nu voor een groot deel bekleed,raampjes zitten erin, slaapkamer voor een groot deel gestuct, keuken is al klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:44

Wauw gaaf Cemlys! Begint al ergens op te lijken :j
Hier gebeurt even helemaal niks. Vriendlief gaat carnavallen :+

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:45

Renee1991 schreef:
Wauw gaaf Cemlys! Begint al ergens op te lijken :j
Hier gebeurt even helemaal niks. Vriendlief gaat carnavallen :+


Hier hetzelfde, vanaf woensdag weer gas geven haha.

MarjanB

Berichten: 16500
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:46

Wat grappig zo die ouderwetse raampjes binnen in de schuur :D ben benieuwd hoe het wordt!

Mars, niks anders te regelen nog?
Zonnetje, check… morgen komt ie de lekkage oplossen. Hij had wat bedacht en appte z’n oplossing waarbij wij gelijk tot de conclusie kwamen dat dat dus niet kon. Ben benieuwd waar ie morgen mee komt..

Ik was carnaval vergeten :') dus heb een belangrijke afspraak van het werk, net op maandag natuurlijk terwijl ik naar de metworst rennen wilde :')

Cemlys

Berichten: 14961
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:29

Ja ik wou toch iets boerderijachtigs erin houden, paar oude kenmerken wat ik echt mooi vond zijn nl weg dus deze moesten perse :)

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:56

Prachtige tegels Cemlys! En inderdaad, wat leuk die raampjes. Lekker die muren zo strak. Begint echt ergens op te lijken hè! Gaaf hoor!

Ziet er goed uit die meterkast zo Melissa!

Oh Mars dat méén je niet! Gaan jullie het nu zelf doen? Of ga je nog proberen een andere verhuizer te vinden. Daar zou ik echt van tegen het plafond schieten van de stress. Veel sterkte!


Ik ben ruim een week ziek geweest. Keuken heeft dus praktisch stil gelegen. We hebben nu bijna alle laatjes en deurtjes er in. Morgen nog even een laatje omwisselen. Ze hadden onder de kookplaat een laag laatje (heel ondiep), maar wij zijn tot de conclusie gekomen dat een la van midden maat ook past. Dus we gaan die la dus even omruilen bij Ikea morgen.

Morgen ga ik ook aan de gang om de muur nog verder strak te maken. Het had een hele dikke stuc laag die nog niet bijzonder vlak was, maar wel heel dik. Die is nu eindelijk droog. Dus alles wat in het zicht zit ga ik morgen vlak schuren en dan een laag fix en finish eroverheen. Nog nooit gedaan, maar ga het gewoon proberen. Het is niet een hele groot oppervlakte. Wel eerst alles goed afplakken en zeil erover. Niet perfecte volgorde om dat nu nog te moeten doen, maar ja, we moesten door.

Als de muur af is kunnen de bovenkastjes en afzuigkap opgehangen.

Wel is de elektricien geweest en is de meterkast vervangen en de kookplaat aangesloten. We zijn van 5 naar 12 groepen gegaan. Geeft toch ineens een heel ander gezicht

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

horsii

Berichten: 7633
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:55

Marjan, gelukt met de lekkage?

Siloh, flinke verbetering. En top zoveel groepen.

Wij zijn ook weer een stapje verder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16500
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:58

Ziet er strak uit! En nu helemaal af denk ik? Qua metselwerk?

Nou ja hij heeft de binnenkant dicht gezet met gewapend aluminiumfolie.. want de theorie was dat het door gecondenseerd woonvocht komt. De andere kant hoefde echter niet :') >;) want daar staat de zon op?

horsii

Berichten: 7633
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 20:14

Nog war kleine dingen.
Vrijdag of zaterdag kunnen de stutten weg, dan is net metselwerk daar goed droog.


Pff wat een man..

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 21:11

Mooie vooruitgang Horsii. Begin steeds meer te zien waar het naartoe moet!

Jezus wat een vent. Ga je er nog wat mee doen? Zou mij geen lekker gevoel geven zo.

Hier zijn we de keuken echt in de avonden beetje bij beetje aan het afmaken. Inmiddels kunnen we koken *\%/*

Ik heb hele goede hoop dat het dit weekend helemaal af komt.

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:25

Het begint er hier een klein beetje op te lijken alsof het 'af' begint te raken.

Een kleine update.

half juni is deze foto gemaakt, net voordat we alles gingen slopen/hergebruiken.
Afbeelding

Opo de plek van de keuken staat nu de bijkeuken. Ook deze is geheel van Ikea inclusief magnetron. We hebben hem nieuw gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

We hebben 23M2 aangebouwd om er een woonkeuken te creëren. Verschillende kastjes zijn hergebruikt. De koel/vrieskast hadden we al en de oven en kookplaat hebben we nieuw gekocht bij Ikea.

Volgens mij waren we voor de spullen van Ikea incl apparatuur €5200 kwijt.

De fronten van de keuken zijn van K14, wij vinden het overigens geen aanrader helaas.

Werkblad moet nog gewisseld worden, hij is helaas niet te leveren in de hardsteen kleur die wij willen.

Hoekpaneel bij de ramen moet nog geleverd worden. Gisteren zijn ze weer geweest en ongelofelijk, maar weer niet passend. We wachten al sinds september..

Er moeten nog gordijnen gehangen worden, de kabels van de tv weggewerkt en ze komen in april de tuin aanleggen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:52

Heel mooi geworden zeg! <3

Je hebt het al eens eerder gezegd geloof ik, maar waarom bleek K14 toch geen aanrader?

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:58

Het is allemaal gruwelijk passen en meten terwijl ze aangeven dat alles 1 op 1 zou moeten passen op Ikea kasten. Dat klopt voor het meeste, maar zeker niet voor alles.

Op zich is dat niet zo erg, de communicatie was tot aan het betalen echt perfect, maar na levering was het echt moeilijk om met ze te communiceren. Echt jammer, want goedkoop zijn ze zeker niet.

Er zijn veel meer bedrijven zoals Koakdesign, Frontz, daar zou ik zeker ook informatie bij inwinnen mocht je ooit kiezen voor deze optie.

Uiteindelijk super blij met de keuken, maar met K14 ga ik geen zaken meer doen.

MarjanB

Berichten: 16500
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:03

Idd mooi geworden!

Wij zijn laatst met de tuin begonnen aangezien boven nu stil ligt..

Voor
Afbeelding
Tijdens
Afbeelding
Nu :')
Afbeelding

Alle meuk er uit halen
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week wordt alles vlak gemaakt en dan kunnen we gras laten zaaien, terras aan laten leggen en planten :D

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:07

Ben ook zo blij als de tuin klaar is, nu is een grote zwartzand bak.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:07

PSvanLot schreef:
Het is allemaal gruwelijk passen en meten terwijl ze aangeven dat alles 1 op 1 zou moeten passen op Ikea kasten. Dat klopt voor het meeste, maar zeker niet voor alles.

Op zich is dat niet zo erg, de communicatie was tot aan het betalen echt perfect, maar na levering was het echt moeilijk om met ze te communiceren. Echt jammer, want goedkoop zijn ze zeker niet.

Er zijn veel meer bedrijven zoals Koakdesign, Frontz, daar zou ik zeker ook informatie bij inwinnen mocht je ooit kiezen voor deze optie.

Uiteindelijk super blij met de keuken, maar met K14 ga ik geen zaken meer doen.

Goed om te weten, bedankt! Ze bieden volgens mij ook montage aan, dat leek me overbodig maar misschien dus niet :+ Naar Koak en Baboon etc kijken we inderdaad ook!

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:04

Dan zou ik zeker de montage erbij nemen. Want achteraf zijn ze echt moeilijk te bereiken.

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:33

PSvanLot schreef:
Het begint er hier een klein beetje op te lijken alsof het 'af' begint te raken.

Een kleine update.

half juni is deze foto gemaakt, net voordat we alles gingen slopen/hergebruiken.
[ [url=m/FasgEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Opo de plek van de keuken staat nu de bijkeuken. Ook deze is geheel van Ikea inclusief magnetron. We hebben hem nieuw gekocht.

[ [url=m/dbdLKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CM33E9.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben 23M2 aangebouwd om er een woonkeuken te creëren. Verschillende kastjes zijn hergebruikt. De koel/vrieskast hadden we al en de oven en kookplaat hebben we nieuw gekocht bij Ikea.

Volgens mij waren we voor de spullen van Ikea incl apparatuur €5200 kwijt.

De fronten van de keuken zijn van K14, wij vinden het overigens geen aanrader helaas.

Werkblad moet nog gewisseld worden, hij is helaas niet te leveren in de hardsteen kleur die wij willen.

Hoekpaneel bij de ramen moet nog geleverd worden. Gisteren zijn ze weer geweest en ongelofelijk, maar weer niet passend. We wachten al sinds september..

Er moeten nog gordijnen gehangen worden, de kabels van de tv weggewerkt en ze komen in april de tuin aanleggen.
[ [url=m/ppKfQX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tXAQGw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MuP6EO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bcg9Mi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9N4zIx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind de Ikea keuken heel strak kijken, positief verrast. Mooie kleur ook. Ga ik onthouden.
Zit deze keuken degelijk in elkaar?

Je nieuwe keuken is voor mijn smaak wat te donker. Maar wat fijn die ramen in de hoek en dat je tijdens je werk aan de gootsteen maar ook tijdens het koken naar buiten kunt kijken! Dat is iets wat ik mis in mijn huidige huis.

En je schuifdeuren, daar ben ik verliefd op :)

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:39

Heel degelijk! Die doet echt niet onder tegen een duur model enkel qua prijs.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:18

Inderdaad erg mooi die ramen, ik wil ook m'n kookplaat zo voor het raam in de nieuwe keuken. Ik zie dat jij volgens mij ook de kookplaat met afzuiging in de plaat van ikea hebt, bevalt die?

PSvanLot

Berichten: 10166
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:01

Eulogy schreef:
Inderdaad erg mooi die ramen, ik wil ook m'n kookplaat zo voor het raam in de nieuwe keuken. Ik zie dat jij volgens mij ook de kookplaat met afzuiging in de plaat van ikea hebt, bevalt die?


Klopt, ik heb echt alles van Ikea.
Koelkast met apart gekoelde groentelade. Mijn groente blijft er zoveel later in goed.
Oven/magnetron/vaatwasser/kookplaat meer dan tevreden over.

Ik twijfelde heel erg over afzuigen in de kookplaat en wilde daarom niet aan een kookplaat met een hoog aankoopbedrag. Deze is heerlijk 80cm breed en ik ben er vanaf dag 1 dol op!

Maar ben vooral erg blij met de service en garantie. We hebben 6 jaar de koelkast en vaatwasser bij Ikea gekocht. De koelkast kreeg 1,5 jaar geleden spatjes, de diepvries vroor niet meer goed.
Gebeld, 2 weken later een monteur langs: conclusie in 2 minuten: 'kapot u krijgt een nieuwe'.
We wilden graag een nieuwer model met de apart gekoelde groentelade. Daar zat €200 euro verschil in. Helaas was dit model slecht leverbaar en hebben we er 3 maanden op moeten wachten. Als compensatie hebben ze de €200,- niet in rekening gebracht.