Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:01

Wauw!! Het begint op te schieten!

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:54

Dat schiet op hieronder!

Hier paar dagen achterstand, mijn kat was ineens plotseling heel erg ziek. Dus dat gaat nu even voor...
Rijd nu iedere dag op en neer ipv daar te slapen.
Kost mij 200 euro aan benzine per week :o maar het moet maar even zo!

Dus ook niet toegekomen aan verdere spuit acties. Waarschijnlijk wordt dat pas over 1,5 week.

Ik heb gelukkig wel een fijn schilderbedrijf gevonden voor een goede prijs met goede voorwaarden en hij kan al snel beginnen.
In juli zou alles geschilderd /gespoten zijn.

Volgens mij kan je beter gaan voor lokale bedrijven ipv de bekende grote namen.
Is ook bij keukens en badkamers zo, prijzen vallen vaak mee en de service is beter.

Ik heb nu een bedrijf benaderd om mijn oude tegelvloer in de badkamer te renoveren.
Ik hoop op een snelle actie/reactie.
2 of 9 juli ga ik met mijn collega het oude badkamermeubel slopen en de nieuwe plaatsen (bouwpakket :+ )

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:21

Menino schreef:
Goed om dit te weten!!

Wat bedoel je met de laatste 10% betaling ?


Ik moest voor een bepaalde datum 90% van het bedrag betaald hebben. De laatste 10% moest ik voldoen wanneer de klus klaar was. Als ik naar de papieren kijk die ik getekend heb, dan heb ik nog niet gekregen waar ik voor getekend heb (ruim 4 jaar later). Dus die 10% heb ik nog niet over gemaakt. Later bleek dat een buurvrouw hetzelfde heeft meegemaakt.

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:28

Luxorvalkje schreef:
Menino schreef:
Goed om dit te weten!!

Wat bedoel je met de laatste 10% betaling ?


Ik moest voor een bepaalde datum 90% van het bedrag betaald hebben. De laatste 10% moest ik voldoen wanneer de klus klaar was. Als ik naar de papieren kijk die ik getekend heb, dan heb ik nog niet gekregen waar ik voor getekend heb (ruim 4 jaar later). Dus die 10% heb ik nog niet over gemaakt. Later bleek dat een buurvrouw hetzelfde heeft meegemaakt.


Pff wat een gedoe joh! Die hebben natuurlijk het grootste gedeelte meegenomen en laten jou er nu mee zitten?

Of begrijp ik dat verkeerd?

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:43

Je moet 90% van de offerte voldoen voordat ze de boel komen plaatsen.

Mijn buurvrouw had van die kleine raampjes besteld in haar raam (boven licht). Kozijn werd geleverd met 1 zo’n raampje, en door plaatsing kan het niet helemaal open. Ze kletsen zich er omheen, stuurden mensen op haar af etc. Je kan ook niet veel doen als ze je oude houten kozijn eruit gesloopt hebben.

Zelf had ik een Franse balkondeur. Bij nieuwe kozijnen werd dit een raamkozijn, maar kon ook uitgevoerd worden als kleine deur (dus half dicht, half raam). Werd er een compleet doorzichtig raam geleverd.
Ik navraag gedaan. Bestelde bleek niet leverbaar. Dat hebben ze mij niet verteld gedurende de 5 maanden tussen bestellen en plaatsen. Zouden ze oplossen. Iemand noemde zandstralen bij mij thuis (los van of dat kan), vonden ze toch te duur. Maar ze kwamen wel plastic plakken over de onderkant zodat je er niet doorheen kon kijken. Daar ging ik niet mee akkoord.

Veel heen en weer contact. Ze bleven maar facturen en dreigende berichten sturen. Reageerden niet/ slecht op mijn berichten. Ik had aangegeven een volwaardige oplossing te willen voordat ik de laatste 10% zou over maken. En op een gegeven moment was het stil. Dit duurde maanden en was er helemaal klaar mee. Heb dus nog steeds een raam ipv een deurtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:34

listiglistje schreef:
Dat schiet op hieronder!

Hier paar dagen achterstand, mijn kat was ineens plotseling heel erg ziek. Dus dat gaat nu even voor...
Rijd nu iedere dag op en neer ipv daar te slapen.
Kost mij 200 euro aan benzine per week :o maar het moet maar even zo!

Dus ook niet toegekomen aan verdere spuit acties. Waarschijnlijk wordt dat pas over 1,5 week.

Ik heb gelukkig wel een fijn schilderbedrijf gevonden voor een goede prijs met goede voorwaarden en hij kan al snel beginnen.
In juli zou alles geschilderd /gespoten zijn.

Volgens mij kan je beter gaan voor lokale bedrijven ipv de bekende grote namen.
Is ook bij keukens en badkamers zo, prijzen vallen vaak mee en de service is beter.


Ik heb nu een bedrijf benaderd om mijn oude tegelvloer in de badkamer te renoveren.
Ik hoop op een snelle actie/reactie.
2 of 9 juli ga ik met mijn collega het oude badkamermeubel slopen en de nieuwe plaatsen (bouwpakket :+ )


Ik probeer dit ook zo te doen en ben het er ook mee eens :P

Probleempje is vaak dat deze geen communicatiemedewerker hebben hebben en nu ook omkomen in het werk :') Dus je hoort gewoon niets.

Mis mijn pa wel op dit soort momenten. A;l is het maar om te overleggen en het huis te laten zien. Hij was aannemer en wat hij niet zelf kon, kon hij uitbesteden. Maar aan zijn "connecties" heb ik in deze gekte ook niets.

Klinkt niet alsof wij met belisol in zee willen. Wat een gedoe idd. Verschrikkelijk. En wat je zegt. Als je hout kozijn eruit is, is het niet zo dat je nou heel veel kan doen aan de situatie :')

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:50

Mijn nieuwe buren hebben kozijnen laten plaatsen via kozion en waren heel erg tevreden. De inmeters hadden een fout gemaakt met het grote raam, dat ze niet goed hadden ingeschat hoe het raam daar te krijgen. Het was te groot om via de achtertuin te kunnen. Uiteindelijk hebben ze een hoogwerker laten komen en is het raam over het huis naar de achtertuin getilt hier hebben ze mijn buren geen kosten voor in rekening gebracht. Dus al met al netjes opgelost. Wij gaan dus hoogstwaarschijnlijk naar dezelfde partij.

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:07

Wij hebben voor de kunststof kozijnen beneden een bedrijf uit het dorp gehad, een jaar later voor de bovenverdieping een wat groter bedrijf uit het naburige dorp.

Het eerste bedrijf stopte met kunststof vandaar voor boven de andere keuze.

Het eerste bedrijf komt over een paar weken het aluminium plaatsen.

Ik vind dat toch wel heel makkelijk communiceren met lokale bedrijven.

Onze gehele verbouwing wordt door lokale mensen gedaan.

De aannemer komt uit het dorp en alle bedrijven die door hem ingehuurd zijn, zijn bekenden of vrienden van mijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:31

:j vandaag gesprek gehad bij Seku, had een bokker mij aangeraden. Ook een naburig dorp.

Veel beter gevoel bij, veel gedetailleerder advies gehad, en 3000 (!!!) euro goedkoper. Wel wat andere keuzes (meneer wilde met geen mogelijkheid HR+++ glas in ons huis zetten, want nutteloos :') ) gemaakt waardoor het goedkoper uitviel. Maar wel een heel overwogen advies over waar je wel op kon besparen en wat absoluut niet.
Nouja, keuze snel gemaakt, kunnen we ook zonder budgetaire problemen onze rolluikjes erbij aanschaffen.

Heb ook nog een andere afspraak staan in mijn agenda, maar die heeft nooit een bevestigingsmailtje gestuurd dus ik heb geen idee vanuit welk bedrijf die komt want dat ben ik vergeten op te schrijven :') Kan ik dus ook niet afzeggen, dus dat wachten we ook nog maar even af.

Dan nog de zonnepanelen en elektra. Elektrameneer heeft hard lopen zwoegen vandaag. Viel wel weer een stuk duurder uit dan verwacht en dan moeten we ook nog de meterkast laten doen. En dan nog het dilemma over de zonnepanelen. Grootste struggle vind ik dat je moet aanbetalen bij de goedkoopste. Vind een aanbetaling opzich niet erg. Maar als het geëist wordt krijg ik toch een beetje kriebels. Nouja, ik vind het wel een leuke puzzel allemaal (Geld uitgeven: altijd leuk :+ . Wat er overblijft: minder leuk) maar ook wel hele grote dilemma's, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:32

listiglistje schreef:
Dat schiet op hieronder!

Hier paar dagen achterstand, mijn kat was ineens plotseling heel erg ziek. Dus dat gaat nu even voor...
Rijd nu iedere dag op en neer ipv daar te slapen.
Kost mij 200 euro aan benzine per week :o maar het moet maar even zo!

Dus ook niet toegekomen aan verdere spuit acties. Waarschijnlijk wordt dat pas over 1,5 week.


Achgoss... Hoe is je kat nu?

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:42

Gaat weer wat beter, het is een oude mainecoon kerel van bijna 16.
Hij had opeens giga bloedneuzen, stolsels en dikke neus, ook benauwd en lusteloos...echt binnen een dag.
Dierenarts dacht toch neustumor, dus als laatste redmiddel op de prednison gezet.

Gelukkig is de zwelling helemaal verdwenen, geen bloed meer, eet en drinkt hij goed en is weer levendig genoeg voor zijn leeftijd.
Hij moet nog wel vaak niezen en wat irritatie, maar dat kan van de heftige aanvallen afgelopen weekend zijn.

Hier regeert de vloeren renovatie bedrijf ook niet :+
Wel heel blij met mijn schilder doet alles nu zwart O:) scheelt 3,5k, 10% aanbetaling en half juli al klaar!

Mooie deal gemaakt lokaal!
Volgens mij is dat toch beter...

BelgenGek

Berichten: 2256
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:57

Wat een prijzen pfff..
We besteden hier alleen het stucwerk en spac spuiten uit, verder doen we alles zelf.
Wij hebben hopelijk de slaapkamers klaar als we gaan verhuizen..
Half juli komen de vloerverwarmingsplaten voor boven, die moeten er dan nog in en dan nog overal laminaat boven.
Mijn ega is enorm precies dus dat kost ff tijd, 1 augustus moeten we hier de sleutel inleveren...
Hou daar niet van zo'n krappe planning maar het is even niet anders

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:59

Lekker Linda dat het wat schilderwerk toch wel wat op wil schieten en fijn dat de kat weer opknapt!
Wanneer heb je de overdracht van je huis in Ehv?
Belgengek, knap dat je zoveel zelf gaant doen, maar als je man zo pietje precies is, dan komt dat echt wel goed.

Hier lopen ze voor op schema tot nu toe. Gisteren is de betonvloer gestort en nu zijn ze de bekisting aan het afbreken. Woensdag komen ze de gehele achtergevel er uit slopen. Dan zitten we een maand... zonder achtergevel in het huis.

Gisteren bij de elektricien geweest, komen op €500 meer uit dan begroot op de stelpost, maar het kan maar in 1x goed dus dat is prima. Hopelijk gaat dat niet bij alles gebeuren!

BelgenGek

Berichten: 2256
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:14

PSvanLot schreef:
Belgengek, knap dat je zoveel zelf gaant doen, maar als je man zo pietje precies is, dan komt dat echt wel goed.

Hier lopen ze voor op schema tot nu toe. Gisteren is de betonvloer gestort en nu zijn ze de bekisting aan het afbreken. Woensdag komen ze de gehele achtergevel er uit slopen. Dan zitten we een maand... zonder achtergevel in het huis.

Gisteren bij de elektricien geweest, komen op €500 meer uit dan begroot op de stelpost, maar het kan maar in 1x goed dus dat is prima. Hopelijk gaat dat niet bij alles gebeuren!


Ja komt zeker goed, dit is onze 2e keer dat we een huis compleet verbouwen

Fijn dat jullie voor lopen op schema, dat is zo fijn !

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:20

Jullie zijn ervaren Belgengek 8-) respect dat jullie bijna alles zelf doen!

PSvanLot 29 juli pas, eerst de focus op het nieuwe huis, dan oude huis leeghalen en schoonmaken.
Tijd genoeg, ik kan rustig aan doen.
Binnen 1 maand was mij dat niet gelukt!

Mijn slaapkamer is klaar, morgen voor het eerst daar slapen *D
Internet is aangesloten *\o/*
Jacuzzi en loungeset staat al onder de overkapping!
Dus niet meer dagelijks op en neer naar Limburg :$ zelf in België zijn de benzineprijzen niet grappig, plus het kost teveel tijd dat op en neer rijden.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:52

Nou de kat is inmiddels geïnstalleerd 8-) _/-\o_
Vorige week moest ik hem eigenlijk in laten slapen :') nu totaal geen klachten meer!

Al het groen wordt dus fris wit *D

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:56

Wat fijn dat de koning zijn plekje heeft!
Wat zal het huis opknappen van alles wit ipv groen!

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 19:17

PSvanLot schreef:
Wat fijn dat de koning zijn plekje heeft!
Wat zal het huis opknappen van alles wit ipv groen!

Dat weet ik wel zeker :Y) :D

De schilder zei tegen mij, mocht je het ooit verkopen, bel mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:04

listiglistje schreef:
Jullie zijn ervaren Belgengek 8-) respect dat jullie bijna alles zelf doen!

PSvanLot 29 juli pas, eerst de focus op het nieuwe huis, dan oude huis leeghalen en schoonmaken.
Tijd genoeg, ik kan rustig aan doen.
Binnen 1 maand was mij dat niet gelukt!

Mijn slaapkamer is klaar, morgen voor het eerst daar slapen *D
Internet is aangesloten *\o/*
Jacuzzi en loungeset staat al onder de overkapping!
Dus niet meer dagelijks op en neer naar Limburg :$ zelf in België zijn de benzineprijzen niet grappig, plus het kost teveel tijd dat op en neer rijden.


Toppiee ! En idd benieuwd hoe het wordt :D

Hier nog de hele tijd heen en weer reizen, dagelijks …. 99 km en altijd file. Maargoed kunnen we nog wel ff afscheid nemen van iedereen.

Iemand ervaring met de kosten van een overkapping in de tuin met een achterwand en poortdeur? Tuinhuisje heeft de storm niet overleefd toen het huis leegstond, dus moeten iets gaan vinden… maar wordt weinig wijs uit de prijzen, behalve dat het wellicht 1 vannde duurste investeringen in het huis wordt, en niet bepaald de meest noodzakelijke :))

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:18

Ik denk tussen de 8000 en de 16000, ligt eraan hoe luxe, welk materiaal en of je het zelf zet of uitbesteed.

De slaapkamer is ook al ingepikt :')

Afbeelding

Anoniem

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:23

Moooi! Heb je deze al geverfd? , of had de vorige bewoner een beduidend beter gevoel voor kleur in slaspkamers dan in de woonkamer :)) ?

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:44

Menino schreef:
listiglistje schreef:
Jullie zijn ervaren Belgengek 8-) respect dat jullie bijna alles zelf doen!

PSvanLot 29 juli pas, eerst de focus op het nieuwe huis, dan oude huis leeghalen en schoonmaken.
Tijd genoeg, ik kan rustig aan doen.
Binnen 1 maand was mij dat niet gelukt!

Mijn slaapkamer is klaar, morgen voor het eerst daar slapen *D
Internet is aangesloten *\o/*
Jacuzzi en loungeset staat al onder de overkapping!
Dus niet meer dagelijks op en neer naar Limburg :$ zelf in België zijn de benzineprijzen niet grappig, plus het kost teveel tijd dat op en neer rijden.


Toppiee ! En idd benieuwd hoe het wordt :D

Hier nog de hele tijd heen en weer reizen, dagelijks …. 99 km en altijd file. Maargoed kunnen we nog wel ff afscheid nemen van iedereen.

Iemand ervaring met de kosten van een overkapping in de tuin met een achterwand en poortdeur? Tuinhuisje heeft de storm niet overleefd toen het huis leegstond, dus moeten iets gaan vinden… maar wordt weinig wijs uit de prijzen, behalve dat het wellicht 1 vannde duurste investeringen in het huis wordt, en niet bepaald de meest noodzakelijke :))


Mijn ouders hebben er een laten zetten vorig jaar. Mijn broer heeft hem gezet. Van eikenhout. Hadden een dak, 1 zijwand met daarin een deur en 3 palen. Die ware ongeveer 4k kwijt.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:54

Menino schreef:
Moooi! Heb je deze al geverfd? , of had de vorige bewoner een beduidend beter gevoel voor kleur in slaspkamers dan in de woonkamer :)) ?

:= nou....

Afbeelding

Afbeelding
Voor :')


Afbeelding

Afbeelding
Na.. maar ik moet de raamkozijnen nog donker antraciet schilderen

PSvanLot

Berichten: 10163
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:55

Aubergine kan ook mooi zijn... kan...

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:56

Wat kleur toch kan doen :o