Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:18

Prachtig zo die keuken.
En ook al zo'n vieze vloer. Mooi opgeknapt. Nog gelukt met schilderen?

Wij hebben de woonkamer schoon.
Vriend is bij het nieuwe huis gebleven, bezig met het schoonmaken van de badkamer.
Hondjes zijn ook daar. Ik ben met m'n zus terug gereden vanmiddag. Kleine meid was naar de opvang.
Morgen ochtend de kleine meid naar de opvang brengen, opa en oma halen haar op.
Dan gooi ik mijn zus af bij het huis en rijd ik door naar een sollicitatie.
Terwijl ik een sollicitatiegesprek heb komt er een bedrijf voor een offerte voor zonnepanelen, in de middag komt een aannemer uit het dorp voor een offerte voor de aanbouw.
Er is een grote klus weggevallen dus hij heeft eerder tijd. Hoeveel eerder horen we wel morgen. Ook de offerte afwachten.
Ook komt er nog iemand voor de kozijnen.
Verder door met soppen.
Vr tot zo blijven we daar en hulptroepen.
Appelboom bij de paddock moet dan weg en het straatwerk bij het tijdelijke stalletje moet opnieuw, nu extreem hoogte verschil.
Genoeg te doen.
Het voelt zo dubbel, zo lang bezig zijn met schoonmaken terwijl met de tijd alles eruit gaat.

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:39

De gashaard was ook erg vies.

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:33

Oh heerlijk :+

Wij vonden spinnen in de oven _O- en alles was zo vet dat m’n moeder een hele dag aan het poetsen is geweest in de keuken

Dit was de vloerbedekking dus hadden ff goedkoop spul gehaald om er overheen te leggen voor zolang we er woonden.
Afbeelding

Ik ben nog steeds ziek en huisarts vermoed nierbekken ontsteking of blindedarmontsteking.. echt zo handig. Gelukkig wil m’n vriend helpen met de paarden maar hoop dat ik niet in t ziekenhuis beland :(

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:40

Wat een viezigheid allemaal zeg! Bah bah. Dan hebben wij het beter getroffen. Eigenaresse had alles helemaal spik en span gepoetst.

Listiglistje, wat wordt het mooooi! En die vloer is inderdaad prachtig opgeknapt. Nog even stevig aanpoten dus!

Jeetje! Dat klinkt ook niet goed Marjan! Veel beterschap! Wel rustig aan doen hoor! Door bikkelen heeft echt totaal geen zin, duurt het alleen maar langer van.

Ik lig ook nog steeds gevloerd (letterlijk :+ , op een matras op de grond, in het nieuwe huis, ziek liggen zijn). COVID heeft me goed te pakken. Lijkt erop dat vandaag misschien een eerste dag wordt dat het de betere kant op gaat. Mijn zus heeft inmiddels 1 van haar kamers geverfd, maar we liggen echt hopeloos achter met het geheel.

Ik móet alleen ergens nog naar Nijmegen om mijn huis daar verhuis klaar te krijgen en maandag komen die verhuizers. Ik hoop zo dat ik me op tijd beter voel. Klote Corona.

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:45

Wat een smerigheid..

Beterschap beide.

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:49

Hoe is het hier met iedereen?
Linda alles nog goed op schema en op tijd klaar voor je overhuizing?
Shiloh, wat balen van je ziek zijn, dat kun je nu niet gebruiken.
Marjan, nierbekkenontsteking is niet mis! hopelijk valt het mee.

Hier loopt alles nog goed op schema tot op heden. Afgelopen week metselaar geweest twee kozijnen gezet in de bijkeuken, begin gemaakt met het dak en de installateur is geweest om alvast wat leidingwerk om te zetten.
Kan na 3 weken weer thuis douchen, wat heerlijk!!!

20 juli worden de alu kozijnen gezet, dan begint het echt wat te worden!!

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:05

War fijn om weer lekker te kunnen douchen.
Hier is het huis nu zo goed als schoon.
Deel onkruid uit de paddock weg en de bestrating voor de tijdelijke stal wat egaler gelegd. Laatste stukjes nog.
Vijver is weg.
Gesloopt.
Maandag horen we of de aannemer voor de aanbouw eind augustus al kan starten.
Wel samen met m'n vriend dan.
Stalletje is al deels gesloopt, moet mij afgewerkt worden. Ingang verhogen en verbreden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:06

Ooooh wat een ziekenboeg hier! Shiloh en marjan veel beterschaps. Mijn rug is weer hersteld, maar verhuisdeadlines als iets niet goed zit is mooi ruk.

Wel een heerlijk plekje horsii, zeker met dit weer genieten!
Hier ook eindeloze vertraging…. Stukadoor was erg uitgelopen.
Heb nu online verf besteld, maar dat gaat ook allemaal traag… Als het verven klaar is zijn we een heel end. :D

Nog even volhouden op onze campingmatje.

gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:22

Leuk om jullie updates te lezen.
Ik heb ook antraciet en wit op overloop / hal / trap. Staat sjiek.

Vandaag 1 van de klussen die was verschoven tot na de verhuizing afgerond: behangen van mijn studeerkamer.

Afbeelding

Afbeelding

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:25

Beterschap voor alle zieken!

Bij ons zijn ze al best ver gekomen dit weekend. Waarschijnlijk hebben ze ook veel minder uur nodig dan gedacht. Ligt nu wel twee weken stil ivm een andere klus tussendoor. Maae geeft ons de gelegenheid om wat dingen voor te bereiden voor de elektra enzo.
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:26

Dank jullie! Ben ondertussen iets opgeknapt als in geen koorts meer en ik heb weer energie om een praatje te maken en de paarden te verzorgen. Ben alleen na een half uur afgeserveerd en kan dan gelijk weer t bed in. Zo niet fijn. “Gelukkig” zijn de werkzaamheden die we zelf moeten doen nu net wat minder waardoor ik mezelf niet heel schuldig hoef te voelen tegenover m’n vriend. Morgen begint de tegelzetter eindelijk in de badkamer. Ben benieuwd wanneer we er kunnen douchen.
De vloer is onvoldoende gedroogd dus het wordt spannend of we over twee weken pvc kunnen laten leggen. Ze komen woensdag de vloer schuren in de hoop dat dat het droogproces versneld. We moeten eigenlijk de vloerverwarming aan maar de cv ketel is stuk gegaan. Dus hebben nu een bouwdroger staan en alles potdicht _O- wordt nog wat van de week. Als t goed is kunnen ze de ketel morgen wel repareren.
Dinsdag beginnen ze met het opbouwen van de dakkapellen. Dus er gebeurt wel het eea nu gelukkig

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:13

PSvanLot. Heerlijk dat alles soepel loopt. Fijn dat je weer douchen kunt.
Horsii wat een werk. Hoop dat de aannemer in augustus al kan!
Menino, fijn dat je rug het weer doet! Wel vervelend zeg, die vertraging!
Gaucho, leuk dat behang!
Fee_ jeutje ook al zo’n flinke verbouwing. Lekker bezig, balen dat het ff stil ligt.
MarjanV goed te horen dat je weer opgeknapt bent. Spannend zeg met die vloer! Hoop dat het op tijd goed gedroogd is!

Hier gelukkig ook een heel eind opgeknapt. Sinds een paar dagen flink aan de gang met verven. Mijn slaapkamer en werkkamer zijn op tijd af. Woonkamer helaas nog niet, maar die is groot zat om als de spullen er zijn nog te doen.

Ik ben eigenlijk heel tevreden over de spuitmachine. Kamers zijn vlot en mooi geverfd ermee. Alleen het afplakken en het schoonmaken zijn een rot klus.

Op dit moment staat mijn vader de verhuizers te coördineren in Nijmegen. Twee bussen een heel eind vol. Ben zo blij dat ik het zelf allemaal niet hoef te sjouwen! Wat een werk.

Afbeelding

Wel is mijn zus vannochtend van het trapje in de achtertuin geflikkerd. Ze kwam met tree en al naar beneden. Auch


Afbeelding

Dus dat was even niet zo’n leuke verrassing. Moeten we dus ook gerepareerd zien te krijgen. Moeten wel even goed controleren of die niet rot is. We balen wel dat die dus door de bouwtechnische keuring blijkbaar totaal niet bekeken is, want er zitten meer tredes wat los.

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:01

Oei. Dat had beroerd af kunnen lopen. En zo 123 repareren kan ook niet maar wel noodzakelijk als ik de hoogte zie. Dat stap je niet maar zo even.

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:11

Horsii, dat ziet er uit als veel werk!!

Gaucho, tof behang! Helemaal zelf gedaan?

Fee, wat fijn zo’n extra verdieping! Dat maakt echt veel ruimte!!
Wij hebben hier in het dorp ook van zulke huizen. Allemaal drie verdiepingen behalve op de hoek, die hebben er maar 2.

Marjan, het opstookprotocol voor de vloer!! Wij moeten er tussen 6 en 16 augustus aan geloven. Lekker opstoken naar 40 graden en weer terug haha.

Siloh wat fijn dat ze je geholpen hebben met verhuizen. Snel dat trapje repareren!!!

Hier geef het nog steeds op schema. Metselaar is na vandaag klaar, dak zit er bijna op, plafonds komen ze vandaag maken en komen ze de leidingen frezen.

Woensdag de 20e komen ze de kozijnen en harmonica deur plaatsen. Dan begint het wat te lijken!

Gezellig gezicht zo onder de bomen.
Komt een lichtstraat van 4 meter lang, uit een stuk! Zo blij dat dat kon!
Afbeelding

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:24

O wat heerlijk zo'n lichtstraat.


Hier belt de aannemer vanavond dan hopelijk meer duidelijkheid wanneer hij starten kan.
Loonwerker komt deze maand de paddock frezen lostrekken en egaliseren en de weide klepelen.

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:01

Opstoken hadden we idd al een keer gedaan maar helaas was het niet genoeg. Hij staat nu weer volop aan {:)
De badkamer is bijna klaar qua tegelen
Afbeelding
En ze zijn bezig met het opbouwen van de eerste dakkapel
Afbeelding

Ik lig alleen nog steeds ziek op bed -O-

Mooi zo’n lichtstraat licht in huis is zo belangrijk!

Alja

Berichten: 25620
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:32

Man man man wat zijn jullie allemaal dapper zeg!

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft, ik vind verbouwen nog erger dan de hel dus respect voor jullie

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:54

MarjanB schreef:
Opstoken hadden we idd al een keer gedaan maar helaas was het niet genoeg. Hij staat nu weer volop aan {:)
De badkamer is bijna klaar qua tegelen
[ [url=m/Rs8EAW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ze zijn bezig met het opbouwen van de eerste dakkapel
[ [url=m/zthUWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik lig alleen nog steeds ziek op bed -O-

Mooi zo’n lichtstraat licht in huis is zo belangrijk!


O dat is wel balen! Hoop dat het hier wel goed gaat. Er gaat een droogversneller door het cement geloof ik.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:08

Mag ik mij hier ook melden?

Niet zo zeer verbouwing maar wel verhuizen! :) en zou graag jullie meningen horen etc. Over hoe ons nieuwe huis in te richten :)

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:12

Lienek schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Niet zo zeer verbouwing maar wel verhuizen! :) en zou graag jullie meningen horen etc. Over hoe ons nieuwe huis in te richten :)


Welkom!!! Als je het geld hebt, neem een interieurstyliste in de hand! Dat hebben we nu twee keer gedaan en is echt beide keren zo goed bevallen.

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:22

Het lijkt nu wel redelijk snel te gaan qua drogen gelukkig!

Badkamer is klaar qua tegelzetten en wordt straks gevoegd. Maandag kitten en dan kunnen we de boel verder er in hangen *\%/* zo fijn! We hebben al sinds begin maart geen badkamer meer..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:55

Over 3 weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en gaan we een beetje klussen en daarna verhuizen.
We hebben een beperkt budget. Wat we in ieder geval willen doen is de vloer beneden. Het liefst een lamel parketvloer. Ik vind het vooral lastig om deze te vinden :')

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:04

Wow Marjan wat gaat het hard ineens.
Wordt mooi.

Aannemer gaat zoiezo oktober starten met m'n vriend samen met de aanbouw.
Constructeur is nu op vakantie die komt eind augustus. Dan kunnen we voor de start al gaan stutten.

BelgenGek

Berichten: 2255
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 07:14

EmptyWords schreef:
Over 3 weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en gaan we een beetje klussen en daarna verhuizen.
We hebben een beperkt budget. Wat we in ieder geval willen doen is de vloer beneden. Het liefst een lamel parketvloer. Ik vind het vooral lastig om deze te vinden :')


Bebo in Vriezenveen voor parket en laminaat, enorme keuze en Super service

BelgenGek

Berichten: 2255
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 07:23

Wij moeten over 2 weken uit ons huidige huis zijn,
Ons 'nieuwe' huis is nog lang niet klaar (is ook een 10 jaren plan want we doen alles zelf)
De badkamer en keuken die er in zaten zijn schoongemaakt en gebruiken we eerst, net als de wc en bijkeuken.
De woonkamer is waarschijnlijk eind vh jaar bruikbaar en we zijn nu keihard aan het werk met de vloeren vd slaapkamers, eerst egaliseren met korrels, dan platen erop (dat komt vandaag klaar)
Over een week worden de vloerverwarmings platen geleverd die daar op komen en dan moet het laminaat nog gelegd worden..
De wanden en pkafonds zijn gestuct en gespackt in kleur dus klaar, we moeten de contactdozen etc nog plaatsen.
Waarschijnlijk hebben we dus ook geen slaapkamers klaar op tijd dus eerst maar slapen in de bijkeuken en buiten eten aan de tuintafel.
Als de slaapkamers klaar zijn word er 1 een woonkamertje en zetten we dan de eettafel in de bijkeuken, zo schuiven we steeds een beetje door.