Opbouwen vanaf nul op La Palma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:28

Mooie plek, geweldig huisje… ik wens je mooie toekomst na alle ellende!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 20:35

Jááááá!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

En het water is aangesloten en wel op mijn terrein!!!
Afbeelding

En de eerste tank geplaatst:
Afbeelding

En die loopt nu langzaamaan vol. <3

Suzanne F.

Berichten: 49256
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:41

Mooi! Goed zo.

chanicha

Berichten: 12163
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:43

Wat fijn Palmera, nu wordt het echt :))

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15916
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:48

Supergoed! En komen ze dan steeds water brengen? Regen zal er niet zoveel vallen gok ik…

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 21:51

Dit is idd een hele grote stap waar ik heel blij mee ben! *\o/*
janderegelaa schreef:
Supergoed! En komen ze dan steeds water brengen? Regen zal er niet zoveel vallen gok ik…

In het noorden meer. Los daarvan: ik heb een waterrecht, en nu dus de waterleiding geïnstalleerd van het kastje naar mijn land. Krijg zo'n 220 liter per dag,dat lukt prima. En er komt nog een tweede tank bij om wat over is op te slaan, en dat word dan voor de tuin

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:55

Wauw ik kom nu pas dit topic tegen, ik ga deze avonturen ook weer volgen. Je kan nu al een grote tent neerzetten en je te dure huurhuis opzeggen :D wat een fantastisch stuk land zeg <3

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 21:57

Mer1980 schreef:
Wauw ik kom nu pas dit topic tegen, ik ga deze avonturen ook weer volgen. Je kan nu al een grote tent neerzetten en je te dure huurhuis opzeggen :D wat een fantastisch stuk land zeg <3

Hahaha, nog net niet. De grond is nog niet omheind, en met 3 honden is dat wel een pré.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:09

Dat lijkt mij ook wel vrij kostbaar om dat helemaal te omheinen :=

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:09

Ik denk zomaar dat Palmpje daar minder op zal bezuinigen dan op waar ze zelf moet wonen :+

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:11

Exitium schreef:
Ik denk zomaar dat Palmpje daar minder op zal bezuinigen dan op waar ze zelf moet wonen :+


Dat denk ik ook :D

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 22:14

Mer1980 schreef:
Dat lijkt mij ook wel vrij kostbaar om dat helemaal te omheinen :=

De grond zijn twee terassen. Boven komt huisje, grond eromheen, wat fruitbomen, etc. Ook de honden wonen uiteraard daar.

Het lagere terras is iets kleiner en word groentetuin, later als alles op orde is.
Maar dat hoeft dus niet persé en direct omheind te worden,zolang de honden boven wonen.


Exitium schreef:
Ik denk zomaar dat Palmpje daar minder op zal bezuinigen dan op waar ze zelf moet wonen :+

Yessss, zonder dat tuig was ik gewoon in een appartement gaan wonen. :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15916
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:19

Palmera schreef:
Dit is idd een hele grote stap waar ik heel blij mee ben! *\o/*
janderegelaa schreef:
Supergoed! En komen ze dan steeds water brengen? Regen zal er niet zoveel vallen gok ik…

In het noorden meer. Los daarvan: ik heb een waterrecht, en nu dus de waterleiding geïnstalleerd van het kastje naar mijn land. Krijg zo'n 220 liter per dag,dat lukt prima. En er komt nog een tweede tank bij om wat over is op te slaan, en dat word dan voor de tuin

Ohhh, ik dacht dat ze iedere keer die tank moeten vullen…

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 23:20

Ik kom je topic nu pas tegen. Wat fijn dat je een prachtig stuk grond hebt kunnen kopen. en een super schattig huisje. Het is zo heerlijk je eigen stekje te hebben met wat fruitboompjes en je dieren, het is je heel erg gegund vn onze kant af. Natuurlijk ga ik je volgen! Wat een avontuur weer!!

pmarena

Berichten: 48171
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 02:23

Wat een leuk stukje zeg! Hopelijk gaat het allemaal soepeltjes om daar inderdaad een fijne woonplek van te maken. Jammer van die kabels wel die er overheen lopen, is dat stroom...?

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:10

hoe werkt dat water dan? Moet je sowieso per dag die 220 liter afnemen, of telt het zeg maar op en kan je na 5 dagen dan in principe 1100 liter nemen?
Of is het 220 in een bepaalde prijs en hetgene erboven bij te betalen oid?

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 10:41

pmarena schreef:
Wat een leuk stukje zeg! Hopelijk gaat het allemaal soepeltjes om daar inderdaad een fijne woonplek van te maken. Jammer van die kabels wel die er overheen lopen, is dat stroom...?

Ach, van die kabels heb ik geen last. Is van telefoon, zal natuurlijk ook meer en meer verdwijnen.


Duhelo schreef:
hoe werkt dat water dan? Moet je sowieso per dag die 220 liter afnemen, of telt het zeg maar op en kan je na 5 dagen dan in principe 1100 liter nemen?
Of is het 220 in een bepaalde prijs en hetgene erboven bij te betalen oid?


Al het water van een galerie in een gebied word door grote leidingen naar verschillende kastjes geleid.

Daaruit gaan buizen verder richting grondstukken. Daarom heb ik dus een leiding laten leggen, van kastje naar grond.

De beheerder vsn het kastje weet voor hoeveel water er betaald is. En hij kan in het kastje een buisje dat op mijn leiding aansluit dichter drukken of juist opener zetten zodst de gewenste hoeveelheid water gedurende 24 uur bij mij aankomt.

In principe heb ik dus 220liter per 24 uur. Ik zal niet heel veel overhouden, maar daarom dus een tank voor het huis en als die vol is gaat restwater naar de tuintank.

Beide 1000 liter,dus als er iets misgaat zit je niet meteen zonder water.

pmarena

Berichten: 48171
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:47

Ah telefoonkabels gelukkig +:)+. Elektra zou ik persoonlijk echt vervelend vinden, stel je voor dat er iets gebeurt en die kabels op je huis / terrein komen, jakkes.... en die eventuele velden om de kabels heen. Maar telefoon dat geeft niks :)

Maar hoe zit het dan met dat water? Stel je verbruikt "vandaag" maar 100 liter, kan je dan morgen / overmorgen / een week later de niet gebruikte 120 liter van "vandaag" op een andere dag extra erbij krijgen? Of is het echt elke dag opnieuw max. 220 liter, ongeacht het gebruik van de dagen ervoor? Ik vind het wel interessant hoe dat werkt :)

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:52

Als ik het goed begrijp loopt het water gewoon constant? dus de leiding ligt naar een ibc vat en er blijft een stroompje water inlopen, die over een duurtijd van 24 uur 220 liter zou moeten zijn?

DubbelFun

Berichten: 88711
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:56

Water kun je best in een zwarte tank opslaan. Dit voorkomt de vorming van bacteriën etc.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 12:09

pmarena schreef:
Ah telefoonkabels gelukkig +:)+. Elektra zou ik persoonlijk echt vervelend vinden, stel je voor dat er iets gebeurt en die kabels op je huis / terrein komen, jakkes.... en die eventuele velden om de kabels heen. Maar telefoon dat geeft niks :)

Maar hoe zit het dan met dat water? Stel je verbruikt "vandaag" maar 100 liter, kan je dan morgen / overmorgen / een week later de niet gebruikte 120 liter van "vandaag" op een andere dag extra erbij krijgen? Of is het echt elke dag opnieuw max. 220 liter, ongeacht het gebruik van de dagen ervoor? Ik vind het wel interessant hoe dat werkt :)

Het water loopt dus continue door en restwater kun je zelf opslaan, en dat doe ik dus ook.
DubbelFun schreef:
Water kun je best in een zwarte tank opslaan. Dit voorkomt de vorming van bacteriën etc.

De tanks gaan later afgedekt worden met zeil.

Sizzle

Berichten: 35700
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 13:13

Ik heb ook nog ouderwetse stroomkabels naar het dak (laagstroom). Waarom is dat jakkes?
Wordt gewoon normaal onderhouden.
De electrovelden zijn niet anders dan die in de grond. Je ziet ze daar enkel niet.

Uiteraard kan iets vreselijks gebeuren, maar ja…
Net zo goed rij ik tegen een boom

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 13:40

Dit is waar ik nu zit, ook met draden, dit is echt electra. Ik geloof dat eentje zelfs gesteund word op de hoek van het huis. :+

Is normaal hier, en ik hoor eigenlijk nooit iets over ongelukkrn ermee

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 19:25

Palmera schreef:
Dit is waar ik nu zit, ook met draden, dit is echt electra. Ik geloof dat eentje zelfs gesteund word op de hoek van het huis. :+

Is normaal hier, en ik hoor eigenlijk nooit iets over ongelukkrn ermee

Zie dat ik de foto vergeten was te plaatsen. }:0
Bij deze:
Afbeelding

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:09

Dat uitzicht <3