Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:14

Mijn koffers zijn van de Eastpak Transverz serie. Ik heb alle 3 de maten gekocht voor zowel korte als lange werktrips.

Het grootste nadeel vind ik dat ze maar 2 wielen hebben (wel met 4 te krijgen tegenwoordig), maar je kunt er zo onwijs veel in kwijt. Het is natuurlijk ook geen “echte” koffer omdat het een zachte tas is, maar voor mij is dat niet hinderlijk.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:19

Ik hou van een koffer die je kan repareren. Waar dus gewoon een nieuw wieltje op kan. Die zijn vaak wel iets duurder.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:52

Ik ben echt heel oud want ik kan gewoon geen foto’s van mijn koffer vinden met uitzondering van het archief van Samsonite. Maar mocht je er ooit 1 vinden op een 2e handsmarkt of iets; kopen!

Afbeelding

Ik heb er zo 1 maar dan merkloos bij de V&D gekocht. In het fluor roze. In 1995 25 gulden of minder, meer mocht niet van m’n moeder.Voor de leuk heb ik er toen Penny stickers op geplakt zodat ik m snel zou kunnen herkennen ( alsof er zoveel mega grote fluor roze koffers zijn)
Nouja de levensduur van de Pennystickers en de koffer gaan gelijk op. Nu 27 jaar later gaat de koffer nog steeds mee. Met uitzondering van de Corona periode is de koffer jaarlijks meerdere keren gebruikt en heel de wereld over geweest.
Toen ik ooit door vertragingen een aansluiting naar Australië bijna miste moest ik hem helaas achterlaten. Echter nadat ik in Australië geland was zag ik op weg naar de douane ineens in m’n ooghoek een fluor flits rondjes draaien op de bagageband. Was hij toch mee gekomen!

Manlief heeft het eerste jaar een beetje gemopperd dat hij met een grote roze koffer met paardenstickers! ( had ik al gezegd dat ze ook glitters hebben?) moest zeulen. Maar hij vind het nu super handig dat je hem zo snel herkend.

Op wat butsen en krassen na is hij nog in perfecte conditie dus ik verwacht dat hij nog wel enige tijd mee gaat.

Als ik voor kort weg ga, heb ik wel een reiskoffer ( fluor roze zebra strepen om in de stemming te blijven) aangeschaft in New York. Dat is veel handiger maar die zwenkwieltjes zijn echt zoveel fragieler. Deze gaat inmiddels een jaar of 6 mee maar word minder zwaar belast. Ik geloof nooit dat hij een reis in t bagageruim gaat overleven.

noordje

Berichten: 2227
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:16

Nimber, die oude koffers zijn idd (bijna) onverwoestbaar,wij hebben er ook 2, nadeel : ze wegen best veel.

Stampeltje
Berichten: 390
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:23

Ondanks je budget moet ik ook samsonite zeggen. Gaan al jaren de wereld over. Wij hebben softcase en nooit wat mee. Handbagage trolley idem. Wij hebben pas nog 1 van 80cm gekocht voor 180e. De lightweight versie.

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar goede dingen gehoord over American tourister.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:35

Een fanatiek reiziger die ik ken heeft deze ook. Inmiddels helemaal volbestickert maar die heeft bijna de hele wereld al gezien heel wat jaren lang. Ja er zitten krassen op en ja je kunt zien dat hij niet meer heel piepjong is maar dat is dan ook alles. Ik geloof dat de koffer in 1996 of zo is gekocht al.

Nimber schreef:
Ik ben echt heel oud want ik kan gewoon geen foto’s van mijn koffer vinden met uitzondering van het archief van Samsonite. Maar mocht je er ooit 1 vinden op een 2e handsmarkt of iets; kopen!

[ [url=m/VQgEEt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er zo 1 maar dan merkloos bij de V&D gekocht. In het fluor roze. In 1995 25 gulden of minder, meer mocht niet van m’n moeder.Voor de leuk heb ik er toen Penny stickers op geplakt zodat ik m snel zou kunnen herkennen ( alsof er zoveel mega grote fluor roze koffers zijn)
Nouja de levensduur van de Pennystickers en de koffer gaan gelijk op. Nu 27 jaar later gaat de koffer nog steeds mee. Met uitzondering van de Corona periode is de koffer jaarlijks meerdere keren gebruikt en heel de wereld over geweest.
Toen ik ooit door vertragingen een aansluiting naar Australië bijna miste moest ik hem helaas achterlaten. Echter nadat ik in Australië geland was zag ik op weg naar de douane ineens in m’n ooghoek een fluor flits rondjes draaien op de bagageband. Was hij toch mee gekomen!

Manlief heeft het eerste jaar een beetje gemopperd dat hij met een grote roze koffer met paardenstickers! ( had ik al gezegd dat ze ook glitters hebben?) moest zeulen. Maar hij vind het nu super handig dat je hem zo snel herkend.

Op wat butsen en krassen na is hij nog in perfecte conditie dus ik verwacht dat hij nog wel enige tijd mee gaat.

Als ik voor kort weg ga, heb ik wel een reiskoffer ( fluor roze zebra strepen om in de stemming te blijven) aangeschaft in New York. Dat is veel handiger maar die zwenkwieltjes zijn echt zoveel fragieler. Deze gaat inmiddels een jaar of 6 mee maar word minder zwaar belast. Ik geloof nooit dat hij een reis in t bagageruim gaat overleven.

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:40

Mijn man en ik hebben BHPPY koffers, gaan ook al jaaaren mee. Ik heb de mijne al zeker 8 jaar en hij ziet er perfect uit. En ze hebben op allende printjes dus je herkent je koffer snel.

fransje23

Berichten: 15412
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:51

enzino schreef:
Kimberley_ schreef:
Ik zweer bij het zusje van samsonite.. American toerister. De mijne gaat al 7 jaar mee en afgezien van wat krasjes niets aan te zien.

Hier hetzelfde, zeer tevreden over american toerister en ze zijn een stuk betaalbaarder. In principe is het gewoon samsonite maar dan met "technologie" van een paar jaar terug.


Daar heb ik mijn handbagagekoffer van en ook erg tevreden over

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:08

Ik ben heel tevreden over de koffers van Bristol. Zowel hand- als ruimbagage formaat. Beide gaan al 8 jaar mee en zijn intensief gebruikt maar op wat krassen en schaafplekjes na, zijn ze nog perfect!

Ze hebben ze in 3 maten en de prijs varieert van 50 tot 70 euro. Zijn ook erg ruim.

Moska

Berichten: 3409
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:28

Ik heb denk ik een jaar of twintig geleden een behoorlijk opvallende oranje gevlamde koffer gekocht van volgens mij het merk Carlton. Is inmiddels met verschillende personen al meerdere malen de wereld over gevlogen, maar doet nog steeds zijn werk naar behoren. En inderdaad ook makkelijk terug te vinden op de bagageband.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16187
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:31

Omdat dit topic op Huis, Tuin, Techniek hoort verplaats ik hem daarheen.
BEU->HTT

xxxmh

Berichten: 3509
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 11:15

Oei die samsonite koffers zijn echt te duur, ik gebruik ze meestal 1 of 2 keer per jaar. Miss tweedehands even kijken.

Fitzroy

Berichten: 25153
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:20

American Tourister! Hele fijne koffers en het goedkopere merk van Samsonite. Ik ben echt zo wijs met mijn leuke koffertje :o

Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:24

(ex)-stewardess hier!

Mijn Samsonite heeft 6 jaar met mij mee gereisd en leeft nog steeds, al dan niet gebutst en geschaafd en de wieltjes zijn wel aan vervanging toe maar ik heb met deze koffer zo'n 600 reizen gemaakt dus dat zegt wel iets over de kwaliteit. Zowel mijn handbagage trolley als gewone koffer zijn van samsonite en hebben dus al die tijd 'gewoon' hun werk gedaan.

Afbeelding

Deze heb ik, met 2 wielen. Heb hem ook voor privé gekocht (want die ander is een bedrijfskoffer). Die koffers met 4 wieltjes vind ik waardeloos. Het is een oud model maar is vast vindbaar op marktplaats. De samsonite f'light.
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 02-07-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:29

Afbeelding

Ik vind deze roltas handig van de Decathlon! Ben benieuwd hoelang hij mee zal gaan.

xxxmh

Berichten: 3509
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 13:20

Ik wil wel graag een harde koffer aangezien ik ook elk jaar ga paardrijden in Frankrijk en dan met je cap erin en jullie weten allemaal hoe het eraan toe gaat in het vliegtuig haha

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:23

Ik reis nu al 5 jaar met mijn ANWB koffer met zo’n grote, er is mee gegooid, kwijtgeraakt en alles en hij leeft nog steeds, super sterk ding *D

Ineke2

Berichten: 33165
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:29

Nimber schreef:
Ik ben echt heel oud want ik kan gewoon geen foto’s van mijn koffer vinden met uitzondering van het archief van Samsonite. Maar mocht je er ooit 1 vinden op een 2e handsmarkt of iets; kopen!

[ [url=m/VQgEEt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo een heb ik ook, van mijn ouders geërfd.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:48

xxxmh schreef:
Oei die samsonite koffers zijn echt te duur, ik gebruik ze meestal 1 of 2 keer per jaar. Miss tweedehands even kijken.


Soft cases zie je nog wel in nette prijzen, vanaf 170 euro kun je ze wel vinden :) Dat zijn dezelfde types als die ik heb, vind de hard cover koffers van Samsonite soms wat lomp (zeker de oudere modellen).

Gea99

Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:53

Zag net dat de wehkamp korting heeft op koffers.

Malle_meid

Berichten: 199
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:54

xxxmh schreef:
Ik wil wel graag een harde koffer aangezien ik ook elk jaar ga paardrijden in Frankrijk en dan met je cap erin en jullie weten allemaal hoe het eraan toe gaat in het vliegtuig haha


Je kunt je cap dan ook als handbagage meenemen...

Ik zou verder ook zeggen Samsonite, ik had ook zo'n ouderwetse met 2 wieltjes aan de achterkant en die is ook zeker 20 jaar meegegaan en eigenlijk nog niet kapot, maar ik gebruikte hem nooit meer (onhandig met maar 2 wieltjes en zware koffer) en hij nam teveel ruimte in beslag (ik was erg aan het ontspullen, dus alles wat overbodig was ging weg).

Vanwege mijn absolute vertrouwen in Samsonite toen weer 1 gekocht van dit merk, maar dan zo eentje op 4 zwenkwieltjes en die een stuk lichter was in gewicht, maar daar zat na 2 keer gebruiken een gigantisch gat in toen ik hem van de bagageband haalde... helaas... ook de klantenservice van Samsonite wilde hier niets aan vergoeden helaas.

Nu een Delsey, ook een prima merk

Earth

Berichten: 7948
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:04

Wij hadden ook een Delsey, echt heel tevreden mee maar voor mij niet handig met 2 wieltjes. Dus nu een gekocht van de ANWB. Is nu 1 keer mee geweest maar is al redleijk gebutst na 1 vakantie :=
Ik denk dat wij voor de volgende keer ook voor Samsonite gaan :j

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Re: Wat is nou een goede koffer maar niet te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:47

Bevalt je koffer verder nog goed? Vraag eens na of het wieltje te repareren is. Meteen ook een stukje duurzamer dan een nieuwe halen :)*

xxxmh

Berichten: 3509
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 15:03

Oeska schreef:
Bevalt je koffer verder nog goed? Vraag eens na of het wieltje te repareren is. Meteen ook een stukje duurzamer dan een nieuwe halen :)*


Hij is verder prima op wat krassen na. Zou alleen niet weten waar je dat zal moeten laten maken

Ineke2

Berichten: 33165
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:18

xxxmh schreef:
Oeska schreef:
Bevalt je koffer verder nog goed? Vraag eens na of het wieltje te repareren is. Meteen ook een stukje duurzamer dan een nieuwe halen :)*


Hij is verder prima op wat krassen na. Zou alleen niet weten waar je dat zal moeten laten maken

Gewoon contact opnemen met de fabrikant en vragen naar de mogelijkheden.