Wat voor pannen heb jij??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Wat voor pannen heb jij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 11:03

De titel zegt het eigenlijk al… wat voor pannen hebben jullie? Wat zijn goede, fijne pannen en vooral wat moet ik niet kopen??

Ik ben een aantal weken geleden verhuisd en heb sinds vandaag een nieuwe kookplaat (inductie) dit heb ik hiervoor ook gehad, maar tussendoor een oude keramische kookplaat met de bijbehorende oude pannen…

Tijd voor iets nieuws… dus brand LOS zodat mijn eten vanavond niet AAN brand :') }:0

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Wat voor pannen heb jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:05

Ik heb twee gietijzeren koekenpannen, steelpannetje van RVS, twee emaille braadpannen en nog een gietijzeren braadpan

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:06

Vooral investeren in kwaliteitspannen, ik heb te vaak goedkope pannen gekocht omdat die ook geschikt waren voor inductie maar dat ging op den duur altijd mis. Nu een dure wok en koekenpan van BK waar ik bij de aanschaf wel even heb moeten slikken maar het is het zo waard! Qua kookpannen vind ik het dan weer minder uitmaken en kan je ook prima vooruit met de pannen van de IKEA.

Oh ja, en de koekenpan en wok niet in de vaatwasser, dat scheelt ook veel!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:10

Ik heb koeken pannen van de IKEA gehad die gingen ongeveer 3 jaar mee. Nu hebben we sinds kort twee action pannen en oude pannen van mijn schoonmoeder van Tefal, die zien er na jaren nog goed uit

Ik heb eens een Brabantia pan gekocht, wat een rot ding. Die zou ik dus niet aanraden om te kopen.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:11

Ik heb kookpannen van de Ikea 365+ lijn, die heb ik al zeven jaar zowel op gas als inductie gehad en zijn nog steeds top en niet duur. Kan die zeker aanraden. Met literaanduiding aan de binnenkant en glazen deksels.

Zie nu dat die serie tegenwoordig Hemkomst heet en dat ze ook afgietdeksels hebben nu!

Koekenpannen en hapjespan heb ik van Royal Kempen & Begeer, van de actie bij de AH toen. Zijn echt de fijnste pannen die ik ooit heb gehad.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:12

Als kookpannen heb ik deze: https://www.coolblue.nl/product/217699/ ... delig.html
Gekocht tijdens een black Friday deal, zijn echt fantastisch. Heb ze nu bijna 2 jaar en zien er nog als nieuw uit. Vooral afgiet systeem is echt heel fijn. De bk koekenpannen graphite bevielen me juist minder goed, trekken krom op inductie en werken dan minder fijn. In plaats daarvan heb ik er nu 1 van greenpan en een gietijzeren die ook in de oven kan van Le Creuset. Bevalt veel beter.

Verder nog een gietijzeren grillpan en 2 Le Creuset braadpannen, 1 grote en 1 kleine. Ook flink afgeprijsd gekocht want ze zijn best prijzig maar bevallen ook enorm goed. Kunnen ook in de oven.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:31

Ik heb 2 gietijzeren koekenpannen van DeBuyer, een rvs koekenpan van Fissler, steelpan van Demeyere en een gietijzeren braadpan van Le Creuset (oud model). Die gebruik ik allemaal graag. We hebben ook nog wat goedkope pannen, en ook 1 of 2 BK pannen geloof ik maar die vind ik toch minder fijn.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:32

Ik heb BK pannen, was toen een aanbieding bij de Blokkert. 100 euro voor 4 pannen en een vergiet met bak

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:33

Ik heb pannen van Le Creuset. En ik ga mee met eva1969. Investeer in goede pannen. Wij hebben sinds twee weken een nieuwe keuken en dus ook inductie. Mijn pannen die ik op gas gebruikte waren 22 jaar oud en nog gewoon heel goed. Het kost je echt wat in de aanschaf maar het betaald zich wat mij betreft dubbel en dwars uit. Ook met kookresultaat an sich vind ik.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:39

Wat ik sowieso heel vaak gebruik is mijn stoompan <3 Scheelt je een hoop stroomverbruik, en het is gezonder en lekkerder. Je hebt ze met drie pannen hoog, voor bv aardappel/pasta/rijst, groente en vis, zoals deze: KLIK
Maar met twee pannen hoog is ook al prima.
Ik gebruik dat ding echt heel vaak!

Verder heb ik een gietijzeren pan van Ikea. Ik heb een ovale, maar zou zelf de volgende keer voor een ronde gaan omdat die gelijkmatiger warm wordt. Gietijzer werkt echt perfect op inductie!

En naast een gewoon, simpel pannensetje heb ik nog een paar koekenpannen met keramische anti-aanbak laag. Dat werkt super fijn.
Oh, en een grote soeppan, zo'n smalle hoge pan. Die gebruik ik ook om bv groente te wecken, daar passen drie weckpotjes naast elkaar in, en twee hoog.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 13-07-22 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29534
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:39

Ik heb sinds 1996 al een bk pannenset.
Die pannen hebben al gestaan op keramisch, ouderwetse elektrische platen en inductie.
Het enige wat wel vaker is vernieuwd door de tijd heen is een wok.
Eerst van tefal met zo'n teflon laag. Maar die wil ik niet meer.
Heb daarna van die ceramische wokpannen en dat bevalt goed.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Wat voor pannen heb jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:43

Op inductie had ik een set van BK. Wel wat duurder maar het maakte een wereld van verschil met koken, in vergelijking met goedkopere pannen.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:51

Ik heb een pannenset gekocht bij Sola in Zeist voor de inductie, heb ze nu zo’n acht jaar en er mankeert niets aan.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voor pannen heb jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:30

BK, destijds aanbieding/actie geen idee wat, maar inmiddels ruim 20 jaar in gebruik en die gaan nog wel een tijdje mee. Andere pannen als koekenpannen zijn zo elke 3-5 jaar wel aan vervanging toe helaas.

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:32

xPabloBokt schreef:
Koekenpannen en hapjespan heb ik van Royal Kempen & Begeer, van de actie bij de AH toen. Zijn echt de fijnste pannen die ik ooit heb gehad.

Ik heb daar ook een koekenpan van, zeker een fijne pan. Daarnaast een koekenpan van Greenchef (bij de blokker). Gekocht omdat die werd benoemd als ongeveer even goed als die van Royal Kempen & Begeer, maar stukken goedkoper dan de volle prijs van die pannen. En dat vind ik kloppen, is een goede pan.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:50

Mijn moeder heeft een pannenset van Spring en enkele gietijzeren koekenpannen van Buyer. Gaan al zeker 30 jaar mee en zijn nog als nieuw.

Zelf heb ik alleen goedkope pannen (ik kook nu tijdelijk op gas, maar wil naar elektrisch, dan ga ik nu geen dure pannen gebruiken). Ik heb een greenpan koekenpan, maar die bakt echt vreselijk aan. Wat mij betreft dus geen aanrader.

Edit: ik heb ooit via via een kookpannetje gekregen uit een erfenis. Dat ding moet 50-70 jaar oud zijn, maar ook nog als nieuw. Merk is Le Chef.

Ik wil nog als tip geven om geheel metalen pannen te nemen. Dan kunnen ze eventueel ook in de oven :)
Laatst bijgewerkt door Picopico op 13-07-22 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Berichten: 5131
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:01

Le Creuset, daar beleef je echt zoveel meer plezier aan met koken ook. BK vond ik waardeloos, eten bleef vaak plakken, niet elke pan ging fijn met de inductieplaat en ze werden snel lelijk.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:16

tamary schreef:
BK, destijds aanbieding/actie geen idee wat, maar inmiddels ruim 20 jaar in gebruik en die gaan nog wel een tijdje mee. Andere pannen als koekenpannen zijn zo elke 3-5 jaar wel aan vervanging toe helaas.


Hihihi hier hetzelfde. Mijn BK pannen zijn ook al een 25 jaar oud, en gaan, zolang ik niet verander van gas koken naar een andere vorm, ook nog jaren mee. Maar koekepannen braadpannen (opna een Le Creuset die net zo oud is als mijn BK's) moet ik toch om de paar jaar vervangen.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:21

Mijn moeder heeft ruim 40 jaar Lagostina pannen gehad en die waren nog helemaal netjes.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voor pannen heb jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:27

Ik heb 2 sets; Blokker eigen merk geloof ik en BK. BK zijn zwaardere pannen.

Bakpannen van verschillende merken.

Heb altijd op gas gekookt en vorig jaar op inductie gaan koken. Alle pannen eerst getest en de kookpannen deden het allemaal en 1 wokpan. Heb dus alleen nieuwe bakpannen moeten kopen. Vond aanbod voor inductie bij bakpannen best weinig.

Kookpannen gaan wel in de vaatwasser, bakpannen en wok pannen niet.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:28

ik volg even mee. Ben vooral benieuwd naar koekenpannen. Kookpannen en braadpannen gaan zoveel langer mee. Maar koekenpannen gebruik ik elke dag (soms twee keer). Gebruik nu de ikea 365+ lijn, die vervang ik elke paar jaar, maar had hetzelfde met tefal pannen (die duurder zijn)

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:33

Ik heb toen ik ooit bij de blokker werkte een set bk pannen gekocht, toen was ik denk ik 17. Gaan gebruiken toen ik met 22 uit huis ging en nu zo'n 10 jaar later gebruik ik ze nog en zijn ze nog steeds prima

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:33

Hier wisselende ervaring met BK: dolblij met onze RVS kookpannen.

Maar onze koekenpannen en hapjespan van BK (uit series Balans en Easy Induction) zijn waardeloos. Er springen na 2 maanden gebruik al stukjes uit de anti-aanbaklaag, ziet er niet uit en is bovendien ongezond (lijkt me). Het zal vast niet helpen dat wij ze in de vaatwasser stoppen, maar daar zouden deze pannen wel tegen moeten kunnen aldus BK. Dus ik zoek nog goede koekenpannen (die wel oké blijven in de vaatwasser) en ben erg blij met dit topic :D

Daarnaast hebben wij braadpannen van Le Creuset (gietijzer), echt top. Zijn al zeker 10 jaar oud maar onverwoestbaar.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:34

leeslampje schreef:
Hier wisselende ervaring met BK: dolblij met onze RVS kookpannen.

Maar onze koekenpannen en hapjespan van BK (uit series Balans en Easy Induction) zijn waardeloos. Er springen na 2 maanden gebruik al stukjes uit de anti-aanbaklaag, ziet er niet uit en is bovendien ongezond (lijkt me). Het zal vast niet helpen dat wij ze in de vaatwasser stoppen, maar daar zouden deze pannen wel tegen moeten kunnen aldus BK. Dus ik zoek nog goede koekenpannen (die wel oké blijven in de vaatwasser) en ben erg blij met dit topic :D

Daarnaast hebben wij pannen van Le Creuset (keramiek), echt top. Zijn al zeker 10 jaar oud maar onverwoestbaar.


Ik sluit me helemaal aan bij jouw ervaring met BK.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat voor pannen heb jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:38

Ik heb mijn set BK pannen al 25 jaar in gebruik.