Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7994
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:04

Hopelijk gewoon een milde winter. Ga je nog iets aan de onderkant dichtmaken met strobalen ofzo? Kou uit de grond wil je ook tegenhouden natuurlijk. Gossie… ik moet er niet aan denken.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:23

Sanet schreef:
Hopelijk gewoon een milde winter. Ga je nog iets aan de onderkant dichtmaken met strobalen ofzo? Kou uit de grond wil je ook tegenhouden natuurlijk. Gossie… ik moet er niet aan denken.

Ohja, dat is nog wel een goede, wij hebben indertijd een piepschuim rand langs de onderkant gemaakt, zodat het iig niet onder de vloer door tochtte.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:28

webster543 schreef:
Bedankt voor het medeleven :')

Ik heb gelukkig een gouden buurvrouw. Ik mag bij haar terecht voor douchen, toilet, maaltijden, wasmachine, … en bij grote koude, mag ik bij haar in de logeerkamer blijven slapen. Ook bij de andere buren ben ik welkom. Die weken dat ze met verlof zijn, mag ik in hun huis logeren.

Graag gedaan, always happy to help *\o/* :j _O-

Fijne buren hoor.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 21:42

Sanet schreef:
Hopelijk gewoon een milde winter. Ga je nog iets aan de onderkant dichtmaken met strobalen ofzo? Kou uit de grond wil je ook tegenhouden natuurlijk. Gossie… ik moet er niet aan denken.


Goed idee, ik heb nog oude isolatie platen die ik onder de caravan kan leggen!! Top +:)+

Ik heb afgesproken 100€ per maand te betalen, voor gebruik van alles, met de buurvrouw. Kwestie om geen misbruik van haar te maken. Ik kom er sowieso al veel over de vloer, eens per week ga ik voor haar naar de winkel, elke zondag is het gezellig samen zijn met de rest van haar familie en eten en ik spring regelmatig binnen om met kleine dingen te helpen.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 02:51

Ah kijk dat scheelt al wel natuurlijk +:)+

Ik hoop echt voor je dat het een zachte winter wordt.... een woonunit is imo niet te vergelijken met een caravan met vooral die voortent, vooral vanwege vochtproblemen die je krijgt met een enkel doek, en de openingen die er toch in zitten. De caravan an sich zal nog wel te doen zijn met kacheltje en dekens enzo, maar die voortent daar zou ik persoonlijk niet te veel van verwachten qua wat je er aan hebt, vanwege de stevigheid en het vocht.... Heb je er een binnentent in....?

ik dacht nu tijdens het typen van dit berichtje trouwens ineens aan dit topic, is een wat andere situatie met een trailer met voortent (ipv een caravan) en het gaat hier slechts om oktober....toch weer een heel ander verhaal dan de winter, maar dit was al best pittig :=

[HTT] Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Maar er staan wel nuttige ervaringen en tips in wellicht... :)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 18:43

Vandaag weer vanalles gedaan!!

Eerst en vooral komt fluvius de stroom omzetten en de aardgas afsluiten op 16januari. Dit betekend dat de woning waarschijnlijk op 17januari plat gaat :):)

Eergisteren hebben wij de voortent geplaatst, daarbij gemerkt dat het dakzeil op sommige plaatsen niet aangespannen genoeg is.
Na wat zoeken en denken heb ik deze oplossing gevonden. Deze harde isolatie platen dienen als “extra dak” en zorgen ervoor dat het water goed kan afvloeien.

Afbeelding

Ook mag een weipaal dienst doen als steun (voor zolang het duurt :')


Afbeelding

Ik heb de tip toegepast en de onderkant vol gestoken met isolatie

Afbeelding

En ik heb alles binnen gepoetst en getest. Lichten werken, koelkast werkt, radiator werkt ( op 10min is het snikheet in de caravan)

Afbeelding

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:11

Ik zou wel kijken om er een fatsoenlijk matras op te leggen, dat je wel goed slaapt (en ook qua warmte). Denk dat het snel gaat vervelen als je tussen de kussens komt.

Marcella

Berichten: 36862
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:19

Misschien ook een idee om een afwatering geul rond de tent/caravan te graven richting een sloot of lager punt.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 23:50

Matras had ik ook wel gedacht. Maar afmeting is wat moeilijk. Zal wel iets vinden hopelijk

Laatste is ook een goede tip. Terrein loopt wel al lichtjes af, maar geultje is een goed idee

Marcella

Berichten: 36862
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:14

Daar ga je met extra regenval heel blij mee worden. :j

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:08

Wel fijn als extra steun, die weidepaal. Als het flink gaat stormen en dan van die koude oostenwind....brrrr die weet echt elk kiertje te vinden :brr: Ze zeggen dat je voor wat betere isolatie van een caravan, moet zorgen dat er geen lucht onder kan komen. Hebben ze van die caravan-rokjes voor ook :)

Hopelijk staat hij sowieso niet erg op de vlakte / op de wind :)

JeaDH

Berichten: 2174
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:17

webster543 schreef:
Matras had ik ook wel gedacht. Maar afmeting is wat moeilijk. Zal wel iets vinden hopelijk

Laatste is ook een goede tip. Terrein loopt wel al lichtjes af, maar geultje is een goed idee


Zoek anders een goede matrastopper die is wat flexibeler of snij je eventueel op maat.

Sting

Berichten: 12866
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:28

Geen idee hoe je zit qua plattegrond etc, maar het zou ook nog wel kunnen schelen hoe je de caravan hebt staan en dan te denken aan storm/regen. Misschien kan je bouwmateriaal (ik neem aan dat de aannemer ook een keet oid neerzet?) achter de caravan kan plaatsen, zodat je uit de wind zit?

Ik lees mee, vind het een leuk project, ook omdat het huis echt anders is dan standaard!

Marie111
Berichten: 4685
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:30

Ik hoop voor je dat die platen onder je dak van de voortent niet te zwaar zijn.
Je had het probleem ook kunnen oplossen door nokbogen ertussen te plaatsen.
https://www.obelink.nl/obelink-nokboog. ... b-EALw_wcB

Ligt het grondzeil op de grond of heb je een vloer gemaakt van pallets ofzo?

Over het bed. Heb je het al opgemeten? Met beetjhe geluk is het "gewoon" 140x200 cm.
Anders inderdaad inderdaad een topper op maat snijden of een matras.
Alhoewel die kussens oook goed kunnen liggen hoor.

Wij hebben in onze oude caravan een matras gekocht bij De Matrassenman in de maat 133x190

Pas wel op voor vocht. Kussens geregeld omkeren.

Beter is als er lucht tussen matras/kussens en bakken is. Bijvoorbeeld een lattenbodem.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 14:54

De caravan staat met de slagregenkant tegen de haag van de buur. Mijn kant is ook iets lager, dus normaal gezien de ideale plaats om te beschermen tegen stormweer.
Matras zal nog een opdracht worden, bedankt voor de tips.

De platen in het dak van de voortent zijn super licht, is isolatie. In de voortent is een deel rubber staltegels de andere helft paletten. Daarover dan het doek.

Vandaag het water getest, maar helaas is de pomp vermoedelijk kapot. Deze week ging iemand die er veel van kent, komen kijken om die vervangen.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:02

webster543 schreef:
Ik heb de tip toegepast en de onderkant vol gestoken met isolatie

Als ik dan nog een ding mag zeggen :o het lijkt nu op de grond te liggen, als dit echt nat wordt isoleert het niet meer :o de isolatie bij glas en steenwol wordt door stilstaande lucht in het materiaal veroorzaakt, op zich neemt het van zichzelf niet echt water op, maar kan me niet voorstellen dat het zo droog genoeg blijft :o heb je een paar pallets waar het op kan liggen? Ligt het ook meteen dichter tegen de vloer van je caravan aan.

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:24

Idd pallets onder je caravan op de grond en daar de isolatie op en idd een 'rokje' tegen de zijkant van de caravan aan zodat je de luchtstroom flink afremt (dit kunnen ook isolatieplaten zijn).

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:01

Ik hoop ook dat het niet overkomt als zeuren hoor, we bedoelen het goed want beter nu zorgen dat je alles voor elkaar hebt dan wanneer je moet gaan tobben in de regen / sneeuw, wind en kou en het hele zaakje al muf wordt van het vocht enzo :(:)

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:12

Ik denk dat je het muf worden niet tegen houdt of je moet wel zo hard stoken dat het een CV-installatie lijkt (erg droge warmte), want het ventileren in een caravan is meestal niet afdoende om het voldoende te ontvochten.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:33

Ik vrees er ook voor...

Anoniem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:23

Wij wonen momenteel deels in een caravan met voortent. Deze staat op beton met goede afwatering en ondanks alles staat de condensatie op de kastjes, muren etc. Alles is constant klam. Succes Ts. Ik tel de dagen af tot het hier voorbij is want ik vind het persoonlijk echt verschrikkelijk leven.

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:54

En het is niet zo gezond ook, het trekt allerlei schimmels en beestjes aan waar je COPD van kunt krijgen.

Ir111

Berichten: 11995
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:57

Maar het is ook niet voor eeuwig. Ik vind het stoer dat TS het avontuur aangaat. Ze heeft volgens mij goede back up bij haar buren als de nood aan de man is. Ik zou het gewoon gaan proberen, wonen in de caravan. Als het niet werkt dan is het altijd nog vroeg genoeg om een oplossing te bedenken toch? :D

Overigens wel slimme tips gelezen die ik ook even in mijn achterhoofd hou. :)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 22:34

Ik vind het geweldig om al deze tips te lezen! Dank jullie wel en doe vooral zo verder.
Er is een soort rokje bij de caravan, die hangt aan de kant van de voortent. Dus dat is al goed. Voor de andere kant ga ik een plastieken zeil halen om ervoor te hangen. Daar zitten ringen in, die kan ik dan vast hangen met strokoordjes.
In het huis waar ik momenteel in zit, is ook veel vocht ( ook de reden van afbraak). Mijn record ligt bij 93% vochtigheid in huis. Momenteel zit het rond de 73-75%. Ik woon er nu al 13 jaar in, dus tijd voor verbetering! Dan zullen die extra 6 maanden vocht wel lukken :')

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:46

Succes met je verbouwing. Wij hebben een jaar in onze schuur gewoond tijdens de verbouwing/nieuwbouw van onze eigen woning.
Qua bed voor de caravan kun je het beste opzoek gaan naar een vast bed voor caravan of camper. Die zijn op maat gemaakt. Je kunt ook op maat laten maken. Als je googled op matras op maat krijg je wel veel resultaten.