Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:01

Iets op maat laten maken zou ik dan weer niet zo snel doen, er vanuit gaande dat het matras toch vochtig gaat worden en je het beter weg kan gooien na zo'n winters kampeeravontuur.... dan zou ik liever gaan voor een net eenvoudig matrasje dat je desnoods op maat snijdt en daar red je het dan wel even mee :)

Sanet

Berichten: 7994
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:04

Zoveel kost zo’n matras op maat toch ook weer niet? Ik zou niet een halfjaar op een minder matras willen slapen. Maar ik ben wel gevoelig voor slecht slapen (in welke vorm dan ook).

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:39

Als het een half jaar (geen idee hoe lang het duurt voordat TS weer in het nieuwe huis kan slapen) goed blijft dan is het de investering wel waard, maar als het na 2 maanden al muf van het vocht is dan zou ik het liever vervangen zonder dat het teveel "pijn" doet..... maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk, waar je je geld aan uitgeeft :)

TS: ik denk dat je ook wel wat goede tips en ervaringen kan vinden als je zoekt op "winterkamperen" op Google / caravan forums :)

JudithO

Berichten: 7091
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:55

Toen wij 2,5 maand in een caravan woonden, hebben wij van die noppenmatrassen gekocht die je normaal bij het kamperen onder je luchtbed legt. Die bovenop het caravanbed gegooid en daarna sliepen we als een zonnetje.
Sterkte TS met het wonen in de caravan! Wij woonden er 2,5 maand in de zomer, maar ook toen waren de natte periodes echt niet leuk. Niks droog te houden inderdaad, alles klam. Maar wij hebben toen niet verwarmd, dat moet ik er wel bijzeggen.

Marie111
Berichten: 4685
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:27


webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 20:04

De buurman heeft samen met zijn vrouw, de caravan goed onderzocht.
De waterpomp is gesmolten, een waterleiding was niet goed aangesloten en er moet nog iets aan de stroom veranderd worden.
Ze zijn nu wel mijn helden, want ze gaan morgen “toevallig” voor hen zelf naar een campingwinkel. Ze gaan de pomp mee nemen en een tochtdoek. Nadien alles proberen te herstellen!
_/-\o_

Echt waar, heilige mensen!!

Ceetje_bokt
Berichten: 5188
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:46

Wat een vreselijk lieve buren heb jij!

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:02

Goud waard, zuinig op zijn +:)+

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 17:28

Kent er hier iemand iets van caravans???? O:)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 17:57

Het gaat om het watersysteem.
Er zit een watertank in van 40liter, daarin zat een pompje die gesmolten was. Rene heeft die vervangen en ook de terugslagklep vervangen. Wanneer ik nu het systeem van het water aanzet, blijft de pomp draaien. Ondanks dat er nergens een kraan open staat of ergens verlies geeft.
Ook heb ik geen water in het toilet, maar dat is niet zeker dat het met elkaar verbonden is.
Dus de vraag is, waarom stopt die pomp niet met draaien, vanaf het moment dat alle leidingen gevuld zijn?

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:20

Mijn vriend zegt dat er mogelijk een druksensor op zit. Als deze niet werkt, schakelt hij de pomp ook niet uit. Als die sensor werkt, en hij bemerkt bijv. dat er 3 bar druk op staat, dan slaat hij af want het doel is bereikt. Maar als die sensor niets registreert, blijft de pomp draaien. Dat kan ook de reden zijn dat de vorige pomp kapot is gegaan.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 18:25

Dankjewel!! Waar is die sensor? In het basin?

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:56

Meestal zit die sensor net na de pomp. Die zou er op moeten zitten, anders blijft die pomp inderdaad continu doorgaan.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 18:57

Dankjewel voor je antwoord!!!

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:59

Hij voegt er trouwens nog aan toe dat de sensor niet perse kapot hoeft te zijn (want je hebt net het pompje en waarschijnlijk daarmee ook de sensor vervangen), maar dat deze ook verkeerd afgesteld kan staan. Dus dat hij daardoor veel te laat of helemaal niet afslaat.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 20:29

Renee1991 schreef:
Hij voegt er trouwens nog aan toe dat de sensor niet perse kapot hoeft te zijn (want je hebt net het pompje en waarschijnlijk daarmee ook de sensor vervangen), maar dat deze ook verkeerd afgesteld kan staan. Dus dat hij daardoor veel te laat of helemaal niet afslaat.


+:)+ +:)+ +:)+
Dankjewel, ik geef het door aan de held van de buurt. René de buurman _/-\o_

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 10:49

Weer een adviesvraag :D

Ik kreeg vorige week een ander voorstel ivm de keuken. De architect is het er helemaal niet mee eens, maar mijn buurman heeft de opstelling die de architect voorstelt en hij is er niet gelukkig mee.
Op beide ontwerpen moet ik wel melden dat er maar een kookplaat met 4 kookelementen komt en een enkelvoudige wasbak.

Afbeelding
Dit is het origineel ontwerp

Afbeelding
Dit is het ander voorstel

Zelf heb ik eerder de neiging om te wachten tot de ruwbouw staat en dan er in te gaan staan en zo beslissen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:54

Bij de onderste indeling kan je als je aan het koken bent meer contact houden met eventuele gasten / huisgenoten

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:02

Bij de onderste heb je amper aanrechtruimte, die zou voor mij afvallen.

Nog een tip van mij, zorg vol voldoende stopcontacten in de keuken, ik heb er maar 3 en dat is echt te weinig.

oji

Berichten: 4286
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:06

Stille meelezer...
Is de ruimte naar de eethoek open of is dat een muur (die blauwe lijn)?
En die deur de keuken in, is dat de toegang tot de keuken?

Als je nl via die deur de keuken binnen komt (vanuit een bijkeuken oid) moet je bij het alternatief wel altijd helemaal om het schiereiland heenlopen. Lijkt niet ver maar gaat denk ik wel erg irriteren op den duur.
Verder vind ik van het alternatief de wasbak naast de barstoelen ook niet handig. Als je daar zit en iemand wast zijn handen of moet iets afgieten zit je in de spetters.

Indeling 1 komt op mij veel praktischer over. Waarom bevalt die de buurman niet?

Anoniem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:15

Sowieso 1. Als ook keukenbouwers zijnde :D Ik gok dat je met 2 veel meer bergruimte krijgt (4 hoge kasten) maar geloof mij vrij dat die hoek waar dan de stoelen op komen echt geen toegvoegde waarde meer gaat zijn. De stoel op de kop kun je al weg doen, want je gaat veel dichter op jou spoelbak zitten dan je denkt.

Goede tip. Leg alvast deze 2 indelingen in een kader met de afmeting van de kamer. Dit heb je echt snel voor elkaar met karton of plakband. Loop er eens tussen. Zie wat het doet.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:27

Ik krijg van beide ontwerpen geen jubelstemming eerlijk gezegd Y;(

Die eerste gaat volgens mij rete-irritant worden dat je steeds om moet lopen.
(heb ik ook wel eerder aangegeven volgens mij...?) En die tweede heeft te weinig aanrechtruimte en beetje rare positie van de stoeltjes. Ik heb het gevoel dat er wel iets beters te bedenken valt :)

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:31

Ik ga ook voor optie 1; het geheel ziet er veel logischer uit met voldoende ruimte voor alle dingen als koken, afwassen en zitten. Wel idd minder betrokken bij gasten, maar ik denk dat dát zwaar overrated is; als je je aandacht bij een snel aanbrandende saus moet houden moet je niet afgeleid worden en als dingen langdurig moeten pruttelen heb je tijd zat om te kletsen en hoef je er ook niet bij te blijven staan.

Optie 2: een groot sta-in-de-weg blok waaraan het ook niet gezellig zitten/eten is als je konstant in een wasbak zit te kijken.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:34

pmarena schreef:
Ik krijg van beide ontwerpen geen jubelstemming eerlijk gezegd Y;(

Die eerste gaat volgens mij rete-irritant worden dat je steeds om moet lopen.
(heb ik ook wel eerder aangegeven volgens mij...?) En die tweede heeft te weinig aanrechtruimte en beetje rare positie van de stoeltjes. Ik heb het gevoel dat er wel iets beters te bedenken valt :)

Precies dit. Als je moet kiezen: Optie 1.

Ik mis werkruimte. Veel opbergruimte ís fijn, maar je moet ook je werk kunnen doen.

Sybelle
Berichten: 817
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:41

Bij optie 1 is de aanrecht ruimte bedrieglijk want de hoeken gebruik je niet echt. En het omlopen om de schier lijkt me onhandig.

Maar toch denk ik dat optie 1 beter is dan 2 voor de ruimte.

Wat je misschien zou kunnen doen om de nadelen van 1 op te lossen is zoiets?

Afbeelding

Een eiland losstaand zodat je aan beide kanten er omheen kan. En het deel met de wasbakken weg zodat je de hoek van het aanrecht tegen de muur beter kan benutten.
De wasbak dan in het eiland.

Moet je dit niet juist voor de ruwbouw beslissen zodat de leidingen er al in kunnen?


Edit: Oh wacht, in 2 komt maar 1 wasbak en een kleinere kookplaat. Dus meer aanrecht ruimte. Dan zou ik wel 2 doen. Je hebt dan ook een mooiere werk driehoek van kookplaat, wasbak en koelkast.