Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:22

webster543 schreef:
Als ik dit zo allemaal lees, is een kleine badkamer niet echt een issue voor de meesten onder jullie.

Dat idee van 3D klinkt leuk, maar ik heb mijn meubels al besteld. Kan ik gewoon in een andere binnen wandelen en alsnog vrijblijvend zoiets vragen?

Ik ben trouwens wel aan het werken aan het binnenzwembad :D

[ [url=m/kgZEAl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je hebt je badkamermeubels al besteld zonder 3d-tekening? Waarop heb je dat gebaseerd dan? En heb je ook al de tegels enzo besteld?

Laura_
Berichten: 5383
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:36

Je kan zelf ook wel een 3d tekening maken via zo'n programmaatje. Heb je alleen niet de juiste tegeltjes, maar daar moet je dan even doorheen kijken.

Ik heb ook een kleine badkamer. 2.60 bij 2.20 geloof ik. Zit een bad in van 1.80, toilet, wastafelmeubel van 1 meter en een douche. Past perfect!

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:25

Onze badkamer is ongeveer dezelfde afmeting, we hebben een douche en bad. Toilet is apart. Gaat prima hoor.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:30

Laura_ schreef:
Ik heb ook een kleine badkamer. 2.60 bij 2.20 geloof ik. Zit een bad in van 1.80, toilet, wastafelmeubel van 1 meter en een douche. Past perfect!

Die afmeting kan ik niet klein noemen :) Ik heb slaapkamers gehad die kleiner waren.

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:49

Ik vraag me ook wel af wanneer het niet meer klein is. Alles dat aan beide kanten de 2 meter voorbij gaat lijkt me niet meer klein? Mijn eerste huurwoning had een echt klein badkamertje. Als je door de deur stapte stond je meteen met je buik tegen de wastafel. Linkerhand naar links dan zat je met je hand in de douche. Die paste precies := En met je rechterhand raakte je dan de wasmachine aan.

Dus vanuit de deuropening had je maximaal een vierkante meter aan beide kanten :=

TinkerTreas

Berichten: 3694
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:56

Wij hebben een badkamer van ongeveer 2,5 x 2,5. Ik vind dat niet klein (maar ik heb hiervoor altijd in sociale huurwoningen gewoond met echt kleine badkamers).
Maar ik heb van aardig wat mensen gehoord dat ze onze badkamer klein vinden.
Wij hebben er geen bad in trouwens, wel een toilet. Ik zou er best wel een bad in willen, maar er moet eerst nog meer verbouwd/vernieuwd worden voor de badkamer aan de beurt is.

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:04

pmarena schreef:
Ik vraag me ook wel af wanneer het niet meer klein is. Alles dat aan beide kanten de 2 meter voorbij gaat lijkt me niet meer klein? Mijn eerste huurwoning had een echt klein badkamertje. Als je door de deur stapte stond je meteen met je buik tegen de wastafel. Linkerhand naar links dan zat je met je hand in de douche. Die paste precies := En met je rechterhand raakte je dan de wasmachine aan.

Dus vanuit de deuropening had je maximaal een vierkante meter aan beide kanten :=


Dat klinkt nog groot :') Hier was niet eens ruimte voor wastafel of wasmachine haha. Dat was echt deur open en tegen wc aanlopen, meteen vastgeplakt aan douchegordijn. En douchen kon ook niet zonder tegen gordijn aan te komen. Die vierkante meter klinkt al als veel ivm mijn oude badkamer.

Ik was net klein genoeg om de deur dicht te kunnen doen als je op de wc zat. Iets groter en deur moest open blijven, want dan zaten knieën in de weg :')

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:20

Mijn eerste douche was 80cmx 1,5m. Dat was de breedte van de deur en de douche was achteraan, om daar te komen moest je langs de wastafel van 40 diep én tegenover de wastafel zat de radiator. Zomers was dat geen probleem, maar ik ben 's winters regelmatig met de blote billen tegen de hete verwarming aan gekomen. Tot ik erachter kwam dat de spiegel voor mij te laag hing, toen die hoger gehangen was hoefde ik beduidend minder op de blaren te zitten :D

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:29

MWM: Tja je moet je wasmachine toch ergens zetten, daar zat de aansluiting dus effectief heb je dat hoekje dan niet eens als badkamer in gebruik. Is het alleen maar een douche (met zo'n akelig douchegordijn idd, nare dingen vind ik dat en een wastafel := ) Maar had jij überhaupt geen wastafel dan :?

Badkamer van TS lijkt me goed te doen hoor :j

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:53

pmarena schreef:
MWM: Tja je moet je wasmachine toch ergens zetten, daar zat de aansluiting dus effectief heb je dat hoekje dan niet eens als badkamer in gebruik. Is het alleen maar een douche (met zo'n akelig douchegordijn idd, nare dingen vind ik dat en een wastafel := ) Maar had jij überhaupt geen wastafel dan :?

Badkamer van TS lijkt me goed te doen hoor :j


Nee, was geen ruimte voor in de badkamer dus je moest altijd naar de keuken om handen te wassen en tanden te poetsen enzovoorts. Ook geen ruimte voor wasmachine oid, nog steeds niet trouwens. Die stond eerst in de aanbouw (maar die was extreem slecht gebouwd en lek) en nu in de keuken. := Was officieel zelfs geen aansluiting voor en keukens maar ruimte voor 4 kastjes dus moest je er al 1 opofferen voor wasmachine of in kleine bijkeukentje zetten. Maar daar staat vaak juist de koelkast, want ook daar was in de keuken geen ruimte voor :+

Hier gelukkig jaren geleden aanbouw helemaal opnieuw gebouwd en muur doorgebroken waardoor de keuken groter kon en badkamer ook. Maar andere huurwoningen die dat niet gedaan hebben hebben dus eigenlijk geen plek voor hoop dingen. En dus rare indelingen daardoor. Geen ruimte voor koelkast in de keuken, geen wastafel in de badkamer en geen plek voor wasmachine.

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:54

Binnenstad verhaal ofzo...? Daar zie je wel vaker aparte situaties :=

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:56

Nee, boerendorp. Gewoon eengezinswoningen, maar officieel hadden deze woningen bij de bouw ook geen badkamer binnen. Wat uiteindelijk de badkamers zijn geworden waren kolenhokken als ik het goed heb. Echt van die arbeiderswoningen.

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:08

Zo dat zijn dan echt wel ouwetjes :=

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:15

In oude huizen waren er idd geen badkamers, een douche en ook warm water waren geen verplichting in een huurwoning. Er waren badhuizen en winkels waar je heet water kon kopen, de wc was veelal een hokje buiten los van het huis.
Zelfs in mijn 1e huurhuis was warmwater nog geen verplichting en moest je die aanleg zelf betalen. Er was wel een lavet http://www.mario-bosch.nl/p-lavetklein.jpg waar je ook de was ik kon doen :)

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:18

Die ken ik nog van vroeger. <3

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:47

Leuk als je jong bent, maar ik zou nu een trapje nodig hebben om er in te komen :D

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:51

Ik vond het toen luxe, want was gewoon een mini bad. :+

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:04

Als je stond zat je met je hoofd haast tegen het plafon en als je wilde zitten moest je je wel heel erg opvouwen. Op plaatjes zie je er ook altijd alleen maar kinderen in zitten, voor volwassen haast niet te doen :D

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:10

De badkamer in mijn eerste woning was 2,2 bij 0,9 meter denk ik.
Maar in die ruimte stond dan ook je wasmachine, een wastafel en een zitbad.

De deur opende naar buiten, tegenover de deur zat de wasbak.
Je kon naar binnen stappen, en daar om je as draaien. Aan je rechterkant stond de wasmachine.
aan de linkerkant het zitbad. Achter de wasmachine was een deur naar het balkon :=
(oorspronkelijk zat daar een balkon kast, maar die was verwijderd zodat er een wasmachine kon staan).

Dat was echt een kleine badkamer, maar wel functioneel :+

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:41

Wat hebben wij een luxe badkamer dan van 3,50 x 2,40 met bad, douche, ik wc kast en wastafel en nog royaal ruimte over. Alleen wel schuin dak. We willen alleen de douche veranderen zodat we een lage instap hebben.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 16:29

Er komen hier bijzondere verhalen voorbij, echt interessant om te lezen!
Hoe de mensen vroeger ( zelfs nog niet eens zo lang geleden) leefden, kunnen wij ons bijna niet meer voorstellen.
Ik ging bij mijn oma als klein kind altijd in de wasbak in bad.

Donderdag komt de man van de sanitair langs, die zal ook wel wat meer kunnen vertellen.

De tip van uittekenen is zeker een goede. Ga ik zeker proberen.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:50

Als de badkamer te betreden is kun je met een opvallende kleur schilderstape op de grond de afmetingen afzetten en heb je een goede indruk hoeveel ruimte je hebt.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:15

Wat ook een optie is, is op een site als https://floorplanner.com/ je badkamer intekenen. Daar zit een 3D-mode in waarmee je een redelijk idee kan krijgen


Toen m'n moeder klein was, hadden ze ook geen badkamer, die is pas veel later aangebouwd. Daar ging iedereen op volgorde van leeftijd in de zinken wasteil, 's zomers buiten en 's winters in een (onverwarmd) washok een meter of vijf van de voordeur. Ze hadden negen kinderen, dus de jongere kinderen mochten in lauw water waar het gros van het gezin al in geweest was :+

Badkamer waar ik opgegroeid ben had aan rechts naast de deur de wasmachine en tussen de wasmachine en de achterste muur een ligbad, met in het verlengde van de deur een wasbak. In de flat waar ik tot vorig jaar woonde was de badkamer 1,5 x 1,8, genoeg voor een wasbak, stenen muurtje en daarachter de douche. Vorig jaar ben ik verhuisd en de badkamer nu is ongeveer 1,9 x 2,5 meter. Wasbak, toilet en douche, dus heb nog meer dan genoeg ruimte over. Voor de wasmachine heb ik een hele aparte kamer nu :+

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 06:51

Hopelijk ben je donderdag na het bezoek van de sanitairman een beetje gerustgesteld :)
En kan je nu alvast wat uitzetten met tape of wat stenen ofzo zodat je er een beetje gevoel bij krijgt.

Ik ben van 1980 en het huisje van mijn oma daar was ook überhaupt geen badkamer. er was achter het schuur-gedeelte wel een soort erkertje gemaakt van hooguit een m2 met een opstap, gebarsten vloer met oud zeiltje, en daar een WC-pot op. Met een emmer water ernaast om door te spoelen. Super koud daar, ouwe zooi, spinnig smal gangetje waar je doorheen moest.... dat deed je overdag al alleen als je héél nodig moest, laat staan 's nachts :=

Oma vulde nog een grote teil met water (dat ze op het gasstel warm maakte) voor zichzelf. En ik in de wasbak inderdaad :=

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 18:06

Voor zover mijn bedoeling om de badkamer uit te zetten met iets :')

Afbeelding
Gaat dus niet lukken