Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Sunnda schreef:Nee hoor staat voor: het is allemaal bestemmingsverkeer dat in die straat komt dus die krijgen een ontheffing bij verbouwing e.d.
Eindsaldo: kost een hoop geld en de resultaten veranderen niet. Ze zijn er immers met een reden en krijgen dus de ontheffing als het nodig is.
Als je aan een doorgaande weg woont kan zoiets zinvol zijn, nu is het zinloos.
Himyar schreef:Mijn vraag was niet wat de Bokkers van de situatie vinden, maar hoe ik de gemeente kan bewegen de situatie eens in ogenschouw te nemen. Ik heb daarom al heel veel meer gedeeld dan voor antwoord op mijn vraag noodzakelijk is.
secricible schreef:Als er druk verbouwd word in je straat is je richten op een verbod voor bepaald verkeer vrij zinloos: het duurt lang als je het al geregeld krijgt en waarschijnlijk krijgt iedereen een ontheffing. Zonde van je tijd.
Als je haven structureel bevoorraad wordt met groot vrachtverkeer zul je wellicht meer hebben aan die aanpak.
Shadow0 schreef:Wat doet dat 'ze doen het niet om te stangen' er nou toe? Nee, ze doen het vast niet om te stangen, maar daar heeft de fundering niet zoveel aan, wel? Grote vrachtwagens over een infrastructuur die daar duidelijk niet op berekend is geeft uiteindelijk gewoon schade.
Himyar schreef:Precies Shadow0! En het is er ABSOLUUT niet op berekend. Net zoals het snelle rijden van veel mensen. Er zijn meerdere katten doodgereden, maar dat er nog nooit een mens is aangereden is echt puur mazzel. Maar zou zo ieder moment kunnen gebeuren. De auto's hun remweg is te lang met de gereden snelheid.
Himyar schreef:Precies Shadow0! En het is er ABSOLUUT niet op berekend. Net zoals het snelle rijden van veel mensen. Er zijn meerdere katten doodgereden, maar dat er nog nooit een mens is aangereden is echt puur mazzel. Maar zou zo ieder moment kunnen gebeuren. De auto's hun remweg is te lang met de gereden snelheid.
Himyar schreef:Mijn vraag was niet wat de Bokkers van de situatie vinden, maar hoe ik de gemeente kan bewegen de situatie eens in ogenschouw te nemen. Ik heb daarom al heel veel meer gedeeld dan voor antwoord op mijn vraag noodzakelijk is.
Steppe schreef:Echt tenenkrommend zoals sommige reageren ga er zelf eens wonen en kijken of je het dan ook geen probleem vindt.
Gelukkig mogen er steeds minder vrachtwagens in woonwijken komen iets met Lean&Green waardoor de gemiddelde vrachtwagen in de woonwijken kleiner gaat worden.
TS ik snap je gevoel en mensen die achterin het straatje wonen hebben over het algemeen minder last. Totdat er een ernstig ongeval gebeurt zal de gemeente weinig doen, echt aan de bel blijven trekken.
O en 190m is echt genoeg om voldoende snelheid te halen hoor, bij ons op stukje van 75m haalde ze 87km/h en vrachtverkeer ruim 50. Dit is door de gemeente gemeten met zo'n matrix bord.
KimD schreef:Maar dat weet dat transportbedrijf toch niet als ze laden om hun route te rijden tenzij het consequent is.
Citaat:Want blijkbaar komen ze het café wel bevoorraden met kleinere wagens, die zijn daar dus op bedacht. En aangezien er nu op dit moment geen verbod van toepassing is mag de chauffeur, mits hem dat lukt, dus gewoon in en uitrijden, die heeft helemaal niks met TS & de fundering van de huizen te maken. Die chauffeur doet namens het bedrijf waar hij voor werkt gewoon zijn werk...
Ibbel schreef:Op een plek waar je slechts stapvoets mag kun je al makkelijk gevaarlijke situaties veroorzaken bij het uit een parkeervak rijden want je bent al meteen groter en zwaarder dan iedere voetganger. Mensen die de deur open doen en naar buiten lopen staan ongeveer meteen op de weg. Kinderen die naar buiten willen kunnen dat niet doen als vrachtwagens doen alsof het een 30-weg is. En het is een woonerf, waar je als automobilist te gast bent en niet automatisch voorrang hebt.Je zegt ergens dat de weg zegge en schrijve 190 meter lang is. Welke snelheid moeten auto's daar in hemelsnaam niet kunnen bereiken volgens jou? Woont de volgende Max Verstappen daar?
KimD schreef:Steppe schreef:Echt tenenkrommend zoals sommige reageren ga er zelf eens wonen en kijken of je het dan ook geen probleem vindt.
Gelukkig mogen er steeds minder vrachtwagens in woonwijken komen iets met Lean&Green waardoor de gemiddelde vrachtwagen in de woonwijken kleiner gaat worden.
TS ik snap je gevoel en mensen die achterin het straatje wonen hebben over het algemeen minder last. Totdat er een ernstig ongeval gebeurt zal de gemeente weinig doen, echt aan de bel blijven trekken.
O en 190m is echt genoeg om voldoende snelheid te halen hoor, bij ons op stukje van 75m haalde ze 87km/h en vrachtverkeer ruim 50. Dit is door de gemeente gemeten met zo'n matrix bord.
Ik woonde in een van de drukbezochtste dorpen van het Heuvelland aan de hoofdstraat. Wij zijn verhuisd vanwege de overlast want daar mochten wij geen oplossingen verwachten vanuit de gemeente. Dat was onze oplossing. Je kunt het niet altijd iemand anders kwalijk nemen...
KimD schreef:Ik woonde in een van de drukbezochtste dorpen van het Heuvelland aan de hoofdstraat. Wij zijn verhuisd vanwege de overlast want daar mochten wij geen oplossingen verwachten vanuit de gemeente. Dat was onze oplossing. Je kunt het niet altijd iemand anders kwalijk nemen...