Wat voor elektrisch (onder)deken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4890
Geregistreerd: 09-08-05

Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 07:54

Ok, na nog een nacht in een ijskoud bed te zijn gedoken en het een halve nacht heeft geduurd om op te warmen heb ik vannacht om 3u besloten om een elektrisch onderdeken te kopen die ik een uur voor ik ga slapen aan kan zetten zodat het bed niet meer de eerst kou heeft.

Toch een beetje verstand om 3u en het niet afgerekend en besloten om eerst hier te vragen naar de ervaringen van bokkers! Ik heb er nu een tweepersoons van 1m40 op 1m60 van Beterbed in mijn winkelwagentje liggen. Prijs is 44 euro.

Kan het beter? Zijn er aan te raden merken?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:14

Ik deed mijn koude bed vorig jaar opwarmen met een haardroger… ben je op een minuut klaar mee en vond dat toch veiliger dan zo’n deken. Bij de echt koude dagen had ik een dunne fleece op het matras omdat dat niet koud aanvoelt.

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:23


LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:29

Ik heb Inventum, super fijne deken en ook lang genoeg om helemaal warm te liggen.

8nnemiek

Berichten: 43421
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:18

Ik heb een tweepersoons onderdeken die ook twee aparte afstandsbedieningen heeft. Ideaal, want mijn vriend gaat vaak wat later naar bed, en heeft het wat sneller koud aan zijn voeten, dus zo kunnen we apart de warmte regelen.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:20

Ik heb er vorig jaar 1 gekocht bij de Aldi. Super fijn ding. Vriend van mij heeft ze tegelijkertijd bij de action gekocht maar die lijkt toch een stuk minder lekker warm te worden ofzo.

maj0

Berichten: 6600
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:20

Ik heb een 1 persoons aangezien mijn mijn het niet nodig heeft die heeft het zo warm.
Ik heb er 1 van de action

Josien_

Berichten: 9028
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:23

Wij hebben via bol.com een elektrische deken gekocht en deze leggen wij tijdens het klaarmaken voor bed 10/15 minuten in bed om alles op te warmen. Wij stappen dan in een heerlijk warm bedje en zetten hem uit als we gaan slapen. Geen koude nachten meer :D !

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:39

Ik heb ook een inventum HN197V met aparte zones. Snel warm en laat hem als ik het heel koud heb aanstaan als ik ga slapen na een uurtje gaat die uit. Heb ook een band de Lidl maar heb daarbij het gevoel dat ik op plastic lig.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:49

Hier een Inventum 1 persoons met zones. Ik vind het heeeeerlijk. Heb heel even een ding van de action gehad maar vind het verschil echt enorm.
1 persoons vind ik makkelijker nog dan tweepersoons maar ik heb dan ook twee losse matrassen (wel aan elkaar geritst maar dat maakt toch wel uit). Mijn vriend heeft het eerder snel te warm dan te koud dus die hoeft die warmte niet. Die is al lang heel blij dat ik nu op mijn eigen helft blijf liggen ipv hem te gebruiken als warmhoudplaat :D

Schuur_

Berichten: 4890
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 12:00

Ok, ik ga verder zoeken op Inventum.

Dit is ook weer de eerste winter zonder warmhoudplaat cq vriendje in bed en de honden willen er niet in (daar ben ik stiekem blij om). Zeker in combi met het minder Stoken valt het me vies tegen :=

Week 50 komt de pelletkachel dus dan zal al veel leed geleden zijn

chanicha

Berichten: 12170
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:03

Ik heb ook de Inventum, al jaren koop ik die.
Ik heb de iets langere gekocht en is ook heerlijk warm bij mijn voeten :))

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30243
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:17

...en flanellen lakens helpt ook goed tegen die eerste kou. En een kruik. Voor de tijd dat je nog niet besloten hebt :(:)

prompter

Berichten: 11164
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:20

Medisana onderdeken, gaat ook vanzelf uit na 2 uur. Ik heb hem al jaren, zo heerlijk om warm in bed te stappen <3

chanicha

Berichten: 12170
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:30

Ik zet de deken na het eten op 2 en als ik mijn bed in ga doe ik hem uit.
Was het een keer vergeten nou dan lig je echt te sudderen hoor :')

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:44

Ik heb het ook vreselijk koud en kan mezelf niet opwarmen in bed (behalve met lange pyjama en 2 dekens maar dan word ik weer wakker omdat de dekens verschuiven). Dus nu slaap ik met een kruik en dit geeft me echt precies de juiste hoeveelheid warmte. Ik vul hem met kokend water dat ik dan weer een 5á10 minuten heb laten afkoelen (geen idee welke temp het dan nog heeft) en dan ga ik lekker naar bed. Ik houd de kruik tegen mn buik en slaap dan echt heerlijk. Bij mij is nog nooit een kruik stuk gegaan. Maar ik laat hem dan ook áltijd vol zitten met water. Ook als ik hem dus de hele zomer niet gebruik. Naar mijn mening droogt hij dan niet uit en springt hij niet kapot. Maar ik geef hier uiteraard geen garanties op :o

chanicha

Berichten: 12170
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:06

Ik had vroeger ook kruiken voor onze dochters en die liet ik ook altijd vol als het zomer werd, deed ik ook met de babykruiken.

office
Berichten: 806
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:44

Ik heb er een van de telegraaf shop en een echt wollen dekbed van plan b.Dat is b keus dus lekker goedkoop .En ik slaap als een roos.

BigOne
Berichten: 38338
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:50

Welke je ook koopt, zorg dat hij goedgekeurd is en een goede overhitting beveiliging heeft. Ik kan niet slapen met koude voeten en gooi een kersenpitkruik in de magnetron. Leg hem onder de dekens, ga naar de badkamer en duik vervolgens het bed in. Bij de voeten is het dan heerlijk warm en dn leg ik hem vaak nog even in mijn rug.

Schuur_

Berichten: 4890
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 23:39

Ik heb de eenpersoons van Beter bed gekocht voor 30 euro. Morgen wordt die geleverd. Ik slaap nu al met lange pyjama en flanellen lakens maar in dit huis ligt de slaapkamer boven de garage ipv de woonkamer zoals andere huizen waar ik heb gewoond. Dat scheelt toch aanzienlijk in temperatuur.

Dit deken heeft ook een timer en oververhittingsbeveiliging. Die van Inventum die ik zag had geen timer functie en ik ken mezelf m, dat is nodig.

Kruik ben ik idd geen fan van ivm het water maar vind ik wel waard om eens naar te kijken, evenals een dikker/wollen dekbed. Ik heb geen magnetron voor een kersenpitkussen

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 07:40

Een dikkere deken zou mij ook helpen maar dan drijft mijn vriend door zijn eigen zweet het bed uit, en die jonge slaapt jaar rond in zijn ondergoed, echt hoe dan?! Ik heb in de zomer nog een pyjama nodig

Yavanna

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 07:59

Die van de action zijn supergoedkoop en enorm goed, gebruik ze ook al jaaaaaren als vloerverwarmingvoor mijn bank en 2 in mijn bed.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 08:10

Anouk_H schreef:
Een dikkere deken zou mij ook helpen maar dan drijft mijn vriend door zijn eigen zweet het bed uit, en die jonge slaapt jaar rond in zijn ondergoed, echt hoe dan?! Ik heb in de zomer nog een pyjama nodig

Hier niet anders gewend dan een extra deken/slaapzak erover aan mijn kant en niet aan man zijn kant. Heb ik het lekker warm en hij niet te warm.
Ook de elektrische deken is hier weer van zolder, maar nog niet vaak gebruikt. Die komt van de Lidl ofzo denk ik? Geeft best wat warmte, maar duurt wel ff en je moet er wel om denken dan... :')

Josien_

Berichten: 9028
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:35

Haha ik gebruik wel een elektrische deken om het bed op te warmen, maar uiteindelijk slaap ik altijd in een korte pyjama omdat ik het anders te warm krijg :Y) .

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wat voor elektrisch (onder)deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:58

Mijn ouders waren in het verleden super te spreken over die van Iventum.
Toen had je 2 soorten gewoon stroom en zwakstroom. Het verschil was dat de zwakstroom je ook veiliger in de nacht aan kon laten. Ook minder kans op brand gevaar. Maar dit was jaren terug, wellicht is dat nu anders

Zelf geen ervaring mee, we hebben een waterbed hihi