veerledec schreef:Je hebt dus kennelijk geen enkel recht op compensatie als de levertijd veel langer is dan vooraf aangegeven, omdat je het recht hebt op annuleren. Wij hadden dus onze vorige auto al verkocht, en kwamen daardoor in de 'problemen'. We hebben toen een tweedehands Tesla gekocht. Maar volgens de rechtsbijstand konden we hier dus niks mee qua schadevergoeding of iets dergelijks.
Tesla werkt niet met dealers, dus al het contact is rechtstreeks met Tesla/fabrikant.
In de prijs die ze nu vragen zit wel een prijsverhoging (met wat korting), maar de laatste prijsverhogingen (en dan hebben we het over 25k hoger) zitten er niet in. Om die reden hebben we onze bestelling nu kunnen 'doorverkopen' aan familie, want dan is de prijs ten opzichte van nu nieuw bestellen nog wel gunstig. Maar wij blijven voorlopig de tweedehandse rijden (scheelt toch een boel geld).
Ah duidelijk..Wel vervelend dat het zo heeft moeten lopen.
butengeweun schreef:Vraag vooral wanneer de fabriek de order heeft geannuleerd.
Even van mijn man. Als levering augustus 2023 zou zijn dan gaat de auto rond mei/juni de profuctiebaan op (door uitlopenden waarschijnlijk al 1 van de laatste plekken/auto’s die gemaakt gaan worden) Mocht er dus nu een probleem zijn met leveringen van onderdelen (wat niet heel ongebruikelijk is door wat er allemaal speelt) dan vallen helaas de laatste auto’s af ze gaan de baan niet open houden voor een paar auto’s als ze het nieuwere model er op gaan bouwen.
Wisten ze het dus al vorig jaar dan zegt hij slechte zaak en heb je wel een klacht maar je auto krijg je niet meer.
Weten ze het pas net dan is het echt domme pech.
Ik zou proberen de dealer een leuke jong gebruikte op te laten sporen en die dan te gaan rijden.
Maar wat er is gebeurd mag en gebeurd helaas vaker ook dat auto’s zonder bepaalde opties worden gemaakt (de productie in gaat) en de dealer krijgt dat ca 13 uur van tevoren te horen.
Er speelt dus veel en wil je zeker en snel je auto ga voor een 2e hands of demo model dat al in Nederland is.
Dat weten we helaas niet omdat ze niets in hun systeem kunnen vinden en het niet bekend is of de order geannuleerd is. Ze hadden ons verward met andere mensen. Maar ik ga er morgen weer achteraan omdat we nu wel willen weten wat er aan de hand is.
Er is dus geen nieuw model dit heb ik helemaal uitgeplozen dus daar ligt het niet aan, geen idee waarom de dealer hier mee kwam. Ook garanderen zij bij eventuele tekorten dat ze gewoon blijven leveren, staat op de website en in het contract. Dus ik hoop dat we hier vanuit kunnen gaan.
2e hands is op dit moment erg duur. Vorig jaar was dit al het geval en was een nieuwe bus bestellen zelfs goedkoper, ook zakelijk gezien. Daarnaast heeft mijn man een achterklep om onder te werken en dubbele schuifdeur. Deze komen eigenlijk nooit of zelden te koop. Daarom is het allemaal extra zuur, we kunnen niet echt een kant op eigenlijk..