Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:50

Volgens mij past een geborsteld RVS wandcloset met transparante wcbril van Franke beter dan zwart of wit én het is uitermate eenvoudig schoon te houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:53

herr_balou schreef:
Volgens mij past een geborsteld RVS wandcloset met transparante wcbril van Franke beter dan zwart of wit én het is uitermate eenvoudig schoon te houden.

Heb je een foto? Dit klinkt heel erg openbaar stationstoilet :=.

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:05

_San87_ schreef:
herr_balou schreef:
Volgens mij past een geborsteld RVS wandcloset met transparante wcbril van Franke beter dan zwart of wit én het is uitermate eenvoudig schoon te houden.

Heb je een foto? Dit klinkt heel erg openbaar stationstoilet :=.

Helaas geen foto meer. Vloer was antraciete gietvloer en muren waren nog iets donkerder. Het zwarte natuurstenen fonteintje was een drama om schoon te houden. En ja, verdere inrichting maakt wel het verschil of het een openbaar toilet lijkt of niet, maar daar ben je zelf bij.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:57

pillow schreef:
Vjestagirl schreef:
Een goede allesreiniger of toiletreiniger (bij voorkeur bio) is echt voldoende voor je toilet, dus chloor heb je niet nodig

Er is toch niet gevraagd hoe je je toilet schoon maakt.


Dit is letterlijk wat er gevraagd wordt...

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:01

herr_balou schreef:
Volgens mij past een geborsteld RVS wandcloset met transparante wcbril van Franke beter dan zwart of wit én het is uitermate eenvoudig schoon te houden.

Bedoel je deze? https://www.bengshop.nl/franke-diepspoe ... 00138-art/
Is vast hartstikke makkelijk schoon te maken, maar die zou er bij mij niet inkomen :=

Ellen_ov

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:06

Wij hebben een zwart toilet beneden en ik heb juist spijt dat ik boven ook niet een zwart toilet heb genomen. Ik vind de witte toilet qua stof en spetters veel besmettelijker dan de zwarte beneden.
De toiletten zijn wel beide met een ‘draai spoeling’, ben even de naam kwijt hoe je die ook weet noemt. Dus geen zware waterval als je doorspoelt zeg maar :')

Wel moet ik erbij zeggen dat wij een water ontharder hebben en dat zal vast ook veel schelen ivm kalk aanslag.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:12

Albertina71 schreef:
herr_balou schreef:
Volgens mij past een geborsteld RVS wandcloset met transparante wcbril van Franke beter dan zwart of wit én het is uitermate eenvoudig schoon te houden.

Bedoel je deze? https://www.bengshop.nl/franke-diepspoe ... 00138-art/
Is vast hartstikke makkelijk schoon te maken, maar die zou er bij mij niet inkomen :=


Dit ziet er uit alsof je in een Amerikaanse gevangenis zit XD

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:29

Albertina71 schreef:
herr_balou schreef:
Volgens mij past een geborsteld RVS wandcloset met transparante wcbril van Franke beter dan zwart of wit én het is uitermate eenvoudig schoon te houden.

Bedoel je deze? https://www.bengshop.nl/franke-diepspoe ... 00138-art/
Is vast hartstikke makkelijk schoon te maken, maar die zou er bij mij niet inkomen :=

Oh wow, nog niet met geld toe :=.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 13:43

Is natuurlijk een kwestie van smaak… zo‘n cel-plee komt er bij mij niet in en ik wil geen wit, ik wil zwart. Wit staat er niet bij en ik hou van zwart

Maar kan geen kwaad ervaringen te lezen natuurlijk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:44

Prima toch. Lekker dagelijks het toilet volledig schrobben met azijn +:)+.

Ik gebruik zelf Ecover voor het toilet, maakt goed schoon en ruikt lekker. Maar ik heb gewoon een witte en raus enkel dagelijks de borstel er even door. En maak 1x in de week grondig schoon.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 14:22

En toch nog even dat toontje gebruiken
Ik hoef gelukkig niet elke dag „volledig te schrobben met azijn“.

Maar enorm bedankt voor de feedback iedereen, dat er meer werk aan zit is me heel duidelijk gemaakt Nu afwegen of ik dat er voor over heb

Sky_As

Berichten: 4758
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:35

Ik zou in ieder geval zorgen voor een goede waterontharder......

(en mezelf daarbij even heel goed achter mijn oren krabben, dat als zelfs verkopers het afraden, en iedereen die er 1 (gehad) heeft het afraadt, of je er aan wilt beginnen..... Ze zullen dus geen garantie geven op spetters/vlekken etc. die je er na een aantal weken al misschien niet eens meer vanaf krijgt)

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:41

Gewoon proberen of het bevalt.
Die dingen kun je er immers ook gewoon weer afschroeven als het toch niet ideaal is.
Het is niet dat ze permanent ingemetseld worden of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 15:28

Sizzle schreef:
Gewoon proberen of het bevalt.
Die dingen kun je er immers ook gewoon weer afschroeven als het toch niet ideaal is.
Het is niet dat ze permanent ingemetseld worden of zo.

Ligt aan de prijs of je dat moet willen, denk ik :=. Toiletpotten heb je prijsklasse budget, maar ook prijsklasse Jef Bezos, zeg maar.

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 15:50

Oh mooi! Ik heb net even op google gezocht, vind het wel super mooi.

Wij hebben een water ontharder in de meterkast, behoudt voor je tegels enz. En denk ik een zegen/must bij zwart sanitair.

Chloor en bleek kan je tegenwoordig prima vervangen voor minder agressief schoonmaakmiddel, dat net zo goed werkt idd.

Tja en dan is het uiteindeiljk aan jezelf of je het de tijd en geld investering waard vind toch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 15:56

GamblersCup schreef:
En toch nog even dat toontje gebruiken
Ik hoef gelukkig niet elke dag „volledig te schrobben met azijn“.

Maar enorm bedankt voor de feedback iedereen, dat er meer werk aan zit is me heel duidelijk gemaakt Nu afwegen of ik dat er voor over heb

Nou ja, mijn ervaring (en de meeste ervaringen) met zwart sanitair is dat je wel iedere dag aan het poetsen bent om het netjes te houden :=. Maar je moet natuurlijk gewoon je eigen plan trekken.

miereneter

Berichten: 2563
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:01


verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:06

miereneter schreef:
Of nog sjieker:

https://www.bol.com/nl/nl/p/mawialux-ha ... 6aEALw_wcB

Niet zo constructief, sorry. Geen idee hoe je een zwart toilet schoonhoudt, maar ik ging uit nieuwsgierigheid zoeken op zwarte en andere kleuren toiletten. Er is een wereld aan toiletpotten!


Mijn oma had een roze <3 echt een feest als je daar op mocht.
Incl roze vloer, roze mozaïektegels aan de wand en roze plafond.
Was echt enorm mooi. We hebben het er allemaal nog over. Het was ook niet het ‘gewone’ toilet (die was blauw en lang niet zo mooi vormgegeven als de roze) maar echt het speciale toilet in een ander deel van het huis :')

Paardjes83
Berichten: 206
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:17

Buiten de genoemde schoonmaaktips je hebt ook nog grijze en donkergrijze toiletpotten. Ow en beige/bruin. Past ook bij de tegels die je hebt.

Ellen_ov

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:35

Ik heb zoals ik hierboven ook al aanhaalde, juist spijt dat wij boven niet ook een zwarte hebben geplaatst. Wij zijn er super blij mee, staat heel tof en poetsen het toilet echt niet vaker/anders dan een gemiddeld mens. Enige puntje is dat wij dus wel een waterontharder hebben en dat zal best schelen.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:12

GamblersCup schreef:
En toch nog even dat toontje gebruiken
Ik hoef gelukkig niet elke dag „volledig te schrobben met azijn“.

Maar enorm bedankt voor de feedback iedereen, dat er meer werk aan zit is me heel duidelijk gemaakt Nu afwegen of ik dat er voor over heb


Ik vind niet meer werk aan mijn zwarte toilet dan ik had aan de witte hoor… ik haal er elke dag een doekje over en wc eend in de pot. Geen kalkaanslag of niks :n wèl op de douchekraan, maar dat is toch ook heel anders dan een toilet. En ik wil niet weten hoe smerig witte toiletten dan zijn af en toe :o

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:17

Hier geen zwart toilet maar wel een zwarte gootsteen. Eens maar nooit weer. In het begin vond ik het nog meevallen, maar ik krijg dat ding inmiddels met geen enkel middel meer echt goed schoon. Hij zit er nu 3jr en overweeg een nieuwe rvs bak ipv een zwarte. Echt een aankoop waar ik heel veel spijt van heb.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57981
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:28

GamblersCup schreef:
Is natuurlijk een kwestie van smaak… zo‘n cel-plee komt er bij mij niet in en ik wil geen wit, ik wil zwart. Wit staat er niet bij en ik hou van zwart

Maar kan geen kwaad ervaringen te lezen natuurlijk!

Kan je niet reinigen met de anti bacteriele allesreiniger van CIF? Ik heb hier een zwart marmeren snijplaat in mijn tijdelijke keuken. Spuit er altijd wat van die CIF op in schuimvorm en veeg het dan gewoon af met een doekje en heb eigenlijk nooit strepen.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:58

Wij hebben sinds een jaar een zwart toilet in de badkamer.. Ik maak hem dagelijks schoon met een chloorhoudende wc reiniger. Zelf ervaar ik geen witte vlekken hiervan..

Wel heb ik witte vlekken van de kalk in het water. Als ik het toilet beneden laat aanpakken ga ik denk ik voor een licht antraciet kleurige pot...

Wildgirl

Berichten: 11674
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:05

Tegen strepen: glasdoekjes met alcohol(gebruik ik werkelijk overal voor).
Super gaaf hoor TS, ben benieuwd naar een foto van het eindresultaat!