Onedrive vol

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 08:36

Beste bokkers,

Hoe krijg ik mijn onedrive leeg? Ik krijg continu de melding dat onedrive vol is en ik geen mails meer kan verzenden, heel irritant. Ik heb ondertussen mijn hele onedrive leeggehaald, er staan echt nog 10 foto's in en 2 word documentjes. En nog is hij 5,2gb van de 5. Ook heb ik mijn mail opgeschoond maar hij zegt dat Onedrive vol zit.
Wie o wie kan mij helpen? Moet allerlei mails voor mijn studie en werk er uit doen en wordt onderhand gek van de melding terwijl ik niets meer te verwijderen heb.

Edit, komt dit doordat mijn lightroom via onedrive gaat? Heb ondertussen ook alles van lightroom verwijderd maar er komt geen ruimte vrij. Vind het altijd al wel vervelend dat lightroom via onedrive gaat, ik wil het gewoon loskoppelen en op mijn harde schijf opslaan maar ben er nog niet achter hoe dit moet.

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:47

Heb je ook je recycle bin al leeg gemaakt? Afbeelding

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:48

Heb je al gekeken waar het precies in zit? Als je in je OneDrive op het aantal GB in gebruik klikt, kun je precies zien waar je het meeste verbruikt.


Afbeelding


Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:52

dat zijn ws spam berichten, ik gebruik niet eens one drive en ik krijg ook dat ie vol is soms 6 a 7 berichten in 1x, ze willen ook dat ik van chrome verander naar edge want daar zit meer mb one drive bij zeggen ze.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 08:54

Ik kan daadwerkelijk niet meer mailen, dus het is geen spam bericht.
Ik krijg ook de melding als ik hem opstart.

Ik heb de prullenbak inderdaad geleegd.
Niwla, hij zegt dat onedrive vol zit, mail nauwelijks. Hij is ook voor 80% blauw.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 08:58

Afbeelding

Daarnaast zit mijn hele pc verbonden aan onedrive? Ik wil gewoon mijn bestanden opslaan op mijn laptop ipv onedrive. Alleen snap daarnaast nog steeds niet dat hij vol zit, er staat nl amper wat op..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:03

Kijk eens waar hij allemaal een back-up van maakt. Als hij van jouw hele laptop een back-up maakt, denk ik dat je hem leeg kan blijven maken tot je een ons weegt, op ht moment van een back-up staat hij dan meteen weer vol. Misschien dat je daar nog wat in kan.

Zo had hij bij mij een vinkje bij dropbox aanstaan ooit, maar dat deed hij dus niet 1 keer voor heel dropbox, maar elk dropbox-apparaat werd een back-up van gemaakt. DUs alles stond er 5 keer op :rol:: Ja, dan gaat het best hard. Vinkje uit, rotzooi weggegooid, prullenbak leeg en toen was het klaar.

IlseL123
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-01-21
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:05

Heel irritant. ik kreeg deze melding ook. Op je printscreen zie je onder de 6GB melding je ''prullenbak leegmaken''. Ook kan je op ''onedrive'' klikken. Ik kon dan filteren op de grootste bestanden. Deze heb ik verwijderd (dan ook weer je ''prullenbak leegmaken''). Bij mij sloeg hij foto's en filmpjes op van mijn telefoon, dit heb ik uitgezet.

anca

Berichten: 1783
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:05

Ik lees graag mee. Heb dit probleem ook sinds vorige week. Heb al veel geleegd maar kom helaas niet verder.

Geen mail ontvangen. Geen mail versturen. Niet kunnen verplaatsen . Heel vervelend

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:32

en hoe kan dit dan??? krijg nog steeds die mails..


Afbeelding

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:46

Mijn C schijf heeft 116 GB en heb een berg foto's en mails staan. Zorg dat je verdeling schijfruimte wat beter verdeeld is.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 10:14

Lalidan schreef:
Kijk eens waar hij allemaal een back-up van maakt. Als hij van jouw hele laptop een back-up maakt, denk ik dat je hem leeg kan blijven maken tot je een ons weegt, op ht moment van een back-up staat hij dan meteen weer vol. Misschien dat je daar nog wat in kan.

Zo had hij bij mij een vinkje bij dropbox aanstaan ooit, maar dat deed hij dus niet 1 keer voor heel dropbox, maar elk dropbox-apparaat werd een back-up van gemaakt. DUs alles stond er 5 keer op :rol:: Ja, dan gaat het best hard. Vinkje uit, rotzooi weggegooid, prullenbak leeg en toen was het klaar.

Ik ga eens even zoeken waar ik dit kan vinden.

Ik ben er inmiddels ook achter dat ik hele rare dingen in mijn onedrive heb staan ofzo? Deze kan ik nergens vinden in een map maar als ik hem soms opnieuw opstart komen er weer nieuwe berichten te staan. Wanneer ik deze allemaal verwijder vind hij geen grote bestanden meer, als ik hem echter helemaal opnieuw opstart komt er weer zo'n lijst. Hij blijft zich vullen..

Afbeelding


Wat bedoel je speurneusc? Je afbeelding is heel klein dus kan niet lezen wat er op staat.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 10:26

Sorry ik blijf maar doortypen _O-

Backup heb ik inmiddels uitgezet.
Kan het zijn dat hij adobe opslaat op onedrive ipv op laptop?
Ik kan bij programma's niet zien waar hij is opgeslagen maar het lijkt of alles ongeveer op onedrive staat.. Ik snap alleen niet hoe ik onedrive los kan koppelen met lightroom. Wanneer ik rechtsonderin Onedrive afsluit, opent hij gelijk weer als ik in mijn bestanden zit.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:45


IlseL123
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-01-21
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:46


speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:47

als ik map one drive open, staat er deze map is leeg er staat dus niets in, dus waar komen dan de berichten vandaan dat deze vol is?

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 10:50

Problem solved! *\o/* *\o/*

Next problem, lightroom is niet meer te openen. :') Heb hem al verwijderd en opslaglocatie van creative cloud veranderd naar documenten ipv onedrive. Maar tevergeefs. Ik kan hem enkel updaten en dan staat hij op onedrive. Ik kan hier geen opslag oid veranderen. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 11-04-23 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 10:51

speurneusc schreef:
als ik map one drive open, staat er deze map is leeg er staat dus niets in, dus waar komen dan de berichten vandaan dat deze vol is?

Die melding kreeg ik als ik online mijn onedrive open of als ik een mail wilde verzenden.

anca

Berichten: 1783
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:54

Amado7 schreef:
Problem solved! *\o/* *\o/*


Hoe -O- . Ik kan nog steeds niets. Maar snap er ook niet veel van met mijn 70 plus :o

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 10:55

Toen ik Lightroom overal vanaf knikkerde was er ineens nog maar 1gb in gebruik :D

anca

Berichten: 1783
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:58

Oké. Maar ik denk niet dat ik dat heb ?

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 11:01

anca schreef:
Oké. Maar ik denk niet dat ik dat heb ?

Ik weet niet wat voor bestanden je er op hebt staan, ik kwam er achter toen ik bij mijn bestanden keek op mijn laptop dat lightroom in het mapje: Onedrive - afbeeldingen stond.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:08

Ik heb dit ook, maar ik heb 300% gebruikt omdat ik ooit vanwege werk een upgrade heb gehad en deze daarna weer verwijderd is.
Dit was nooit een probleem tot vorige week, dus nu moet ik ook op zoek naar een manier om hem leeg te maken. Via de telefoon lukt het niet dus binnenkort de laptop maar aanslingeren.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Onedrive vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:26

Is zeker een nieuw ding dat meerdere mensen er opeens last van hebben? Ik had het ook 2 weken geleden en bleek toen al paar dagen geen mail meer te ontvangen, heel fijn not.. Ik heb ook bijna alles verwijderd, maar het blijft bijna vol zitten…

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:30

haha bij mij ook onedrive vol. Ik heb maar een abonnement voor extra opslag genomen voor 2 euro per maand.