Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43436
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:25

Ja, je kan ze zelfs allebei tegelijk openen :)) Ik had de nieuwe geïnstalleerd, en toen zag ik dat de oude er ook nog gewoon stond, en nog net zo goed werkte. Maar ik neem aan dat die wel binnenkort zal verdwijnen.

De spaarpotjes waren bij mij ook ineens weg, maar die moest je gewoon weer aan zetten kwam ik later achter.

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:57

Geprobeerd, maar nog niet overtuigd trouwens. Ik vind de oude app veel rustiger, en ik zie in de nieuwe app geen nieuwe mogelijkheden. Dus zolang het gaat, hou ik de oude.

Century

Berichten: 5997
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:01

Dat maar opvragen van 2 jaar is voor elke bank zo dacht ik? Maar dat weet ik niet zeker.
Je kan van langer terug vragen naar dan kost het geld.

Ze zijn de website wel aan het vernieuwen (al een beste tijd), nog niet alles is aangepast, maar ik weet niet wanneer je voor het laatst gekeken hebt?

8nnemiek

Berichten: 43436
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:03

Shadow0 schreef:
Geprobeerd, maar nog niet overtuigd trouwens. Ik vind de oude app veel rustiger, en ik zie in de nieuwe app geen nieuwe mogelijkheden. Dus zolang het gaat, hou ik de oude.

Eens :j Wat ik vooral enorm vervelend vind; als je geld van je spaarrekening naar je privé rekening over wil maken dan moet je eerst een potje kiezen.. ik heb veel potjes met allemaal kleine bedragen en wil vaak uit meerdere potjes geld overmaken, maar dan moet je dus eerst je geld uit de potjes halen, of meerdere keren uit verschillende potjes iets overmaken, want geld overmaken uit twee potjes tegelijk gaat niet.. Heel stom.

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:27

Century schreef:
Dat maar opvragen van 2 jaar is voor elke bank zo dacht ik? Maar dat weet ik niet zeker.


Andere banken lijken het wel echt langer te doen. ING gaat tot 10 jaar terug (betaalrekening), ABN geeft afschriften tot 2004 (er is een ander formaat dat 18 maanden teruggaat.) Rabobank tot 7 jaar terug. Dat vind ik redelijkere termijnen en het lijkt me ook heel normaal dat je verder terug in de tijd kunt.

Citaat:
Ze zijn de website wel aan het vernieuwen (al een beste tijd), nog niet alles is aangepast, maar ik weet niet wanneer je voor het laatst gekeken hebt?


De website is zoals de nieuwe app. Verbetering tov de oude app maar zeker geen geweldige website vind ik. (Weinig overzicht, trage navigatie, er wordt geen gebruik gemaakt van de extra ruimte die je op een computerscherm hebt.)

Maar ja, ik heb 'm dus ook zelden nodig.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:29

he wat gek?
Ik moet bij de ASN bank nog wel eens gebruik maken van dat kleine rode apparaatje
Maar dat kan dus ook zonder?

beert
Berichten: 2435
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:35

ivy_power89 schreef:
he wat gek?
Ik moet bij de ASN bank nog wel eens gebruik maken van dat kleine rode apparaatje
Maar dat kan dus ook zonder?

Daar kwam ik dankzij dit topic ook achter :-). Je moet hem uit je geregistreerde apparaten verwijderen. Daarna is het wel handig om je betaallimiet omhoog te zetten. Ik had zelf ingesteld dat je bij 500 euro dat apparaatje nodig hebt en laat ik nou net vandaag een hoger bedrag moeten betalen :-).

Hogere bedragen heb je een wachttijd voor van 4 uur om veiligheidsredenen.

Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:38

Even een vraag voor de ASN gebruikers onder ons. Ik heb gisteren de app mobiel bankieren gedownload (ik had blijkbaar ASN zakelijk?). Maar ik kan nu geen ideal betaling doen bij zooplus. Weet iemand zo snel of ik dat bij instellingen kan aanpassen?

xPabloBokt

Berichten: 9456
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:45

Misschien bij zelf regelen > veiligheid en toegang > toegang andere partijen? Die even aanzetten?

Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:08

xPabloBokt schreef:
Misschien bij zelf regelen > veiligheid en toegang > toegang andere partijen? Die even aanzetten?

Dat staat al aan... Ik denk dat er een storing is, ik ben niet de enige die er last van heeft namelijk. Via de PC lukt het ook niet.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 15:15

Trouwens, over de overstapservice: die loopt 13 maanden. Moet je dan voor die volle 13 maanden je vorige rekening aanhouden?

Marjo

Berichten: 37270
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:18

VuurVleugels schreef:
Trouwens, over de overstapservice: die loopt 13 maanden. Moet je dan voor die volle 13 maanden je vorige rekening aanhouden?

Nee hoor :)

Century

Berichten: 5997
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 17:43

Het idee is dat 13 maanden lang alles wordt doorgestuurd. Ze kiezen voor 13 zodat het een vol jaar met iets extra's is zodat ook jaarlijkse incasso's wouden meegepakt.
De instanties die een incasso bij je doen krijgen het verzoek van de overstapservice om hun incasso aan te passen. Dat gaat in de meeste gevallen daarna ook goed.
Er zijn enkele die je zelf moet regelen, zoals je werkgever en de belastingdienst.
Na 13 maanden stopt de service, als er dan nog bedrijven zijn die het niet gesnapt hebben, dan komen die alsnog bij je oude rekening uit, maar dan vangen ze bot. Dan zullen ze wel bij je aankloppen.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 16:07

Nou het gaat nog niet heel soepel... Contactloos betalen doet 'ie niet, dan krijg ik een foutmelding op het pinautomaat. Gecheckt, staat wel 'aan' in de app dus hij zou dat gewoon moeten doen. En mobiel betalen (android) krijg ik ook voor geen meter aan de praat, de apps sturen me steeds in cirkels rond. Heel irritant.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:12

Moet je de eerste keer niet eerst je bankpas in de machine gehad hebben om dat te activeren?

Ik heb met dat alles, gelukkig, geen problemen gehad. Qua mobiel betalen bij Apple ook geen issues gehad.

Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:16

Ik had laatst ook een nieuwe pinpas (oude was verlopen) en die haperde ook eerst. Toen even in een geldautomaat geduwd, geld opgenomen en daarna was het over. Schijnt vaker te gebeuren met nieuwe passen, maar komt goed :j

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 16:17

Oké, dat scheelt dan! Ik ga het zometeen weer proberen in de supermarkt. Nu alleen dat mobiel betalen dan nog...

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:23

Je moet hem eerst in een geldmaat stoppen en activeren.
Dat is bij alle nieuwe bankpassen.

Mijn bankpas doet het ook niet meer, hij zegt steeds dat de pincode niet klopt. Nieuwe bankpas gekregen en die krijg ik ook niet aan de praat. Ik betaal alles mobiel :=

Tiggs

Berichten: 7529
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:36

Mijn nieuwe pas werkt ook niet heel soepel inderdaad, maar mobiel betalen lukt altijd.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 20:38

Mijn pas doet het inmiddels goed! Maar mobiel betalen kan ik gewoon niet instellen, hij stuurt me steeds weer in een cirkeltje als ik het stappenplan volg. Echt gekmakend!

Tiggs

Berichten: 7529
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bank overstap, nu twijfels ivm veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:40

Frustrerend, dat soort dingen!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 15:16

FriesWytske schreef:
Tja, leuk allemaal dat die random readers eruit gaan. Maar zo kunnen mensen zonder mobiel straks niet meer internetbankieren. Of mensen die de bankapp niet op de telefoon willen hebben. Ik heb nog nooit problemen gehad met het gebruik van de random reader.


Exact. Mag hopen dat Triodos niet zo ver wilt gaan.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 16:06

Nou het mobiel betalen is eindelijk gelukt hoor :D De app opnieuw installeren deed het 'm. Verrekte handig, wel :=

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:41

Vraagje, kan je de pincode bij je nieuwe betaalpas veranderen?
Bij sommige banken kan dat namelijk

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 16:55

irryproppy schreef:
Vraagje, kan je de pincode bij je nieuwe betaalpas veranderen?
Bij sommige banken kan dat namelijk


Ja, bij een Geldmaat. Ikzelf ga dat niet doen maar het kan wel.