VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nevica

Berichten: 1021
Geregistreerd: 21-11-22

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:04

Gefeliciteerd met jullie huisje! Ik volg graag mee om de vorderingen te zien. :D

deksel

Berichten: 3792
Geregistreerd: 16-10-13

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:56

Gefeliciteerd! Ik vind het ook leuk om te volgen! Succes met de verbouwing.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:53

Mooie trap! Knapt direct op zonder doe oude loper.

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:30

Heel gaaf!! Gefeliciteerd!

Maar die varkensschuur, is dat dak niet heel laag? Toen wij opzoek waren naar een geschikte woning, hadden we er ook 1 op het oog met varkensschuur, maar die moest echt verhoogt worden en dat zagen wij niet zo zitten.. ;)

En die geur zal ook een dingetje worden, veel paarden zijn bang voor varken en voor hun geur ivm vluchtdier/omnivoor.. Dus hopelijk krijg je die geur er een beetje uit ook!!

Ik zag ook een foto van je woonhuis voorbij komen, prachtig zeg :D
Wanneer verwachten jullie zelf over te kunnen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 21:20

Nadiine__x schreef:
Heel gaaf!! Gefeliciteerd!

Maar die varkensschuur, is dat dak niet heel laag? Toen wij opzoek waren naar een geschikte woning, hadden we er ook 1 op het oog met varkensschuur, maar die moest echt verhoogt worden en dat zagen wij niet zo zitten.. ;)

En die geur zal ook een dingetje worden, veel paarden zijn bang voor varken en voor hun geur ivm vluchtdier/omnivoor.. Dus hopelijk krijg je die geur er een beetje uit ook!!

Ik zag ook een foto van je woonhuis voorbij komen, prachtig zeg :D
Wanneer verwachten jullie zelf over te kunnen?


Thanks!
De stal is echt zeker hoog genoeg gelukkig en het houtwerk etc is ook nog goed in orde.
De geur zal wel een dingetje worden maar ik gok dat, als we het grootste deel stal tegen de vlakte gooien dat een deel geur ook wel mee weg gaat.
En er gaat ook nog wel een jaartje of meer overheen gaan eer de paarden er effectief heen kunnen.

Voor het huis weten we de aanpak nog niet helemaal. Of we nu al de grote verbouwingen willen (en kunnen € ) doen, of dat we eerst een deel doen. Maar we moeten niet weg waar we zitten dus we hebben geen haast.

Ik wil liefst alle grote afbraakwerken gelijk achter de rug, mijn vriend wilt het in stukken doen. Even kijken wie wint :+

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:32

Oh dat is wel beter, dat het een mooie hoge schuur is en verder in goede staat.

Ja de geur zal uiteindelijk wel slijten, zeker als je er straks woont en andere zaken in gaat doen!

Hahahah herkenbaar het welles/nietes rondom verbouwen, wel fijn dat er geen haast is.

sas66
Berichten: 635
Geregistreerd: 18-03-15

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:47

Gefeliciteerd met jullie aankoop. Wat een uitdaging en heel benieuwd hoe het gaat worden. Veel succes en plezier.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 10:12

Omdat we nog moeten wachten op de vergunning om de stal te slopen ben ik binnen maar vast begonnen met behang afdoen.

In de hal eerst maar daar kwam een lelijke paarse muur onder vandaan en daar wilde ik niet tegenaan kijken als mijn eerste klusje van dit project dus daar ben ik mee gestopt _O-

Afbeelding

Afbeelding

Met het roze papier er af viel het mee! Maar toen kwam dit onder plaklaag vandaan ieuw
Afbeelding

En ben dan aan de eerste woonkamer begonnen, dat ging wel vlotjes!

Afbeelding

Afbeelding

Maar letterlijk elke ruimte in dit huis is behangen dus dat gaat nog een klus zijn hahahah. Volgende keer de stomer halen

Ellen_ov

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-01-17

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:16

Het is even een leuk klusje inderdaad :') maar met de stomer erbij gaat het echt rap! Zeker de moeite om die te gaan huren.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 10:20

We kunnen hem lenen van mijn schoonbroer! :D hij was alleen gisteren niet thuis toen ik dit in m’n hoofd haalde maar ik heb weer een lesje geleerd. Soms kan 20min wachten je veel werk sparen haha.

Sometimes you win, sometimes you learn hé :+

We twijfelen nog of we de lambrisering laten hangen en verven of helemaal afbreken. Maar nu de muur bovenaan wit is vind ik de lambrisering denk ik wel oké (mits ander kleurtje)

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 10:26

Overigens nog wat meevallers ontdekt in de stal.

De dakisolatie is overal piepschuim en dat kun je bij ons gratis binnenbrengen op het containerpark.

En de mestputten onder de stal zijn overal maar een goeie 30cm diep en lopen allemaal uit naar 1 put in de laatste stal, die ook maar een halve meter diep is (en leeg).

Tegenvaller was wel dat ze gisteren zijn komen opmeten voor nieuwe ramen en deuren. Misschien gaan we maar overal gewoon plexiglas voor timmeren, dat is ook wel mooi toch? :o
Hij vertelde even wat een voordeur kostte, woepsie. Niet zien aankomen.
Nu was dit ook wel degene waarvan we denken dat hij het duurste zal zijn. Komende week komen nog 2 andere bedrijven dus ben benieuwd.
12 weken wachten trouwens op de ramen!

horsii

Berichten: 7635
Geregistreerd: 06-11-05

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:30

Ook genoeg te doen in huis. Leuk ben benieuwd hoe het wordt.

Wij hebben totaal maar 3000 m2 en dat gaat prima met twee hoor, mogen geen gras.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:33

ik volg graag. ik hou van zulkte topics. Ik ben voornamelijk een meelezer

Kimddddd

Berichten: 464
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:38

Mooie vorderingen al....Je kunt ook ipv nieuwe kozijnen ook kiezen voor alleen de ruiten vervangen. Maar dan moeten die kozijnen natuurlijk niet rot zijn.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:38

Oh die kroonlijsten, schitterend <3

Ik volg ook, gaaf project!

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:39

Gefeliciteerd met dit toffe project. En houd ons op de hoogte, dit is heel leuk om te volgen.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:06

Wij hebben 2 paarden op 4500 m2 gehad. Hier stond nog woonhuis, schuur, stallen en rijbak op. In de hefst en winter werd de rijbak als paddock gebruikt, en lente/zomer hadden ze genoeg gras als we het weiland splitsten en sproeiden in een droge tijd.

Ik vind de lampen echt fantastisch, ik hoop dat je die laat hangen. :D

Ik volg ook, ik houd van zulke projecten!

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:38

Het oogt meteen al frisser met dat grauwe behang er af. :P Wel erg als je smaak zo slecht is dat het beter wordt wanneer het weggesloopt wordt. :')

De kroonlijsten lang het plafond vind ik wel heel mooi, en ik denk dat de lambrisering daar heel mooi bij past als je die ook lekker opfrist qua kleur. Dan is het gewoon heel chique in plaats van oubollig.



Ga je de mestkelders volgooien met puin van de schuur en dan beton er over of moet je dat op een speciale manier vullen voor zulke knoeperds van paarden? Op zich zou ik dat ongedierte van jou er wel voor aanzien om door een massieve betonnen vloer te vallen, gewoon omdat het kan en de baas iets beters heeft om haar geld aan uit te geven dan de dierenarts.

Hutcherson

Berichten: 7380
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:55

Afbeelding
Dacht even dat je dezelfde vintage lamp had hangen als wij in ons nieuwe huis maar die van ons heeft nog van die rare kitche kettingkjes.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 18:07

black_kelpie schreef:
Oh die kroonlijsten, schitterend <3

Ik volg ook, gaaf project!

Kopen? _O-
Die mogen echt snel verhuizen hahaha

Kimddddd schreef:
Mooie vorderingen al....Je kunt ook ipv nieuwe kozijnen ook kiezen voor alleen de ruiten vervangen. Maar dan moeten die kozijnen natuurlijk niet rot zijn.

Ja dat zijn allemaal nog houten kozijnen, ik geloof zelfs niet dat daar dubbel glas in kan? (en dat moet wel)


julius_juut schreef:
Het oogt meteen al frisser met dat grauwe behang er af. :P Wel erg als je smaak zo slecht is dat het beter wordt wanneer het weggesloopt wordt. :')

De kroonlijsten lang het plafond vind ik wel heel mooi, en ik denk dat de lambrisering daar heel mooi bij past als je die ook lekker opfrist qua kleur. Dan is het gewoon heel chique in plaats van oubollig.



Ga je de mestkelders volgooien met puin van de schuur en dan beton er over of moet je dat op een speciale manier vullen voor zulke knoeperds van paarden? Op zich zou ik dat ongedierte van jou er wel voor aanzien om door een massieve betonnen vloer te vallen, gewoon omdat het kan en de baas iets beters heeft om haar geld aan uit te geven dan de dierenarts.


Volgens mij mogen we niet zomaar puin in de grond steken :+
Normaal wordt dat weggehaald en opgevuld met zand want daar moet gras over gezaaid

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:31

Granoek schreef:
black_kelpie schreef:
Oh die kroonlijsten, schitterend <3

Ik volg ook, gaaf project!

Kopen? _O-
Die mogen echt snel verhuizen hahaha

Ga je de kroonlijsten weghalen? Eeuwig zonde als je dat doet.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 19:20

Nee joh, niet de kroonlijsten weghalen :oo Dat is echt doodzonde.

Emj_23
Berichten: 1194
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 20:50

Ik denk niet dat de kroonlijsten authentiek zijn met de leeftijd van de woning. Het is geen 18e eeuws pand ( denk ik) met originele details? Ik gok jaren 60-70 sjiek? Lekker eruit trekken als je het lelijk vind of houden als je het mooi vind. Jij mag er wonen!

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 21:07

Wat een gaaf project, ik volg.

Met het slopen van die stal krijg ik wel flashbacks naar Kim die toen zon enorme ellende had met de asbest. Maar dat verhaal ken jij ook dus je zal daar vast al onderzoek naar hebben gedaan :=

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:54

Natuurlijk kun je in houten kozijnen gewoon dubbel glas plaatsen. Zelfs tripel als dat moet. De dikte van het kozijn is bepalend, niet het materiaal. Bizar dat mensen dat blijkbaar denken :?