Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:51

Hier ook een Dyson (V8 Animal geloof ik) en ik ben er heel blij mee, maar vind Dysons wel echt veel te duur. Voor veel minder geld kun je een minstens net zo goede stofzuiger van een ander merk kopen. Overigens werd bij ons de accu na een jaar of 2 ook minder (als in: na 10 minuten op de normale stand was-ie leeg), die hebben we toen nog net binnen de garantie kunnen laten vervangen.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 13:14


Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:32

Scum schreef:
Nou, dan lees ik hier ook maar mee.

Nu een Philips Speedpro max en dat is een waardeloos ding. Al vrij snel begonnen er onderdelen af te breken, en laatst ook nog een nieuwe steel kunnen kopen. Zuigt alleen op een pvc vler of tegels maar niet goed op laagpolig tapijt. Ben nu dus ook helemaal klaar met Philips, komt niks meer van dat merk in mijn huis.

Had mijn hoop gericht op Dyson maar ik zie hier wel hele wisselende ervaringen.


Ik heb precies dezelfde ervaring. Ik vind het echt slecht als zo ‘n steelstofzuiger niet eens houten kattenbakkorrels op kan zuigen. En dat kan de Philips Speedpro niet. Ik had een type met hele goede reviews genomen maar ik vind dat ze echt hele slechte zuigkracht hebben.

Ik ben dus maar weer terug gegaan naar de old fashioned stofzuiger met snoer en zak.

Dus als er mensen zijn die ervaring hebben met het goed opzuigen van houten kattenbakkorrrels door een steelstofzuiger houd ik me aanbevolen.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:36


_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:40

Ik heb een Dyson en het is echt de grootste miskoop ooit. Zuigt amper, filter zit om de haverklap verstopt en dan doet hij niks meer. Schoonmaken werkt maar heel even.

Nóóit meer zo'n kreng. Gebruik nu weer gewoon zo'n ouderwets ding op wieltjes en dat is een stuk beter. Dyson heeft 600 euro gekost, wat een drama.

Heb deze trouwens: https://www.debijenkorf.nl/dyson-v10-ab ... 1011900000

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:33

_Reneee schreef:
Ik heb een Dyson en het is echt de grootste miskoop ooit. Zuigt amper, filter zit om de haverklap verstopt en dan doet hij niks meer. Schoonmaken werkt maar heel even.

Nóóit meer zo'n kreng. Gebruik nu weer gewoon zo'n ouderwets ding op wieltjes en dat is een stuk beter. Dyson heeft 600 euro gekost, wat een drama.

Heb deze trouwens: https://www.debijenkorf.nl/dyson-v10-ab ... 1011900000


Wat bizar dat je er niet tevreden over bent. Wat zuig je ermee dan? Veel dierenharen ofzo?

Cambionn

Berichten: 787
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:33

Heb naast mijn studie bij de MM gewerkt. De consensus over de gehele witgoed/klein huishoudelijk afdeling (als in, wat we tussen medewerkers zeiden, niet het klantenpraatje) was simpel: "Als je draad- en zakloos wil moet je Dyson kopen. De rest is altijd wel wat op aan te merken. Als je Dyson niet kan betalen, koop een sledestofzuiger." De rest stond er enkel omdat klanten ze zo graag willen.

Heb toen dagelijks de hele werkvloer met de (showmodel) Dysons gedaan, werkte veel beter dan de oude industriele stofzuiger die we van werk kregen (die eigenlijk gewoon vervangen moesten worden). Tegenwoordig afgestudeerd en weg van dat bijbaantje bij MM naar mijn vaste baan. Heb nu zelf een Dyson in huis en zou niet anders willen. Werkt op elke ondervloer hier, en met hondenhaar ook geen probleem.

Voor elke draad- en zakloze stofzuiger geld wel, geen grote objecten opzuigen. Hondenhaar enzo geen probleem, en mijn hond verhaard veel, maar takjes en grote brokken (kruimels enzo prima) komen vast te zitten in de buizen en openingen naar de opslag. Die moet je zelf dus ff met de hand weggooien. Maar dat is geen Dyson specefiek probleem. Zulke stofzuigers hebben gewoon een net andere gebruiksaanwijzing. Kijk daar dus wel ff naar, anders zijn ze in het beste geval steeds verstopt, in het ergste kapot. En ja, dat maakt ze niet geschikt voor ieder gebruik, en dus niet voor iedereen. Hoe fijn het ook is om er zo mee naar boven te lopen en door te zuigen en dan in je prullebak te legen zonder geklooi met zakken. En hoewel ze voor de meeste huishoudens prima zijn, geld voor dit net zoals met alles: koop iets wat bij je situatie/gebruik past.

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:32

De Samsung zuigt makkelijk en goed de haren op die de robot wel eens laat liggen,ook de grote schoon loopmatgeen enkel probleem,ik ben er nog steeds blij mee ipv de zware stofzuiger die ik had.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:57

Wij hebben sinds een maand of 2 de bosch unlimited 8. Erg tevreden mee. Het prettige vind ik de losse accu. We hebben een best groot huis, en met de snel lader en de extra accu kunnen we eigenlijk alsmaar door zuigen. Ook werkt de accu op andere apparatuur.

Hij is goed manuvreerbaar en zuig kracht is stevig genoeg. Verschillende opzet stukken.

Dyson vonden we net een stap te duur. Ik zie dat de bosch wel flink duurder is geworden in de tussentijd zeg. Jeugje. Bij Coolblue hebben we hem op 10 juni aangeschaft voor 520 euro met 100 euro cashback actie. Dus uiteindelijk heeft die ons 420 gekost. En nu kost diezelfde uitvoering 629 :wow: yikes.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-09-23 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:58

_Reneee schreef:
Ik heb een Dyson en het is echt de grootste miskoop ooit. Zuigt amper, filter zit om de haverklap verstopt en dan doet hij niks meer. Schoonmaken werkt maar heel even.

Nóóit meer zo'n kreng. Gebruik nu weer gewoon zo'n ouderwets ding op wieltjes en dat is een stuk beter. Dyson heeft 600 euro gekost, wat een drama.

Heb deze trouwens: https://www.debijenkorf.nl/dyson-v10-ab ... 1011900000


Ah, wij hebben precies dezelfde Dyson en ook exact dezelfde problemen.
En over een licht vochtige vloer zuigen gaat absoluut niet want dan is het filter ook meteen over de zeik :')

Cambionn

Berichten: 787
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:50

Cayenne schreef:
En over een licht vochtige vloer zuigen gaat absoluut niet want dan is het filter ook meteen over de zeik :')
Tja, je moet eigenlijk sowieso enkel compleet droge vloeren stofzuigen tenzij je een stofzuiger hebt die specefiek gemaakt is om vocht te kunnen hebben. Kunnen standaard sledestofzuigers net zo goed van over hun nek gaan :+ .

Froukje_J

Berichten: 2210
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:06

Hier een rowenta! En wat een enorm fijne stofzuiger!
Accu gaat lang mee(ik doe bijna een week met de accu en dan gebruik ik hem meerdere keren per dag)en laad ook snel weer op indien leeg.
Ik merk dat ik veel sneller de steelstofzuiger pak dan bijvoorbeeld veger en blik of lompe gewone stofzuiger(heb ik zelfs inmiddels weg gegooid := )
We hebben 2 honden en 2 kinderen :+

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:32

Cambionn schreef:
Heb naast mijn studie bij de MM gewerkt. De consensus over de gehele witgoed/klein huishoudelijk afdeling (als in, wat we tussen medewerkers zeiden, niet het klantenpraatje) was simpel: "Als je draad- en zakloos wil moet je Dyson kopen. De rest is altijd wel wat op aan te merken. Als je Dyson niet kan betalen, koop een sledestofzuiger." De rest stond er enkel omdat klanten ze zo graag willen.

Heb toen dagelijks de hele werkvloer met de (showmodel) Dysons gedaan, werkte veel beter dan de oude industriele stofzuiger die we van werk kregen (die eigenlijk gewoon vervangen moesten worden). Tegenwoordig afgestudeerd en weg van dat bijbaantje bij MM naar mijn vaste baan. Heb nu zelf een Dyson in huis en zou niet anders willen. Werkt op elke ondervloer hier, en met hondenhaar ook geen probleem.

Voor elke draad- en zakloze stofzuiger geld wel, geen grote objecten opzuigen. Hondenhaar enzo geen probleem, en mijn hond verhaard veel, maar takjes en grote brokken (kruimels enzo prima) komen vast te zitten in de buizen en openingen naar de opslag. Die moet je zelf dus ff met de hand weggooien. Maar dat is geen Dyson specefiek probleem. Zulke stofzuigers hebben gewoon een net andere gebruiksaanwijzing. Kijk daar dus wel ff naar, anders zijn ze in het beste geval steeds verstopt, in het ergste kapot. En ja, dat maakt ze niet geschikt voor ieder gebruik, en dus niet voor iedereen. Hoe fijn het ook is om er zo mee naar boven te lopen en door te zuigen en dan in je prullebak te legen zonder geklooi met zakken. En hoewel ze voor de meeste huishoudens prima zijn, geld voor dit net zoals met alles: koop iets wat bij je situatie/gebruik past.


Zo heeft ieder z'n ervaring. Mijn broer heeft al een tijd een dure dyson en vindt 'm niks. Onze Samsung Jet pro 90 issie wel weg van. En wij ook btw. Ik vind het bij hun dyson vooral heel irritant dat je de knop moet inhouden om te zuigen en dat hij heel snel leeg is en het reservoir snel vol.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 05:56

Suzanne F. schreef:
_Reneee schreef:
Ik heb een Dyson en het is echt de grootste miskoop ooit. Zuigt amper, filter zit om de haverklap verstopt en dan doet hij niks meer. Schoonmaken werkt maar heel even.

Nóóit meer zo'n kreng. Gebruik nu weer gewoon zo'n ouderwets ding op wieltjes en dat is een stuk beter. Dyson heeft 600 euro gekost, wat een drama.

Heb deze trouwens: https://www.debijenkorf.nl/dyson-v10-ab ... 1011900000


Wat bizar dat je er niet tevreden over bent. Wat zuig je ermee dan? Veel dierenharen ofzo?


Gewoon stof. Ik heb niet eens dieren in huis…

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 05:57

Cayenne schreef:
_Reneee schreef:
Ik heb een Dyson en het is echt de grootste miskoop ooit. Zuigt amper, filter zit om de haverklap verstopt en dan doet hij niks meer. Schoonmaken werkt maar heel even.

Nóóit meer zo'n kreng. Gebruik nu weer gewoon zo'n ouderwets ding op wieltjes en dat is een stuk beter. Dyson heeft 600 euro gekost, wat een drama.

Heb deze trouwens: https://www.debijenkorf.nl/dyson-v10-ab ... 1011900000


Ah, wij hebben precies dezelfde Dyson en ook exact dezelfde problemen.
En over een licht vochtige vloer zuigen gaat absoluut niet want dan is het filter ook meteen over de zeik :')


Ja! Dat moet je ook echt niet doen inderdaad. Ik krijg tegenwoordig al een woede-uitbarsting als ik alleen maar denk aan dat gehaper :+

BeFunny

Berichten: 10609
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:03

Tink89 schreef:
Cambionn schreef:
Heb naast mijn studie bij de MM gewerkt. De consensus over de gehele witgoed/klein huishoudelijk afdeling (als in, wat we tussen medewerkers zeiden, niet het klantenpraatje) was simpel: "Als je draad- en zakloos wil moet je Dyson kopen. De rest is altijd wel wat op aan te merken. Als je Dyson niet kan betalen, koop een sledestofzuiger." De rest stond er enkel omdat klanten ze zo graag willen.

Heb toen dagelijks de hele werkvloer met de (showmodel) Dysons gedaan, werkte veel beter dan de oude industriele stofzuiger die we van werk kregen (die eigenlijk gewoon vervangen moesten worden). Tegenwoordig afgestudeerd en weg van dat bijbaantje bij MM naar mijn vaste baan. Heb nu zelf een Dyson in huis en zou niet anders willen. Werkt op elke ondervloer hier, en met hondenhaar ook geen probleem.

Voor elke draad- en zakloze stofzuiger geld wel, geen grote objecten opzuigen. Hondenhaar enzo geen probleem, en mijn hond verhaard veel, maar takjes en grote brokken (kruimels enzo prima) komen vast te zitten in de buizen en openingen naar de opslag. Die moet je zelf dus ff met de hand weggooien. Maar dat is geen Dyson specefiek probleem. Zulke stofzuigers hebben gewoon een net andere gebruiksaanwijzing. Kijk daar dus wel ff naar, anders zijn ze in het beste geval steeds verstopt, in het ergste kapot. En ja, dat maakt ze niet geschikt voor ieder gebruik, en dus niet voor iedereen. Hoe fijn het ook is om er zo mee naar boven te lopen en door te zuigen en dan in je prullebak te legen zonder geklooi met zakken. En hoewel ze voor de meeste huishoudens prima zijn, geld voor dit net zoals met alles: koop iets wat bij je situatie/gebruik past.


Zo heeft ieder z'n ervaring. Mijn broer heeft al een tijd een dure dyson en vindt 'm niks. Onze Samsung Jet pro 90 issie wel weg van. En wij ook btw. Ik vind het bij hun dyson vooral heel irritant dat je de knop moet inhouden om te zuigen en dat hij heel snel leeg is en het reservoir snel vol.


Dyson is ook gewoon niks.
Voor die steelstofzuigers die gewone en dat was al niks. Een veel te duur hebbeding dat ook nog eens snel stuk is.

Ik vind de meeste van die steel dingen niks.

Een goede gewone met of zonder zak want nu een een goede stofzaklooze daar heb je echt veel meer aan. Maar goed als je 5,6,7,800 euro of meer te veel hebt koop er gerust één en probeer het.

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:46

BeFunny schreef:
Dyson is ook gewoon niks.
Voor die steelstofzuigers die gewone en dat was al niks. Een veel te duur hebbeding dat ook nog eens snel stuk is.

Ik vind de meeste van die steel dingen niks.

Een goede gewone met of zonder zak want nu een een goede stofzaklooze daar heb je echt veel meer aan. Maar goed als je 5,6,7,800 euro of meer te veel hebt koop er gerust één en probeer het.

Ik had een goede-met-stekker-en-zak van Miele (was zeker €250) en mijn zak- en stekkerlozs Shark was €350. Voor die €100 extra heb ik een zo veel betere stofzuiger…
We hebben vloerbedekking op de trap en overloop. Kattenmandjes staan op de overloop en ze liggen ook graag in de zon daar. Hoe vaak ik ook stofzuigde daar, ik moest om de paar weken op m’n knieën die hele trap & overloop “boenen” met het kleine mondstuk om de haren eruit te krijgen. Trap + overloop van 6m2 ofzo duurde zo’n half uur en had het zweet op m’n rug staan dan.

Nu zet ik de steelstofzuiger op turbo en fiets ik er binnen 5 min doorheen…

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:54

Ik vind het van de steelstofzuiger vooral zo prettig hoe makkelijk je hem pakt en hoe makkelijk die manoeuvreert. Ik stofzuig nu echt veel vaker, het is gewoon minder gedoe. Je pakt hem in 1 hand, geen snoeren. Gewoon gaan.

Ik heb niet het idee dat die dingen achterlaat die de gewone stofzuiger wel zou opzuigen.

Zeker niet met de turbo stand af en toe erop. Dan is die wel sneller leeg, maar daar hebben wij bij de Bosch dus de extra accu voor. Super chill. Ff wisselen en door.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:31


Zoolgangster

Berichten: 9651
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:05

BeFunny schreef:
Dat laatste... ik heb een stofzakloze stofzuiger als reserve op de bovenverdieping... had hem eerst beneden, maar met alle inloop van vuil uit de tuin besloten het beneden bij een gewone stofzuiger met zak te houden. Je moet na iedere stofzuigbeurt anders de stofzakloze stofzuiger legen... en maandelijks filter wassen, dat moet dan de hele dag drogen, minstens. Met het risico dat huisgenoot de spons die bij dat filter hoort aanziet voor afval en hem weggooit. Is al eens gebeurd hier. Dan is een paar keer per jaar een stofzak verwisselen toch een stuk minder gedoe en geen stofwolken of geknoei.
Verder moet ik van de stofzakloze stofzuiger ongeveer een keer per jaar een plastic motor filter verwisselen, als ik hem regelmatig gebruik. Zit je toch weer iets weg te gooien, wat je wilde voorkomen door stofzakloos te werken. En zo'n filter kost net zo veel als een pak stofzakken. :)*


Ik heb deze van Philips

Afbeelding


En die is zo fijn. Best groot reservoir dus hoef niet elke keer te legen. En dat legen doe ik buiten boven de container heb geen stofwolken in huis. Het filter is makkelijk te reinigen ik heb hem nu ruim twee jaar en nog niet een nieuwe hoeven kopen. Wij hebben 429m2 woonoppervlak en hebben naast deze stofzuiger een krachtig stofzuigsysteem maar die gebruik ik enkel in woonkamer en keuken ivm de te lange slang waarmee ik dan heel het huis door moet hobbelen. Ik vind deze Philips echt fantastisch en ik heb al wat stofzuigers versleten. Bij mezelf en bij klanten ivm mijn beroep.[/quote]


Dat ziet inderdaad eruit als een verbeterde uitvoering. :j
Hier moet het schuimrubber gedeelte tegen het filter aan weer eens schoongemaakt worden. Altijd tricky hier, want dat schuimrubber hangt dan ergens te drogen en is ineens verdwenen. :') Gelukkig kan dat opnieuw besteld worden.

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 21:16

Cambionn schreef:
Heb naast mijn studie bij de MM gewerkt. De consensus over de gehele witgoed/klein huishoudelijk afdeling (als in, wat we tussen medewerkers zeiden, niet het klantenpraatje) was simpel: "Als je draad- en zakloos wil moet je Dyson kopen. De rest is altijd wel wat op aan te merken. Als je Dyson niet kan betalen, koop een sledestofzuiger." De rest stond er enkel omdat klanten ze zo graag willen.

Heb toen dagelijks de hele werkvloer met de (showmodel) Dysons gedaan, werkte veel beter dan de oude industriele stofzuiger die we van werk kregen (die eigenlijk gewoon vervangen moesten worden). Tegenwoordig afgestudeerd en weg van dat bijbaantje bij MM naar mijn vaste baan. Heb nu zelf een Dyson in huis en zou niet anders willen. Werkt op elke ondervloer hier, en met hondenhaar ook geen probleem.

Voor elke draad- en zakloze stofzuiger geld wel, geen grote objecten opzuigen. Hondenhaar enzo geen probleem, en mijn hond verhaard veel, maar takjes en grote brokken (kruimels enzo prima) komen vast te zitten in de buizen en openingen naar de opslag. Die moet je zelf dus ff met de hand weggooien. Maar dat is geen Dyson specefiek probleem. Zulke stofzuigers hebben gewoon een net andere gebruiksaanwijzing. Kijk daar dus wel ff naar, anders zijn ze in het beste geval steeds verstopt, in het ergste kapot. En ja, dat maakt ze niet geschikt voor ieder gebruik, en dus niet voor iedereen. Hoe fijn het ook is om er zo mee naar boven te lopen en door te zuigen en dan in je prullebak te legen zonder geklooi met zakken. En hoewel ze voor de meeste huishoudens prima zijn, geld voor dit net zoals met alles: koop iets wat bij je situatie/gebruik past.


Leuke bloemlezing van je, maar als een normale stofzuiger niet op kan zuigen wat je hier beschrijft?

Blijf team Miele mèt snoer èn zak.

Overigens ben ik de eerste die een makkelijk-schoon-te-maken-zakloze-op-kracht-blijvende stofzuiger aanschaft, het geld is niet het probleem.

Malle_meid

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 21:28

Ik heb ook een Dyson gehad, maar ik vond het een rotding. Hij zoog namelijk de losse kattegrit korrels die buiten de bak lagen niet op en überhaupt vond ik dat vloer niet echt schoon na het stofzuigen met de Dyson. Alleen op de turbo stand, maar dan was ie met 5 minuten leeg.
Ook vond ik het legen van de container niet fijn, maar dat geldt niet alleen voor de Dyson, maar alle zakloze stofzuigers. Dan vliegt er toch nog stof door de lucht, vind ik niet echt hygiënisch.

Ik heb dus weer een gewone stofzuiger met zak en snoer en ben er superblij mee. Wel gekozen voor 1 met een lang snoer, dus kan mijn huis in 1 keer doen op 1 stopcontact. Ook een licht model gekozen die minder herrie maakt. En ook nog eens veel goedkoper.

Cambionn

Berichten: 787
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:45

Nielojram schreef:
Cambionn schreef:
Heb naast mijn studie bij de MM gewerkt. De consensus over de gehele witgoed/klein huishoudelijk afdeling (als in, wat we tussen medewerkers zeiden, niet het klantenpraatje) was simpel: "Als je draad- en zakloos wil moet je Dyson kopen. De rest is altijd wel wat op aan te merken. Als je Dyson niet kan betalen, koop een sledestofzuiger." De rest stond er enkel omdat klanten ze zo graag willen.

Heb toen dagelijks de hele werkvloer met de (showmodel) Dysons gedaan, werkte veel beter dan de oude industriele stofzuiger die we van werk kregen (die eigenlijk gewoon vervangen moesten worden). Tegenwoordig afgestudeerd en weg van dat bijbaantje bij MM naar mijn vaste baan. Heb nu zelf een Dyson in huis en zou niet anders willen. Werkt op elke ondervloer hier, en met hondenhaar ook geen probleem.

Voor elke draad- en zakloze stofzuiger geld wel, geen grote objecten opzuigen. Hondenhaar enzo geen probleem, en mijn hond verhaard veel, maar takjes en grote brokken (kruimels enzo prima) komen vast te zitten in de buizen en openingen naar de opslag. Die moet je zelf dus ff met de hand weggooien. Maar dat is geen Dyson specefiek probleem. Zulke stofzuigers hebben gewoon een net andere gebruiksaanwijzing. Kijk daar dus wel ff naar, anders zijn ze in het beste geval steeds verstopt, in het ergste kapot. En ja, dat maakt ze niet geschikt voor ieder gebruik, en dus niet voor iedereen. Hoe fijn het ook is om er zo mee naar boven te lopen en door te zuigen en dan in je prullebak te legen zonder geklooi met zakken. En hoewel ze voor de meeste huishoudens prima zijn, geld voor dit net zoals met alles: koop iets wat bij je situatie/gebruik past.
Leuke bloemlezing van je, maar als een normale stofzuiger niet op kan zuigen wat je hier beschrijft?

Blijf team Miele mèt snoer èn zak.

Overigens ben ik de eerste die een makkelijk-schoon-te-maken-zakloze-op-kracht-blijvende stofzuiger aanschaft, het geld is niet het probleem.
Een goede kan dat wel, maar die kregen we niet. Dus het was om die oude industriële of de showmodel Dysons. Overigens had ik bij een gewone wel 5 keer van stopcontact moeten wisselen, wat bij deze niet hoeft. Ook nu thuis loop ik er zo de trap mee op wat best wel fijn is.

Maar mijn verhaal was ook meer dat een Dyson prima werkt met goede zuigkracht en lange accuduur, mits de randvoorwaarden van een draad- en zakloze stofzuiger passen bij je gebruik (zoals grote groffe dingen niet kunnen opzuigen), en als dat niet past dan gaan ze allemaal niet lekker werken. En dat andere merken draad- en zakloze stofzuigers wel echt minpunten hebben en de Dyson daardoor eigenlijk de enige is die echt fijn werkt op lange termijn. Moraal van het verhaal was als je het doet, doe een Dyson. En als je geen Dyson haalt, koop dan gewoon een "normale". En denk na of een draad- en zakloze stofzuiger wel bij je past, want ze hebben andere plus en minpunten dan een "normale" stofzuiger en passen dus niet bij iedereen's gebruik.

Dus ja, niks mis met een Miele met snoer en zak.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:34

Ik heb met black friday toch een Dyson besteld. Doos uitgepakt en aan de bijlader gehangen. Ik vond dat er teveel gadgets bij zaten. Die moet je allemaal ergens bewaren en uitzoeken waar het voor is. Ik doe liever alles met 1 ding. Maar goed… deze had ik besteld vanwege de lichtstraal die hij met zuigen geeft. Je ziet dan het stof beter liggen. Blijkt dat niet al die zuigerkoppen dat licht geven. Dat vond ik al jammer. Toen hij bijgeladen was ging ik hem testen. Ik zet hem aan, wil gaan zuigen en… hij gaat uit. Huh??
Ik zet hem aan, wil gaan zuigen en hij gaat uit….
Blijkt dus dat je constant de knop ingedrukt moet houden?! Waarom hebben ze dat zo gemaakt?. Ik ben gaan googelen en zag dat alle Dysons dit hebben. En er zelfs zoveel mensen die hier een probleem mee hebben dat er een apparaatje voor is ontwikkeld die je erop kunt zetten zodat hij aan blijft.
Dus ik heb hem retour gestuurd. En wat dan? Weer gezocht en getwijfeld tussen de Samsung en de Bosch. Gegaan voor de Bosch vanwege iets betere reviews. Deze heb ik nu een paar weken en tot nu toe prima.

Edit, de Rowenta die hier boven ook ergens genoemd wordt zag er ook interessant uit maar die buigbare steel lijkt me iets wat snel kapot kan gaan dus dat durfde ik niet aan.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:19

Volgens mij heeft alleen de duurste Dyson een functie dat hij aanblijft als je de knop in drukt. Bij de rest moet je het knopje ingedrukt houden. Dat stond mij ook tegen daarom hebben wij sinds kort een Samsung. Ik ben van nature helemaal geen Samsung fan. Maar de duurste Dyson vond ik echt te duur + ik hoor wisselden verhalen. En de man van de mediamarkt (geen idee hoe objectief dat is ) zei ons dat van Dyson en Samsung als enige de zuigkracht bekend was. Andere merken zoals Phillips maakte dat niet bekend, wat ik dus vaag vond. Daarom voor Samsung gegaan. Plus deze was gewoon fijn in gebruik in de winkel. Ik heb hem pas net maar ook in huis is het fijn in gebruik. Kan makkelijk onder de bank. Wat ik prettig vind is dat je zonder handeling zo van laminaat naar een vloerkleed/tapijt kan gaan en hij het goed blijft doen. Plus een opzetstuk voor de bank. Ik ben zoooo blij dat ik geen snoer, slang en karretje meer heb. Enige voordeel van de oude stofzuiger vond ik dat als je buis eraf haalde je met de slang want makkelijker in de hoekjes komt dan met deze. Hier zit wel een opzet stukje bij (voor de plinten geloof ik) maar dat werkt toch net iets minder.