Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:55

Allemaal even vreselijk (huishoudelijk hulp hier) heb er veel mogen uit proberen vooral de samsung vind ik gauw accu leeg en zwaar aan mn pols als ik bv beneden en onderverdieping doe... en de de dyson tja leuk maar in mijn ogen leuk voor erbij als kruimeldief als je kids hebben gegeten of zo tussendoor elke dag effe zuigen als je honden in de rui zijn....


Liefste loop ik met een philips zakloze

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:29

Ik vind wel, als persoon zonder huishoudelijk gen, dat ik zo’n steelstofzuiger veel sneller even pak dan dat logge ding, die je eerst helemaal moet uitvouwen (stang ingeschoven, slang er omheen gevouwen, snoer eruit halen etc etc). Zo’n steelstofzuiger is pakken en zuigen. Ik heb geen issues met de korte batterij van de Samsung. Ik red onze hele beneden verdieping (grote serre, grote woonkamer, keuken, hal, wc en de computerkamer) ruim met 1 accu. Als ik er mee naar boven ga, dan zet ik de 2e accu er vaak wel op, maar dat komt omdat ik geen zin heb om naar beneden weer te moeten lopen voor accu wisselen :).

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:16

Sanet schreef:
Ik vind wel, als persoon zonder huishoudelijk gen, dat ik zo’n steelstofzuiger veel sneller even pak dan dat logge ding, die je eerst helemaal moet uitvouwen (stang ingeschoven, slang er omheen gevouwen, snoer eruit halen etc etc). Zo’n steelstofzuiger is pakken en zuigen. Ik heb geen issues met de korte batterij van de Samsung. Ik red onze hele beneden verdieping (grote serre, grote woonkamer, keuken, hal, wc en de computerkamer) ruim met 1 accu. Als ik er mee naar boven ga, dan zet ik de 2e accu er vaak wel op, maar dat komt omdat ik geen zin heb om naar beneden weer te moeten lopen voor accu wisselen :).

Wow Sanet :D
Wat had jij voorheen als stofzuiger?
Soort stoffer&blik op waterkracht?

Mijn miele staat *ready-to-go* in de gangkast, en ja, snoer wil wel prik, maar dat is 3 seconden werk.

Had je een soort werktuig waar stofzuiger op stond :o :D

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:31

Mijn Miele stond in de kast bij de CV, maar moest dus altijd helemaal opgevouwen worden, anders paste dat niet. De slang moest 2x om de stang gewikkeld, anders wil de deur niet dicht (of elke keer als je de deur open deed, kwam die slang naar buiten). Stang moet dus ook ingeschoven anders was hij te hoog en zat hij tegen de CV aan en dan wilde de deur niet meer dicht. Dat uitschuiven lukte ook niet altijd in 1x. Dus dan zat de daar alweer mee te hannesen. Tegen de tijd dat ik die uitgepakt had, ben ik met die steelstofzuiger allang bezig.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 09:44

Ik heb toen uiteindelijk de Samsung Jet 75 complete gekocht. Zalig ding! Er wordt veel meer gestofzuigd nu, omdat het toch wel zeer gemakkelijk is om de stofzuiger snel eens te nemen en door het huis te lopen. De gang wordt als ik thuis ben meermaals per dag gedaan (hond). Ik zou hem niet meer willen missen

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:34

Rowenta raad ik ondertussen iedereen af (in tegenstelling tot mijn eerdere bericht hier), niet omwille van de stofzuiger zelf maar wel omwille van de waardeloze service/klantendienst.

Gekocht in juli onder toekenning van een cashback actie TWV 100 euro... Kon 6 weken duren alvorens je die 100 euro terug kreeg... Ondertussen zijn we december en nog steeds niks.
Nu beweren ze dit reeds betaald te hebben terwijl ik ze nochtans al mijn rekeninguittreksels al overgemaakt heb van juli tot heden en dus kan bewijzen geen cashback toegekend te hebben gekregen...
En je raadt het al, zelf contacteren ze je niet met een update hoor, je mag ze zelf continu proberen te bereiken en dat gaat maar heel moeizaam!

Volgende stap is de koop ontbinden wegens inbreuk op hun verkoopovereenkomst. Ik ben ondertussen zo pissed dat ik het er verdorie voor over heb om hier een zaak van te maken

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:44

nav dit topic nog verder gekeken naar reviews en uitgekomen op de Numatic Quick of de Rowenta. Had hem ook met de cashback-actie op het oog, maar daar ben ik nu wat minder enthousiast over :o
@little gift: Heb je toevallig via bol gekocht? Wellicht kunnen zij als tussenpersoon iets voor je betekenen?

De Numatic heeft wel de voorkeur, ik twijfel alleen nog over de pods (zakjes) die je dus moet vervangen en niet kan hergebruiken. Overigens wel een stuk hygiënischer dan zakloos.

Moeten filters van andere steekstofzuigers ook vervangen worden?

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:02

Filters van de Rowenta dienen inderdaad ook om de zoveel tijd vervangen te worden. Je kunt ze een aantal keer wassen maar uiteindelijk dien je ze ook te vervangen.

Niet met bol.com, de cashback actie was enkel geldig als je rechtstreeks aan Rowenta zelf aankocht... Ze weten wel wat ze doen, die gangsters...

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:44

Ah ok, nou ik ben maar voor Henry gegaan :')
Wat raar zeg, de cashbackactie is nu wel via bol. Maar ja, daar heb je niets meer aan. Wat een slechte ervaring zeg.

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 00:42

Slmt9 schreef:
Ah ok, nou ik ben maar voor Henry gegaan :')
Wat raar zeg, de cashbackactie is nu wel via bol. Maar ja, daar heb je niets meer aan. Wat een slechte ervaring zeg.


Hier heel tevreden. Wij hebben de Hetty voor de kleur :')

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:02

L_iek schreef:
Slmt9 schreef:
Ah ok, nou ik ben maar voor Henry gegaan :')
Wat raar zeg, de cashbackactie is nu wel via bol. Maar ja, daar heb je niets meer aan. Wat een slechte ervaring zeg.


Hier heel tevreden. Wij hebben de Hetty voor de kleur :')


Wilde ik ook, maar de grijze was 130,- goedkoper en dan met extra accu :o
Hoe lang doe je met de pods? En kan hij ook zonder pod?

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:17

Ik ben nog steeds super blij met de Dyson en heb echt nog nooit een vastgelopen filter gehad. Wij hebben wel ook een robotstofzuiger en poetshulp (die met de gewone stofzuiger zuigt), dus ik pak m echt alleen voor kleine tussendoor dingen. Dat doe ik dan wel weer vaak en deed ik nooit met een stofzuiger met snoer.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:22

Slmt9 schreef:
Ah ok, nou ik ben maar voor Henry gegaan :')
Wat raar zeg, de cashbackactie is nu wel via bol. Maar ja, daar heb je niets meer aan. Wat een slechte ervaring zeg.


Slmt9 schreef:
L_iek schreef:

Hier heel tevreden. Wij hebben de Hetty voor de kleur :')


Wilde ik ook, maar de grijze was 130,- goedkoper en dan met extra accu :o
Hoe lang doe je met de pods? En kan hij ook zonder pod?

Ben benieuwd waar je die vandaan hebt, de Henry staat ook nog op mijn verlanglijstje voor het snelle tussendoor stofzuigen. Hetty gaat het hier niet worden, dat lukte ook niet met de gewone.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:35

Ik heb naast mijn steelstofzuiger van Dyson ook nog een gewone Dyson. Deze pak ik een enkele keer per jaar. Wow, echt wat een kracht en power vergeleken met de steelstofzuiger zeg. Ongelofelijk hoe die zuigt. En je hoeft je niet druk te maken om de accu. Ben wel een uur lang aan het stofzuigen geweest. Het is dat het een stuk zwaarder is en dat je altijd dat ding achter je aan moet zeulen. Maar eigenlijk zuigt hij veel beter. Maar de steelstofzuiger is kleiner en past beter onder het bed en de kasten en is veel wendbaarder. Eigenlijk vullen ze elkaar best goed aan.

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:22

BrankaZ schreef:
Ben benieuwd waar je die vandaan hebt, de Henry staat ook nog op mijn verlanglijstje voor het snelle tussendoor stofzuigen. Hetty gaat het hier niet worden, dat lukte ook niet met de gewone.


Bij Expert: https://www.expert.nl/numatic-quick-nq1 ... -372620482

Er er zijn ook nog twee andere sites die je in google wel vindt als je zoekt op ‘numatic quick’.

Onze hulp in huis gebruikt de Miele en we hebben nog een robot stofzuiger. Het is vooral voor even snel en in het bijzonder voor kattengrit en zand etc van buiten. En als de hulp in huis vakantie heeft.
Onze gewone stofzuiger staat op zolder en is voor mij te zwaar, voor de robot stofzuiger gaan we steeds toch eerst weer de hele kamer opruimen dus ik hoop de Numatic nu gewoon even snel-snel kan!

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:10

Wij hebben een neato robotstofzuiger , 1 aeg accu zuiger en een nieuwe bosch gewone stofzuiger met zak en eerlijk gezegd gebruik ik de accu stofzuiger nooit.

De bosch heeft een heel lang snoer en dat snoer rolt zichzelf ook op en is daarmee superhandig.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:49

Slmt9 schreef:
BrankaZ schreef:
Ben benieuwd waar je die vandaan hebt, de Henry staat ook nog op mijn verlanglijstje voor het snelle tussendoor stofzuigen. Hetty gaat het hier niet worden, dat lukte ook niet met de gewone.


Bij Expert: https://www.expert.nl/numatic-quick-nq1 ... -372620482

Er er zijn ook nog twee andere sites die je in google wel vindt als je zoekt op ‘numatic quick’.

Onze hulp in huis gebruikt de Miele en we hebben nog een robot stofzuiger. Het is vooral voor even snel en in het bijzonder voor kattengrit en zand etc van buiten. En als de hulp in huis vakantie heeft.
Onze gewone stofzuiger staat op zolder en is voor mij te zwaar, voor de robot stofzuiger gaan we steeds toch eerst weer de hele kamer opruimen dus ik hoop de Numatic nu gewoon even snel-snel kan!

Bedankt!
Hier is het ook voor echt erbij. Kruimeldief is leuk maar voldoet echt niet om kattenbakgrit op te zuigen of een trap te doen. Voor het grote werk hebben we de normale Henry. Goede stofzuiger met genoeg kracht en een lekker lang snoer. Maar er moet vaak genoeg even snel wat tussendoor worden gezogen en dan pak je niet snel die stofzuiger.

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:53

Wat heerlijk die Henry!! Mijn man vind stofzuigen nu echt leuk, hij pakt ‘m elke dag _O-
Ik ben ook heel blij met de zuigkracht, het lampje (waarom heeft niet elke stofzuiger dat :?) en hoe snel je er ff mee aan de slag kan.
Ideaal voor al het zand en kattengrit wat dagelijks weer in huis ligt! En ook het vloerkleed en deurmatten worden zo mooi schoon, love it!

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 09:18

Ladyson schreef:
Ik ben nog steeds super blij met de Dyson en heb echt nog nooit een vastgelopen filter gehad. Wij hebben wel ook een robotstofzuiger en poetshulp (die met de gewone stofzuiger zuigt), dus ik pak m echt alleen voor kleine tussendoor dingen. Dat doe ik dan wel weer vaak en deed ik nooit met een stofzuiger met snoer.


Ik zat nog te denken, die van ons begon op gegeven moment ook te haperen. Nieuw filtersetje gekocht voor een paar euro (https://www.bol.com/nl/nl/p/xl-set-hepa ... uctPageUrl) en sindsdien doet ie t weer geweldig. Heb wel de zuiger voor tapijt er altijd op, die zuigt rustig bergen kattenbakkorrels erc op

Cambionn

Berichten: 784
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:37

nps schreef:
Ladyson schreef:
Ik ben nog steeds super blij met de Dyson en heb echt nog nooit een vastgelopen filter gehad. Wij hebben wel ook een robotstofzuiger en poetshulp (die met de gewone stofzuiger zuigt), dus ik pak m echt alleen voor kleine tussendoor dingen. Dat doe ik dan wel weer vaak en deed ik nooit met een stofzuiger met snoer.
Ik zat nog te denken, die van ons begon op gegeven moment ook te haperen. Nieuw filtersetje gekocht voor een paar euro (https://www.bol.com/nl/nl/p/xl-set-hepa ... uctPageUrl) en sindsdien doet ie t weer geweldig. Heb wel de zuiger voor tapijt er altijd op, die zuigt rustig bergen kattenbakkorrels erc op
Je kan die filters ook schoonmaken door ze onder de kraan goed uit te spoelen. Dat werkt vaak ook en hoor je zelfs regelmatig te doen. Moeten wel helemaal droog zijn voor je ze er weer terug in doet!