Beelden pony ongevraagd op tiktok

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
har166

Berichten: 2044
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:40

Mijn pony deed mee met ponyversieren tijdens de ponykampen op stal, er zijn toen wel 100 foto's en filmpjes van hem gemaakt en ook wat online gezet. Ik vind het helemaal prima zolang er geen onwaarheden bij worden genoemd. Op zijn insta pagina staan ook wel foto's waar hij met andere paarden op staat, als iemand dat vervelend vindt dan haal ik ze er af. Doe ik ook niet moeilijk over. Maar als jij ermee zit ts dan zou ik gewoon vragen aan iedereen op stal of ze in de toekomst geen foto's op sociale media willen plaatsen waar jouw pony op staat.
Laatst bijgewerkt door har166 op 07-09-23 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Melzazu
Berichten: 1810
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:40

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik ervan zou vinden. Heb daar nog nooit zo over nagedacht.

Wel echt een heel lollig maar vooral ook mooi veulen heb je daar.

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:41

:)) Wat een leukerd!! En wat een mooie plek ook :wow:

Cambionn

Berichten: 848
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:42

Ik vind hier wel wat van hoor. Ik vind het erg onbeschoft om andermans dieren, spullen, of wat dan ook op social media te gooien.

Ik zou uit privacy oogpunt hier wel echt problemen mee hebben. Vreemde mensen hoeven niet allemaal mijn dieren, spullen, of wat dan ook te filmen zonder toestemming laat staan publiekelijk online zetten waar iedereen het maar kan bekijken. Als ik iets wil delen, kan ik dat prima zelf. Ik zou echt flink pissed zijn als ik hierachter kwam.

Dat gezegd hebbende. Dit zijn vermoed ik zo tieners die je veulen gewoon leuk vinden en enthousiast zijn. Die hebben, zoals de meeste mensen überhaupt, er waarschijnlijk geen seconde bij stil gestaan dat niet iedereen z'n hebben en houwen online wil en in pure enthousiasme dit zonder kwade bedoelingen gedaan. Helaas is privacy voor de meeste mensen niet iets waar ze bewust mee bezig zijn, ondanks dat in dit digitale tijdperk juist steeds belangrijker wordt. De meesten denken er gewoon echt niet bij na. Ik zou ze dan ook gewoon vriendelijk aanspreken, uitgaan van geen kwade bedoelingen, maar wel duidelijk maken dat ik dit niet wil hebben.

Hoe je wettelijk daarin staat durf ik niet te zeggen. Dieren hebben geen portretrecht, maar ik kan me indenken dat jij als eigenaar mogelijk wel rechten hebt. Daarnaast zou de locatie ook regels kunnen hebben, zoals een verbod op filmen. Maar tenzij je ze op eigen terein houd is dit buiten je macht om, naast dat je de eigenaar kan vragen regels op te stellen.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 07-09-23 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:47

En wat als het veulen een wond heeft en die meiden gaan daarover van alles posten op TikToc?

Ik vind het persoonlijk niet kunnen zonder toestemming van de eigenaar, of het nou leuke filmpjes of bijvoorbeeld zielige filmpjes zijn.

Want waar ligt de grens? Geen portretrecht op dieren is allemaal prima, maar je kunt imo niet zonder toestemming van de eigenaar van alles over een dier van een ander gaan posten op je social media.

Ik heb een paar jaar terug ook een jonge bijrijder gehad en met haar de afspraak gemaakt (nadat ze eerst zonder toestemming iets had gepost waar ik het niet mee eens was) dat ze voortaan altijd even zou dubbel checken bij mij of ze iets mocht posten en dat heeft ze vanaf toen ook altijd netjes gedaan.

De post die ze zonder toestemming had geplaatst was een post over haar les en hoe mijn paard bepaalde dingen moeilijk vond maar dat ze wel vooruit gingen. Positief bedoeld, alleen kon mijn paard die oefeningen prima met mij, het probleem zat bij haar. Het was dus niet mijn paard die iets moeilijk vond en moest leren, maar zijzelf. Ik overwoog destijds het paard eventueel te verkopen en wilde dat dus echt niet zo op SM hebben staan.

Maar goed, ze heeft de tekst bij de post aangepast en daarna altijd netjes toestemming gevraagd en een dubbel check op de verhaaltjes die ze er bij schreef.

Dus ik zou even het gesprek aan gaan. Desnoods in de groeps-app.

“Hey ik zie allemaal leuke filmpjes van mijn veulen op TikToc voorbij komen. Ik vind het heel lief dat jullie haar zo leuk vinden en wordt blij van alle vrolijkheid in de filmpjes, maar ik vind het wel jammer dat het niet eerst verteld of gevraagd is. Zouden jullie voortaan a.u.b. eerst even met mij willen overleggen voordat je iets van mijn paarden op social media plaatst?”

Of zoiets

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:57

Zo op de foto's te zien heb je ook écht wel een heel leuk veulentje TS.. <3
Ik denk dat het een tijdelijk iets is, nu ze zo leuk en schattig is. Maar dat het daarna ook wel zal minderen als ze volwassener is.

Ik snap je gevoel wel door twee persoonlijke situaties. De één positief, de ander vrij negatief. Het hangt voor mij enorm van de context er omheen af. Negatief was toen een hobbyfotografe op stal beelden schoot van hoe mijn paard werd nagejaagd door de wei. Omdat ze die keiharde galop van mijn paard wel tof eruit vond zien. Paard dat er nieuw bij stond kon helemaal niet met anderen en toen we mijne uiteindelijk terug hadden, stond ze kletsnat te trillen op haar benen. Foto-madame kwam ons niet helpen, maar enkel die foto's schieten om er later op fb mee te pronken. Dus ja, die kon ik wel wurgen.. :')

Positief was dat mijn nieuwe stal vol Insta-meidjes stond en ik daar pas achter kwam toen ik met kerst traditioneel mijn stal versierde.. := Daar hebben we dan wel weer heel veel toffe dingen van voorbij zien komen, en vervolgens was de hele stal bijna in kerst-sfeer opgetuigd. :D

Wat ik zeggen wil is, misschien maar even aankijken wat het brengt, maar in ieder geval laten merken dat je ervan weet en de lijntjes voor gesprekken open houden. Zo lang het vanaf een afstandje filmen is en er zelf van af blijven, dan is het waarschijnlijk vrij onschuldig.

Daphara schreef:
Dus ik zou even het gesprek aan gaan. Desnoods in de groeps-app.
“Hey ik zie allemaal leuke filmpjes van mijn veulen op TikToc voorbij komen. Ik vind het heel lief dat jullie haar zo leuk vinden en wordt blij van alle vrolijkheid in de filmpjes, maar ik vind het wel jammer dat het niet eerst verteld of gevraagd is. Zouden jullie voortaan a.u.b. eerst even met mij willen overleggen voordat je iets van mijn paarden op social media plaatst?”
Of zoiets

Dit is een hele goeie, open insteek mocht je er echt mee blijven zitten TS.

silverdapple schreef:
Hoe ik zou reageren?
Apart account maken voor het veulen.
Dan de @naam van het account op een halster laten borduren en dat standaard omdoen.
If you can't beat them, join them. 8-)

Dit is echt een tof idee. :D

Hutcherson

Berichten: 7424
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 23:23

Mijn stiefzus van 15 flikt dit soort dingen ook. Maakt fotos van min honden, paarden en volgens mij ook continue van 'het gezelschap' als we gewoon samen zitten. Best irritant want ze zit hele avonden met dat ding voor haar bakkes en lijkt continue fotos te maken voor snap en tiktok. Ikzelf heb daar geen account, dus kan niks checken maar zie wel ns wat oo dr scherm voorbij komen. Vind dat wel irritant maar zie haar niet vaak.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Beelden pony ongevraagd op tiktok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 23:58

Eerlijk, hoeft van mij ook niet. Als ik mijn paarden op social media zie staan zou ik daar ook achteraan gaan; nou heb ik mijn eigen weiland dus voelt dat net iets ''bedreigender'' dan een (bekend) stalgenootje, ik zou gewoon een gesprekje met de meiden aankaarten, zal niet slecht bedoelt zijn maar reacties kunnen soms vreemd uit de hoek komen(erg vreemd.. Het blijft social media met honderde meningen). Lijkt me ook niet vreemd dat ze even toestemming vragen, :j

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 00:19

Maar wait a sec… het gaat hier gewoon om filmpjes die jouw stalgenoten hebben gemaakt waar jouw veulen rondrent/fratsen uithaalt?
Ben ik de enige die dan denkt: waar maak je je druk om? :') je plaatst in dit topic notabene zelf foto’s en video’s van je veulen, die zijn ook openbaar en door iedereen te bekijken!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 00:33

xLoki schreef:
Maar wait a sec… het gaat hier gewoon om filmpjes die jouw stalgenoten hebben gemaakt waar jouw veulen rondrent/fratsen uithaalt?
Ben ik de enige die dan denkt: waar maak je je druk om? :') je plaatst in dit topic notabene zelf foto’s en video’s van je veulen, die zijn ook openbaar en door iedereen te bekijken!


Oké, maar waar ligt dan de grens waar TS zich wel druk over mag maken?
Als het leuke filmpjes zijn moet ze niet zeuren, maar als het negatieve filmpjes zijn mag dat wel? Of je mag er überhaupt niets van vinden als een ander jouw dieren op SM post, als je zelf ook foto’s van je dieren op sm of bokt plaatst?

Waar ligt de grens dan?

Stel een bokker opent hier op bokt een volg topic over het leuke veulen op de pensionstal, met elke keer nieuwe foto’s en filmpjes. Dit zonder medeweten van de eigenaar, die wel op bokt blijkt te zitten en het topic toevallig stomverbaasd tegenkomt (of er op geattendeerd wordt door een andere bokker). Kun je dan wel voorstellen dat de eigenaar dat minder leuk zal vinden? Ook al heeft die misschien zelf ook al foto’s van het veulen op bokt gezet, dat verandert niets aan het feit dat de ander “interessant” aan het doen is over een dier dat niet van hun is.

Ik snap TS haar gevoel wel en vind dat ze volledig in haar recht staat om dat uit te spreken in bijvoorbeeld een groeps-app of met de ouders van die meiden.

silvericathy

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 00:50

xLoki schreef:
Maar wait a sec… het gaat hier gewoon om filmpjes die jouw stalgenoten hebben gemaakt waar jouw veulen rondrent/fratsen uithaalt?
Ben ik de enige die dan denkt: waar maak je je druk om? :') je plaatst in dit topic notabene zelf foto’s en video’s van je veulen, die zijn ook openbaar en door iedereen te bekijken!


Klopt, maar in dit geval maak ikzelf de keuze om fotos en filmpjes van mijn veulen te plaatsen die ikzelf uitgezocht heb om te delen op social media. De geplaatste filmpjes kom ik per toeval achter en zijn niet met mij gedeelt voordat ze geplaatst werden.
En ja, het gaat om simpele leuke en grappige filmpjes die geplaatst worden en daar is in principe ook niks mis mee. Maar ik voel me minder prettig bij dat ze het zomaar plaatsen. Een meisje ken ik, de andere meid niet. Maar zal in iedergeval het meisje dat ik ken eens aanspreken.

Mijn verzorgmeisje deelt met mij voordat ze iets plaatst en vaker help ik haar ook met de filmpjes maken, en dat vind ik dan ook prima.

dierenfan
Berichten: 9658
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Beelden pony ongevraagd op tiktok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 03:49

Ik heb 1x gehad dat ik op een voor mij totaal onbekende herplaatsing site voor honden opeens mijn eigen honden op de voorpagina tegen kwam als welkomstafbeelding. Heb toen aangegeven dat ik begrijp dat ze het een fantastische foto vinden maar dat ik toch graag zag dat deze foto per direct verwijderd werd omdat mijn honden (waren 5 van de 6 herplaatsers) niets met hun te maken hadden en ik geen toestemming had gegeven. Het was vlot opgelost.

Heb nu ook al paar keer gehad dat mensen ons filmen tijdens het rijden onder het zadel en in 2 span maar nog niet eens 'goedendag' zeggen oid als we uiteindelijk passeren. Ik laat het maar gaan maar ik vind het eerlijk gezegd wel vervelend! Zo stond ik onlangs te longeren bij laag water langs de zee en 2 vrouwen hebben heel deel staan filmen. Later loop ik voorbij en draaien ze zich bewust om. Bij zulk soort acties voel ik me niet prettig. Ik begrijp die acties ook niet. Ik had een menzweep bij als aanwijs stok en verder paard aan halster. Ik kan totaal niet snappen wat daar aan te filmen valt want hij loopt rondjes uiteraard maaar niet eens op een tempo wat ik wil maar wat hij wil. Enige wat ik daar eis is dat hij rond gaat. Hij kliert graag in de zee en dat laat ik altijd toe

Cambionn

Berichten: 848
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:38

xLoki schreef:
Maar wait a sec… het gaat hier gewoon om filmpjes die jouw stalgenoten hebben gemaakt waar jouw veulen rondrent/fratsen uithaalt?
Ben ik de enige die dan denkt: waar maak je je druk om? :') je plaatst in dit topic notabene zelf foto’s en video’s van je veulen, die zijn ook openbaar en door iedereen te bekijken!
Dat zijn foto's filmpjes waar TS zelf voor gekozen heeft te delen, zelf uitgezocht heeft, en in eigen beheer heeft.

Wat die meiden delen is dat allemaal niet. Die zijn zonder haar medeweten gemaakt en publiekelijk gedeelt. En toen pas kwam TS erachter.

Misschien zijn de videos ook wel prima, en vind TS het allemaal ok. Maar dan nog zou ik dat met toestemming eisen, niet zomaar zonder kennis filmen en posten. Want misschien is TS wel zoals ik, iemand die op z'n privacy gesteld is en daarom ook bijna geen social media (zit vooral op wat losse fora zoals Bokt) en ontwijk ik trackende producten/diensten (heb zelfs geen WhatsApp daarom). Dat kun je aan dat veulentje niet zien. En hoewel er ook fotos van mij online staan, zijn het er niet veel. En als ik mijn gezicht of mijn dieren ongevraagd zie opduiken kun je er op rekening dat ik er achter aan ga om die verwijderd te krijgen.

En vergeet niet, ook positieve berichten kunnen je over tijd op de raarste manieren negatief beinvloeden. Maar zelfs al gebeurd dat niet, je hebt gewoon niet zomaar andermans dieren te filmen noch te posten zonder toestemming.

En ja, ik vraag ook aan iedereen in de fotos (danwel eigenaren van) of ik ze mag plaatsen. En als ik daar nog niet aan toe gekomen ben, of ze zeggen nee, dan plaats ik ze niet online.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Beelden pony ongevraagd op tiktok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:25

Ik heb erover nagedacht en ik vind inderdaad dat het niet kan. Zonder toestemming mag niemand jou,je dieren of je bezittingen fotograferen of filmen. Toen dat bij mijn pony ooit gebeurd is was nog voor de tijd van de sociale media maar nu is het anders en beelden blijven eeuwig op internet staan.Je weet niet wat er verder nog mee kan gebeuren.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:37

Hm hoe zit dat dan bij shows en grote wedstrijden? Daar maken heel veel mensen fotos en filmpjes. Of kies je er dan zelf voor?

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:40

silvericathy schreef:
Ze kunnen wel gewoon de wei in he, mijn pony's staan in de kudde dus ze komen ook voor hun eigen paard /verzorgpaard.

Ze mogen van mij wel gewoon aaien hoor, mijn veulen is super sociaal en vind alles en iedereen leuk, en haar mamma vind alles prima. Veulen is heel zelfstandig en trekt haar eigen plan :+
Opjagen of gekke dingen zullen ze er niet mee doen daar ben ik niet bang voor.

Denk dat ik ze wel gewoon een keertje ga aanspreken inderdaad. Ik wil op zn minst zelf de filmpjes _O- is altijd leuk om te bewaren.
Maar dat ze wel een beetje opletten wat ze op social media zetten. Filmpjes waarbij ze toevallig in beeld komt omdat ze hun eigen paard aan het filmen zijn is helemaal niet erg natuurlijk. Maar dat ze inderdaad even toestemming vragen als het mijn veulen betreft specifiek.

Voor het idee...dit was mijn gekke veulen met zes weken....:

https://youtube.com/shorts/l_TnYyWtpJA?si=9S_JMWSHCfmi461E

Inmiddels is ze bijna vijf maanden. En nog altijd een grote grappige stuiterbal.


Ik zou aangeven dat je het prettig zou vinden als ze het voortaan even vragen, echter zoals hier al wordt aangegeven zijn ze het niet verplicht en mogen ze dus gewoon die filmpjes en fotos zonder jouw toestemming plaatsen.

anjali schreef:
Ik heb erover nagedacht en ik vind inderdaad dat het niet kan. Zonder toestemming mag niemand jou,je dieren of je bezittingen fotograferen of filmen. Toen dat bij mijn pony ooit gebeurd is was nog voor de tijd van de sociale media maar nu is het anders en beelden blijven eeuwig op internet staan.Je weet niet wat er verder nog mee kan gebeuren.


Jawel dat mag bij dieren (of spullen) dus wel. Enkel foto's van mensen mag niet zomaar. Daar mag je wat anders van vinden, maar volgens de wet mag het gewoon.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:45

moonsparkle schreef:
Hm hoe zit dat dan bij shows en grote wedstrijden? Daar maken heel veel mensen fotos en filmpjes. Of kies je er dan zelf voor?

Ja, dan kies je er zelf voor om in de openbaarheid te treden .

Cambionn

Berichten: 848
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:46

Maartje1990 schreef:
anjali schreef:
Ik heb erover nagedacht en ik vind inderdaad dat het niet kan. Zonder toestemming mag niemand jou,je dieren of je bezittingen fotograferen of filmen. Toen dat bij mijn pony ooit gebeurd is was nog voor de tijd van de sociale media maar nu is het anders en beelden blijven eeuwig op internet staan.Je weet niet wat er verder nog mee kan gebeuren.
Jawel dat mag bij dieren (of spullen) dus wel. Enkel foto's van mensen mag niet zomaar. Daar mag je wat anders van vinden, maar volgens de wet mag het gewoon.
Ik denk dat Anjali ook bedoeld dat ze het ethisch niet vind kunnen, niet per se in wettelijke zin. Geld denk ik voor de meeste die hier problemen mee hebben, en heb het idee dat dat uberhaupt de insteek van dit topic is (meningen vragen, niet wettelijke opties). Dat iets niet illegaal is, zegt immers niet dat het sociaal accepteerbaar en gewenst gedrag is ;) .

Als er compleet geweigert wordt om op een verzoek van niet online posten zonder toestemming in te gaan, zou ik trouwens wel overwegen of ik daar mijn paard zou willen hebben staan. Dat is, natuurlijk eerst uitgaan van onschuldig enthousiasme en netjes aanspreken, als dat niet werkt met de eigenaar van het terein bespreken, en als er uiteindelijk echt niks uit komt dan pas die overweging maken een andere plek te zoeken. Ik ben op mijn privacy gericht, en hoewel ik snap dat anderen dat niet per se zo mee zitten en ik hun niet ongevraagd ga lastig vallen over hun eigen privacy, wil ik toch wel dat die van mij gerespecteerd wordt. Zeker als ik daar expliciet om vraag.

moonsparkle schreef:
Hm hoe zit dat dan bij shows en grote wedstrijden? Daar maken heel veel mensen fotos en filmpjes. Of kies je er dan zelf voor?
Dit vind ik ook nog wel wat anders, want hier kom je zelf bewust op een publiek evenement ipv dat je in je vrije tijd op priveterein (zei het van de persoon/bedrijf waar jij een plekje voor je paard huurt) gefilmd wordt.

In dit geval zou ik fotos tijdens demonstraties normaal vinden en niks dat toesteming nodig is. Foto's daarbuiten zou ik vragen netjes vinden indien mogelijk (zeker bij foto's met focus op specifieke individuen/dieren), maar zou ik als dat niet kan of praktisch is, of er gewoon bij in schiet, geen ramp vinden als dat niet gebeurd gezien het een publiek event betreft waarbij men zelf al heeft besloten om deel te nemen.

Dan ga ik ff er vanuit dat dit echt evenement foto's zijn en het geen evenement betreft enkel voor besloten kring is. Iemand die een specifieke bezoeker zou stalken zou ik wat anders vinden. Maar dat is nou niet echt de norm en vermoed niet wat er bedoeld wordt, dus dan komen we weer in een heel ander iets. Een evenement enkel voor besloten kring zou ik als privegelegenheid beschouwen, en toestemming voor vragen.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Beelden pony ongevraagd op tiktok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:09

@Cambionn: Ik bedoelde inderdaad dat het niet kan in moreel opzicht en niet zozeer in juridisch opzicht omdat ik er niet van op de hoogte ben hoe dat zit.

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Beelden pony ongevraagd op tiktok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:14

Wat een drama om niks zeg.. :))

Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:21

nine1987 schreef:
Wat een drama om niks zeg.. :))


Ja, lach maar.
Tot iemand waarvan je echt niet wilt dat diegene weet waar je paard staat*, er door zo’n “schattig filmpje” toch achterkomt. Met alle gevolgen van dien. Echt, plaats geen filmpjes zonder toestemming.

*of waar diegene je hond of kat kan vinden, of waar diegene jou kan vinden

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Beelden pony ongevraagd op tiktok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:22

het gaat niet om of er iets schattigs of iets vreselijks wordt geplaatst. Het gaat om het feit dat je gewoon dieren van iemand anders op het wereldwijde web zet. Hou je gewoon bij je eigen dingen, wel zo netjes.

dalena

Berichten: 3142
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:04

Maar waar ligt de grens dan? Ook geen koeien/schapen/geiten op de foto zetten? Ik zou daar echt totaal geen moeite mee hebben. Als ze nu over het hek heen springen en erop rijden etc vind ik het een heel ander verhaal. Maar leuke/schattige video's, ik zie het probleem echt niet :o

Als ik een kat zie lopen op straat en die staat heel mooi of wat dan ook, maak ik ook een foto. Ik zie het probleem niet zo in. Als mijn katten naar buiten mochten dan zouden andere mensen ze ook mogen fotograferen.

Er stonden Shetlanders vlakbij een toeristisch plekje hier in de buurt, daar werden elke dag fotos van gemaakt. Eigenaresse vond het juist alleen maar leuk dat iedereen ze zo mooi vond

Ik vind het wel heel anders als je op iemands privé terrein komt, daar stiekem foto's gaat zitten maken. Dat kan gewoon niet.

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Beelden pony ongevraagd op tiktok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:08

maar het gaat er niet om of jij dat wel of geen probleem vindt.
Ga er gewoon van uit dat het niet hoort, en als je dat dan perse wilt doen, vraag dan gewoon toestemming.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:16

Lijsken schreef:
nine1987 schreef:
Wat een drama om niks zeg.. :))


Ja, lach maar.
Tot iemand waarvan je echt niet wilt dat diegene weet waar je paard staat*, er door zo’n “schattig filmpje” toch achterkomt. Met alle gevolgen van dien. Echt, plaats geen filmpjes zonder toestemming.

*of waar diegene je hond of kat kan vinden, of waar diegene jou kan vinden

Inderdaad. Voor je het weet heb je vijanden om iets en kunnen ze wraak op je gaan nemen door je dieren wat aan te doen. Dit lijkt extreem maar in de tegenwoordige tijd is zoiets helaas niet denkbeeldig. Nou denk ik niet dat dit van toepassing is op ts en haar leuke ponies, maar in het algemeen gesproken.