Koptelefoon vliegtuig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Koptelefoon vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 10:35

Voor een lange vliegreis ben ik op zoek naar een fijne koptelefoon die ik uiteraard daarna ook nog wil gebruiken.

Die van Apple lijkt me fijn maar het prijskaartje is ook niet mis. Zijn er andere goede opties? Noise cancelling is een must.

Lisa_22
Berichten: 343
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Koptelefoon vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:37

Ik zou eens kijken naar Bose of Sony
Zelf heb ik de Bose quiet comfort 35 || al een paar jaar en ik ben er erg blij mee!

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Koptelefoon vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:51

Ik heb zelf de Sony WH1000-XM3 en ben daar enorm tevreden mee. Handig doosje erbij waardoor hij makkelijk en compact te vervoeren is, goede geluidskwaliteit en uitstekende noise cancelling. Zit fijn over mijn oren heen, niet te strak en een fijn kussen bovenop.

Kan anders idd ook de Bose Quiet Comfort aanraden, zelf geen ervaring mee maar wel mensen in mijn omgeving die er blij mee zijn.

Oskarrino
Berichten: 809
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:52

Ik heb een Sony (weet even niet meer welk type uit m'n hoofd), een grote die over het oor valt. Dus ook na uren dragen geen zere oren :+ Kwaliteit is top, + noisecanceling. Hij was duur, dat zeker maar heb hem alweer 3-4 jaar en met dagelijks gebruik nog steeds top

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Koptelefoon vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:57

ik vind mijn Jabra oortjes echt super fijn, zowel onderweg, op kantoor als in het vliegtuig.

Polarize
Berichten: 721
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:59

Ik heb zelf een JBL, al een wat oudere want heb m ondertussen dik 3 jaar en werkt nog steeds goed. Weet het exacte model niet meer, maar is een bluetooth noise cancelling over-ear koptelefoon, dus krijg niet last van die druk achter mn oren. Al helemaal fijn met een bril :')
Had m toen via coolblue als tweedekans gekocht, was toen iets van 90 euro en niet eerder gebruikt, maar nieuw was hij niet enorm veel duurder als ik het goed herinner.
Enige wat ik in die 3 jaar heb moeten doen was begin dit jaar even nieuwe oorkussentjes kopen, omdat ik die helemaal stuk had gedragen (elke dag meerdere uren op), maar dat was nog niet eens 20 euro en makkelijk zelf te vervangen.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:02

Ik blijf het elke keer zeggen als er weer zo’n soort topic voorbijkomt maar de Sony-WH1000XM series. Top noise cancelling, top geluidskwaliteit. De XM5 is nu de nieuwste voor 350€ en dan heb je echt waar voor je geld, voor 250€ heb je de XM4 die ook gewoon nog uitstekend is. Verder is de Bose quietcomfort series ook goed. Iedereen heeft net een andere oorvorm en gevoel voor comfort, als je een mediamarkt oid in je buurt hebt zou ik daar even heen gaan en de verschillende merken voelen/testen.

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:03

Memories schreef:
Ik blijf het elke keer zeggen als er weer zo’n soort topic voorbijkomt maar de Sony-WH1000XM series. Top noise cancelling, top geluidskwaliteit. De XM5 is nu de nieuwste voor 350€ en dan heb je echt waar voor je geld, voor 250€ heb je de XM4 die ook gewoon nog uitstekend is. Verder is de Bose quietcomfort series ook goed. Iedereen heeft net een andere oorvorm en gevoel voor comfort, als je een mediamarkt oid in je buurt hebt zou ik daar even heen gaan en de verschillende merken voelen/testen.


Ik heb toen het verschil tussen de XM3 en XM4 uitgezocht en zo'n beetje het enige was dat de XM4 aan twee apparaten tegelijk gekoppeld kan worden om af te spelen en de XM3 niet. Als de XM3 nog te krijgen is zou ik daar persoonlijk gewoon voor gaan.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:21

xPabloBokt schreef:
Memories schreef:
Ik blijf het elke keer zeggen als er weer zo’n soort topic voorbijkomt maar de Sony-WH1000XM series. Top noise cancelling, top geluidskwaliteit. De XM5 is nu de nieuwste voor 350€ en dan heb je echt waar voor je geld, voor 250€ heb je de XM4 die ook gewoon nog uitstekend is. Verder is de Bose quietcomfort series ook goed. Iedereen heeft net een andere oorvorm en gevoel voor comfort, als je een mediamarkt oid in je buurt hebt zou ik daar even heen gaan en de verschillende merken voelen/testen.


Ik heb toen het verschil tussen de XM3 en XM4 uitgezocht en zo'n beetje het enige was dat de XM4 aan twee apparaten tegelijk gekoppeld kan worden om af te spelen en de XM3 niet. Als de XM3 nog te krijgen is zou ik daar persoonlijk gewoon voor gaan.


Maar de XM3 is nog weer een stap terug. De 5 heeft echt meetbaar betere noise cancelling en battery life dan de 4 (als ik reviewers mag geloven) en meerdere apparaten tegelijk koppelen is echt handig, ik heb ook nog een 2 liggen en het is heel irritant om daar steeds mee te moeten herkoppelen. De 3 is ook niet meer nieuw te koop.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Koptelefoon vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:50

Ik heb de Sony XM4 en ik vind het een verademing. Zodra hij maar een beetje minder wordt komt er meteen een XM5.

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:14

xPabloBokt schreef:
Ik heb zelf de Sony WH1000-XM3 en ben daar enorm tevreden mee. Handig doosje erbij waardoor hij makkelijk en compact te vervoeren is, goede geluidskwaliteit en uitstekende noise cancelling. Zit fijn over mijn oren heen, niet te strak en een fijn kussen bovenop.

Kan anders idd ook de Bose Quiet Comfort aanraden, zelf geen ervaring mee maar wel mensen in mijn omgeving die er blij mee zijn.

Hier ook een XM3 en ook zeer tevreden over. Ik heb dat ding toen ik nog in de flat woonde wegens geluidsoverlast anderhalf jaar lang dagelijks vrijwel de hele dag gedragen en had daar eigenlijk nooit last van, en de noise cancelling is ook prima.

Bij dit soort topics zijn de Sony XM-serie en de Bose QuietComfort de twee die altijd het meest aangeraden worden. Ik ben zelf destijds voor Sony gegaan omdat ik 'm ook voor het werk gebruik en de reviews over de microfoon daar beter van waren. Microfoon is overigens wel vrij gevoelig, pikt ook andere geluiden om je heen (soms wat te goed) op.

Lau07
Moderator

Berichten: 1591
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:39

Ik heb een Sony WH-1000XM4 en hij is heel erg prettig. Hij heeft tijdens een vlucht van 7 uur de gehele vlucht het gekrijs van het kind achter mij weten te minimaliseren, dus wat mij betreft is het echt een aanrader. Ook qua comfort vind ik het een hele prettige koptelefoon, ik vind deze prettiger in gebruik dan de AirPods Max.

Cambionn

Berichten: 847
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:28

Ik zou dan ook zeggen Sony WH-1000XM3 of WH-1000XM4. Ben zelf niet zo'n fan van de veranderde vorm in de behuizing van de WH-1000XM5. Puur op audio-Kwaliteit zouden audio-technische merken het beter doen in die prijsklasse (Audio-Technica, Sennheiser, Bose, om wat te noemen), maar kwa noicecanceling wint Sony het en het geluid is zeker niet slecht (en om eerlijk te zijn, de meeste mensen zullen het verschil niet horen dus daar hoef je hem niet om te laten tenzij je echt bezig bent met Hi-Fi ofzo). Zijn ook erg comfy, ook als je ze lang draagt. Gaat bij mij wel echt om 8+ uur soms, en dat ook dagelijks.

Officieel mogen ze niet op in de regen ivm de microfoontjes aan de buitenkant waar water in zou kunnen komen (iets wat geld voor alle koptelefoons met actieve noicecanceling), maar ik loop en fiets er al jaren mee door de regen zonder problemen.

Roosch

Berichten: 36697
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Koptelefoon vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:41


Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Koptelefoon vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:52

Ik heb zowel de bose QC 35 als de Sony XM3. Beide doen het super. Beide zijn een prima keuze in hun nieuwere modellen. Ik zou gewoon naar een media markt gaan en kijken welke je het lekkerste zit. Dat is uiteindelijk het meest persoonlijk.