'Goedkopere' KitchenAid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:53

Tazzey schreef:
Hoe bevalt de gehakt molen? Ik twijfel om hem te kopen. Wij hebben de zelfde uitvoering, ook rood. Wat een fantastisch apparaat is dat.

Cowgirl, voor dat soort deeg is de mum o.a. echt heel prima geschikt. Waarom zou je meer uitgeven voor iets dat je verder niet veel gebruikt.


Die van mij was toen 50 of 60 euro.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 22:20

Haha nee ga vooral door hoor. Als mensen dan toch zo overtuigd zijn dan moet ik mss maar gewoon hopen op een hele goede aanbieding qua BF. :o Of een deel vragen als verjaardagscadeau.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:00

Iris82 schreef:
Wauw, lang geleden dat Bokt zo eensgezind was. :+

Ik vind de KitchenAid inderdaad wel 'mooier' op je aanrecht staan dan de Bosch, maar wellicht ook niet 300 euro mooier. :')

Ruimen jullie je Mum op na gebruik of is het iets wat altijd op je aanrecht staat?

Hij staat hier altijd op het aanrecht. Fijn ding!

Sansevieria
Berichten: 4203
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 01:25

8nnemiek schreef:
Heeft iemand nog leuke ideeën zonder vlees voor de gehaktmolen? :)) Ik heb er een gratis gekregen voor mijn Bosch, en zou er graag eens iets mee maken, maar geen idee wat haha.

Ik heb er al eens zandkoekjes voor kerst mee gemaakt :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 06:32

Dat is een leuk idee :D

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:07

Wij hebben onze kitchenaid als cadeau voor onze bruiloft gehad, nadat ik al 3 jaar zat te twijfelen of ik het het geld waard vond :+

Ik vind 'm wel echt z'n geld waard. Hij doet het gewoon echt heel goed, is heel handig in gebruik maar vind het ook wel echt een toegevoegde waarde dat het zo mooi staat op m'n aanrecht :+ Dus ja, ze zijn erg duur maar zou als ik jou was toch minstens op zoek gaan naar een tweedehands.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:12


pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:16

Zelfde dilemma gehad en (tadaaaaaa) ook op een bosch mum uitgekomen.
Niet heel mooi, zeker niet lelijk. en blijft gewoon lekker op mijn aanrecht staan.

gebruik hem met name voor het kneden van deeg. maar ook vaak voor kloppen, schaven, raspen of als blender. Nog niks tegen gekomen waar hij het niet goed gedaan heeft.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 13-11-23 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:18

Flevolander schreef:
Misschien moeten we een eigen topic starten voor Kitchen aid liefhebbers, gezien we een beetje afwijken van het onderwerp wat TS aansnijd.. maar omtrent het maken van worst.. de enige stap is het doen van een darmpje om de tool.. zelf geen ervaring mee nog.. echter zou ik heel graag is droge worst willen maken hiermee..

Als je er eentje start, kom ik er graag bij om mee te kletsen. Ook lang een Mum gehad, maar wat ben ik blij met de Kitchenaid. Omdat hij er ook mooi uit ziet, laat ik hem op het aanrecht staan en dat maakt dat ik hem ook nog vaker gebruik.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:54

Ik heb de citruspers op mn kerstverlanglijstje gezet.. iemand ervaring?

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:36

Ik ben vast de enige die de KitchenAid niet zo mooi vind :)) Ik vind mijn Mum mooier. Maar dat is natuurlijk smaak :) Hij doet in ieder geval tot nu toe prima alles wat ik wil!
Laatst bijgewerkt door Century op 18-11-23 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:42

Oh nee hoor, ik vind hem ook niet heel mooi, maar dat vind ik sowieso van die grote keukenapparaten. Maar ze moeten niet mooi, maar functioneel zijn. Hij staat bij ons op het aanrecht onder een hoes, anders heb je dat spuuglelijke, knalrode ding zo in het zicht staan.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:43

Ik heb de donkergroene KitchenAid en ik vind hem echt prachtig, maar ik wil niets op mijn aanrecht, dus hij gaat altijd netjes de kast in na gebruik.

fjordwijk
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-12-09

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 20:29

Gebruiken jullie de pastaroller veel? Ik zou die graag willen.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:59

fjordwijk schreef:
Gebruiken jullie de pastaroller veel? Ik zou die graag willen.

Ja, dat is het opzetstuk dat ik echt het meest gebruik!

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:57

Ik ben opzoek naar een keukenmachine voor met name deeg kneden.

Na een zoektocht lijkt deze me het meest geschikt
https://www.bol.com/nl/nl/p/bourgini-ki ... 013108427/

Niet de mooiste. Maar ik wil dus gaan beginnen met mijn eigen brood maken en heb echt geen verstand van dit soort apparaten. Maar ik vind dit nog wel een leuke prijs ook. Maar geen idee of die echt geschikt is.

Deze vind ik mooi maar relatief prijzig en ik lees dat de deeghaak niet tot onder komt en zo niet alle deeg kneed (je schijnt een andere haak te kunnen kopen?)
https://www.bol.com/nl/nl/p/kenwood-kmi ... 075677208/

Deze zou zelfs 2000 watt hebben aan vermogen en vind ik ook niet duur en mooi om te zien maar de recensies die ik gelezen heb staan op Amazon en niet op de site van deze winkel
https://www.klarstein.nl/Keukenapparatu ... -Rood.html

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:10

Nu met black friday ben ik ook op zoek...

Mijn vraag is over simpele mixen, bijvoorbeeld voor cupcakemix en cakemix, pannekoeken maken enz. Daarvan hoorde ik van een vriendin dat haar nep-kitchenaid de randen in de kom niet goed mee pakt en ze alsnog met de hand moet mengen. Hoe gaat dat bij de Mum5 en/of bij andere apparaten van merken anders als kitchenaid?
Allebei mijn ellebogen + mijn rechterpols zijn kapot en zelf roeren en mixen is nou net iets dat ik niet meer kan :+ en ik mis het bakken van cupcakes en taarten en ik zoek een apparaat wat het roeren en mengen dus volledig kan overnemen

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:20

O ja. Over de Bosch mum 5 lees ik goede verhalen.
Die heeft 900 watt is dat voldoende?

Ik wil dus vooral brood bakken en als het bevalt al op ons brood lekker zelf bakken.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:39

Ik heb die van Bourgini, maar dan in mooi donkerrood en die kan echt alles handelen. Van de week nog 20 minuten biscuitdeeg laten draaien, maar ook koekjesdeeg en pizzadeeg enzo gaat prima. Kostte toen nog geen 80 euro geloof ik.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:42

Telpeva schreef:
Nu met black friday ben ik ook op zoek...

Mijn vraag is over simpele mixen, bijvoorbeeld voor cupcakemix en cakemix, pannekoeken maken enz. Daarvan hoorde ik van een vriendin dat haar nep-kitchenaid de randen in de kom niet goed mee pakt en ze alsnog met de hand moet mengen. Hoe gaat dat bij de Mum5 en/of bij andere apparaten van merken anders als kitchenaid?
Allebei mijn ellebogen + mijn rechterpols zijn kapot en zelf roeren en mixen is nou net iets dat ik niet meer kan :+ en ik mis het bakken van cupcakes en taarten en ik zoek een apparaat wat het roeren en mengen dus volledig kan overnemen


Die Mum pakt ook de randen van de kom niet goed mee. Bij de KitchenAid heb ik een normale vlinderhaak en met steviger deeg pakt die alles netjes mee, als ik een slapper deeg maak gebruik in een vlinderhaak met een soort rubber randje, en dan pakt ook die alles mee. Zelfs met royal icing laat hij geen randen in de kom achter.
Ik heb laatst een workshop gedaan en daar hadden ze Kenwood staan. Voor het koekjes deeg prima maar voor icing echt ellendig, dat was een grote klonterige massa omdat hij de kom niet mooi schoon maakte.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:51

BeFunny schreef:
O ja. Over de Bosch mum 5 lees ik goede verhalen.
Die heeft 900 watt is dat voldoende?

Ik wil dus vooral brood bakken en als het bevalt al op ons brood lekker zelf bakken.

Mijn Mum5 is 700 Watt, en werkt perfect voor een gewoon brood van 500 gram.
Bij een dubbel brood, dus een kilo, hoor je hem soms in toeren terug vallen, maar dat is ook eigenlijk gewoon te veel deeg voor de kom. Dan zit ie te vol en gaat ook tegen de deksel aan kruipen. Dus ik doe de brooddegen altijd een voor een erin als ik twee broden tegelijk doe bakken.

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:52

Tink89 schreef:
Ik heb die van Bourgini, maar dan in mooi donkerrood en die kan echt alles handelen. Van de week nog 20 minuten biscuitdeeg laten draaien, maar ook koekjesdeeg en pizzadeeg enzo gaat prima. Kostte toen nog geen 80 euro geloof ik.


Ja de kleur rood zat er ook tussen.

Ik twijfel gewoon omdat er zoveel keus is. Maar als ik brooddeeg kan kneden ermee en pizzadag zal ik dan ook zelf maken.

Als dat kan met de bourgini die een stuk goedkoper is dan de rest is dat fijn.de min Bosch met 900 watt dus scheelt nu niet zoveel in prijs is denk wel een groter apparaat zo van het plaatje. Maar ik kan ook even langs MediaMarkt straks en even gaan kijken hoe ze eruit zien. En even vragen of die black friday deals ook in de winkel gelden.

Wij zijn met zijn tweeën en 500 gram brood een half brood is goed per keer en ik wil ook bolletjes en lekkere kaasbroodjes, krentenbrood etc gaan proberen eigenlijk alles wat we normaal nu in de supermarkt kopen maar we zijn maar met zijn 2en dus hoeft geen grote hoeveelheden te zijn ;) En twee keer deeg kneden om dan samen te voegen vind ik geen punt. Duurt dan iets langer.

Bij bol.com is die rode Bourgini helemaal goedkoop maar een eerder model niet uit de star collectie
https://www.bol.com/nl/nl/p/bourgini-cl ... 073328490/

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:18

Hmm, de Mum5 en de Kenwood waren precies de keukenmachines waar ik naar zat te kijken als alternatief voor de KitchenAid, bedankt voor je reactie Tazzey want die kan ik allebei dan beter laten staan :)

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:49

Ik heb een Kenwood Kmix, en de opzetstukken (vlinder/garde) zijn gewoon met een schroevendraaier in hoogte verstelbaar zodat ze precies heel de kom meenemen. Ik ben super tevreden over de Kmix :j
Laatst bijgewerkt door Wistaire op 22-11-23 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:51

Wistaire schreef:
Ik heb een kenwood Kmix, en de opzetstukken (vlinder/garde) zijn gewoon met een schroevendraaier in hoogte verstelbaar zodat ze precies heel de kom meenemen. Ik ben super tevreden over de Kmix :j


Dankjewel. Ik twijfel nog even door maar misschien ga ik er vanmiddag al een halen bij MediaMarkt.

Die Bourgini blijft me trekken ivm de prijs en als die gewoon kan waar ik hem voor wil gebruiken is mijn keuze wel snel gemaakt.