'Goedkopere' KitchenAid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:30

Ik ben begonnen met de Bosch mum, en heb nu sinds 2 of 3 jaar de Kitchenaid. Ik heb ze nog een tijdje allebei gebruikt, maar ik vond de resultaten van de Kitchenaid beter, dus de mum heb ik aan mijn zus gegeven.

Tazzey
Berichten: 9506
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:07

Ik ben ook lang op zoek geweest naar een alternatief voor de KitchenAid maar nooit echt geslaagd. Ik heb de Kenwood geprobeerd en ook de Bosch maar ik vind die echt niet krachtig genoeg waardoor we er bijna geen gebruik van maakten.
Gisteren heb ik toch maar een zware KitchenAid gekocht en wat een verademing is dat. Het is de moeite waard om er een poosje voor te sparen. Ik wou dat ik het geld van de andere machines opgespaard had en gewacht had op de KitchenAid.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 23:26

Tazzey schreef:
Ik ben ook lang op zoek geweest naar een alternatief voor de KitchenAid maar nooit echt geslaagd. Ik heb de Kenwood geprobeerd en ook de Bosch maar ik vind die echt niet krachtig genoeg waardoor we er bijna geen gebruik van maakten.
Gisteren heb ik toch maar een zware KitchenAid gekocht en wat een verademing is dat. Het is de moeite waard om er een poosje voor te sparen. Ik wou dat ik het geld van de andere machines opgespaard had en gewacht had op de KitchenAid.


Okay, schopje want het was al even geleden, maar Tazzey, wat maak jij erin dat je bijvoorbeeld de Mum oid niet krachtig genoeg vindt?

Ik zou het graag willen gebruiken voor wat meer heavy dingen (deeg kneden) dus dat moet ie wel aan kunnen natuurlijk.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:37

Voor de liefhebbers die beslist een KitchenAid willen een tip. Westwing is online winkel met allerlei verkopen van interieur producten. Op het moment hebben ze ook een KitchenAid sale.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:48

Met mijn mum5 kneed ik gewoon (brood)deeg. Ik laat hem gerust 15 minuten aan staan om alles goed door te kneden. Ik gebruik vaak broodmixen hiervoor.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:51

Hier hetzelfde en uiteindelijk voor een royalty line 3 in1 keukenmachine van 2500 watt gegaan. met blender en vleesmolen erbij. Bevalt prima, en een fijne grote mengkom.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:51

Ik heb een domo, een zware zodat ik ook brooddeeg etc zou kunnen mixen. Weleens gedaan en kan die makkelijk aan. En wat ik heel fijn vindt is dat er bovenop ook een blender kan en er nog tig opzet stukken op kunnen. Heel erg blij met mijn domo. Lang niet zo duur als een kitchenaid maar vind hem net zo fijn.

Deze heb ik: https://www.bol.com/nl/nl/p/domo-do9182 ... gLtb_D_BwE

Tazzey
Berichten: 9506
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 00:06

Iris82 schreef:
Tazzey schreef:
Ik ben ook lang op zoek geweest naar een alternatief voor de KitchenAid maar nooit echt geslaagd. Ik heb de Kenwood geprobeerd en ook de Bosch maar ik vind die echt niet krachtig genoeg waardoor we er bijna geen gebruik van maakten.
Gisteren heb ik toch maar een zware KitchenAid gekocht en wat een verademing is dat. Het is de moeite waard om er een poosje voor te sparen. Ik wou dat ik het geld van de andere machines opgespaard had en gewacht had op de KitchenAid.


Okay, schopje want het was al even geleden, maar Tazzey, wat maak jij erin dat je bijvoorbeeld de Mum oid niet krachtig genoeg vindt?

Ik zou het graag willen gebruiken voor wat meer heavy dingen (deeg kneden) dus dat moet ie wel aan kunnen natuurlijk.


Vooral met brood deeg hebben ze moeite. Ik dacht eerst dat het aan die van mij lag maar een vriendin en schoonzus liepen tegen hetzelfde probleem aan. De KitchenAid heeft dat probleem totaal niet.

Tazzey
Berichten: 9506
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 00:21

BrankaZ schreef:
Voor de liefhebbers die beslist een KitchenAid willen een tip. Westwing is online winkel met allerlei verkopen van interieur producten. Op het moment hebben ze ook een KitchenAid sale.


Goede tip dankjewel! Er zijn nog wat opzetstukken die ik graag wil. Ik ga morgen even kijken.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 06:15

Tazzy, hoeveel brooddeeg heb je dan tegelijk erin gedaan? Of had je een recept met een heel vast/stug deeg?
Ik heb zelfs wel eens deeg voor twee broden (samen 1000 gram) tegelijk gekneed met de Mum, en dat was de oude Mum (van 700W dacht ik). Dan hoor je hem wel echt terug vallen in toeren, maar zelfs dat lukte hem.
Alleen met pastadeeg heeft ie hier wat moeite, maar pastadeeg is wel ook écht heel vast en zwaar.
Een gewoon brood van 500 gram doet zelfs mijn oude mum met twee vingers in de neus.

Tazzey
Berichten: 9506
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:35

Meestal twee broden zuurdesem. De mum valt dan zover terug dat handmatig kneden sneller en beter is. In de kitchenaid gooi ik er met gemak drie zonder moeite.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:41

Ik heb er eentje van de lidl, mint groen. Hoe hij met deeg is weet ik niet maar cake maken gaat goed. Ik gebruik hem ook niet veel hoor.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:49

Je kunt ook even black friday afwachten, wie weet kan je dan met een leuke korting een nieuwe kopen.
Wij hebben hier de zwaarste uitvoering staan in het rood, en hij wordt echt wel regelmatig gebruikt. Voor zowel kneden als bijvoorbeeld het maken van gehakt. Ook hebben wij behoorlijk wat tools.. maar ik moet zeggen dat alleen de pasta tools regelmatig gebruikt worden. Het hakken/malen etc. van groente gebeurd toch vaker in een andere keukenmachine(ook kitchen aid overigens)

Tazzey
Berichten: 9506
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:57

Hoe bevalt de gehakt molen? Ik twijfel om hem te kopen. Wij hebben de zelfde uitvoering, ook rood. Wat een fantastisch apparaat is dat.

Cowgirl, voor dat soort deeg is de mum o.a. echt heel prima geschikt. Waarom zou je meer uitgeven voor iets dat je verder niet veel gebruikt.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:22

Tazzey schreef:
Hoe bevalt de gehakt molen? Ik twijfel om hem te kopen. Wij hebben de zelfde uitvoering, ook rood. Wat een fantastisch apparaat is dat.

Cowgirl, voor dat soort deeg is de mum o.a. echt heel prima geschikt. Waarom zou je meer uitgeven voor iets dat je verder niet veel gebruikt.


De gehaktmolen gaat ook als onderdeel op zijn "neus" om het zo maar te zeggen..

Alle onderdelen(dus ook het binnenwerk) zijn van degelijk zwaar materiaal... achteraf goed uit elkaar te halen en makkelijk schoon te maken(wij gooien het gerust ook in de vaatwasser, maar geen idee of dat officieel volgens de spelregels mag) Verder kan je verschillende schijven gebruiken voor diverse grofheid in malingen. Hij maakt voor ons van verschillende stukken varkensvlees(speklappen, karbonade(uiteraard in stukken gesneden zonder bot) een super mooi gehakt. Heel tevreden :j

Tazzey
Berichten: 9506
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:26

Dat klinkt goed! Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht qua kwaliteit. Wel fijn dat het ook helemaal uit elkaar kan, zeker met vlees.
Klopt het nu ook dat je er worst mee kunt maken? Of is dat weer een andere?

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:51

Ik heb een KitchenAid en inmiddels veel opzet stukken gespaard.
De gehakt molen bevalt goed en gebruiken we regelmatig. Ik heb voor daar weer op, de worst Vul snuit omdat we regelmatig zelf worsten draaien.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:53

Misschien moeten we een eigen topic starten voor Kitchen aid liefhebbers, gezien we een beetje afwijken van het onderwerp wat TS aansnijd.. maar omtrent het maken van worst.. de enige stap is het doen van een darmpje om de tool.. zelf geen ervaring mee nog.. echter zou ik heel graag is droge worst willen maken hiermee..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:38

Heeft iemand nog leuke ideeën zonder vlees voor de gehaktmolen? :)) Ik heb er een gratis gekregen voor mijn Bosch, en zou er graag eens iets mee maken, maar geen idee wat haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:11

8nnemiek schreef:
Heeft iemand nog leuke ideeën zonder vlees voor de gehaktmolen? :)) Ik heb er een gratis gekregen voor mijn Bosch, en zou er graag eens iets mee maken, maar geen idee wat haha.

Jackfruitburgers? Geen idee of dat een optie is :)).

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:12

Ik gebruik de gehaktmolen om aardappels in de juiste structuur voor gnocchi te krijgen :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:21

Allebei leuke ideeën! Jackfruit is best vezelig, dus geen idee of dat goed werkt? Maar wel leuk om te proberen!
Als aardappel-pureer-molen is echt een goed idee :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:31

8nnemiek schreef:
Allebei leuke ideeën! Jackfruit is best vezelig, dus geen idee of dat goed werkt? Maar wel leuk om te proberen!
Als aardappel-pureer-molen is echt een goed idee :D

Ik weet het ook niet :P.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:34

ik durf hem ook wel los te laten op bloemkool denk ik.. 8-)

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: 'Goedkopere' KitchenAid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 14:44

Ik heb m’n kitchenaid goedkoper gemaakt met cadeaubonnen die we de afgelopen jaren gekregen hadden met kerst en andere dingetjes. Nu opzetstukken verzamelen.